Carabilla Skrevet 8. juli 2023 #37261 Skrevet 8. juli 2023 (endret) J.. skrev (3 timer siden): Den nyeste kjæresten settes alltid på pidestall som den "fineste,beste,aldri følt det sånn før.." greia. Evig gjentagelse. Lovebombing heter det...noe alle narsessister gjør i begynnelsen av et forhold...samme leksa bare ny person... Å bli overøst, eller bombardert, med kjærlighet (engelsk: love bombing) kan høres ut som et høyst ønsket scenario, men i visse tilfeller blir dette brukt som et manipulativt verktøy av mennesker med personlighetsforstyrrelser eller kultledere – for å vinne gunsten din. Endret 8. juli 2023 av Carabilla 19 4
tøydokka Skrevet 9. juli 2023 #37262 Skrevet 9. juli 2023 J.. skrev (5 timer siden): Så lenge varte den "private" kjæresten,lol. Typisk narsissist å skrive noe sånt. Aldri følt sånn før, går aldri over, er obsessed bla bla, få han til å føle seg som verdens mest spesielle og overøse han med kjærlighetserklæringer. Manipulasjon for å få han til å føye seg etter hennes pipe. Så når ting begynner å skurre og han tviler på forholdet vil han gjøre hva som helst nesten for å få tilbake følelsen av å bli overøst med "kjærlighet".. 21
Carabilla Skrevet 9. juli 2023 #37263 Skrevet 9. juli 2023 (endret) tøydokka skrev (1 time siden): Typisk narsissist å skrive noe sånt. Aldri følt sånn før, går aldri over, er obsessed bla bla, få han til å føle seg som verdens mest spesielle og overøse han med kjærlighetserklæringer. Manipulasjon for å få han til å føye seg etter hennes pipe. Så når ting begynner å skurre og han tviler på forholdet vil han gjøre hva som helst nesten for å få tilbake følelsen av å bli overøst med "kjærlighet".. Klassisk narsessist å gjøre akkurat dette ja. Man blir veldig smigret og blendet av det i begynnelsen, men det er veldig manipulativt og de røde lampene bør blinke om noen er SÅ overøsende med komplimenter, oppmerksomhet, gaver, ønsker å henge sammen hele tiden osv osv...dette er IKKE normalt og veldig usunt. De straffer ofte partneren ved å plutselig bli veldig kald og avvisende for så å love bombe igjen, dette skaper noe som heter traumebond og partneren blir veldig avhengig av å få den oppmerksomheten til slutt. Når narsessisten finner partneren uinteressant så sitter man igjen som et vrak og forstår ingenting, noe som gir narsessist energiboost, makt og selvtillit. Dette gjorde hun spesielt mot Kasper og det var veldig synlig i blandt annet bloggerne og måten hun gjorde det slutt på med utroskap på Farmen....så var det Isak som ble love bombet...sånn går det i rundgang om og om igjen... Endret 9. juli 2023 av Carabilla 12 7
Gjest IreneV Skrevet 9. juli 2023 #37264 Skrevet 9. juli 2023 Carabilla skrev (5 timer siden): Klassisk narsessist å gjøre akkurat dette ja. Man blir veldig smigret og blendet av det i begynnelsen, men det er veldig manipulativt og de røde lampene bør blinke om noen er SÅ overøsende med komplimenter, oppmerksomhet, gaver, ønsker å henge sammen hele tiden osv osv...dette er IKKE normalt og veldig usunt. De straffer ofte partneren ved å plutselig bli veldig kald og avvisende for så å love bombe igjen, dette skaper noe som heter traumebond og partneren blir veldig avhengig av å få den oppmerksomheten til slutt. Når narsessisten finner partneren uinteressant så sitter man igjen som et vrak og forstår ingenting, noe som gir narsessist energiboost, makt og selvtillit. Dette gjorde hun spesielt mot Kasper og det var veldig synlig i blandt annet bloggerne og måten hun gjorde det slutt på med utroskap på Farmen....så var det Isak som ble love bombet...sånn går det i rundgang om og om igjen... Er dette ennå en mann som er "veldig privat"? Fjerde på rappen. Stakkaren kastes rett inn i en "ny" serie også. Pinlig. Den serien fremstår mer og mer desperat. Ser at Haukland skaper "content" ved å gjøre det slutt med sin prins. Jeg tror ikke disse kvinnene lenger vet hvem de er, de styres av antall klikk, likes og lukten av penger. Fremtiden ser lys ut for de private behandlingsentrene rundt om.
mater.sapiens Skrevet 9. juli 2023 #37265 Skrevet 9. juli 2023 (endret) IreneV skrev (53 minutter siden): Er dette ennå en mann som er "veldig privat"? Fjerde på rappen. Stakkaren kastes rett inn i en "ny" serie også. Pinlig. Den serien fremstår mer og mer desperat. Ser at Haukland skaper "content" ved å gjøre det slutt med sin prins. Jeg tror ikke disse kvinnene lenger vet hvem de er, de styres av antall klikk, likes og lukten av penger. Fremtiden ser lys ut for de private behandlingsentrene rundt om. Jeg tror man blir ganske koko av den type oppmerksomhet som gis influensere. De er egentlig «ingen», men får masse oppmerksomhet fra mediene og fra folk som stalker dem som er i mediene. De har ingen utdannelse, ingen yrkeserfaring (utover egen jobb som influenser der de bestemmer alt selv), kort sagt så har de ikke noe å stå i mot med, ingenting å balansere oppmerksomheten mot. En artist eller skuespiller e.l. har utført noe de kan balansere oppmerksomheten med, noe «utenfor» egen kropp, mens influenseren ikke er eller har gjort noe som ikke er eller handler om dem selv. Til og med bøkene SE har laget er om henne selv. Endret 9. juli 2023 av mater.sapiens Rettet skrivefeil 21 1
Gjest IreneV Skrevet 9. juli 2023 #37266 Skrevet 9. juli 2023 (endret) mater.sapiens skrev (2 timer siden): Jeg tror man blir ganske koko av den type oppmerksomhet som gis influensere. De er egentlig «ingen», men får masse oppmerksomhet fra mediene og fra folk som stalker dem som er i mediene. De har ingen utdannelse, ingen yrkeserfaring (utover egen jobb som influenser der de bestemmer alt selv), kort sagt så har de ikke noe å stå i mot med, ingenting å balansere oppmerksomheten mot. En artist eller skuespiller e.l. har utført noe de kan balansere oppmerksomheten med, noe «utenfor» egen kropp, mens influenseren ikke er eller har gjort noe som ikke er eller handler om dem selv. Til og med bøkene SE har laget er om henne selv. Og det understøttes av forskning, at dette er et svært ødeleggende yrke for psyken. Byråene som representerer dem tilbyr nå psykologhjelp og har diverse støtteapparat på plass. For vi må ikke glemme at mange av influencerne har et enormt apparat i ryggen! De er ikke sårbare jenter som sitter på rommet sitt. De har management, PR-rådgivere, egne advokater og personlige assistenter. https://www.adgully.com/iplix-media-becomes-the-first-agency-to-extend-mental-health-support-128216.html "IPLIX Media, an awarded influencer marketing and talent management agency announced a special mental health initiative offering free unlimited mental health therapy sessions for its content creators and employees. According to a 2020 report by inspire.me, a Norwegian influencer marketing platform, 47% of the 350 global influencers surveyed admitted that their career choice had an impact on their mental health. 67% felt that there was currently a negative stigma around the word ‘influencer’. 32%, on the other hand, conceded that their work had a negative impact on their body image. With this partnership, IPLIX Media aims to address this need gap to make the creator ecosystem a safe space for influencers and employees alike. This will further empower the agency to make mental health conversations mainstream enabling work-life balance in the industry. " Endret 9. juli 2023 av IreneV
hvalstad45 Skrevet 9. juli 2023 #37267 Skrevet 9. juli 2023 9 hours ago, tøydokka said: Typisk narsissist å skrive noe sånt. Aldri følt sånn før, går aldri over, er obsessed bla bla, få han til å føle seg som verdens mest spesielle og overøse han med kjærlighetserklæringer. Manipulasjon for å få han til å føye seg etter hennes pipe. Så når ting begynner å skurre og han tviler på forholdet vil han gjøre hva som helst nesten for å få tilbake følelsen av å bli overøst med "kjærlighet".. Også veldig narsisistisk å påpeke hvor spesielt akkurat denne forelskelsen er. Det er åpenbart den mest utrolige forelskelsen ever. Det holder ikke å skrive "jeg er så forelska!" man må opphøye det til å være noe helt unikt, bedre enn alle andre forelskelser, for man er så spesiell. Ikke sunt, men nå tror jeg jo SE er en ganske ødelagt sjell med myyyyyyyye issues under all fasaden. 23
elskermenn Skrevet 9. juli 2023 #37268 Skrevet 9. juli 2023 Hvorfor driver hun å legge ut seksualiserte bilder av seg selv som tenåring på IG story? 3 2
Gjest IreneV Skrevet 9. juli 2023 #37269 Skrevet 9. juli 2023 (endret) elskermenn skrev (22 minutter siden): Hvorfor driver hun å legge ut seksualiserte bilder av seg selv som tenåring på IG story? Nostalgi kanskje? Er ikke denne nye kjæresten den hun var sammen med på den tiden. "Den første". Som også visstnok var et overgrep. Men hun datet jo en 14 åring da hun var 17 år selv, så jeg vet ikke. Forstyrrende. Endret 9. juli 2023 av IreneV
Pust Skrevet 9. juli 2023 #37270 Skrevet 9. juli 2023 IreneV skrev (1 time siden): Og det understøttes av forskning, at dette er et svært ødeleggende yrke for psyken. Byråene som representerer dem tilbyr nå psykologhjelp og har diverse støtteapparat på plass. For vi må ikke glemme at mange av influencerne har et enormt apparat i ryggen! De er ikke sårbare jenter som sitter på rommet sitt. De har management, PR-rådgivere, egne advokater og personlige assistenter. https://www.adgully.com/iplix-media-becomes-the-first-agency-to-extend-mental-health-support-128216.html "IPLIX Media, an awarded influencer marketing and talent management agency announced a special mental health initiative offering free unlimited mental health therapy sessions for its content creators and employees. According to a 2020 report by inspire.me, a Norwegian influencer marketing platform, 47% of the 350 global influencers surveyed admitted that their career choice had an impact on their mental health. 67% felt that there was currently a negative stigma around the word ‘influencer’. 32%, on the other hand, conceded that their work had a negative impact on their body image. With this partnership, IPLIX Media aims to address this need gap to make the creator ecosystem a safe space for influencers and employees alike. This will further empower the agency to make mental health conversations mainstream enabling work-life balance in the industry. " De har et «apparat i ryggen», et apparat som kun er ute etter å tjene penger på dem, influenserne. Det finnes rådgivere og meglere og coacher, alle med det samme for øye: Tjene mest mulig penger på den enkelte influenser før de blir brukt opp, blir for gamle eller rett og slett ikke drar inn kroner nok til at det lønner seg å ha dem i stallen. SE har laget seg et image som kun dreier seg om å seksualisere, enten det er produktene som skal selges eller det bildene som benyttes som fyllstoff på kontoen når det ikke er annonser. Hjelpeapparatet hennes støtter selvsagt opp om dette bildet, det er jo inntektsgrunnlaget for dem alle sammen. Så, først kjører man på så helsa ryker, og så lapper man det sammen igjen så godt det lar seg gjøre. 6
Gjest IreneV Skrevet 9. juli 2023 #37272 Skrevet 9. juli 2023 (endret) Pust skrev (9 minutter siden): De har et «apparat i ryggen», et apparat som kun er ute etter å tjene penger på dem, influenserne. Det finnes rådgivere og meglere og coacher, alle med det samme for øye: Tjene mest mulig penger på den enkelte influenser før de blir brukt opp, blir for gamle eller rett og slett ikke drar inn kroner nok til at det lønner seg å ha dem i stallen. SE har laget seg et image som kun dreier seg om å seksualisere, enten det er produktene som skal selges eller det bildene som benyttes som fyllstoff på kontoen når det ikke er annonser. Hjelpeapparatet hennes støtter selvsagt opp om dette bildet, det er jo inntektsgrunnlaget for dem alle sammen. Så, først kjører man på så helsa ryker, og så lapper man det sammen igjen så godt det lar seg gjøre. Jeg er enig med deg. Men Isachsen er en voksen kvinne, så det blir rart å "umyndiggjøre" henne. Hun, og apparatet rundt, vil så gjerne gi oss inntrykket av at hun er denne sårbare lille jenta som er full av følelser og som ødelegges av "hets og hat". Ingen kjøper vel den lenger. ..men allikevel. Samtidig er det jo litt sant, fordi vi vet at hun startet med dette da hun bare var et barn, og kan ha tatt stor skade.Det er vanskelig! Men hun er voksen, og så langt jeg vet så er hun oppegående og må ansvarliggjøres. Samtidig som hun har masse ressurser rundt seg. Endret 9. juli 2023 av IreneV
Isild Skrevet 9. juli 2023 #37273 Skrevet 9. juli 2023 (endret) Cisco skrev (37 minutter siden): Hun bytter kjæreste 2 ganger i året? 😂 4 på halvannet år. Fra Farmen i Februar-22 til nå så har det vært Kasper, Isak, Ludvik og han her nye. Endret 9. juli 2023 av Isild 16 5
J.. Skrevet 9. juli 2023 #37274 Skrevet 9. juli 2023 Isild skrev (12 minutter siden): 4 på halvannet år. Fra Farmen i Februar til nå så har det vært Kasper, Isak, Ludvik og han her nye. + han fra Kompani. 10 3
Gjest IreneV Skrevet 9. juli 2023 #37275 Skrevet 9. juli 2023 Isild skrev (1 time siden): 4 på halvannet år. Fra Farmen i Februar-22 til nå så har det vært Kasper, Isak, Ludvik og han her nye. "Content" som de kaller det. Begynner å gå på stumpene løs.
Pust Skrevet 9. juli 2023 #37276 Skrevet 9. juli 2023 IreneV skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg. Men Isachsen er en voksen kvinne, så det blir rart å "umyndiggjøre" henne. Hun, og apparatet rundt, vil så gjerne gi oss inntrykket av at hun er denne sårbare lille jenta som er full av følelser og som ødelegges av "hets og hat". Ingen kjøper vel den lenger. ..men allikevel. Samtidig er det jo litt sant, fordi vi vet at hun startet med dette da hun bare var et barn, og kan ha tatt stor skade.Det er vanskelig! Men hun er voksen, og så langt jeg vet så er hun oppegående og må ansvarliggjøres. Samtidig som hun har masse ressurser rundt seg. Jeg mente slett ikke å si at jeg ikke tror hun er et voksent menneske, herremin, hun nærmer seg jo tretti! Jeg tror likevel mange har et slags bilde av at hun er svært ung og uerfaren og trenger beskyttelse. Det er et syn jeg ikke støtter altså. Jeg ville bare ha frem at det «støtteapparatet» influenserne har rundt seg, er profesjonelle byråer som i bunn og grunn jakter på inntekt og mange av dem har tjent fryktelig mye penger på å formidle annonser fra annonsør til influenser. Jeg mener ikke å si at annonseformidlerne har direkte ansvar for at influenserne blir psyke av jobben, men de har i alle fall tjent gode penger på det de gjør. Så sånn sett holder jeg på det jeg sa om å kjøre på til det ikke er mer å hente … og nå har altså noen av dem funnet ut at de skal pynte på dritten med å formidle noen psykologtimer også. SE er en av de verste i å presse kropp, dvs pupper og rumpe, i monitor, noen ganger så tett på at man kan se om nedre ringmuskel er bleket eller ikke. Legg til operasjoner og et ubeskrivelig stort behov for oppmerksomhet. Så, hun har selv drevet dette fram, det sier hun jo selv om og om igjen, at det er dette hun vil, og vi har sett i de tidlige Bloggerne-episodene at hun er allergisk overfor kritikk. PS I Sommer i P2 klager hun over at hun bodde så fattigslig i oppveksten, men i de samme Bloggerne-episodene kan vi se et helt vanlig, ganske stort hus, i et vakkert landskap. Sannhet er ikke hennes sterke side, så når hun klager over noe tenker jeg bare at det er vrøvl. Sånn har det blitt. 13 5
Isild Skrevet 9. juli 2023 #37277 Skrevet 9. juli 2023 IreneV skrev (23 minutter siden): "Content" som de kaller det. Begynner å gå på stumpene løs. Utroskap i beste sendetid på TV, iscenesatte "paparazzibilder", kline med Ludvik på en svært mediadekket fest - garantert som "cliffhanger" før hun skulle være vekk i en lengre periode på rusbehandling. Og nå "privat" ny kjæreste som ikke skulle være privat lenger allikevel. Content, content og content. 13
Gjest IreneV Skrevet 9. juli 2023 #37278 Skrevet 9. juli 2023 (endret) Pust skrev (18 timer siden): Jeg mente slett ikke å si at jeg ikke tror hun er et voksent menneske, herremin, hun nærmer seg jo tretti! Jeg tror likevel mange har et slags bilde av at hun er svært ung og uerfaren og trenger beskyttelse. Det er et syn jeg ikke støtter altså. Jeg ville bare ha frem at det «støtteapparatet» influenserne har rundt seg, er profesjonelle byråer som i bunn og grunn jakter på inntekt og mange av dem har tjent fryktelig mye penger på å formidle annonser fra annonsør til influenser. Jeg mener ikke å si at annonseformidlerne har direkte ansvar for at influenserne blir psyke av jobben, men de har i alle fall tjent gode penger på det de gjør. Så sånn sett holder jeg på det jeg sa om å kjøre på til det ikke er mer å hente … og nå har altså noen av dem funnet ut at de skal pynte på dritten med å formidle noen psykologtimer også. SE er en av de verste i å presse kropp, dvs pupper og rumpe, i monitor, noen ganger så tett på at man kan se om nedre ringmuskel er bleket eller ikke. Legg til operasjoner og et ubeskrivelig stort behov for oppmerksomhet. Så, hun har selv drevet dette fram, det sier hun jo selv om og om igjen, at det er dette hun vil, og vi har sett i de tidlige Bloggerne-episodene at hun er allergisk overfor kritikk. PS I Sommer i P2 klager hun over at hun bodde så fattigslig i oppveksten, men i de samme Bloggerne-episodene kan vi se et helt vanlig, ganske stort hus, i et vakkert landskap. Sannhet er ikke hennes sterke side, så når hun klager over noe tenker jeg bare at det er vrøvl. Sånn har det blitt. Ja, jeg mente vi har vært ganske enige hele veien Enig i at apparatet rundt kun tenker penger, og denne nye serien er et godt eksempel, der de skal skvise ut noen siste kroner av disse fire kvinnene som helt klart er på hell. Jeg leste en interessant artikkel om GenZ. De kjøper fake, og det uten å blunke! Ingen skam. En slags (mot)reaksjon på at alt bare er falskt uansett. De har fått med seg at luksusmerkene har veldig lik produksjon som falske varer (og eies av store multinasjonale holdingselskap og konglomerat), og det er grovt overpriset, en illusjon influencere selger. Spent på hvilken vei det kan dreie... https://www.businessoffashion.com/articles/retail/bof-insights-chart-watch-gen-z-counterfeit-luxury-goods-fake/ Endret 10. juli 2023 av IreneV
J.. Skrevet 10. juli 2023 #37280 Skrevet 10. juli 2023 Mimmii skrev (24 minutter siden): Hvem er den nye kjæresten til Sophie? Vegard Jørstad. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå