Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
M.H85 skrev (21 timer siden):

Haha det bilde har jeg ikke sett,like så greit nok😬. Pulver posen fikk jeg med meg som alle andre.... Er ikke denne venninna sammen med sønnen til norges kommende dronning? Men kongefamilien her er ikke som de engelske,alt blir godtatt her🙈 

Prins Harry gikk jo nettopp ut og beskrev gjentatt kokainbruk i tenårene/tjueårene.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
t_bomb skrev (32 minutter siden):

Prins Harry gikk jo nettopp ut og beskrev gjentatt kokainbruk i tenårene/tjueårene.

Han promoterte det vel ikke på sine sosiale medier, men skrev om en trøblete ungdomstid, der kokain ble tatt ved noen tilfeller. Han beskrev det som noe negativt, som ikke ga glede, og det hører fortiden  til. Haukland og Isachsen er ikke 17 år, og de la ut bilde med kokain i hendene, med meldingen : Livet blir en million ganger bedre ….osv  på sine kommersielle  sosiale medier, med en halv million følgere. 

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (1 time siden):

Han promoterte det vel ikke på sine sosiale medier, men skrev om en trøblete ungdomstid, der kokain ble tatt ved noen tilfeller. Han beskrev det som noe negativt, som ikke ga glede, og det hører fortiden  til. Haukland og Isachsen er ikke 17 år, og de la ut bilde  med kokain i hendene, med meldingen : Livet blir en million ganger bedre ….osv  på sine kommersielle  sosiale medier, med en halv million følgere. 

Nå var det strengt tatt ikke "de som la ut bilde" og  kommentar. 

Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Oida skrev (2 timer siden):

Nå var det strengt tatt ikke "de som la ut bilde" og  kommentar. 

Nei, det aner vi ingenting om. Influencere hevder de gjør "en glipp", men ofte er det en del av egen markedsføring. Bildet ble lagt ut, på SE AS sin kommersielle kanal. De visste begge at kokainposen var i hånden da bildene ble tatt, og  Haukland "likte" bildekarusellen. De er begge profesjonelle influencere, som bør være påpasselige med hva de poster, og hva de er med å posere på av bilder. De er voksne kvinner, med mange unge følgere. De tok ikke ansvar. Ingen av dem gjorde det. så kan man krangle om hvem som har mest skyld, men de har begge et ansvar.

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (19 minutter siden):

Nei, det aner vi ingenting om. Influencere hevder de gjør "en glipp", men ofte er det en del av egen markedsføring. Bildet ble lagt ut, på SE AS sin komersielle kanal. De visste begge at kokainposen var i hånden da bildene ble tatt, og  Haukland "likte" bildekarusellen. De er begge profesjonelle influencere, som bør være påpasselige med hva de poster, og hva de er med å posere på av bilder. De er voksne kvinner, med mange unge følgere. De tok ikke ansvar. Ingen av dem gjorde det. så kan man krangle om hvem som har mest skyld, men de har begge 

Har jeg uttalt meg om at de som influensere ikke er ansvarlig for hva de poster? Eller om deres ansvar overfor unge følgere? Har jeg gitt uttrykk for at jeg er interessert i krangel om hvem som har mest skyld i at dette bildet ble postet? Overhodet ikke.

Det jeg påpekte var at det ikke var "de" som la ut bildet. Hvem som visste hva og hvem som "likte" bildene er uvesentlig. Poenget er at bildet ble postet på instagramkontoen til den ene av partene. 

Forøvrig mener jeg at det må være mulig å diskutere sakli. Påpeke ting som ikke stemmer uten å bli tillagt meninger og utsagn. For meg virker det som denne tråden er på vei til å utvikle seg til et ekkokammer.  

Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Oida skrev (16 minutter siden):

Har jeg uttalt meg om at de som influensere ikke er ansvarlig for hva de poster? Eller om deres ansvar overfor unge følgere? Har jeg gitt uttrykk for at jeg er interessert i krangel om hvem som har mest skyld i at dette bildet ble postet? Overhodet ikke.

Det jeg påpekte var at det ikke var "de" som la ut bildet. Hvem som visste hva og hvem som "likte" bildene er uvesentlig. Poenget er at bildet ble postet på instagramkontoen til den ene av partene. 

Forøvrig mener jeg at det må være mulig å diskutere sakli. Påpeke ting som ikke stemmer uten å bli tillagt meninger og utsagn. For meg virker det som denne tråden er på vei til å utvikle seg til et ekkokammer.  

Haukland og Isachsen  var en slags venninneduo, som la ut bilder sammen, for å få flere følgere. De la ut blant annet fra dette badelandet, der de drakk og røkte. Og det ble masse blest. Det fremsto som et samarbeid, og det gagnet dem begge. Når Haukland poserer for bilder, som hun  så trykker "liker" på fra egen kommersiell kanal, vil jeg si hun var delaktig. Om det hadde holdt i retten vet jeg ikke. Influencere jobber i en gråsone, der de blander kommersielt med privat, og så lenge regelverket ikke er på plass, så blir det umulig å plassere ansvaret. Men jeg mener bestemt at de begge var ansvarlige her. 

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (6 timer siden):

Haukland og Isachsen  var en slags venninneduo, som la ut bilder sammen, for å få flere følgere. De la ut blant annet fra dette badelandet, der de drakk og røkte. Og det ble masse blest. Det fremsto som et samarbeid, og det gagnet dem begge. Når Haukland poserer for bilder, som hun  så trykker "liker" på fra egen kommersiell kanal, vil jeg si hun var delaktig. Om det hadde holdt i retten vet jeg ikke. Influencere jobber i en gråsone, der de blander kommersielt med privat, og så lenge regelverket ikke er på plass, så blir det umulig å plassere ansvaret. Men jeg mener bestemt at de begge var ansvarlige her. 

Igjen, jeg har ikke nevnt et ord om hvem som er ansvarlig for hva. Jeg har ikke ytret meg om influensere og mangel på regelverk for disse.

Det jeg påpekte er din påstand om at "de la ut bilde". Noe som du vet ikke er tilfelle all den tid bare en av dem la ut dette. 

For meg er det rimelig uforstående at det skal være så vanskelig å si at dette stemmer, ferdig med det. All utbrodering om skyld, likes og hvem som er ansvarlig for hva viser om ikke annet at denne tråden er et stort ekkokammer. Så takk for meg.

• Liker 2
Skrevet
Oida skrev (21 minutter siden):

Igjen, jeg har ikke nevnt et ord om hvem som er ansvarlig for hva. Jeg har ikke ytret meg om influensere og mangel på regelverk for disse.

Det jeg påpekte er din påstand om at "de la ut bilde". Noe som du vet ikke er tilfelle all den tid bare en av dem la ut dette. 

For meg er det rimelig uforstående at det skal være så vanskelig å si at dette stemmer, ferdig med det. All utbrodering om skyld, likes og hvem som er ansvarlig for hva viser om ikke annet at denne tråden er et stort ekkokammer. Så takk for meg.

Dette er ikke for å være ufin, men jeg skjønner ikke helt hva du prøver å formidle i siste avsnitt.

Kan du utdype?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

https://sol.no/nyheter/medietilsynet-kritiserer-nrk/79546415 

NRK får mer kritikk for samarbeidet med SE og Fetisha.

« Medietilsynet er kritisk til at NRK valgte å gi influenserne bak podkasten «Sophie & Fetisha» unntak fra retningslinjer og avtalevilkår som skal sikre at publikum ikke blir utsatt for kommersielt press. Dette har vi påpekt i tilsynsrapporten, sier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet». 

Endret av Lill :)
Skrevet
Lill :) skrev (36 minutter siden):

https://sol.no/nyheter/medietilsynet-kritiserer-nrk/79546415 

NRK får mer kritikk for samarbeidet med SE og Fetisha.

« Medietilsynet er kritisk til at NRK valgte å gi influenserne bak podkasten «Sophie & Fetisha» unntak fra retningslinjer og avtalevilkår som skal sikre at publikum ikke blir utsatt for kommersielt press. Dette har vi påpekt i tilsynsrapporten, sier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet». 

Skulle bare mangle, håper NRK skammer seg hardt og lenge.

• Liker 10
Skrevet

Jodel sier det er slutt med siste typen allerede.

Si hva du vil om Jodel,men den tar sjeldent feil.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
J.. skrev (37 minutter siden):

Jodel sier det er slutt med siste typen allerede.

Si hva du vil om Jodel,men den tar sjeldent feil.

Håper virkelig ikke det … Selv om det er han hun har snakket om i flere intervjuer som hadde begått overgrep  så håpet jeg for hennes del at dette ville vare en stund når hun var så forelsket. Kanskje det ville bidratt til en mer voksent og privat oppførsel i media …

Skrevet
Justlooking skrev (34 minutter siden):

Håper virkelig ikke det … Selv om det er han hun har snakket om i flere intervjuer som hadde begått overgrep  så håpet jeg for hennes del at dette ville vare en stund når hun var så forelsket. Kanskje det ville bidratt til en mer voksent og privat oppførsel i media …

Sagt det før,sier det igjen..

En endring i og hos SE er en jobb hun må ta selv,ikke knagge på en mann.

Ikke denne,ikke den neste.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Sagt det før,sier det igjen..

En endring i og hos SE er en jobb hun må ta selv,ikke knagge på en mann.

Ikke denne,ikke den neste.

Er jo selvsagt enig i det. Håpet vi kanskje slapp å høre fra og om henne i media… 

Skrevet (endret)

https://www.seher.no/kjendis/om-isfronten-ydmyket/79557260

Eventuelle samarbeidspartnere må da begynne å "løpe AV skipet" nå. Sophie Elise AS blir mer og mer useriøst, uprofesjonellt og sammensurium av privatliv, private problemer, drama og intriger? 

Det begynner å bli tydelig at hun IKKE var den "dyktige forretningskvinnen" media har skapt henne til, men på tross av å snart bli 30 år forble `en liten jente som forsøker å finne sin vei her i livet` ? 

Hvis det stemmer at det allerede er slutt med "mitt alt" (kameraten til Kasper) så håper jeg hun har folk rundt seg som kan jorde henne litt. Fetisha vet vi at hun ikke har.. 

Sofie Steen Isachsen burde gjøre noen grep NÅ hvis hun ønsker å redde noe av den positive medvinden hun i alle år har hatt. Nå er det som å se på et pågående togkrasj. 

Endret av Isild
  • Liker 16
  • Nyttig 4
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Isild skrev (9 minutter siden):

Eventuelle samarbeidspartnere må da begynne å "løpe AV skipet" nå. Sophie Elise AS blir mer og mer useriøst, uprofesjonellt og sammensurium av privatliv, private problemer, drama og intriger? 

Det begynner å bli tydelig at hun IKKE var den "dyktige forretningskvinnen" media har skapt henne til, men på tross av å snart bli 30 år forble `en liten jente som forsøker å finne sin vei her i livet` ? 

Hvis det stemmer at det allerede er slutt med "mitt alt" (kameraten til Kasper) så håper jeg hun har folk rundt seg som kan jorde henne litt. Fetisha vet vi at hun ikke har.. 

Sofie Steen Isachsen burde gjøre noen grep NÅ hvis hun ønsker å redde noe av den positive medvinden hun i alle år har hatt. Nå er det som å se på et pågående togkrasj. 

SE  er ikke en dyktig forretningskvinne slik jeg ser det.  Hun har levd av å utlevere seg selv og sine nærmeste, og av å vise fram den opererte kroppen sin, sjokkere, lyve og manipulere. Det er ikke noe å rope hurra for. Jeg er ikke imponert. Et ødelagt liv. 

Endret av IreneV
Skrevet (endret)
IreneV skrev (12 minutter siden):

SE  er ikke en dyktig forretningskvinne slik jeg ser det.  Hun har levd av å utlevere seg selv og sine nærmeste, og av å vise fram den opererte kroppen sin, sjokkere, lyve og manipulere. Det er ikke noe å rope hurra for. Jeg er ikke imponert. Et ødelagt liv. 

Jeg er helt enig med deg. Det er bare tragisk at hun har mottatt millioner av kroner på å ødelegge kropp og psyke. Tjent seg syk og søkkrik på å droppe utdanning, og bli så selvopptatt at hun ikke klarer å ha hverken ansvar eller relasjoner. Hun ble til slutt så høy på seg selv, påtrengende utleverende og "lille rike pike i boble" at det hele endte opp med rusproblemer, gjennomføringsproblemer og mageplask profesjonellt. 

Ganske sykt alt sammen. Det værste er at faren hennes lever av at hun har ødelagt seg, og utlevert seg.

Hun burde være til skrekk og advarsel - og det burde bli et høyere samfunns-NEI til den "bransjen". 

Endret av Isild
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

F bekrefter i podden til ida idag at de ennå ikke har snakket sammen/SE har ennå ikke kontaktet F.

Altså....

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (44 minutter siden):

Hun er totalt uprofesjonell, og gir også flatt faen i hvem hun tråkker på og ødelegger på sin vei.

Sjarmerende vesen.

• Liker 15
Skrevet

Håper disse mange sprekkene i fasaden er nok til at hun nå kommer til å forsvinne mer og mer fra tradisjonelle medier i det aller minste. Snakk om å få vist sine sanne farger om hvordan hun behandler folk rundt seg! Totalt avkledd på en helt annen måte enn til vanlig. 

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...