Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Felis skrev (2 timer siden):

Er ikke Sophie Elise politisk korrekt? Hun har jo akkurat overbevist hele NRK-ledelsen om at hun er dyreverner, miljøforkjemper  og veganer. Alt sammen ting som er politisk korrekt. Hun har også vært bifil, bipolar og rusmisbruker light (avvent i ekspressfart). Sånn sett fremstår hun som en talsperson for svakere grupper i samfunnet, noe som også er politisk korrekt.

Men Sophie Elise brenner ikke for noen av disse sakene, tvert imot er det et enormt sprik mellom ord og handling.

Miljøforkjemperen Sophie Elise "avskaffet" palmeolje i 20015. Men det var ikke Sophie Elise som avskaffet palmeolje, som denne artikkelen viser, hadde ballen allerede begynt å rulle. Sophie Elise kastet seg på en politisk korrekt mening fordi hun så at den fikk mye oppmerksomhet. Like etter lanserte hun singelen sin. Og ironisk nok reklamerte hun selv for sminke som inneholdt palmeolje.

Miljøforkjemperen Sophie Elise viser flere ganger bilde av noe som sannsynligvis er kokain, selv om kokain er en miljøversting. For ikke å snakke om alle menneskelivene som går tapt. Like etter skulle, etter planen, det nye godteriet hennes lanseres (det er satt på vent, ikke trukket). Hun har også røpet at hun snart er klar med tv-serie om eget liv på NRK.

Forøvrig er det interessant at noen kan tro på dette miljøengasjementet, så lenge hele jobben hennes består i å pushe overforbruk.

Hun har lenge hevdet at hun er dyreverner. Hun "dro igang" en kampanje mot pels. (også kopi). I kjølvannet av dette reklamerte hun for fuskepelsjakker. Samtidig har hun pels på seg under en photoshoot, og hevder det er greit fordi hun har lånt den. (obs, lenke til bloggen hennes).

Dyreverneren Sophie Elise har også nylig kjøpt en katt av en tvilsom oppdretter på Finn.no, på tross av at det sitter tusenvis av omplasseringskatter som venter på nytt hjem. Begrunnelsen var at omplasseringskattene ikke var søte nok.

Hun er imot testing på dyr, og lanserer Glöd (navnet er forøvrig også kopiert) som cruelty free. @Pust avslørte løgnen, og innlegget hennes ble også delt i en rekke medier. Forøvrig er verken botox , fillers eller silikon cruelty free heller.

Sophie Elise er selve definisjonen på politisk korrekt, og at mange gjennomskuer løgnene hennes betyr ikke at hun er hatet. Det betyr bare at hun er gjennomskuet.... Jeg tror de fleste ønsker Sofie Steen Isachsen alt godt, men forretningen Sophie Elise bør endre forretningsmodell og jobbe mer etisk. Å mene det er ikke hat.

Takk for et svært godt og informativt innlegg 👏

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Felis skrev (2 timer siden):

Er ikke Sophie Elise politisk korrekt? Hun har jo akkurat overbevist hele NRK-ledelsen om at hun er dyreverner, miljøforkjemper  og veganer. Alt sammen ting som er politisk korrekt. Hun har også vært bifil, bipolar og rusmisbruker light (avvent i ekspressfart). Sånn sett fremstår hun som en talsperson for svakere grupper i samfunnet, noe som også er politisk korrekt.

Men Sophie Elise brenner ikke for noen av disse sakene, tvert imot er det et enormt sprik mellom ord og handling.

Miljøforkjemperen Sophie Elise "avskaffet" palmeolje i 20015. Men det var ikke Sophie Elise som avskaffet palmeolje, som denne artikkelen viser, hadde ballen allerede begynt å rulle. Sophie Elise kastet seg på en politisk korrekt mening fordi hun så at den fikk mye oppmerksomhet. Like etter lanserte hun singelen sin. Og ironisk nok reklamerte hun selv for sminke som inneholdt palmeolje.

Miljøforkjemperen Sophie Elise viser flere ganger bilde av noe som sannsynligvis er kokain, selv om kokain er en miljøversting. For ikke å snakke om alle menneskelivene som går tapt. Like etter skulle, etter planen, det nye godteriet hennes lanseres (det er satt på vent, ikke trukket). Hun har også røpet at hun snart er klar med tv-serie om eget liv på NRK.

Forøvrig er det interessant at noen kan tro på dette miljøengasjementet, så lenge hele jobben hennes består i å pushe overforbruk.

Hun har lenge hevdet at hun er dyreverner. Hun "dro igang" en kampanje mot pels. (også kopi). I kjølvannet av dette reklamerte hun for fuskepelsjakker. Samtidig har hun pels på seg under en photoshoot, og hevder det er greit fordi hun har lånt den. (obs, lenke til bloggen hennes).

Dyreverneren Sophie Elise har også nylig kjøpt en katt av en tvilsom oppdretter på Finn.no, på tross av at det sitter tusenvis av omplasseringskatter som venter på nytt hjem. Begrunnelsen var at omplasseringskattene ikke var søte nok.

Hun er imot testing på dyr, og lanserer Glöd (navnet er forøvrig også kopiert) som cruelty free. @Pust avslørte løgnen, og innlegget hennes ble også delt i en rekke medier. Forøvrig er verken botox , fillers eller silikon cruelty free heller.

Sophie Elise er selve definisjonen på politisk korrekt, og at mange gjennomskuer løgnene hennes betyr ikke at hun er hatet. Det betyr bare at hun er gjennomskuet.... Jeg tror de fleste ønsker Sofie Steen Isachsen alt godt, men forretningen Sophie Elise bør endre forretningsmodell og jobbe mer etisk. Å mene det er ikke hat.

Hun reklamerte for Kylie Jenner sminke i 2016, midt i palmeoljeengasjementet... Sminken fikk  massiv kritikk etter bruk av palmeolje fra steder der kvinner ble grovt utnyttet. sminken er heller ikke vegansk: 
https://www.nettavisen.no/slik-far-du-sophie-elises-kylie-jenner-inspirerte-sminke/s/12-95-3423181651

"Perhaps one of the most shocking ethical issues that Kylie Cosmetics is involved in is a case reported on by The Associated Press. Women in Malaysian and Indonesian palm oil fields were treated abusively on several occasions. These incidents involved physical and sexual assault and exposure to toxic chemicals. Some of these women were as young as 16. "

https://thegoodshoppingguide.com/brand-directory/kylie-cosmetics/

se.jpeg

Endret av IreneV
Skrevet (endret)

Kom på et poeng: det sies at bildet ikke ble lagt ut med vilje kanskje, og at det ble slettet ganske fort når hun skjønte at posen var avbildet.

men poenget står fortsatt, teksten lød noe ala «livet blir en milliard ganger gøyere når man gir faen», og når hun da har gått gjennom bildene sine og valgt ut hvilket bildene hun ville poste må hun ha husket at det ble sniffet hvitt pulver den kvelden bildet er fra. Eller er det så normalt for dem at det ikke ringte noen bjelle / dukket opp minne av bildet?

jeg som aldri har prøvd narkotika, ville mimret tilbake på et bilde tatt den samme kvelden hvis jeg hadde prøvd narkotika for første gang. Tenk «det er dagen jeg prøvde kokain», la meg legge ut det for det var sååå gøy og vi ga faen. 

hvis hun ikke fikk slike assiasjoner til bildet hun la ut, er det enda mer skummelt. Betyr bare hvor dypt i det hun er at hun ikke engang følte det var en spesiell kveld engang.

Endret av nyjenta
  • Liker 15
Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/gar-faktisk-ikke-an/78542610

Vi vet ikke om det er kokain i bildet, men teksten sammen med bildet gjorde at jeg reagerte likevel. Jeg tolker det som at hun sender ut et signal om at det er greit å bruke narkotika. Og da til flere hundre tusen følgere, forklarer Tanderø Schaug.

Hun påpeker at dette ikke handler om Sophie Elise som person, men om selve Instagram-innlegget - som for henne beviser at ungdommene i dag lever i et samfunn der narkotika anses som greit.

Uansett hvilken influenser det var som hadde lagt ut et sånt bilde med bildeteksten om at livet blir mange ganger morsommere når man bare gir faen, så hadde jeg reagert veldig. For det går faktisk ikke an.

Tanderø Schaug forteller at hun er klar over at det ikke er Sophie Elise som holder plastposen, med det som tilsynelatende er et hvitt pulver.

Det er teksten som provoserer meg. I tillegg er det hennes bilde og hun som la det ut, forklarer hun.

Skrevet
MyMichelle skrev (11 timer siden):

Godteriet er ikke trukket tilbake. De venter bare med å lansere det til skandalen har roet seg litt. Så kommer folk til å kjøpe det. Og jeg tror det vil bli mer populært nettopp på grunn av posebildet med «SE sin godtepose». Rema sa at lanseringen ikke var fryst på grunn av «posebildet».

Jeg tror også de avventer og håper det blir storsalg når det lanseres. Noen som vet hvor man bør sende klager/tilbakemeldinger til Rema ang. saken? 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, koktreke said:

Jeg tror også de avventer og håper det blir storsalg når det lanseres. Noen som vet hvor man bør sende klager/tilbakemeldinger til Rema ang. saken? 

Du kan sikkert sende inn her:

https://form.socialboards.no/rema1000

• Liker 7
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (12 timer siden):

Et par poser med snop tilfeldig plassert på bordet før lansering? 

3E0D901F-D2B1-4494-8892-1D1312645488.png

Drømmer hun om å bli modell for Playboy? Hun er nok for gammel til det.  Uansett ikke mye pent som har kommet ut om den virksomheten siste årene.Prostitusjon, unge jenter og mindreårige  som ble dopet ned og voldtatt, gruppesex uten bruk av kondom, sektlignende tilstander. Bare å gratulere igjen.

Endret av IreneV
Skrevet
pew1 skrev (11 timer siden):

Who cares egentlig, folk må bare sniffe så mye de vil for min del.

Gjelder dette for folk i alle yrker, eller kun for influencere?
Og bryr du deg ikke om hvor kokainen kommer ifra?

Example skrev (1 time siden):

Blir oppgitt over at folk skal ut å forsvare henne hele tiden. Dama gjør alt hun kan for å få blest og oppmerksomhet, det har hun alltid gjort. Hun er så vant til å svare i egne kanaler og skyr unna kritiske røster uten skam. Dette er noe hun har drevet med i  mange år, og det kommer til å fortsette i lang tid fremover. Alt for å være relevant og i søkelyset. Det er noe som må til for å holde inntekten ved like og beholde den livsstilen hun har nå.

Jeg er spent på å se hvordan det går med henne. Jeg tror venner og familie har all mulig grunn til å være bekymret. Den triste realiteten for influensere og sexsymboler som henne er at de blir eldre, og kosmetiske endringer ikke kan gjøre alt. Hvis man kombinerer det åpenbare behovet for oppmerksomhet og narkotikamisbruk er det ikke en heldig kombinasjon. Jeg er redd at hun vil krysse mange grenser for å forbli relevant.

Helt enig. Det blir stadig vanskeligere å engasjere (eller rettere sagt provosere) folk nok til å få all den blesten hun trenger for å tjene penger. Hun må stadig finne på nye ting, og det blir bare verre og verre. Hun burde sette av penger til andre ting enn hvitt pulver og plastiske operasjoner, og ta seg en lengre pause fra sirkuset. Når hun har kommet seg til hektene igjen kan hun garantert tjene penger på selvransakende bøker om veien tilbake til et normalt liv, insta-innlegg om sitt nye og bedre liv uten plastiske operasjoner, og et voldsomt oppgjør med et giftig influencer/kjendismiljø som støtter opp om narkotikaindustrien.

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet

Noen som vet nye tall på antall klager til NRK?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Rema 1000 er så kyniske at det faktisk ikke går an!!

jeg følger ikke Sophie Elise på Instagram eller noen annen plass, fant denne tråden fordi jeg ble riktig illsint da jeg hørte om «posebildet» og det at Rema 1000 nå har brukt situasjonen til å skaffe seg landsdekkende PR for dette «candygirl»-godteriet til Sophie Elise som jeg ALDRI ville ha visst om hadde det ikke vært forut avisoppslag med skriften «Rema 1000 setter lansering med SE på vent!» så hadde jeg aldri fått det med meg. Dette er jo markedsføring verdt millioner, for planen er å selge produktet, bare ikke akkurat nå midt i stormen.. fyfaen, tenk å være så utspekulerte!

for enden på visen er at alle nå vet at det snart vil finnes godteri på Rema laget av SE. Og det er jo hva man ønsker når man lanserer et produkt, at flest mulig får vite om produktet.

Endret av nyjenta
  • Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
nyjenta skrev (57 minutter siden):

Kom på et poeng: det sies at bildet ikke ble lagt ut med vilje kanskje, og at det ble slettet ganske fort når hun skjønte at posen var avbildet.

men poenget står fortsatt, teksten lød noe ala «livet blir en milliard ganger gøyere når man gir faen», og når hun da har gått gjennom bildene sine og valgt ut hvilket bildene hun ville poste må hun ha husket at det ble sniffet hvitt pulver den kvelden bildet er fra. Eller er det så normalt for dem at det ikke ringte noen bjelle / dukket opp minne av bildet?

jeg som aldri har prøvd narkotika, ville mimret tilbake på et bilde tatt den samme kvelden hvis jeg hadde prøvd narkotika for første gang. Tenk «det er dagen jeg prøvde kokain», la meg legge ut det for det var sååå gøy og vi ga faen. 

hvis hun ikke fikk slike assiasjoner til bildet hun la ut, er det enda mer skummelt. Betyr bare hvor dypt i det hun er at hun ikke engang følte det var en spesiell kveld engang.

I tenårene havnet jeg inn i et ganske heftig miljø med narkotika, og var ruset konstant i perioder. Da la jeg ut bilder på bloggen min (før Facebook dette, piczo anyone?) var det noen ganger det var folk i bakgrunnen som satt sprøyter, narkotika lå åpenlyst på bord, selfier med en sprøyte eller narkotika liggende i bakgrunnen... Jeg så det ikke selv før noen påpekte det. Erfaringen min med misbruk er selvfølgelig annerledes enn Sofie sin. Men alle rusmisbrukere har mange ting til felles. Blant annet går sunn fornuft, konsekvenser, og hjerneceller generelt rett ut vinduet når man er godt igang. Tror det er mer vanlig enn uvanlig for henne å være ruset nå. Enten har hun et seriøst rusproblem as we speak, eller så kommer hun til å utvikle det sånn som dette får fortsette, spesielt når hun får grønt lys av NRK! Jeg håper hun får hjelp, men det er jo ikke forenelig med verken imaget eller livsstilen, eller den generelle holdningen til livet og sånt, er det vel. 

• Liker 9
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
DianaV skrev (3 timer siden):

I tenårene havnet jeg inn i et ganske heftig miljø med narkotika, og var ruset konstant i perioder. Da la jeg ut bilder på bloggen min (før Facebook dette, piczo anyone?) var det noen ganger det var folk i bakgrunnen som satt sprøyter, narkotika lå åpenlyst på bord, selfier med en sprøyte eller narkotika liggende i bakgrunnen... Jeg så det ikke selv før noen påpekte det. Erfaringen min med misbruk er selvfølgelig annerledes enn Sofie sin. Men alle rusmisbrukere har mange ting til felles. Blant annet går sunn fornuft, konsekvenser, og hjerneceller generelt rett ut vinduet når man er godt igang. Tror det er mer vanlig enn uvanlig for henne å være ruset nå. Enten har hun et seriøst rusproblem as we speak, eller så kommer hun til å utvikle det sånn som dette får fortsette, spesielt når hun får grønt lys av NRK! Jeg håper hun får hjelp, men det er jo ikke forenelig med verken imaget eller livsstilen, eller den generelle holdningen til livet og sånt, er det vel. 

Men SE er et AS, og hun er på jobb når hun legger ut bilder. Jeg skjønner hvor du vil, men forskjellen er allikevel avgjørende for hvordan man må forholde seg til det.
Selv om hun bare er hyret inn av NRK, og "bare" samarbeider med Rema og Lyko, så representerer hun dem som merkevare. Skal SE på fest som privatperson, der hun skal ruse seg, så kan hun ikke legge ut bilder til sine hundretusener av følgere.
Hvis noen andre hadde tatt bilde av henne, i en slik situasjon og lagt ut, så hadde saken stilt seg annerledes.

Godt å høre at du kom deg ut av miljøet uten at livet tok skade ❤️

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (43 minutter siden):

Men SE er et AS, og hun er på jobb når hun legger ut bilder. Jeg skjønner hvor du vil, men forskjellen er allikevel avgjørende for hvordan man må forholde seg til det.
Selv om hun bare er hyret inn av NRK, og "bare" samarbeider med Rema og Lyko, så representerer hun dem som merkevare. Skal SE på fest som privatperson, der hun skal ruse seg, så kan hun ikke legge ut bilder til sine hundretusener av følgere.
Hvis noen andre hadde tatt bilde av henne, i en slik situasjon og lagt ut, så hadde saken stilt seg annerledes.

Godt å høre at du kom deg ut av miljøet uten at livet tok skade ❤️

Jeg er helt enig med deg, ville bare forklare hvordan det fort kan gå galt med bilder når du er midt oppi det, og det er en vanlig del av livet i "rus og dus". Jeg er blant de flere tusen som har sendt NRK mine tanker om dette og syns det er forkastelig at de knyttet seg til henne i første omgang, da hun rett og slett bare er problematisk og mest kjent for det. At hun behandler den offisielle kontoen sin som sin private burde ha konsekvenser mtp NRK men NEEEEEI. La henne kjøre på med glorifisering av rusbruk og for mye alkohol og sex og graps. De har fått det de ville ha og vi må betale for det. Vi finansierer på en måte rusbruken til en influencer takket være NRK og jeg kommer aldri til å forstå hvordan hun slipper unna med ALT. Enden er jo aldri nær en gang i media. Men den livsstilen kommer til å ta henne igjen på et eller annet tidspunkt og jeg vet hvordan det er, og jeg misunner henne ikke den smellen men det er ofte det som fører til endring. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
IreneV skrev (2 timer siden):

se.jpeg

Er det SE?😳

• Liker 7
Skrevet
Glufseguri skrev (5 minutter siden):

Er det SE?😳

Absolutt ikke, 

• Liker 1
Skrevet
Glufseguri skrev (7 minutter siden):

Er det SE?😳

Klink skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke, 

Jo,det er det.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Jo,det er det.

Det ligna ikke i det hele tatt på Sophie Elise? 

• Liker 2
Skrevet

Trodde dette var fyfy? Å poste fra NRK-studioet? Eller hvordan fungerte det nå igjen? 

1B6C2583-4707-4B40-A027-9F44CD85A915.jpeg

• Liker 6
Skrevet
nyjenta skrev (Akkurat nå):

Trodde dette var fyfy? Å poste fra NRK-studioet? Eller hvordan fungerte det nå igjen? 

1B6C2583-4707-4B40-A027-9F44CD85A915.jpeg

Å poste reklame fra studio er ikke lov.

Men er dette reklame for noe?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...