Frisk Frosk Skrevet 7. mars 2023 #35801 Skrevet 7. mars 2023 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Den selverklærte kyniske forretningskvinnen Sofie Steen Isachsen, nesten 30 år, velger å fronte ny podkast med å fremstille seg selv som en ung tenåringsjente i et retusjert bilde - brudd på reklameloven. Lurer på hvem SE AS har lurt nå. Patetisk av en rusavhengig forretningskvinne. Og like patetisk av ledere som inngår samarbeid med henne og dette firmaet! Bildet hun har på denne reklamen for ny podkast er forsøk på Lolita-bilde... Det hadde vært langt bedre om hun gikk over på onlyfans. Men kanskje hun har innsett at hun begynner å bli gammel også for det markedet og derfor tviholder på det "seriøse" markedet og lure det en stund til. Det kommer til å krasje en dag for henne, og jo lenger hun fortsetter dette spillet sitt, jo verre blir det, dessverre. 22 2
Møkkalei Skrevet 7. mars 2023 #35802 Skrevet 7. mars 2023 Det eneste vi alle har å gjøre er å boikotte Sophie S. Isachsen. Hun heter ikke Sophie Elise, da må hun søke om navneendring. Det å boikotte innebærer å ikke følge henne, ikke klikke inn på artikler på diverse media, ikke kjøpe produktene hennes, rett og slett late som hun ikke eksisterer. Det er bare vi som kan fjerne henne fra allmenhetens lys og det må gjøres på den måten. Selv det at jeg skriver om henne her er feil, men jeg ville bare si dette. Det finnes så mange spennende og flotte unge damer der ute som er verdt å følge. Sophie S Isachsen bør skjermes for denne galskapen nå, roe ned og se seg om etter et fast og stabilt forhold. Økonomisk har hun det topp og trenger ikke tjene mer penger på massenes oppmerksomhet. Nå går hun snart inn i 30 Årene og bør begynne å oppføre seg som ei voksen dame og endre prioriteringene sine litt. Ellers tror jeg det smeller på ordentlig snart, hun er neppe frisk mentalt lenger. Håper det ordner seg for henne og at hun begynner å omgi seg med noe annet enn tomme mennesker. Men vi som samfunn må ta grep og boikotte dette mennesket, både for oss selv og henne. Hun vet tydeligvis ikke sitt eget beste lenger og markedskreftene behandler henne som et produkt. Bare… ignorer… vær så snill. Ignorer henne. 22 2 5
Gjest diam0nd Skrevet 7. mars 2023 #35803 Skrevet 7. mars 2023 Vet ikke om det er nevnt før her, men anbefaler siste podcast til Oppdatert som tar for seg hele denne mølja. Fytti det er så mye denne dama har surra med. Hadde helt glemt da hun fortalte følgerne sine at hun har tatovert hårfeste sitt pga komplekser med viker...
Gjest IreneV Skrevet 7. mars 2023 #35804 Skrevet 7. mars 2023 diam0nd skrev (16 minutter siden): Vet ikke om det er nevnt før her, men anbefaler siste podcast til Oppdatert som tar for seg hele denne mølja. Fytti det er så mye denne dama har surra med. Hadde helt glemt da hun fortalte følgerne sine at hun har tatovert hårfeste sitt pga komplekser med viker... Styrer unna NRK inntil videre... Men ja, SE AS har bygget sin merkevare på løgn og bedrag fra start. Noe av det som gir mye respons er nettopp usikkerhet, og egne problemer. Historier som vekker sympati, men også avsky og sjokk. Hvis man så spinner det på riktig måte, så vil man oppnå popularitet. Feks så forteller SE om at hun ble mobbet, men sier også selv at hun ble en mobber. Hun selger masse plastprodukter, men støtter miljø-og dyrevern. Hun var utro på tv, men det var problemer, og hun trodde hun møtte den store kjærligheten. Alle operasjonene forklares også, og folk glemmer fort. De skal videre, de leser ikke bakover. En dualitet der, hele veien, som veldig mange lar seg lure av. Og hun klarer å beholde offerrollen hele veien til banken. Også er det den luksuriøse livsstilen da. Som veldig mange lar seg forføre av. Hun hadde på seg en kjole på en rød løper nylig, og den ble revet ut av butikkene på et blunk. Så SE selger. Og hun selger masse. De fleste som kjøper det hun tilbyr er kvinner 25-35 vil jeg tippe.
Lotte-Mei Skrevet 7. mars 2023 #35805 Skrevet 7. mars 2023 Er det oppsigelsestid? Trodde jeg ikke skulle se reklame for dette lenger 🤔 Henta fra nrk.no 1
J.. Skrevet 7. mars 2023 #35806 Skrevet 7. mars 2023 Lotte-Mei skrev (3 minutter siden): Er det oppsigelsestid? Trodde jeg ikke skulle se reklame for dette lenger 🤔 Henta fra nrk.no "Oppdatert" er en podcast,siste episode er recap av SE/F/NRK skandalen. 9
Lotte-Mei Skrevet 7. mars 2023 #35807 Skrevet 7. mars 2023 J.. skrev (1 minutt siden): "Oppdatert" er en podcast,siste episode er recap av SE/F/NRK skandalen. Ååå, tusen takk for svar 😊 2
K_mb Skrevet 7. mars 2023 #35808 Skrevet 7. mars 2023 (endret) diam0nd skrev (2 timer siden): Vet ikke om det er nevnt før her, men anbefaler siste podcast til Oppdatert som tar for seg hele denne mølja. Fytti det er så mye denne dama har surra med. Hadde helt glemt da hun fortalte følgerne sine at hun har tatovert hårfeste sitt pga komplekser med viker... Det var vel da Kristin G fikk helt nok av SE, og la ut en video på egen IG rettet mot SE som Norges farligste forbilde. Deretter vant hun vixenpris for sin sterke mening, hvor hun da holdt tordentalen mot SE og bransjen forøvrig. Endret 7. mars 2023 av K_mb 11 2
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2023 #35809 Skrevet 7. mars 2023 K_mb skrev (1 time siden): Det var vel da Kristin G fikk helt nok av SE, og la ut en video på egen IG rettet mot SE som Norges farligste forbilde. Deretter vant hun vixenpris for sin sterke mening, hvor hun da holdt tordentalen mot SE og bransjen forøvrig. … også møttes de vel til debatt og S.E spilte atter en gang offer og krenkekortet.. »stakkars meg som blir mobbet» 🤮 9
K_mb Skrevet 7. mars 2023 #35810 Skrevet 7. mars 2023 Full Ugle skrev (8 minutter siden): … også møttes de vel til debatt og S.E spilte atter en gang offer og krenkekortet.. »stakkars meg som blir mobbet» 🤮 Synes å huske hun sendte sin daværende manager eller far om du vil til debatt, da hun ikke turte å stille opp mot KG selv. Det var vel ved en tidligere anledning hun dro av seg løshåret og vippene for å møte KG til debatt hvis jeg husker riktig. 9 2
StinkySocks Skrevet 7. mars 2023 #35811 Skrevet 7. mars 2023 Det aller mest latterlige er vel hvordan NRK forsøkte å håndtere denne situasjonen. At Sophie Elise finner på ett eller annet tullball for å skrape til seg overskrifter og lesere, det er jo veldig gammelt nytt. Den ene dagen sutrer hun over hvor vanskelig en del tenåringer har det i dagens samfunn. Men noen få dager senere bidrar hun til det samme hysteriet selv, og forsøker å tjene penger på utseendet sitt, lettkledde fotografier, silikon både her eller der, og selvfølgelig være en sminke-dukke. 12 3
Ardwinna Skrevet 7. mars 2023 #35812 Skrevet 7. mars 2023 mariie skrev (9 timer siden): Nå har hun lagt ut teaser til "tell it all"- podcast som kommer om 1 uke.. Og jeg er ikke en av dem som kommer til å høre på, men regner jo med at det er nok av folk som kommer til å lytte med stor iver. Enten fordi de elsker og ser opp til denne dama, eller fordi de er nysgjerrige på hva de skal klemme ut av seg. Det blir nok lytterrekord Og Sophie & co kan fnise hånlig hele veien til banken og fortsette som før. Det nytter dessverre ikke at noen få av oss boikotter når såpass mange støtter bedriften hennes på ulike måter. Det er to ting som får meg til å miste troa på menneskeheten og framtiden, og det er kommentarfelt og influensere. 19 1 2
Gjest IreneV Skrevet 8. mars 2023 #35813 Skrevet 8. mars 2023 (endret) Ardwinna skrev (10 timer siden): Og jeg er ikke en av dem som kommer til å høre på, men regner jo med at det er nok av folk som kommer til å lytte med stor iver. Enten fordi de elsker og ser opp til denne dama, eller fordi de er nysgjerrige på hva de skal klemme ut av seg. Det blir nok lytterrekord Og Sophie & co kan fnise hånlig hele veien til banken og fortsette som før. Det nytter dessverre ikke at noen få av oss boikotter når såpass mange støtter bedriften hennes på ulike måter. Det er to ting som får meg til å miste troa på menneskeheten og framtiden, og det er kommentarfelt og influensere. Jeg er forferdelig skuffet over at politikere og helsedirektoratet ikke er mer oppdatert når det gjelder forskningen som har kommet på plass om hva sosiale medier gjør med oss. Folk er avhengige. De i kommentarfeltet er avhengige. Det blir en epidemi om det ikke kommer et lovverk og advarsler på plass. Foreldre som lar barna sine få benytte tik-tok i niårsalderen må forstå hva dette gjør med dem. Vi ga ikke barna røyk, alkohol og lim de kunne sniffe inder brua vel? Det er ikke så drøy sammenligning. Tik tok utløser dopamin og oxytocin, det påvirker belønningssenteret i hjernen.Samtidig utsettes de for innhold som kan gjøre dem deprimerte, og da har du en særdeles destruktiv spiral gående. https://edition.cnn.com/2023/01/11/tech/tiktok-teen-mental-health/index.html "- psychologist Dr. Jean Twenge said TikTok’s algorithm in particular is “very sophisticated” and “very sticky,” which keeps teens engaged on the platform longer. TikTok has amassed more than one billion global users. Those users spent an average of an hour and a half per day on the app in last year, more than any other social media platform, according to the digital analytics platform SensorTower. “A lot of teens describe the experience of going on TikTok and intending to spend 15 minutes and then they spend two hours and or more. That’s problematic because the more time a teen spends on social media, the more likely he or she is to be depressed. And that’s particularly true for at the extremes of use,” said Twenge." Endret 8. mars 2023 av IreneV
Isild Skrevet 8. mars 2023 #35814 Skrevet 8. mars 2023 Scutum skrev (20 timer siden): Hun mener jo EGENTLIG; "Nå kan vi endelig kapitalisere på historien vår". Det er jo ikke snakk om å fortelle alt. Det er snakk om å fortsette i sitt eget ekkokammer hvor alt de sier / påstår får stå uimotsagt av andre. "Nå kan vi endelig fortelle alt". Og titusenere av nye lyttere hiver seg nok rundt, for å høre om posen, NRK osv. For en fullstendig unyttig bransje. Og hun er den "beste. 15 3
Isild Skrevet 8. mars 2023 #35815 Skrevet 8. mars 2023 Ardwinna skrev (10 timer siden): Og jeg er ikke en av dem som kommer til å høre på, men regner jo med at det er nok av folk som kommer til å lytte med stor iver. Enten fordi de elsker og ser opp til denne dama, eller fordi de er nysgjerrige på hva de skal klemme ut av seg. Det blir nok lytterrekord Og Sophie & co kan fnise hånlig hele veien til banken og fortsette som før. Det nytter dessverre ikke at noen få av oss boikotter når såpass mange støtter bedriften hennes på ulike måter. Det er to ting som får meg til å miste troa på menneskeheten og framtiden, og det er kommentarfelt og influensere. Etter alt dette siste, så har jeg fått nok av hvordan SE får herje helt fritt med sin gi faen holdning. Trykker ikke lenger inn på artikler i nettaviser. Jeg håper det etterhvert blir veldig mange fler som går så lei som det. 18 1 3
J.. Skrevet 8. mars 2023 #35816 Skrevet 8. mars 2023 Isild skrev (5 minutter siden): "Nå kan vi endelig fortelle alt". Og titusenere av nye lyttere hiver seg nok rundt, for å høre om posen, NRK osv. For en fullstendig unyttig bransje. Og hun er den "beste. Posen kommer hun aldri til å fortelle sannheten om,det ønsker hun å tie ihjel. Med "alt" antar jeg hun sikter til mer om podden deres vs NRK og alt de ikke kom til i NRK-podden,bl.a å snakke om VW,slik hun lovet lytterne i flere episoder og som alle ventet på. 2
Ost Skrevet 8. mars 2023 #35817 Skrevet 8. mars 2023 Morsomt hvordan det var helt stille fra henne i en uke eller to, men nå er det ut i media og reklamere for sin nye podcast. 6
Era Vulgaris Skrevet 8. mars 2023 #35818 Skrevet 8. mars 2023 Ost skrev (2 minutter siden): Morsomt hvordan det var helt stille fra henne i en uke eller to, men nå er det ut i media og reklamere for sin nye podcast. Hun vet akkurat hva hun gjør, alt er kalkulert og beregnende. SE eier ikke verken moralsk kompass, gode verdier eller holdninger, men er utrolig god til å late som hun har det. Dyreverner, miljøforkjemper, intellektuell forfatter og feminist kaller hun seg. Og alt for mange sluker narrativet og lar seg lure. Nå sist, toppene i NRK. Og SE ler hele veien til banken. 15 6
Gjest IreneV Skrevet 8. mars 2023 #35819 Skrevet 8. mars 2023 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Hun vet akkurat hva hun gjør, alt er kalkulert og beregnende. SE eier ikke verken moralsk kompass, gode verdier eller holdninger, men er utrolig god til å late som hun har det. Dyreverner, miljøforkjemper, intellektuell forfatter og feminist kaller hun seg. Og alt for mange sluker narrativet og lar seg lure. Nå sist, toppene i NRK. Og SE ler hele veien til banken. De sluker narrativet fordi det selger. Jeg klarer ikke å tro at de er så naive. Støre gikk ikke ut i media med SE som sin "rådgiver" fordi han trodde på hennes engasjement, han ville bare nå "ungdommen". Samme med miljø- og dyrevernorganisasjoner. Det er veldig problematisk at de ikke ser hvor skadelig en bedrift som SE AS er. Men på den annen side, se hvordan de lar næringslivet dumpe hundrevis av millioner kloakk rett i Oslofjorden, uten at det får konsekvenser. Fordi det koster for mye. Det er lett å miste troen. SE AS hadde vært avslørt for lenge siden, og mistet sin status, hvis det ikke hadde vært for støtte fra store og seriøse aktører, som folk stoler på. Nå er hun i det minste avkledd, for en stakket stund, for den hun er. Men det varer antagelig ikke. Folk leser ikke bakover, og husker ikke lenger tilbake enn en måned.
Zenhouse Skrevet 8. mars 2023 #35820 Skrevet 8. mars 2023 SE har ikke inngått nytt podcast-samarbeid enda, den nye episoden de spiller inn, lages fra senga til SE ifølge managementet hennes. De får kjøre på, i påvente av eventuelle nye samarbeidspartnere. 8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå