Gjest Finlay Skrevet 5. januar 2024 #38981 Skrevet 5. januar 2024 AntiBullshit skrev (20 minutter siden): Dine egne ord jo. Du tolker med andre ord også SEs uttalelser som at barnet kan eksponeres til det har fått et «mer endelige utseende». Ja? Jeg står ved det jeg har sagt😄 Personlig ser jeg ikke problemet om en influencer eller en annen kjendis deler et vanlig nyfødtbilde av babyen sin, og så stopper der.
AntiBullshit Skrevet 5. januar 2024 #38982 Skrevet 5. januar 2024 Finlay skrev (1 time siden): Det jeg ønsker kildehenvisning til, er hvor SE - ifølge deg - uttaler at: "Så lenge barnet ikke har et særegent utseende så er det fritt vilt hva gjelder bilder". Det sier hun nemlig ikke i intervjuet i ELLE, sånn for å gi det med "tskje"😂 Du legger frem veldig motstridende påstander. Først sier du at du også forståe «sin egen person» som noe utseendemessig. Så tilsynelatende ler du av at jeg også tolker det slik. Deretter påstår du at du uansett ikke ser problemet med utleveringen. Virker som et troll
Gjest Finlay Skrevet 5. januar 2024 #38983 Skrevet 5. januar 2024 (endret) AntiBullshit skrev (12 minutter siden): Du legger frem veldig motstridende påstander. Først sier du at du også forståe «sin egen person» som noe utseendemessig. Så tilsynelatende ler du av at jeg også tolker det slik. Deretter påstår du at du uansett ikke ser problemet med utleveringen. Virker som et troll Jeg TOLKER Sophie Elises …”egen person” som at andre kan gjenkjenne barnet. At det har fått sine egne, varige ansiktstrekk, noe nyfødte ikke har. (Ofte uklart hva hun egentlig mener, men jeg velger å tolke det sånn) Synes faktisk ofte at de som er mest bastante på å IKKE dele et eneste bilde av den nyfødte, er de som oftest åpenbart klør i fingrene etter å vise barnet etterhvert. Barnet opptrer daglig i SoMe, med dette evinnelige hjertet eller smileyen klistret over ansiktet, ved mating, sykdom, barnehagetilvenning, søvnproblemer, trassalder og gudene vet hva. Og naturligvis beskrivelser av barnets personlighet og hvor stolte foreldre de er. Mens mor forteller at hun IKKE er av dem som eksponerer barnet sitt! Så ja, legg heller ut et nyfødtbilde, for naturligvis er man stolt. Og så stopper man der. Ingen vet hvordan den nyfødte ser ut etter tre uker, og ingen vet noe om barnets personlighet og vaner. Dette er et diskusjonsforum, og dette er min mening. Jeg respekterer at du tenker annerledes. Ha en god dag!🌻 Endret 5. januar 2024 av Finlay
Zenhouse Skrevet 5. januar 2024 #38984 Skrevet 5. januar 2024 (endret) AntiBullshit skrev (2 timer siden): Som sagt: intervjuet med Elle. For å gi det med tskje: https://www.elle.no/eksklusivt-for-elle-sophie-elise/832659 Ang det intervjuet- denne var litt artig, sett i forhold til alt annet som er sagt og skrevet av henne på hennes egne kanaler: «ELLE: Snakket du og kjæresten din om at dere kunne tenke dere å få barn sammen? SE: Ja, jeg husker veldig godt en samtale vi hadde et par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Om hvordan vi ville blitt som foreldre. Men da var jeg allerede gravid, og da følte vi begge to at det var den største selvfølgelighet at vi skulle få barn sammen.» Endret 5. januar 2024 av Zenhouse 8 4
pøbelsara Skrevet 5. januar 2024 #38985 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Finlay skrev (54 minutter siden): Ja? Jeg står ved det jeg har sagt😄 Personlig ser jeg ikke problemet om en influencer eller en annen kjendis deler et vanlig nyfødtbilde av babyen sin, og så stopper der. NÅ er det vel lite interessant hva du personlig synes om dette, da det ikke er deg SE eller andre influensere deler bilde av. Barn er personer med lik rett til privatliv som alle andre. At du ikke bryr deg, har overhodet ingenting med saken å gjøre. Endret 5. januar 2024 av pøbelsara 7 11
Sinccis Skrevet 5. januar 2024 #38986 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Zenhouse skrev (54 minutter siden): Ang det intervjuet- denne var litt artig, sett i forhold til alt annet som er sagt og skrevet av henne på hennes egne kanaler: «ELLE: Snakket du og kjæresten din om at dere kunne tenke dere å få barn sammen? SE: Ja, jeg husker veldig godt en samtale vi hadde et par dager før jeg fant ut at jeg var gravid. Om hvordan vi ville blitt som foreldre. Men da var jeg allerede gravid, og da følte vi begge to at det var den største selvfølgelighet at vi skulle få barn sammen.» På dette intervjuet virker det jo veldig som at dette er deres første graviditet sammen, at det var først da de snakket om å få barn. Selv om hun da altså var gravid tidligere i år også? Kan jo være hun ønsket å gi det inntrykket med vilje siden hun ikke enda hadde fortalt om barnet hun mistet tidligere i år. Stusser også litt ved at hun begynte allerede i første svangerskapsmåned i september å dele videoer der hun stryker seg på magen, og hintet veldig om graviditet. Men noe slikt gjorde hun ikke i første graviditeten tidligere i år, da festet hun jo for fullt hver måned og drakk alkohol ved flere anledninger helt frem til da hun var med på den roast greia. (Hun har selv fortalt at dette var siste gangen hun drakk alkohol, og da var hun jo allerede gravid) Kanskje den første graviditeten ikke var helt planlagt og hun ikke visste om den før det hadde gått et par måneder? Det er egentlig eneste muligheten jeg ser for meg, med mindre hun har ljuget om det hele greia da. Endret 5. januar 2024 av Sinccis 12 6
Korsihalsen Skrevet 5. januar 2024 #38987 Skrevet 5. januar 2024 MiominMio skrev (På 27.12.2023 den 21.33): Er ikke lengden. Jeg er rett under 160 og de var usikre på om jeg klarte vaginal fødsel pga størrelse på hodet. De tar røntgenbilde av bekkenet hvis de er usikre, det gjorde de med meg. 3
Frisk Frosk Skrevet 5. januar 2024 #38988 Skrevet 5. januar 2024 Apropos "egen person". Jeg tror ikke det er tilfeldig at ISS bruker det uttrykket. Det er et uttrykk som det ikke ligger en allmenn enighet om hva betyr, ergo vil grensene kunne strekkes i årevis, og hun vil trolig likevel kunne komme med ulike definisjoner på hva hun legger i "egen person". Idet barnet er født er det et selvstendig individ, med selvstendige rettigheter. Det naturlige ville da ha vært å stoppe eksponering av barnet da. Men det er det vel få som tror eier av SE AS kommer til å gjøre... Defineres "egen person" etter utseende, så kan det forsvares å eksponere barnet i 8-10-12 år fremover. Defineres "egen person" som når barnet får mer konkrete retter til å bestemme selv, da er det også i noenlunde samme alder. Problemet da er at barnets liv og oppvekst og personopplysninger allerede er delt i så stort omfang at varig skade allerede er skjedd. Og barnet er formet til en influencertilværelse, uten å ha hatt en reell medbestemmelsesrett i det selv. Influencerbarn som utsettes for mye eksponering lever som en gullfisk i en bolle, hvem som helst kan se dem, det er ingen steder å gjemme seg, og hvem som helst kan bli for nærgående... 9 10
MiominMio Skrevet 5. januar 2024 #38989 Skrevet 5. januar 2024 Korsihalsen skrev (6 timer siden): De tar røntgenbilde av bekkenet hvis de er usikre, det gjorde de med meg. Ja jeg vet de gjør det nå, men når jeg fødte første gang gjorde de ikke det og det førte til klipping og sugekopp på barnet da hun satt fast. I England har de praktisert dette mye lenger. Sånn sett forstår jeg ikke at noen velger KS foran vaginal fødsel. Kroppen henter seg mye kjappere inn av vaginal fødsel så frem det ikke er noe medisinske grunner for det.
Chanchan Skrevet 5. januar 2024 #38990 Skrevet 5. januar 2024 Jeg tror hun får en gutt, for jeg tror ikke at hun ville seksualisert svangerskapet sitt på den måten hvis hun var gravid med en jente
Mrshopalot Skrevet 5. januar 2024 #38991 Skrevet 5. januar 2024 Ligger alltid litt i forkant og. Nå er hun visst 6mnd gravid, men er bare kommet til uke 23 eller 24? Man er fullgått 6 måneder når man er 26+5, så fortsatt 2-3 uker til hun er 6 mnd gravid 🫠 7 1
Rev. Revenge Skrevet 6. januar 2024 #38992 Skrevet 6. januar 2024 Mistenker snart at befruktningen ikke fant sted da det hevdes med fødsel beleilig før termin som konsekvens. 7
Gjest Xstrella Skrevet 6. januar 2024 #38993 Skrevet 6. januar 2024 Mrshopalot skrev (4 timer siden): Ligger alltid litt i forkant og. Nå er hun visst 6mnd gravid, men er bare kommet til uke 23 eller 24? Man er fullgått 6 måneder når man er 26+5, så fortsatt 2-3 uker til hun er 6 mnd gravid 🫠 Slik holdt VP på også. Var alltid mye lengre på vei enn rett termin. Men så feiret jo hun jul til st.hans og påske til jul også. Kart og terreng passet aldri sammen der. 🙈
enkefru Skrevet 6. januar 2024 #38994 Skrevet 6. januar 2024 Portrettintervju (av alle ting!) i A-magasinet i dag.. for de med tilgang: Gravid Sophie Elise: – Vært nær ved å miste alt (aftenposten.no) 5 3
Tough cookie Skrevet 6. januar 2024 #38995 Skrevet 6. januar 2024 Xstrella skrev (6 timer siden): Slik holdt VP på også. Var alltid mye lengre på vei enn rett termin. Men så feiret jo hun jul til st.hans og påske til jul også. Kart og terreng passet aldri sammen der. 🙈 Hvem er VP? 2
Sarah93 Skrevet 6. januar 2024 #38996 Skrevet 6. januar 2024 Jeg har tilgang. Det er sikkert tusen ting folk vil henge seg opp i med det intervjuet, men jeg synes det var bra. Hun har sine feil, men også en slags integritet. Jeg tror hun kan bli en god mor, selv om hun ikke er et godt "forbilde". 4 1
Kollontaj Skrevet 6. januar 2024 #38997 Skrevet 6. januar 2024 Fjugur skrev (1 time siden): Portrettintervju (av alle ting!) i A-magasinet i dag.. for de med tilgang: Gravid Sophie Elise: – Vært nær ved å miste alt (aftenposten.no) Leste det. Hun fremstår med et grandiost selvbilde, samtidig som det er tydelig at selvtilliten er ganske skakk-kjørt. 17 11
Gjest Xstrella Skrevet 6. januar 2024 #38998 Skrevet 6. januar 2024 Tough cookie skrev (2 timer siden): Hvem er VP? Ikke lov å nevne vedkommende lengre, men Villapaprika.
Pust Skrevet 6. januar 2024 #38999 Skrevet 6. januar 2024 Kollontaj skrev (11 timer siden): Leste det. Hun fremstår med et grandiost selvbilde, samtidig som det er tydelig at selvtilliten er ganske skakk-kjørt. Enig. Dessuten lyver hun litt her og der. Hun påstår at hun har examen artium, det er feil, hun strøk i flere fag, og så sier hun at hun var på rehab i sju uker, men det var da fem? Arrester meg om jeg husker feil. 5 14
FruR Skrevet 6. januar 2024 #39000 Skrevet 6. januar 2024 Pust skrev (6 minutter siden): Enig. Dessuten lyver hun litt her og der. Hun påstår at hun har examen artium, det er feil, hun strøk i flere fag, og så sier hun at hun var på rehab i sju uker, men det var da fem? Arrester meg om jeg husker feil. Brukte hun betegnelsen examen artium ? Ifølge store Norge leksikon : examen artium avviklet i 1974, og siste vitnemål ble skrevet ut i 1982… Altså lenge før SE ble født. 6 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå