Gå til innhold

Sophie Elise


Anbefalte innlegg

Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Tv2 skriver litt mer. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-om-nrks-handtering-de-har-feilet/15584864/

Her sier SE blant annet at Podkasten hos NRK ikke skulle være for unge jenter, men for kvinner 20-30 år. Dessuten sier hun at kringkastingssjefen hadde ringt henne dagen før debatten og skrytt veldig av podkasten.

Så pinlig av Kringkastingsjefen 🙈 Så står hun på Debatten og blir svar skyldig! Jeg sier bare: rundpuling 😆

  • Liker 18
Videoannonse
Annonse
Gjest IreneV
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Tv2 skriver litt mer. https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-om-nrks-handtering-de-har-feilet/15584864/

Her sier SE blant annet at Podkasten hos NRK ikke skulle være for unge jenter, men for kvinner 20-30 år. Dessuten sier hun at kringkastingssjefen hadde ringt henne dagen før debatten og skrytt veldig av podkasten.

Jøss, kaller SE seg selv for en "kvinne"? Det var vel første gang ;). Noe går fremover. 
NRK og Fürst Haugen fremstår som idioter. Det ble vel også løyet om hvordan podcasten ble til. Det var ikke NRK sin idé, men SE AS, ingen audition der også andre navn ble vurdert.
Legger ved en artikkel om et prosjekt NRK droppet. De er på vei mot stupet. De vil øke seertall, ved å produsere søppel. Det vil bety deres død.

https://www.dagsavisen.no/kultur/2023/02/18/sint-pa-nrk-sa-nei-til-radka-sier-ja-til-sophie-elise/?fbclid=IwAR1js1Pcf4irH715IZPRQrPL8xpqYRymqgib6K1QrwtNrepdOvfc7Y7YbGw

Skrevet
IreneV skrev (9 minutter siden):

Jøss, kaller SE seg selv for en "kvinne"? Det var vel første gang ;). Noe går fremover. 
NRK og Fürst Haugen fremstår som idioter. Det ble vel også løyet om hvordan podcasten ble til. Det var ikke NRK sin idé, men SE AS, ingen audition der også andre navn ble vurdert.
Legger ved en artikkel om et prosjekt NRK droppet. De er på vei mot stupet. De vil øke seertall, ved å produsere søppel. Det vil bety deres død.

https://www.dagsavisen.no/kultur/2023/02/18/sint-pa-nrk-sa-nei-til-radka-sier-ja-til-sophie-elise/?fbclid=IwAR1js1Pcf4irH715IZPRQrPL8xpqYRymqgib6K1QrwtNrepdOvfc7Y7YbGw

Marte Christensen oppsummerer SE og NRK veldig godt: «Hva er poenget med NRK? Hva skal NRK drive med? Sophie Elise bidrar bare med støy, og NRK skrur opp volumet på henne. »

  • Liker 17
Skrevet

Fetisha svarer på om hun føler skandalen til SE har ødelagt hennes egne muligheter -

"Nei,det føler jeg ikke er din feil,men alle de stygge menneskene som hater deg."

Kjipt å få konsekvenser for egne handlinger,ja.

 

  • Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet
IreneV skrev (13 minutter siden):

Jøss, kaller SE seg selv for en "kvinne"? Det var vel første gang ;). Noe går fremover. 

Beklager, jeg siterte etter hukommelsen. SE sa «målgruppa 20-30 år», ikke «kvinner». Min feil.

  • Liker 3
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
J.. skrev (7 minutter siden):

Fetisha svarer på om hun føler skandalen til SE har ødelagt hennes egne muligheter -

"Nei,det føler jeg ikke er din feil,men alle de stygge menneskene som hater deg."

Kjipt å få konsekvenser for egne handlinger,ja.

 

Haha,ja så klart er det alle de "stygge" menneskene sin feil. Som vanlig null selvinnsikt og ingen evne til å ta kritikk. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (5 minutter siden):

Haha,ja så klart er det alle de "stygge" menneskene sin feil. Som vanlig null selvinnsikt og ingen evne til å ta kritikk. 

Jepp..

  • Liker 3
Skrevet
J.. skrev (23 timer siden):

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sophie-elise-godteri-skrinlegges/15583126/

"Nå kan God kveld Norge avsløre at lanseringen er skrinlagt og at produktet er trukket tilbake.

«Candy Girl» blir dermed aldri å finne i Rema 1000s butikkhyller."

For første gang får ting konsekvenser for henne,la oss håpe det ikke er siste.

Fantastisk bra av Rema 1000!!!! 👏

  • Liker 8
Gjest IreneV
Skrevet
Sunfl0wer skrev (8 minutter siden):

Haha,ja så klart er det alle de "stygge" menneskene sin feil. Som vanlig null selvinnsikt og ingen evne til å ta kritikk. 

Er de så ressurssvake mentalt og intellektuelt, eller er det spill?  Dette er lavt nivå altså. Skremmende.

Skrevet
IreneV skrev (25 minutter siden):

Er de så ressurssvake mentalt og intellektuelt, eller er det spill?  Dette er lavt nivå altså. Skremmende.

De har vel brukt den "kjente" problemløseren... "Kan vi skylde på noen? JA... Problemet løst"...

Men makan til å leke struts 🙈

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Gjest IreneV
Skrevet
Lotte-Mei skrev (8 minutter siden):

De har vel brukt den "kjente" problemløseren... "Kan vi skylde på noen? JA... Problemet løst"...

Men makan til å leke struts 🙈

Jeg begynner å lure på om de virkelig mener det, at de tror på det selv. At de mangler noe. En kjent lidelse blant mange influencere er i følge forskning personlighetsforstyrrelser, narsissisme  blant annet. På sosiale medier fra tidlig alder kan forårsake det. 

Skrevet
pop up bruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke lansering tidspunktet, men dette lille utdraget publiserer i hvert fall VG nå https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/ny-podkast-sophie-elise-og-fetisha-om-nrk-debatten.LSNUgw2qu?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=dre-64124e95a13c1d089cb136f2

Svaret tyder ikke på den største refleksjonen... men alt er vel mulig. 

På samme siden ligger en liten video fra VG med utdrag fra den nye podden deres (?) der SE klager på NRK sin dårlige håndtering av saken. Hun har jo forsåvidt rett i at de håndterte saken dårlig, men jeg tenker at hun definitivt ikke er den rette til å rette pekefingeren mot dem. De gikk inn i dette samarbeidet med åpne øyne, og hvis hun er nogenlunde profesjonell og har et snev av selvinnsikt og kunnskap om egen bedrift, så vet hun jo godt at hun er et vandrende reklameobjekt, og at det ikke er kompatibelt med statskanalen. Så det hun sier er at hun tydeligvis hadde null ansvar da hun inngikk avtalen med NRK.
Jeg tror muligens SE og Fetisha har sett flytskjema for problemløsning og tatt det veldig bokstavelig, for de lever tydeligvis etter regelen "kan du legge skylden på noen andre? Problem løst!"

  • Liker 16
Skrevet
Lotte-Mei skrev (12 minutter siden):

De har vel brukt den "kjente" problemløseren... "Kan vi skylde på noen? JA... Problemet løst"...

Men makan til å leke struts 🙈

Du kom meg akkurat i forveien! :ler:

  • Liker 5
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (20 timer siden):

Flott at Rema 1000 tok til vettet i denne saken.

Men jeg lurer på hvor vettet var før denne posesaken eksploderte i media og bevisste forbrukere tok til tastaturet?

 

Se på bildet øverst i artikkelen, og det innfelte bildet av hvordan godteriet skulle promoteres.

Seriøst - hvilket reklamebyrå er det som gjør så elendig jobb?

Først satser de på å markedsføre et godteri med en nesten 30 år gammel bedriftskvinne som bygger hele sin forretningsvirksomhet på å fronte usunn og skadelig livsstil, lovbrudd og avhengighet/selvskading med kosmetiske operasjoner og alkohol/rus.

For det andre de på navnet Candy Girl, uten å sjekke hvordan dette bruker på engelsk/amerikansk (ref. Isild link og definisjon få innlegg tilbake). Og bruker en kvinne som driver forretning på å fremstille seg som en candy girl (og trolig var veldig bevisst betydningen av candy girl).

Og det tredje går direkte til det bildet i reklamekampanjen for godteriet. Er det virkelig ingen som helst kvalitetskontroll i det reklamebyrået som er brukt? Eller hos Rema 1000? Eller hos Scandza som står bak produktet? Og hvor ville Forbrukertilsynet vært om kampanjen fortsatte? På plakaten er avataren Sophie Elise sminket og stylet til å se ut som en liten jente, yngre enn en barbiedukke, og fargene holdes i farger som klassisk appellerer til små barn. Det er veldig tydelig at godteriet er myntet på små barn. Det er i hvert fall ikke reklame som på noen måte er rettet til "bevisste kvinner i 20-30-årene som er opptatt av kosthold og dyrevern" (som veganere gjerne liker å si at de er opptatt av). I tillegg er teksten et makkverk av blanding av norsk og engelsk.

Hvor var de ansvarlige i den lange prosessen det normalt er fra produktplanlegging, inngåelse av samarbeid, definere målgruppe, utarbeiding av strategi og reklamemateriell? Hvor var de som hadde ansvaret for å ta en bakgrunnssjekk om den de skulle inngå et samarbeid med? Er seriøst både tekstforfatter, strategiansvarlig, grafikere alle helt bevisstløse mtp. hva de formidler og det ansvaret de har - eller gjør de dette med overlegg, driter i at de fronter ekstremt usunne verdier til barn vha. en bedriftseier som driver forretning av egen avhengighet, egen uansvarlighet og egen rusbruk og lovbrudd, kun fordi de er villige til å gjøre hva som helst for å tjene penger?

Hvordan kunne ledd etter ledd etter ledd i denne prosessen feile så totalt at de valgte å inngå samarbeid med den personen som av barn og unge selv er blitt erklært Norges farligste forbilde??????? (Ja, jeg blir arg!!!!)

Og ikke bare det, de valgte å fremstille denne rusavhengige, 30-årige operasjonsavhengige bedriftseieren som en liten jente på reklamemateriellet. I tillegg som en jente med 50-tallets idealer for hvordan små jenter burde være? Samme reklamemateriell som tydelig i farger og uttrykk henvender seg til små jenter... HVEM var det som mente dette var en god idé, hvem var alle de som jattet med og hyllet denne ideen i så stor grad at det ble godkjent i alle ledd?

Hvis det norske reklamemiljøet har noen som helst ryggrad velger de dette reklameprosjektet til årets verste reklame - og påpeker alle de faktorene som er helt uakseptable sett fra et fagperspektiv.

 

Og hva med de som fremdeles står bak godteriet Candy girl - Scandza?

I artikkelen hos Tv2 uttaler de:

"– «Candy Girl» vil komme for salg, men på et noe senere tidspunkt enn planlagt. Når og hvor vil vi komme tilbake til."

 

Om de hadde uttalt at godteriet ville komme for salg, så ville jeg gitt dem fordelen av tvil og tenkt at de nok kom til å endre både navn og emballasje og selvfølgelig ikke lansere det i samarbeid med Norges farligste forbilde, samt ikke rette reklamene mot barn.

Men Scandza gjør ikke det. De sier at Candy Girl vil komme for salg....

Da tenker jeg at det er på tide å opplyse Scandza om at de er eiere av flere store produkter, som kan komme til å lide under sterke motkampanjer hvis de har tenkt å lansere dette godteriet med Norges farligste forbilde som frontfigur, bruke en rusmisbrukende operasjonsavhengig 30 år gammel bedriftseier til å fronte godteri mot barn...

https://no.wikipedia.org/wiki/Scandza

 

 

Reklamebransjen har hverken ryggrad eller moral. Hilsen en som har jobbet i bransjen og måtte slutte nettopp på grunn av dette. Orket ikke mer. 

Endret av mater.sapiens
  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Sier S&F noe om at de solgte inn podden som en pod der de skulle snakke om miljø og dyrevern? I følge nrk var det jo det de - nrk - kjøpte, ikke en podd om to godt voksne kvinner som driver med pikk- og puleprat og rusforherligelse …

Endret av mater.sapiens
  • Liker 14
Skrevet
mater.sapiens skrev (7 minutter siden):

Sier S&F noe om at de solgte inn podden som en pod der de skulle snakke om miljø og dyrevern? I følge nrk var det jo det de - nrk - kjøpte, ikke en podd om to godt voksne kvinner som driver med pikk- og puleprat og rusforherligelse …

De sier ikke hva de solgte den inn med,bare at publikummet var ment å være 20-30 år,altså ca deres eget aldersspenn.

Og at NRK ansvarlig ringte SE dagen før Debatten å skrøt veldig av podden deres,selv om den ikke var i hennes sikte personlig.

Og at de snakker om sex bare var problemtisk fordi de er kvinner.

Lol.

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tror det kjente bildet som endte opp på instagram var et bevisst PR-stunt, i likhet med Caroline Berg Eriksen sitt puppebilde. Tror folk glemmer at dette er mennesker som har lang erfaring i å skape oppmerksomhet rundt sin persona for å få flere klikk = mer penger. 

  • Liker 15
Skrevet
J.. skrev (19 minutter siden):

De sier ikke hva de solgte den inn med,bare at publikummet var ment å være 20-30 år,altså ca deres eget aldersspenn.

Og at NRK ansvarlig ringte SE dagen før Debatten å skrøt veldig av podden deres,selv om den ikke var i hennes sikte personlig.

Og at de snakker om sex bare var problemtisk fordi de er kvinner.

Lol.

Da er jo podkast rette mediet for S&F. Der kan de fortelle sin «sannhet» uten å bli motsagt eller stilt kritiske spørsmål. 
De fremstår altså som noen lallende airheads, er det virkelig dette annonsørene betaler for å bli assosiert med?

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest Fru G
Skrevet

Patetisk og ikke nevne bildet med ett eneste ord. For det var nettopp dette bilde som satte fyr på samarbeidet med nrk. Ingen ydmykhet å spore. 

Skrevet
mater.sapiens skrev (15 minutter siden):

Da er jo podkast rette mediet for S&F. Der kan de fortelle sin «sannhet» uten å bli motsagt eller stilt kritiske spørsmål. 
De fremstår altså som noen lallende airheads, er det virkelig dette annonsørene betaler for å bli assosiert med?

De har ikke annonsører per nå (på podden).

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...