Kirchoffs Skrevet 2. mars 2023 #35481 Skrevet 2. mars 2023 Hva er det som er problematisk med innholdet (ikke rolleblandingen) i podcasten til SE? Det er mange podcaster og radioprogram på nrk med tomprat og skitsnakk. Mange som prater om sex og utseende. Det er ikke de viktigste eller riktigste tingene å ha som styrende prinsipper her i livet, men det er rimelig allment akseptert at dette alikevel er betegnende for hva ungdommen er opptatt av, og resten av samfunnet forøvrig. Podcasten har fått meg til å le masse, og det er jo bare tøys og tull, som er det jeg vil ha når jeg setter den på. Litt sånn som hør’a jentene. Når det gjelder bildet med posen, så forstår jeg at det får en sterk reaksjon. Men jeg opplever det ikke som at folk er sinte på at hun «reklamerer» for rus, men at dette blir brukt som et påskudd for å dra frem alt som er feil ved hennes person, og ansettelsen i nrk blir brukt for å påpeke at hun ikke er «kvalitets innhold». Nrk produserer da masse skvip jeg ikke lar meg provosere over at skattepenger blir brukt på. SE er ikke en person jeg ønsker å være som eller å være med, hun har andre verdier en det jeg selv har, men jeg synes ikke hun er farlig av den grunn. Hun vekker ikke sterke følelser i noen ende av skalaen for min del. Reaksjonene på alt hun foretar seg er uforholdsmessig store, og det er sjeldent (viktige) saker vekker et så stort samfunnsengasjement som denne hendelsen. Dette synes jeg er veldig rart, og vanskelig å forstå. Jeg synes dette er blitt en heksejakt. Hun er en influencer, og på innholdet hun lager må oppsøkes via SoMe. Hvor mange av foreldrene her inne er selv på sosiale medier og følger andre influencere? Dere er selv mye viktigere forbilder for barna og lærer dem at det er normalt tidsfordriv og oppsøke innhold på SoMe. 1 2
Gjest Finlay Skrevet 2. mars 2023 #35482 Skrevet 2. mars 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/5BWaEO/sophie-elise-nrk-samarbeidet-er-over
Gjest Era Vulgaris Skrevet 2. mars 2023 #35483 Skrevet 2. mars 2023 Kirchoffs skrev (Akkurat nå): Hva er det som er problematisk med innholdet (ikke rolleblandingen) i podcasten til SE? Det er mange podcaster og radioprogram på nrk med tomprat og skitsnakk. Mange som prater om sex og utseende. Det er ikke de viktigste eller riktigste tingene å ha som styrende prinsipper her i livet, men det er rimelig allment akseptert at dette alikevel er betegnende for hva ungdommen er opptatt av, og resten av samfunnet forøvrig. Podcasten har fått meg til å le masse, og det er jo bare tøys og tull, som er det jeg vil ha når jeg setter den på. Litt sånn som hør’a jentene. Når det gjelder bildet med posen, så forstår jeg at det får en sterk reaksjon. Men jeg opplever det ikke som at folk er sinte på at hun «reklamerer» for rus, men at dette blir brukt som et påskudd for å dra frem alt som er feil ved hennes person, og ansettelsen i nrk blir brukt for å påpeke at hun ikke er «kvalitets innhold». Nrk produserer da masse skvip jeg ikke lar meg provosere over at skattepenger blir brukt på. SE er ikke en person jeg ønsker å være som eller å være med, hun har andre verdier en det jeg selv har, men jeg synes ikke hun er farlig av den grunn. Hun vekker ikke sterke følelser i noen ende av skalaen for min del. Reaksjonene på alt hun foretar seg er uforholdsmessig store, og det er sjeldent (viktige) saker vekker et så stort samfunnsengasjement som denne hendelsen. Dette synes jeg er veldig rart, og vanskelig å forstå. Jeg synes dette er blitt en heksejakt. Hun er en influencer, og på innholdet hun lager må oppsøkes via SoMe. Hvor mange av foreldrene her inne er selv på sosiale medier og følger andre influencere? Dere er selv mye viktigere forbilder for barna og lærer dem at det er normalt tidsfordriv og oppsøke innhold på SoMe. Hun kan prate om alt skitet sitt i en kommersiell kanal, ikke i NRK som finansieres av skattebetalerne. Jeg tar alltid bevisste valg om å ikke støtte opp under influensere, men nå blir jeg altså tvunget til å bidra til lønna deres. Det finner jeg meg faktisk ikke i. Så kan du kalle det heksejakt så mye du vil.
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #35484 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Hurra! https://www.vg.no/rampelys/i/5BWaEO/sophie-elise-nrk-samarbeidet-er-over Endret 2. mars 2023 av MyMichelle 19 1 2
Søgni Skrevet 2. mars 2023 #35485 Skrevet 2. mars 2023 SE trekker seg fra samarbeidet med NRK fordi hun ikke har anledning til å redde omdømmet til NRK ved å legge ned resten av virksomheten sin. Det var jo også en måte å se det på, eller si det på. 41 8
Carrie_S Skrevet 2. mars 2023 #35487 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Da var det offentlig, og som jeg skrev tidligere i tråden er dette den offisielle årsaken: Quote – NRK har ønsket at dagens avtale skal endres på en måte som legger sterke begrensninger på vår øvrige kommersielle virksomhet. Jeg har ikke ønske om eller anledning til å legge ned resten av min virksomhet for å redde omdømmet til NRK, og vi ser oss derfor nødt til å avslutte samarbeidet, sier Sophie Elise i en pressemelding VG har fått tilgang til. https://www.vg.no/rampelys/i/5BWaEO/sophie-elise-nrk-samarbeidet-er-over Endret 2. mars 2023 av Carrie_S 11 3
Keaton Skrevet 2. mars 2023 #35488 Skrevet 2. mars 2023 Jøye. Det var alternative fakta på kjent influencervis. «Redde omdømmet til Nrk». 😂 38 2
J.. Skrevet 2. mars 2023 #35489 Skrevet 2. mars 2023 " NRK har ønsket at dagens avtale skal endres på en måte som legger sterke begrensninger på vår øvrige kommersielle virksomhet. Jeg har ikke ønske om eller anledning til å legge ned resten av min virksomhet for å redde omdømmet til NRK, og vi ser oss derfor nødt til å avslutte samarbeidet, sier Isachsen i pressemeldingen." At det var?! NRK representanten dreit seg altså loddrett ut på Debatten for ingenting?! 😂 35 3
Skrottefar Skrevet 2. mars 2023 #35490 Skrevet 2. mars 2023 Den pressemeldinga er det alle andre enn SE som har formulert 😛 21 1
Gjest Glufseguri Skrevet 2. mars 2023 #35491 Skrevet 2. mars 2023 Finlay skrev (12 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/i/5BWaEO/sophie-elise-nrk-samarbeidet-er-over «De to opplever det også som påfallende at NRK ser ut til å stille andre krav til dem enn til andre NRK-profiler som også har kommersielle prosjekter gående mens de jobber for NRK.» Funkygine hadde karantene mens Norges tøffeste ble sendt, hvorfor skulle ikke det gjelde SE?🙄
J.. Skrevet 2. mars 2023 #35493 Skrevet 2. mars 2023 Glufseguri skrev (Akkurat nå): «De to opplever det også som påfallende at NRK ser ut til å stille andre krav til dem enn til andre NRK-profiler som også har kommersielle prosjekter gående mens de jobber for NRK.» Funkygine hadde karantene mens Norges tøffeste ble sendt, hvorfor skulle ikke det gjelde SE?🙄 SE har jo fått spesialbehandling! Både hun og F har jo hatt hopetall med reklame på IG/tiktok/SC mens de har hatt podden,i motsettning til hva feks Funky fikk lov til. 28
Gjest Kattedama Skrevet 2. mars 2023 #35494 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Glufseguri skrev (4 minutter siden): «De to opplever det også som påfallende at NRK ser ut til å stille andre krav til dem enn til andre NRK-profiler som også har kommersielle prosjekter gående mens de jobber for NRK.» Funkygine hadde karantene mens Norges tøffeste ble sendt, hvorfor skulle ikke det gjelde SE?🙄 Hun skulle vel ikke redde NRK sitt omdømme? SE nå også som den «reddende engelen» 🙄🤢 Endret 2. mars 2023 av Lill :)
Ellevill Skrevet 2. mars 2023 #35495 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Jeg er ikke så ofte innom her, mulig dette allerede er nevnt, beklager i så fall 😉 Men jeg fniser av Tina og Betina, og lurer litt på om SE føler seg litt latterliggjort i det hele? Og så er jeg litt nysgjerrig på om det var Odd-Magnus Williamson som var kameraten Henrik Todesen iblant fikk besøk av og som SE skrev om i boka det hun forteller om forholdet mellom henne og Henrik. Endret 2. mars 2023 av Ellevill 5
Justlooking Skrevet 2. mars 2023 #35496 Skrevet 2. mars 2023 Så herlig! Hadde nesten gitt opp troen på at dette ville skje. 8
Anonyym97 Skrevet 2. mars 2023 #35498 Skrevet 2. mars 2023 Men ser ut som den er hennes eget valg og ikke nrk? Det er litt kjett 4
Blueberrysmoothie Skrevet 2. mars 2023 #35499 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Flott! Men fy fader så feigt av NRK å bare bruke at det er den kommersielle virksomheten hennes som gjør det problematisk å produsere for NRK! (Som FunkyGine sa at når hun var innleid av NRK fikk hun ikke tjene penger på andre samarbeid samtidig) Det er jo holdningene og innholdet som er problemet! Nå vrir Sophie Elise det om til at det er hun som avslutter samarbeidet fordi NRK ikke er bra nok for henne. Hun vet fader meg å manipulere hun der! Endret 2. mars 2023 av Blueberrysmoothie 27 4
Gjest Era Vulgaris Skrevet 2. mars 2023 #35500 Skrevet 2. mars 2023 SE fikk altså anledning til å avslutte samarbeidet framfor at NRK tok «støyten» med å terminere kontrakten, og takken de får er at hun henger dem til tørk. Håper hele dette sirkuset var verdt det, NRK.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå