Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

https://www.seher.no/kjendis/bryter-tausheten-om-skandalebildet/79671204

«- Jeg gikk jo ikke på piller lenger. Men jeg hadde ingen verktøy på hvordan jeg kunne håndtere en eventuell krise igjen uten piller, erkjenner hun» 

Men var det ikke bl.a derfor hun fikk Lindmo-skjermtid da? For å fortelle at NÅ hadde hun lært? Etter hele 5 uker på rehab? 

(*ironi)

Der sa du det jeg leste ja😅 Den uttalelsen der er akkurat det som beskriver S.E 👏🏽🤣

Den er så utrolig manipulerende og så langt i fra det å fortelle ærlig om noe. Hun skal høres så viktig ut , og snakker på en så utrolig kryptisk måte😅 Dette for å sanke litt sympati og høres ut som hun aldri gjorde noe galt. Det var andres feil. Jeg hadde ikke verktøy til å unngå dop etter pillemisbruk. De sendte meg bare ut fra rehab. Jeg valgte derfor å ta kokain fordi jeg fremdeles hadde sug etter rus,men ingen hjalp meg å håndtere dette😅 Kunne hun også skrevet 😅😅

Bare dette med rehab ,alt for oppmerksomhet. Ingen med rus problemer er 4 uker på rehab og så ute😅 En jeg kjenner var 8 mnd på rehab+ ettervern. Litt mer vanlig. SE la seg inn for oppmerksomhet. Ingen legger seg inn,snapper om det så ut 3 uker senere og rett på Skavlan eller det TV programmet og forteller om d😅

• Liker 10
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sonit skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke SE sin største fan, men synes hun gjorde en fin figur i Sommer i P2. Jeg er i stand til å se både hennes positive og negative meninger og fremtoning.

Ikke hørt den som sagt,men leste uttalelsen og det forteller meg det jeg trenger å høre mtp hvordan episoden er...Kryptisk og en meget forvridd måte å prøve få forståelse for... 

Jeg var dum. Jeg har tatt kokain. Bilde burde aldri vært tatt. Jeg er lei meg. Unnskyld.

👆 slik pleier enkelte kjendiser uttale tabber.. Hun er manipulerende. Ikke første gang. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet
M.H85 skrev (5 minutter siden):

Ikke hørt den som sagt,men leste uttalelsen og det forteller meg det jeg trenger å høre mtp hvordan episoden er...Kryptisk og en meget forvridd måte å prøve få forståelse for... 

Jeg var dum. Jeg har tatt kokain. Bilde burde aldri vært tatt. Jeg er lei meg. Unnskyld.

👆 slik pleier enkelte kjendiser uttale tabber.. Hun er manipulerende. Ikke første gang. 

Og det benyttes beleilig nok som promo for ny serie. Det er bare løgn alt sammen. Som sist. Manipulasjon av egen virkelighet for å selge merkevaren SE AS. 

Skrevet
IreneV skrev (Akkurat nå):

Og det benyttes beleilig nok som promo for ny serie. Det er bare løgn alt sammen. Som sist. Manipulasjon av egen virkelighet for å selge merkevaren SE AS. 

Ja. Manipulering fra dag en. Alt er timet og taktisk. Nå er det full reklamering for ny TV serie er på banen. For 1 uke siden skulle hun trekke seg bort fra alt😄🙈

Nå er det gjest i podcast ,serie + hun skal flytte til Trondheim. Hun kaller det "godt å komme seg bort litt" 😅

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenkte høre podcasten nå. Hun velger en meget seriøs podcast på nrk med interessene tidligere gjester. Alt dette er jo taktikk. Kunne jo valgt å stille opp på eks venninna sin podcast og forklart sine tidligere lyttere...,selvfølgelig ikke😉

• Liker 12
Skrevet
IreneV skrev (17 minutter siden):

Manipulasjon, løgn og kynisme; hun har holdt på med det lenge og fått med seg tilsynelatende oppegående mennesker. Får håpe hun er gjennomskuet en gang for alle nå, det er helt utrolig hvordan hun har fått lov til å holde på. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Manipulasjon, løgn og kynisme; hun har holdt på med det lenge og fått med seg tilsynelatende oppegående mennesker. Får håpe hun er gjennomskuet en gang for alle nå, det er helt utrolig hvordan hun har fått lov til å holde på. 

Som før skrevet, så håper jeg at noen med pondus tar tak i denne serien og de fire kvinnene, rister det hele i filler, og eksponerer det for hva det er.  En gyllen mulighet. Denne serien og kvinnene som er med er synonymt med alt som er galt med influencer-bransjen. 

Skrevet
M.H85 skrev (32 minutter siden):

Jeg tenkte høre podcasten nå. Hun velger en meget seriøs podcast på nrk med interessene tidligere gjester. Alt dette er jo taktikk. Kunne jo valgt å stille opp på eks venninna sin podcast og forklart sine tidligere lyttere...,selvfølgelig ikke😉

Vel. Du kan jo prøve å høre den med et litt åpent sinn. Enig i at hun ofte fremstår som kynisk og manipulerende, men mennesker er sjelden endimensjonale. 

Skrevet
IreneV skrev (21 minutter siden):

Som før skrevet, så håper jeg at noen med pondus tar tak i denne serien og de fire kvinnene, rister det hele i filler, og eksponerer det for hva det er.  En gyllen mulighet. Denne serien og kvinnene som er med er synonymt med alt som er galt med influencer-bransjen. 

Jeg håper anmeldere her og der gir den ærlige terningkast om ikke annet. Det er jo godt mulig den flopper. Samme konsept ble forsøkt med "Tigerstaden" uten særlig stor suksess for andre enn spesiellt interesserte "fans"

Det er rett og slett ikke interessant å høre mer om netthat, hets, hat, selvdyrking og bortforklaringer fra akkurat den gjengen der. Og det er ikke interessant å se de velte seg i pakker fra Nelly og Chiquelle, dyre lunsjer, se de se forelsket på seg selv i speilet, og jevnt med grining over ettellerannet. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Gjest IreneV
Skrevet
Sonit skrev (13 minutter siden):

Vel. Du kan jo prøve å høre den med et litt åpent sinn. Enig i at hun ofte fremstår som kynisk og manipulerende, men mennesker er sjelden endimensjonale. 

Hun er en ganske god skuespiller, det skal hun ha. Til og med Vebjørn Selbekk ble sjarmert. Men hvis du leser bloggen hennes, og ser nøye på tidslinjen, så vil du forstå at mange av historiene hun forteller, sårbare historier, som man får vondt i hjertet av, er ren løgn. for å få klikk, likes og shares, for å vokse som merkevare. Til og med innleggelse på en rusklinikk ble del av promotering! Ingenting er hellig. 

Skrevet
IreneV skrev (5 minutter siden):

Hun er en ganske god skuespiller, det skal hun ha. Til og med Vebjørn Selbekk ble sjarmert. Men hvis du leser bloggen hennes, og ser nøye på tidslinjen, så vil du forstå at mange av historiene hun forteller, sårbare historier, som man får vondt i hjertet av, er ren løgn. for å få klikk, likes og shares, for å vokse som merkevare. Til og med innleggelse på en rusklinikk ble del av promotering! Ingenting er hellig. 

Jeg må få lov til å mene at hun ikke kun er endimensjonal. Og om du leser så ser jeg jo den kynisk/manipulerende siden. Jeg har lest nok i denne tråden og forstått at det stort sett er hat og fokus på det negative, men er det ikke greit at jeg får mene noe mer nyansert?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet
Sonit skrev (3 minutter siden):

Jeg må få lov til å mene at hun ikke kun er endimensjonal. Og om du leser så ser jeg jo den kynisk/manipulerende siden. Jeg har lest nok i denne tråden og forstått at det stort sett er hat og fokus på det negative, men er det ikke greit at jeg får mene noe mer nyansert?

Men tror du på det hun sier i podkasten? Eller synes du bare det høres fint ut?  for meg blir det vanskelig å mene at hun gjør en fin figur når jeg samtidig absolutt ikke har noen tro på at det hun sier er sant...

Skrevet (endret)
Sonit skrev (12 minutter siden):

Jeg syns det bare er fint med mer nyansert debatt. Tidligere har jeg ment at SE virket å være på vei til å bruke sin stemme mer i viktige debatter enn det det faktisk ble til, så jeg er enig i at hun ikke er endimensjonal. Jeg syns hun velger mye feil fokus. Det er vanskelig å bli inspirert av "Livet blir en million ganger morsommere hvis man gir faen" -posebilder, og å slikke Nora i rumpa osv. 

Hvor ble det av alt det hun er forkjemper for og imot osv. Alt drukner i det elleville "jeg gir en million ganger faen"-kjøret hennes. 

Endret av Isild
  • Liker 8
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Isild skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det bare er fint med mer nyansert debatt. Tidligere har jeg ment at SE virket å være på vei til å bruke sin stemme mer i viktige debatter enn det det faktisk ble til, så jeg er enig i at hun ikke er endimensjonal. Jeg syns hun velger mye feil fokus. Det er vanskelig å bli inspirert av "Livet blir en million ganger morsommere hvis man gir faen" -posebilder, og å slikke Nora i rumpa osv. 

Hvor ble det av alt det hun er forkjemper for og imot osv. Alt drukner i det elleville "jeg gir en million ganger faen"-kjøret hennes. 

Har hun noen gang egentlig brydd seg om det da? Hvilke saker er det hun har fremmet genuint, som har hatt betydning? Hvis noe avsløres som løgn, så gjør det påståtte engasjementet mer skade enn nytte. Miljøvern har hun brukt for å grønnvaske seg selv, slik at alle tror hennes produkter er bærekraftige. Psykiske problemer og mobbing har hun benyttet seg av for å få mer klikk, rusproblemer benytter hun for å lansere seg selv på NRK, og poster bilde av seg og sin venninne, tydelig ruset, og  med kokain i hånden,  bare uker etter tre tragiske overdose dødsfall, tre unge jenter i hennes målgruppe.  Og bilder fra fylla på et badeland. Vel vitende at folk med rusproblemer nå følger henne. Det er imponerende kynisk, om ikke annet.

Endret av IreneV
Skrevet (endret)

Kanskje på tide med en underskriftkampanje med krav om å få denne farlige damen fjernet fra skjerm og andre medier?

Er jo kun en destruktiv kraft som skader unge og tjener fett med penger på det samtidig. Rart dette er innafor?

Endret av Dumpappen
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Sonit skrev (1 time siden):

Nå har jeg hørt den. Helt ubrukelig som så mange ganger før. For hver gang hun går på en smell så lærer hun noe sier hun,men hun gjør jo ikke det😅Det var akkurat som forventet dette,muligens enda mer metabolsk og teatralsk enn jeg hadde forventet. Toppet seg med litt "komma him te nord" melodier og musikk😅

Hun er norges største influenser, og sier at : jeg innså at posen med noe hvit kunne bli mistolket🙈🙈🙈

Det var selvfølgelig pr stunt. Jeg har aldri rørt narkotika heldigvis,men den posen kunne ikke mistolkes på noe vis, ikke en gang av bestemor mi på 95 år liksom😅 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, M.H85 said:

Nå har jeg hørt den. Helt ubrukelig som så mange ganger før. For hver gang hun går på en smell så lærer hun noe sier hun,men hun gjør jo ikke det😅Det var akkurat som forventet dette,muligens enda mer metabolsk og teatralsk enn jeg hadde forventet. Toppet seg med litt "komma him te nord" melodier og musikk😅

Hun er norges største influenser, og sier at : jeg innså at posen med noe hvit kunne bli mistolket🙈🙈🙈

Det var selvfølgelig pr stunt. Jeg har aldri rørt narkotika heldigvis,men den posen kunne ikke mistolkes på noe vis, ikke en gang av bestemor mi på 95 år liksom😅 

Og først nå når hun skal lansere ny søppelserie kommenterer hun det. Laveste lavmål av ett menneske.

• Liker 19
  • Hjerte 1
Gjest Kattedama
Skrevet

Det hadde vært et godt bidrag til menneskeheten om media kunne å latt disse menneskene få null sendetid, det er så mye fordummende innhold som blir publisert fra disse. 

Skrevet (endret)

Jeg har sagt mitt og trekker meg ut av tråden. Ikke fordi jeg er konfliktsky, men en så ensidig debatt gir meg ingenting.

Når til og med musikkvalgene hennes i Sommer i P2 blir gransket og hånet blir det for dumt.

Endret av Sonit
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Gjest IreneV
Skrevet
Dumpappen skrev (8 minutter siden):

Og først nå når hun skal lansere ny søppelserie kommenterer hun det. Laveste lavmål av ett menneske.

Enig. Jeg orker ikke å lete med lupe etter noe bra og godt ved privatmennesket Isachsen. Hun er et AS, en merkevare. Det finnes selvsagt noe godt i alle, god på bunnen som det sies, men her er det langt til bånn! Og jeg vil heller konsentrere meg om ofrene for hennes kyniske drift. Så kynisk markedsføring mot en sårbar målgruppe må stanses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...