Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
IreneV skrev (13 timer siden):

Men jeg skjønner godt hvorfor du trekker frem Madonna, for hun har skuffet meg, i de senere år. Jeg skulle så gjerne hatt flere som legenden Charlotte Rampling, som for meg er en av de mest stilfulle, og vakreste, ennå! Jeg synes ikke de ser bedre ut etter ansiktsløft, silikon, botox og fillers. De mister noe, de mister stilen, og x-faktoren de hadde. De fremstår svake og usikre.
Her et intervju med Rampling fra 2022:

https://www.standard.co.uk/esmagazine/charlotte-rampling-interview-benedetta-es-magazine-b994353.html

Og et til: https://fashionmagazine.com/style/charlotte-rampling-fashion-canada-winter-issue-2020/

FASHION_Cover_1220-1600x0-c-default.jpeg

Det er godt mulig hun har gjort små tweaks. Det er mange kvinner som blir hyllet for å eldes naturlig, samtidig som de gjør inngrep som ikke er synlig for det utrente øyet. Er fex veldig mange «naturlig aldrede» som har ansiktsløft. Det er ikke slik det var for 20-30 år siden at man ble helt dradd i trynet av et slikt inngrep (nb! Sier ikke at CR på bilder har det)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Marsh
Skrevet
Isild skrev (På 4.3.2023 den 9.16):

Det siste fra herr og fru er noe av det flaueste og mest krampeaktige jeg har sett fra influencere. Sophie Elise skal iallefall ha for at hun klarer å iscenesette ekte rabalder og ekte `skandaler`. 

Nok en gang er frua for sent ute, SE gjorde jo dette for flere år siden under Vixen.

Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Marsh skrev (45 minutter siden):

Nok en gang er frua for sent ute, SE gjorde jo dette for flere år siden under Vixen.

Plastikkpupper teller ikke. Blir som å vise fram en dildo. Det gjør nettavisene hver eneste dag 🥳
Det går neppe å avseksualisere pupper, hvis det er det *freethenipple går ut på.
Kvinnens pupper er et seksuelt stimulerende signal, lite man kan gjøre med det, og den settingen disse damene benytter øker jo sexfokuset!
Ingen reagerer på pupper hvis en kvinne ammer, skifter eller soler seg på en helt vanlig måte. Det har jeg aldri sett ii alle fall. Men poserer man, så er det noe annet. Jeg så noen unge jenter som dusjet på stranden mens de helte vann over hverandre fra flasker og strøk hendene nedover kroppen mens de lagde trutmunn osv. det var så kleint å se på, forferdelig flaut. . Og da får du jo reaksjoner. Regner med at de var influencere... Huffameg.

Edit. Hadde Berg Eriksen og SE hatt sine naturlige pupper, og ikke flashet dem på en scene, så hadde ingen antagelig  lagt merke til det. Berg Eriksen i en litt gjennomsiktig vanlig topp, uten å posere som hun gjør, med en vanlig pupp, slik pupper skal se ut, det hadde ikke vært noe man så engang. Da kunne vi snakket *freethenipple hvis noen reagerte.

Endret av IreneV
Skrevet

Som en liten digresjon vil ikke #freethenipple helt fungere verken på skole eller arbeidsplass med for mye uønsket oppmerksomhet og tap av seriøsitet om man tropper opp bh-løs. Dessverre.

• Liker 10
Gjest IreneV
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (44 minutter siden):

Som en liten digresjon vil ikke #freethenipple helt fungere verken på skole eller arbeidsplass med for mye uønsket oppmerksomhet og tap av seriøsitet om man tropper opp bh-løs. Dessverre.

Var en sak på en skole som minnet meg om SE og CBE: https://www.dagbladet.no/nyheter/skolen-tar-grep-etter-dette/78258679

Jeg benytter sjeldent bh, fordi det gir ubehag i skuldre og rundt ribben. Hvis man har små og naturlige bryst skaper det heldigvis veldig lite oppmerksomhet. Vil tro en bh støtter opp, og er bra for de med større bryst, at det har noe for seg ergonomisk sett. Da jeg var yngre kunne jeg få en kommentar eller to i hvit t-skjorte og litt kaldt vær, men ikke noe voldsomt, og mer som en morsomhet. Kjempebryst vil oppleve kommentarer både med og uten bh. Og spesielt hvis de er fylt til randen av silikon. Det kommer an på hva man gjør det til. Jeg har egentlig aldri skjønt *freethenipple 

Skrevet
IreneV skrev (6 minutter siden):

Var en sak på en skole som minnet meg om SE og CBE: https://www.dagbladet.no/nyheter/skolen-tar-grep-etter-dette/78258679

Vil tro en bh støtter opp, og er bra for de med større bryst, at det har noe for seg ergonomisk sett.

Dette er altså en transkvinne som bruker enorme brystproteser (chestshield) for å få en "kvinnelig" figur,selv om det ganske åpenbart her er mer snakk om en seksuell greie enn noe annet,og siden dette gjøres i sammenheng med jobb med barn er det langt verre,syns jeg..

Dette blir å dra det litt vel langt for å finne sammenligninger.

• Liker 9
Skrevet

For min egen del går jeg stort sett bh-løs hjemme, men kunne ikke ha gjort det på jobb og samtidig fremstått profesjonell og seriøs i samhandling med flere andre profesjonelle personer på jobb, uavhengig av klær. Mine er høyst tilstedeværende og ville sannsynligvis mest medført ubekvemhet for både meg og andre, og jeg regner med at ledelsen ville forlangt bruk av bh til slutt. #freethenipple passer ikke overalt eller i alle sammenhenger, men er åpenbart en særs viktig kampsak blant influencere mot Metas forbud mot frittgående bryst og brystvorter, misforstått som kvinnekamp.

• Liker 10
Gjest IreneV
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (32 minutter siden):

For min egen del går jeg stort sett bh-løs hjemme, men kunne ikke ha gjort det på jobb og samtidig fremstått profesjonell og seriøs i samhandling med flere andre profesjonelle personer på jobb, uavhengig av klær. Mine er høyst tilstedeværende og ville sannsynligvis mest medført ubekvemhet for både meg og andre, og jeg regner med at ledelsen ville forlangt bruk av bh til slutt. #freethenipple passer ikke overalt eller i alle sammenhenger, men er åpenbart en særs viktig kampsak blant influencere mot Metas forbud mot frittgående bryst og brystvorter, misforstått som kvinnekamp.

De ødelegger alt, disse influencerne, eller rosabloggerne som jeg liker å kalle dem.  De misforstår det meste  med vilje, for å skape blest om seg selv, og gjøre det de elsker: vise frem de opererte kroppene sine.

Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Disse influencerne kjemper kun for én ting - retten til å tjene penger uten å jobbe.

At de "kjemper for kvinnerettigheter", det er kun et narrativ som de daglig viser at de ikke bryr seg om, men som de tror de kan tjene penger på å late som de bryr seg om.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Gjest IreneV
Skrevet
Frisk Frosk skrev (15 minutter siden):

Disse influencerne kjemper kun for én ting - retten til å tjene penger uten å jobbe.

At de "kjemper for kvinnerettigheter", det er kun et narrativ som de daglig viser at de ikke bryr seg om, men som de tror de kan tjene penger på å late som de bryr seg om.

De "jobber" jo, de selger seg selv. Og forskning viser at det ikke er bra for dem, det er en psykisk ødeleggende jobb. Sånn sett fortjener de pengene, men regler må på plass. For veldig mange av dem driver med ulovlig markedsføring og  villedede reklame. Ved å selge produkter som er ren svindel, ved å ved å lyve om hva de selv står for, ved å retusjere seg selv, og lyve om operasjoner de har gjort. Noen lyver også om sykdom: https://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/b2538e04-87f5-4af5-bd6f-f6cf88b488c4

Det er ville og svært kritikkverdige tilstander i denne bransjen. Hvor er politikere og samfunnsvern?

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Skrevet
IreneV skrev (3 timer siden):

De "jobber" jo, de selger seg selv. Og forskning viser at det ikke er bra for dem, det er en psykisk ødeleggende jobb. Sånn sett fortjener de pengene, men regler må på plass. For veldig mange av dem driver med ulovlig markedsføring og  villedede reklame. Ved å selge produkter som er ren svindel, ved å ved å lyve om hva de selv står for, ved å retusjere seg selv, og lyve om operasjoner de har gjort. Noen lyver også om sykdom: https://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/b2538e04-87f5-4af5-bd6f-f6cf88b488c4

Det er ville og svært kritikkverdige tilstander i denne bransjen. Hvor er politikere og samfunnsvern?

Lovverket henger minst ti år etter utviklingen. Godt støttet av Forbrukertilsynet som til og med lar daglige lovbrudd fra enkelte influencere passere.

Et lovverk som regulerer disse bedriftene trenger vi nå!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Helt utrolig om Christina Rezk Resar, Kringkastingssjefen, Rune Lind og Charlo Halvorsen får fortsette etter dette.

Med å beskytte disse vil Nrks tillit i befolkningen bli svekket enda mer. Troverdigheten går enda mer ned, fordi hverken øverste sjef Vibeke Fürst Haugen eller lederne i Underholdningsavdelingen er troverdige.

Det verste er at etter alt som har skjedd, så er kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen "helt sikker" på at det blir mer samarbeid med SE AS (som hun så endret til "håper det").

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis jeg får restskatt igjen i år, vil jeg be Skatteetaten hente dem fra den ufrivillige NRK-støtten de trekker.

#optimist

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Helt utrolig om Christina Rezk Resar, Kringkastingssjefen, Rune Lind og Charlo Halvorsen får fortsette etter dette.

Med å beskytte disse vil Nrks tillit i befolkningen bli svekket enda mer. Troverdigheten går enda mer ned, fordi hverken øverste sjef Vibeke Fürst Haugen eller lederne i Underholdningsavdelingen er troverdige.

Det verste er at etter alt som har skjedd, så er kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen "helt sikker" på at det blir mer samarbeid med SE AS (som hun så endret til "håper det").

Ja!! Den lille gleden over at samarbeidet ble avsluttet, forsvant fort etter å ha lest det utspillet. Snakk om å ha tungt for det. 🤦‍♀️

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Det er jo i typisk norsk ånd og ses i flere arenaer.

Udugelighet belønnes.

På tide at den tafatte regjeringen gjør det rette og blande seg inn for å rydde opp.

For eksempel ta fra NRK statsstøtten.

Eller rydde i toppetasjene.

• Liker 11
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (9 timer siden):

Hvis arbeidsgiver hadde pålagt meg å bruke bh uten at det var fordi jeg gikk med gjennomsiktige klær (noe jeg selvsagt aldri ville gjort) hadde jeg anmeldt dem for seksuell trakassering, det er jo helt sykt! 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...