os Maxilla Skrevet 2. mars 2023 #35441 Skrevet 2. mars 2023 NRK har iallefall rett i at dette er venniner jeg ikke visste jeg trengte. At jeg trengte en venninne med såpass lite ansvarsfølelse at hun skaffer seg bikkje og omplasserer den etter ca tre måneder når hun er lei av den var nytt for meg, ja. En venninne som er utro mot samboeren sin på riksdekkende fjernsyn har aldri stått høyt i kurs hos meg. En venninne som bruker 100 000 i måneden på utseendet trodde jeg ikke at jeg hadde så mye til felles med, men hva vet jeg? Jeg er gift med en politimann, så jeg tror ikke jeg trenger noen rusmisbruker i nærmeste krets heller. Jeg vil igrunn påstå at jeg virkelig, virkelig ikke trenger disse venninnene 🤡 19 1
Citha Skrevet 2. mars 2023 #35442 Skrevet 2. mars 2023 2 minutter siden, J.. said: At det er slang for noe,forandrer ikke at det også rett og slett betyr godteri jente. Mange ord og settninger har dobbel betydning,uten at man kan si med 100% sikkerhet at den som bruker ordet,bruker det i den sammenheng. Se bruker det i den sammenheng. 5
J.. Skrevet 2. mars 2023 #35443 Skrevet 2. mars 2023 Citha skrev (Akkurat nå): Se bruker det i den sammenheng. Dokumenter gjerne påstanden. 4
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35444 Skrevet 2. mars 2023 (endret) os Maxilla skrev (17 minutter siden): NRK har iallefall rett i at dette er venniner jeg ikke visste jeg trengte. At jeg trengte en venninne med såpass lite ansvarsfølelse at hun skaffer seg bikkje og omplasserer den etter ca tre måneder når hun er lei av den var nytt for meg, ja. En venninne som er utro mot samboeren sin på riksdekkende fjernsyn har aldri stått høyt i kurs hos meg. En venninne som bruker 100 000 i måneden på utseendet trodde jeg ikke at jeg hadde så mye til felles med, men hva vet jeg? Jeg er gift med en politimann, så jeg tror ikke jeg trenger noen rusmisbruker i nærmeste krets heller. Jeg vil igrunn påstå at jeg virkelig, virkelig ikke trenger disse venninnene 🤡 Det er sånne venninner man kvitter seg med. De er som sorte hull, og sluker alt og alle rundt seg. De stjeler energi, og bruker deg opp. De bare tar, og gir ingenting. Hvis du konfronterer dem tar de enten offerrollen eller klarer å snu det rundt til at det er du som er problemet. De kan ha opplevd fæle ting som har gjort dem til den de er, men det hjelper ikke stort, når det er som det er. Psykoterapeuter har uttalt at det ikke er mulig å hjelpe denne type personer. De mangler noe. Endret 2. mars 2023 av IreneV
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35445 Skrevet 2. mars 2023 J.. skrev (2 minutter siden): At det er slang for noe,forandrer ikke at det også rett og slett betyr godteri jente. Mange ord og settninger har dobbel betydning,uten at man kan si med 100% sikkerhet at den som bruker ordet,bruker det i den sammenheng. Hvis dette godteriet i utgangspunktet kun ble lansert som et nytt, ordinært godteri, uten å være knyttet til Sophie Elise AS, da kunne jeg vært enig med deg. Men Rema 1000 velger å lansere et nytt godteri, hvis målgruppe også er barn (!), ved å bruke en "partyjente som bruker dop", faktisk en som gjentatte ganger legger ut dopbilder og opptrår ruset og full i offentlige sammenhenger, og en kvinne som offentlig på Nrk stadig snakker på en måte som viser at hun i praksis dessverre ofte oppfører seg som en "sexdukke", hvor alt fokus er at det er mannen som skal tilfredsstilles. Så om Rema 1000 lanserer dette godteriet under dette navnet, etter at de har latt Sophie Elise AS gjøre det kjent, da lærer Rema 1000 opp barn til å tro at candy-girl-adferd er det som forventes av jenter og kvinner. Det sluttet å være et uskyldig godteri idet de valgte navnet og i tillegg valgte en som driver med og fronter fyll og dop og risikosex via statskanalen og alle sine egne bedriftskanaler. Jeg kommer aldri til å handle noe som helst mer med Rema 1000 om de lanserer dette godteriet under dette navnet, enten de kutter samarbeidet med Sophie Elise AS eller ei. Det er allerede kjent gjennom henne. Skal de lansere det må de lansere det under et annet navn og helt uten tilknytning til SE AS. 11 5
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35446 Skrevet 2. mars 2023 J.. skrev (6 minutter siden): Dokumenter gjerne påstanden. Orker ikke bla meg bakover i tråden for å finne igjen bildene. To bilder fra SE AS: 1. Bilde av stuebord med kokainbilde og to kokainstripe 2. Bilde av stuebord med to poser "Candy Girl" I tillegg har du det siste posebildet som sier at livet blir en milliard ganger morsommere om man bare gir faen. Og på toppen har du bedriftseier som bruker sin bedriftskanal (og Nrk...) til å la avataren Sophie Elise idyllisere fest, fyll, dop, ubeskyttet sex og risikosex i tillegg til selvskading med kosmetiske operasjoner for selv å fremstå som "den sexy partyjenta". Sofie Steen Isachsen dokumenterer den påstanden via sin bedrift Sophie Elise AS og sin avatar Sophie Elise konstant, det er hennes bedriftsprofil. Og nå bruker hun til og med Nrk for å fronte det samme. 19 2
Gjest IreneV Skrevet 2. mars 2023 #35447 Skrevet 2. mars 2023 Frisk Frosk skrev (10 minutter siden): Orker ikke bla meg bakover i tråden for å finne igjen bildene. To bilder fra SE AS: 1. Bilde av stuebord med kokainbilde og to kokainstripe 2. Bilde av stuebord med to poser "Candy Girl" I tillegg har du det siste posebildet som sier at livet blir en milliard ganger morsommere om man bare gir faen. Og på toppen har du bedriftseier som bruker sin bedriftskanal (og Nrk...) til å la avataren Sophie Elise idyllisere fest, fyll, dop, ubeskyttet sex og risikosex i tillegg til selvskading med kosmetiske operasjoner for selv å fremstå som "den sexy partyjenta". Sofie Steen Isachsen dokumenterer den påstanden via sin bedrift Sophie Elise AS og sin avatar Sophie Elise konstant, det er hennes bedriftsprofil. Og nå bruker hun til og med Nrk for å fronte det samme. Man må se det samlet, som du her påpeker. I det siste har det vært mye fokus på overfylte lepper og noe "lip plumper", enorme overfylte bryster, playboy på skjermen, godteriposer (formet som lepper?), bilde med kokain på et toalett. Dette blir for mange tilfeldigheter.
Zenhouse Skrevet 2. mars 2023 #35448 Skrevet 2. mars 2023 Frisk Frosk skrev (9 minutter siden): Orker ikke bla meg bakover i tråden for å finne igjen bildene. To bilder fra SE AS: 1. Bilde av stuebord med kokainbilde og to kokainstripe 2. Bilde av stuebord med to poser "Candy Girl" I tillegg har du det siste posebildet som sier at livet blir en milliard ganger morsommere om man bare gir faen. Og på toppen har du bedriftseier som bruker sin bedriftskanal (og Nrk...) til å la avataren Sophie Elise idyllisere fest, fyll, dop, ubeskyttet sex og risikosex i tillegg til selvskading med kosmetiske operasjoner for selv å fremstå som "den sexy partyjenta". Sofie Steen Isachsen dokumenterer den påstanden via sin bedrift Sophie Elise AS og sin avatar Sophie Elise konstant, det er hennes bedriftsprofil. Og nå bruker hun til og med Nrk for å fronte det samme. Her er det ene bildet. Umerket egenreklame for godteriet sitt, med playboy overskrift på tv, og et glass som tilsynelatende ser ut til å inneholde vin. Postet i Instastory innimellom reklame for nrk Podcasten og selvbruning. 6 7
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35449 Skrevet 2. mars 2023 Zenhouse skrev (8 minutter siden): Her er det ene bildet. Umerket egenreklame for godteriet sitt, med playboy overskrift på tv, og et glass som tilsynelatende ser ut til å inneholde vin. Postet i Instastory innimellom reklame for nrk Podcasten og selvbruning. Takk! Om jeg ikke husker helt feil er det akkurat samme bordet SE AS la ut bilde av med kokainpose og to kokainstriper på bordet. Ser man på dette bildet er det dessuten to lovbrudd her - brudd på markedsføringsloven for umerket reklame, og brudd på alkoholreklamen for å vise alkohol i reklame. Rema 1000 må stå ansvarlig for disse lovbruddene også. Og siden SE AS brukte samme bord til å vise kokainposen og -stripene, så settes godteriet Candy Girl absolutt sammen med navnets mening på engelsk - partyjente/kvinne som bruker dop/alkohol. 13 1 4
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35450 Skrevet 2. mars 2023 IreneV skrev (13 minutter siden): Man må se det samlet, som du her påpeker. I det siste har det vært mye fokus på overfylte lepper og noe "lip plumper", enorme overfylte bryster, playboy på skjermen, godteriposer (formet som lepper?), bilde med kokain på et toalett. Dette blir for mange tilfeldigheter. Nei, det er jo ikke tilfeldigheter når dette følger den malen SE AS har hatt som bedriftsstrategi i årevis. 5 2
Korpsnerden Skrevet 2. mars 2023 #35451 Skrevet 2. mars 2023 Sophie Elise har med dette fått masse PR, hun har blitt skjermet av NRK (der til og med kringkastingssjefen frivillig latterliggjorde seg selv for saken), hun har fått masse nye følgere og kun tjent på skandalen. Hun blir drøyere og drøyere hver gang hun sjokkerer med vilje! Hva blir hennes neste trekk når noe nytt skal lanseres? Om det ikke ender i tragedie nå, så er det en varslet katastrofe spør du meg... 12 2
Ænema Skrevet 2. mars 2023 #35452 Skrevet 2. mars 2023 fullstendig fiasko. jeg kommer til å skrive til stortinget at NRK skal tas av skatteseddelen. får sikkert ikke noe respons men da vet de iallfall hva jeg synes. håper fler gjør det samme. skulle gjerne hatt en underskriftskampanje, men jeg suger på oppsett og rettskrivning, slik at jeg håper noen andre vil lage en saklig en. 18 3
kraftwerk Skrevet 2. mars 2023 #35453 Skrevet 2. mars 2023 MyMichelle skrev (7 timer siden): Jeg er sikker på at godteriet hennes vil selge myyye bedre nå, enn det ville gjort hvis «posebildet» ikke hadde eksistert. Jeg har hele tiden trodd hun postet det for å skape oppmerksomhet angående godteriet. Det tror jeg ikke kommer til å skje, men vi kan være enige om å være uenige. 4
Pust Skrevet 2. mars 2023 #35454 Skrevet 2. mars 2023 os Maxilla skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor "alle" klager når samtidig så sinnsykt mange følger henne. Hun har fått nesten 20 000 nye følgere siden kaoset startet og bikker nå 600 000 når som helst. Det er jo også nettopp derfor NRK vil ha henne. Hvis man mener alvor i at man ikke er interessert å stå for lønna hennes går det ikke an å følge henne samtidig! Det er jo akkurat det hun tjener penger på, og derfor hun regelmessig gjør seg aktuell med disse skandalene sine. Og folk går fem på hver gang, så det er jo bare å le hele veien til banken for hennes del Verden vil virkelig bedras. Følgere er ikke synonymt med fans. Jeg vedder på at de fleste nye følgere er såkalte togkrasj-følgere, følgere som vil ha innblikk i galskapen. Hvorvidt annonsører faktisk lar seg lure av antall følgere, er jeg usikker på. 7
Ænema Skrevet 2. mars 2023 #35455 Skrevet 2. mars 2023 muligens noen følgere som har funnet hun i sverige og tyskland etter deres innslag om at hun er venninnen til svigerdatteren til mette-marit 1
Pust Skrevet 2. mars 2023 #35456 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Jeg er fremdeles litt satt ut av at NRK faktisk velger å la SE og Fetisha prate fritt i deres kanaler. De er verre enn Farmen-Isaks «Skitprat»-podkast (også hos NRK). Man skulle tro at SE ville velge å bruke et såpass sterkt medie som podkast til å framsnakke kvinnesak, miljø og dyrevern, veganisme, vindturbinene og samenes rettigheter (moren er vel av samisk slekt?), ting hun sier hun er opptatt av, men neida. Hun og Fetisha serverer innholdsløst svada om sex og fyll/rus. NRK har virkelig «driti på draget», som det heter her innover i landet. Endret 2. mars 2023 av Pust Rettet skrivefeil 18
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35457 Skrevet 2. mars 2023 Ænema skrev (8 minutter siden): fullstendig fiasko. jeg kommer til å skrive til stortinget at NRK skal tas av skatteseddelen. får sikkert ikke noe respons men da vet de iallfall hva jeg synes. håper fler gjør det samme. skulle gjerne hatt en underskriftskampanje, men jeg suger på oppsett og rettskrivning, slik at jeg håper noen andre vil lage en saklig en. Jeg mener inkompetansen og arrogansen fra Resar, Lind, Halvorsen OG kringkastingssjefen Vibeke Fürst Haugen nå er så ille at Kultur- og likestillingsminister Anette Trettebergstuen må komme på banen. I utgangspunktet skal Nrk kunne drive fritt uten politisk styring på redaksjonelt innhold. Men, hvis Nrk ikke avslutter samarbeidet med Sophie Elise AS og Fetisha, så viser flere ledere i Underholdningsavdelingen og kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen offentlig at de bevisst velger å gå bort fra de lover og regler Nrk har som rammer og som de er forpliktet til å forholde seg til når de skal utføre sitt samfunnsoppdrag. Podkasten med Sophie og Fetisha har i et halvt år fronten ubeskyttet risikosex, fyll, fest og dop til unge under seksuell lavalder og umyndige. Å endre ett ord i beskrivelsen av podkasten endrer ingenting (fra "storesøstrene til venninnene), tvert om viser det bare at lederne ikke forstår kritikken og at de bryter sitt ansvar for særlig varsomhet når det kommer til innhold rettet til unge - både når det gjelder det som allerede er nevn, men også selvskading med kirurgiske inngrep og rus, men også kommersielle bindinger og kommersielt innhold rettet mot barn og unge (via SE AS). At lederne Resar, Lind og Halvorsen i tillegg i et halvt år har stått frem gang på gang og hevdet at dette innholdet er noe Nrk både ønsker og trenger, da viser de seg helt uskikket i sine stillinger. Resar har i tillegg stått foran Kringkastingsrådet og skapt et falsk narrativ som passer Sophie Elise AS, men som i praksis er vist å ikke stemme - at de redigerer bort uønsket innhold, kommersielle bindinger, at podkasten fronter viktige verdier (ha!) og at Sofie/Sophie Elise og Fetisja er jenter. Resar følte så mye behov for å skape narrativ at hun ikke bare kalte disse to voksne kvinnene på nesten 30 år for jenter, men hun presiserte til og med for KKR at det her er snakk om "to jenter... to unge jenter). Statskanalen Nrk er viktig for landets demokrat. Når både kringkastingssjefen (som har langt mer lønn enn statsministeren...) og flere av lederne så offisielt bryter med de lover og regler Nrk er forpliktet å følge - da MÅ Kulturminister Trettebergstuen og politikere engasjere seg. Dette handler ikke lenger mest om Sophie Elise AS (eller påhenget Fetisha), det handler om Nrks verdivalg og veivalg for fremtiden. Får Fürst Haugen, Resar, Lind og Halvorsen fortsette som de har gjort siden de inngikk samarbeidet med SE AS og Fetisha, da undergraver de Nrks troverdighet i så stor grad at det blir en trussel mot demokratiet fremover. 19 2
Frisk Frosk Skrevet 2. mars 2023 #35458 Skrevet 2. mars 2023 Pust skrev (1 minutt siden): Jeg er fremdeles litt satt ut av at NRK faktisk velger å la SE og Fetisha prate fritt i deres kanaler. De er verre enn Farmen-Isaks «Skitprat»-podkast (også hos NRK). Man skulle tro at SE ville velge å bruke et såpass sterkt medie som podkast til å framsnakke kvinnesak, miljø og dyrevern, veganske, vindturbinene og samenes rettigheter (moren er vel av samisk slekt?), ting hun sier hun er opptatt av, men neida. Hun og Fetisha serverer innholdsløst svada om sex og fyll/rus. NRK har virkelig «driti på draget», som det heter her innover i landet. Enig, jeg er både satt ut og ikke lite provosert. Sofie Steen Isachsen/Sophie Elise AS og Fetisha sitter jo i praksis i siste podkaster og gjør narr av Nrk, hvordan de har rundlurt Nrk. De sier jo indirekte - men egentlig temmelig direkte - at de gjør dette kun for det den reklameverdien dette har for dem. Disse to kan aldri i fremtiden presentere noe som helst "fornuftig" på statskanalen ( i hvert fall ikke før de er blitt mange år eldre, lagt rus og risikoadferd og selvskading og psykiske problemer bak seg, sammen med kommersiell virksomhet). De har ikke troverdighet, de latterliggjør og ødelegger Nrk, viser ingen respekt for den institusjonen statskanalen er og det privilegiet det er å kunne jobbe der. 7 3
Turkis Sau Skrevet 2. mars 2023 #35459 Skrevet 2. mars 2023 (endret) os Maxilla skrev (7 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor "alle" klager når samtidig så sinnsykt mange følger henne. Hun har fått nesten 20 000 nye følgere siden kaoset startet og bikker nå 600 000 når som helst. Det er jo også nettopp derfor NRK vil ha henne. Hvis man mener alvor i at man ikke er interessert å stå for lønna hennes går det ikke an å følge henne samtidig! Det er jo akkurat det hun tjener penger på, og derfor hun regelmessig gjør seg aktuell med disse skandalene sine. Og folk går fem på hver gang, så det er jo bare å le hele veien til banken for hennes del Verden vil virkelig bedras. Jeg har aldri fulgt, og kommet aldri til å gjøre det. Det jeg "trenger" å se av galskapen formidles rikelig via andre kanaler. Jeg SKJEMMES av NRK. Endret 2. mars 2023 av Turkis Sau 15
Honey Dew Skrevet 2. mars 2023 #35460 Skrevet 2. mars 2023 Pust skrev (21 minutter siden): Jeg er fremdeles litt satt ut av at NRK faktisk velger å la SE og Fetisha prate fritt i deres kanaler. De er verre enn Farmen-Isaks «Skitprat»-podkast (også hos NRK). Man skulle tro at SE ville velge å bruke et såpass sterkt medie som podkast til å framsnakke kvinnesak, miljø og dyrevern, veganske, vindturbinene og samenes rettigheter (moren er vel av samisk slekt?), ting hun sier hun er opptatt av, men neida. Hun og Fetisha serverer innholdsløst svada om sex og fyll/rus. NRK har virkelig «driti på draget», som det heter her innover i landet. Jeg hørte bittelitt på det ene innslaget de hadde. Det var jo helt umulig å høre hva de sa. De snakket i munnen på hverandre og Sofie hørtes helt dopet ut. Det var så vidt hun fikk ordene ut av munnen. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå