Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Carrie_S skrev (1 minutt siden):

Man kan fint kritisere businessen uten å kritisere når hun har valgt å få barn. 

Dette med Palestina er en kjensgjerning. Hun er ikke den eneste som har mistet sponsorer her. Alle som jobber med merkevarer vet at man skal være uhyre forsiktig med å uttale seg politisk, da det kan støte bort potensielle kunder. Man kjøper sjelden annonseplass på kontoer som har uttalt seg sterkt politisk, da merkevarene vil være politisk nøytrale. Hvis man ønsker mange sponsorer og annonsekroner, blir man frarådet å være veldig politisk. Og Sophie var en av de første som uttalte seg i Palestina /Israel-saken, og hun har uttalt seg mye. 

Det er veldig rart at andre som har uttalt seg ikke har merket noen ting, da? Tilfeldigvis er det Sophie Elise og Kristin Gjelsvik som er rammet, sånn omtrent samtidig som de mistet all troverdighet...

Og Sofie har selv valgt å dele årsaken til at hun valgte å få barn (det skulle redde henne) på forretningskanalen sin, og da må hun faktisk tåle at det valget diskuteres. 

• Liker 16
  • Nyttig 13
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Fullstendig tragisk å sette barn til verden når den blir betraktet som nok et tilbehør på linje med en veske, eller en hund, for den saks skyld. 

Ja of vi vet jo hvor hundene hennes havner når hu ikke gidder mer 

• Liker 17
Skrevet
Carrie_S skrev (53 minutter siden):

Dette har du faktisk ikke noe grunnlag for å uttale deg om! Av det jeg ser på hennes snap så virker det som om dette barnet kommer til å bli høyt elsket og tatt godt vare på! Synes det er forkastelig at man skal mene noe om hennes egenskaper som mor før barnet i det hele tatt er født. 

Åååå, jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om noen synes mine meninger om SE er forkastelige. I mine øyne er hun en kynisk narsissist som ikke gjør en eneste ting for andre enn seg selv, og jeg forakter henne slik hun fremstiller seg. Det er virkelig ingenting i hennes historikk eller nåværende handlinger som tilsier at hun blir en god mor. Hun orker ikke en gang ta seg av kjæledyrene sine. 

• Liker 26
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
1 hour ago, Felis said:

Det er veldig rart at andre som har uttalt seg ikke har merket noen ting, da? Tilfeldigvis er det Sophie Elise og Kristin Gjelsvik som er rammet, sånn omtrent samtidig som de mistet all troverdighet...

Og Sofie har selv valgt å dele årsaken til at hun valgte å få barn (det skulle redde henne) på forretningskanalen sin, og da må hun faktisk tåle at det valget diskuteres. 

Det var de som var spurt i saken sammen med Tinashe, og Tinashe har også mistet annonsører og fått høre at hun er "for politisk for samarbeid". Det er ikke så mange influensere som har engasjert seg veldig i dette, og det er ikke så rart. De har ikke lyst til å miste annonsører. At det er lurest for en profil å styre unna sterke politiske meninger er noe alle som jobber med merkevarer og annonser vet. 

Selv om man er offentlig med at man venter barn, betyr ikke det at andre har noe med hvor lenge man var sammen med typen før man fikk barn, og når man velger å få barn. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Era Vulgaris said:

Åååå, jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om noen synes mine meninger om SE er forkastelige. I mine øyne er hun en kynisk narsissist som ikke gjør en eneste ting for andre enn seg selv, og jeg forakter henne slik hun fremstiller seg. Det er virkelig ingenting i hennes historikk eller nåværende handlinger som tilsier at hun blir en god mor. Hun orker ikke en gang ta seg av kjæledyrene sine. 

I dine øyne er det visst også greit å fjerndiagnostisere noen man ikke kjenner. Men tenker innlegget ditt taler for seg selv! Når man begynner å uttale seg om hvordan noen blir som mor før de har født, mister man all troverdighet i mine øyne. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Carrie_S skrev (7 minutter siden):

Det var de som var spurt i saken sammen med Tinashe, og Tinashe har også mistet annonsører og fått høre at hun er "for politisk for samarbeid". Det er ikke så mange influensere som har engasjert seg veldig i dette, og det er ikke så rart. De har ikke lyst til å miste annonsører. At det er lurest for en profil å styre unna sterke politiske meninger er noe alle som jobber med merkevarer og annonser vet. 

Selv om man er offentlig med at man venter barn, betyr ikke det at andre har noe med hvor lenge man var sammen med typen før man fikk barn, og når man velger å få barn. 

Igjen: Hvor lenge de var sammen, hvor lenge de prøvde og til og med dato for unnfangelse er tema i hennes kommersielle kanaler. Til og med begrunnelsen for å bli gravid er et tema. Men du mener at folk ikke skal mene noe om det? Går ikke det på tvers av hele konseptet influenser? Hele poenger er jo å få folk til å mene noe om innholdet man legger ut!

• Liker 15
  • Nyttig 16
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

Hvorfor i helvete få barn i det hele tatt? 

Content.

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
Carrie_S skrev (1 time siden):

I dine øyne er det visst også greit å fjerndiagnostisere noen man ikke kjenner. Men tenker innlegget ditt taler for seg selv! Når man begynner å uttale seg om hvordan noen blir som mor før de har født, mister man all troverdighet i mine øyne. 

Håper du får sove likevel. 

Folk som forsvarer disse råtne influenserne kan i hvert fall ikke snakke om troverdighet. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Lorieen skrev (1 time siden):

Content.

Trist som f**n. 

• Liker 9
Skrevet
Felis skrev (4 timer siden):

Enig i at ingen har noe med det, men i kjent influentcerstil har Sofie gjort graviditeten sin til business, og dermed inviterer hun også alle til å mene noe om det. Hun mistet samarbeid på grunn av rus, så en graviditet er en forretningsmessig genistrek. Videre behandler hun denne graviditeten som alt annet hun har gjort business på, hun lyver, er uklar og legger opp til spekulasjoner. Og som hun så inderlig godt vet, vil folk bite på og engasjementet vil øke. Og når engasjementet ikke er udelt positivt til det hun presenterer, går hun i bloggerfosterstilling og føler seg hatet.

Det er en runddans vi har sett så mange ganger før at det er knapt så folk orker å bite på. Og skal vi tro henne selv, så hjelper det ikke små veldig på businessen heller (selv om hun skylder på Palestinaengasjementet)

Jeg synes @Sarah93 har noen gode poenger, det er ikke alt vi trenger å spekulere i. Samtidig kan man ikke annet enn å erkjenne at hun legger opp til mange av spekulasjonene selv. Sofie dikterer showet, vil hun ikke at folk skal spekulere, så står hun helt fritt til å slutte å dele. Men da blir hun bare en helt ordinær, overoperert jente, og det er visst skrekken...

Jeg er enig i at hun kan kritiseres for hvordan hun fremstiller og profiterer på graviditeten, men å spekulere om hvordan hun blir som mor eller hvordan fødselen skal foregå synes jeg er for tidlig. Alle fortjener en sjanse til å vise sine valg før man kritiserer, og mye av kritikken her er ganske røff. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

@Carrie_S sier at når man ikke tror på SEs åpenbare løgner - bør man heller ikke tro på at hun vasker håret hos frisør eller har hatt kokk … Men, akkurat det har hun lagt ut bildebevis på, senest i serien Girls of Oslo. Men ja, det kan jo være tøv, det også. Så sies det at man ikke skal spekulere i tidslinjen, kjæresteforholdet og graviditet, men så kommer @Carrie_S med opplysninger som ikke stemmer overens med SEs egne fortellinger … Selv sier hun at de ble sammen i april, men det henger ikke på greip hvis man kobler det opp mot at de prøvde (å bli gravide) i tre måneder, mistet barnet i andre trimester, prøvde i tre nye måneder og er nå fem-seks måneder på vei. Da stemmer det bedre det @Carrie_S sier - at de begynte å treffes allerede høsten 2022 (mens han var sammen med en annen kvinne). 

Og så var det det med å miste annonsører pga av politisk engasjement (Hamas - Israel). Det er jo ikke sant. Hun sier selv at annonsørene ble borte i forbindelse med ziplock-pose-bildet og at de har levd på hennes sparepenger nesten hele 2023, (Kilde: intervju i Aftenposten), da blir det vanskelig å miste annonsører - for de var jo ikke der i høst.

Nå har annonsørene begynt å komme tilbake, hun legger i alle fall ut annonser for tredemølle og klær, og mer kommer vel så snart junior kan jobbe. 

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 17
  • Nyttig 11
Skrevet
Pust skrev (1 time siden):

@Carrie_S sier at når man ikke tror på SEs åpenbare løgner - bør man heller ikke tro på at hun vasker håret hos frisør eller har hatt kokk … Men, akkurat det har hun lagt ut bildebevis på, senest i serien Girls of Oslo. Men ja, det kan jo være tøv, det også. Så sies det at man ikke skal spekulere i tidslinjen, kjæresteforholdet og graviditet, men så kommer @Carrie_S med opplysninger som ikke stemmer overens med SEs egne fortellinger … Selv sier hun at de ble sammen i april, men det henger ikke på greip hvis man kobler det opp mot at de prøvde (å bli gravide) i tre måneder, mistet barnet i andre trimester, prøvde i tre nye måneder og er nå fem-seks måneder på vei. Da stemmer det bedre det @Carrie_S sier - at de begynte å treffes allerede høsten 2022 (mens han var sammen med en annen kvinne). 

Og så var det det med å miste annonsører pga av politisk engasjement (Hamas - Israel). Det er jo ikke sant. Hun sier selv at annonsørene ble borte i forbindelse med ziplock-pose-bildet og at de har levd på hennes sparepenger nesten hele 2023, (Kilde: intervju i Aftenposten), da blir det vanskelig å miste annonsører - for de var jo ikke der i høst.

Nå har annonsørene begynt å komme tilbake, hun legger i alle fall ut annonser for tredemølle og klær, og mer kommer vel så snart junior kan jobbe. 

Og hvis det stemmer at hun begynte å treffe nåværende type høsten ‘22, betyr ikke det at hun da var utro - mot Isak? Hihi dette er et puslespill som ikke kan løses tror jeg. 

• Liker 14
Skrevet
Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Og hvis det stemmer at hun begynte å treffe nåværende type høsten ‘22, betyr ikke det at hun da var utro - mot Isak?

Isak pulte jo alle jenter som var villig til å møte han,mens han var med SE,så da er de isåfall likestilt.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Sophie ordner seg sikkert en AuPair 😉 Hun kan ikke sende ungen opp til Harstad når hun blir lei av å ikke kunne gjøre det hun vil når hun vil. Så da er det enklere å sette igjen ungen hos en AuPair slik at hun får litt fri. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker som hun var «klar» for dette familielivet da hun var med Kasper. Hadde de planlagt barn så hadde det ikke vært rart i det heletatt. Men det kastet hun ut av vinduet ved å være utro med playboy Isak og da var hun ikke villig til å investere ennå flere år på å etablere et godt forhold først. Hun fant isteden en gammel flamme og på den måten kan hun forsvare at de bestemte seg for å få barn så raskt: «vi har jo kjent hverandre siden vi var ungdommer, vi var tilogmed sammen et par måneder da vi var tenåringer» 

Jeg vet ikke om SE er One of a kind, men forhaste seg med å få barn ender sjeldent godt. At de var kjente i ungdommen betyr ikke at de kjenner hverandre nå. De fikk vel ikke engang prøvd å bo og leve sammen før de bestemte seg for å lage barn. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
Lillemy_87 skrev (1 minutt siden):

Sophie ordner seg sikkert en AuPair 😉 Hun kan ikke sende ungen opp til Harstad når hun blir lei av å ikke kunne gjøre det hun vil når hun vil. Så da er det enklere å sette igjen ungen hos en AuPair slik at hun får litt fri. 

Er lettere å sende aupairen til Harstad med barnet… det er tross alt ikke lov å sende spedbarn alene på flyreise 🫣

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Lillemy_87 skrev (1 time siden):

Gjorde ikke regjeringen det ulovlig med aupair? 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
*blueberry* skrev (50 minutter siden):

Gjorde ikke regjeringen det ulovlig med aupair? 🤔

Jepp.

Skrevet
Zenhouse skrev (7 timer siden):

Og hvis det stemmer at hun begynte å treffe nåværende type høsten ‘22, betyr ikke det at hun da var utro - mot Isak? Hihi dette er et puslespill som ikke kan løses tror jeg. 

Sofie datet vel både Ludvig og etter det han ene fra Kompani Lauritzen på denne tiden, så han og Isak hadde nok ikke noe eksklusivt forhold.

• Liker 1
Skrevet

Behøver ikke gå så ille dette.

De er to voksne mennesker, SE skal ha kun 6 uker permisjon, resten skal barnets far ha. Så det første året vil vel han være hjemme med barnet, samtidig som hun også stort sett jobber hjemmefra, og er tilstede.

Det burde gi rikelig anledning til å vaske håret hos frisøren, annen egenpleie og lunsjer med venninner.

Hvis barnefar ønsker dette barnet sterkt, og er så opptatt av det som SE påstår, er jo det et godt utgangspunkt i seg selv. De har også muligheten til å tilbringe mye tid hos familie nordpå, og råd til å betale for avlastning i Oslo hvis de trenger det. Økonomisk har de muligheten til at far kan være hjemme også etter permisjon, og barnet har begynt i barnehage, hvis de ønsker det. 

Vaskehjelp har vel SE hatt i mange år, neppe noen grunn til å forandre på det. Matkasser på døra og alt barnet trenger blir sponset. Det kan ikke sammenlignes med det livet småbarnsforeldre med vanlige jobber har. Naturligvis blir det en enorm omveltning i livet for dem, som for alle andre som får barn. Men økonomisk og praktisk har de en frihet man bare kan drømme om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...