Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Isild skrev (1 minutt siden):

Tolket det slik at noen har sendt bildet til Dagbladet, og dette er kommentaren de ga. 

Tør vi å håpe på at noen i media tør å dele bildet og stille noen kritiske spørsmål? Gjerne ift hva NRK`s satsning på å nå ut til jenter ned til 15 års alder ønsker å formidle med dette bildet. 

NRK bør komme med en kort uttalelse om at samarbeidet er avsluttet. Og flere annonsører og sponsorer bør følge etter. Uten å nevne det skammelige oppmerksomhetssøkende bildet.  Dette bør tas på bakrommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IreneV skrev (4 minutter siden):

NRK bør komme med en kort uttalelse om at samarbeidet er avsluttet. Og flere annonsører og sponsorer bør følge etter. Uten å nevne det skammelige oppmerksomhetssøkende bildet.  Dette bør tas på bakrommet. 

🙌

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Tolket det slik at noen har sendt bildet til Dagbladet, og dette er kommentaren de ga. 

Tør vi å håpe på at noen i media tør å dele bildet og stille noen kritiske spørsmål? Gjerne ift hva NRK`s satsning på å nå ut til jenter ned til 15 års alder ønsker å formidle med dette bildet. 

Håper virkelig noen tørr. Veldig rart ingen har gjort det enda.. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (2 minutter siden):

Håper virkelig noen tørr. Veldig rart ingen har gjort det enda.. 

Hva godt vil det gjøre? SE AS bør miste samarbeid og annonsører, men i det stille. Bli glemt, og miste sin påvirkningskraft, uten å gi SE det hun er så inderlig avhengig av, nemlig oppmerksomhet.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Jeg sendte til [email protected]. Hårreisende at de har et samarbeid i utgangspunktet mener jeg, etter det som har skjedd siden er det jo ingen annen utvei nå. 

Tipper du får et standardsvar fra  en informasjonskonsulent  ved navn "Hege", "Nils", "Hanne" eller "Anette", som kan fortelle følgende:

"Sophie Elise har tatt noen valg gjennom livet som ikke er forenelig med de verdiene NRK ønsker å kommunisere. Disse handlingene er også noe hun har blitt kraftig kritisert for i offentligheten i ettertid. Sophie Elise er klar over vårt standpunkt i denne sammenheng og er fullt klar over at denne podkasten ikke kan brukes til promotering, uavhengig av hva det skulle handle om.
Sophie Elise andre verdier som er svært positive og bærekraftige. Hun er en miljøaktivist, er svært opptatt av dyrevelferd og er selv veganer. Dette er holdninger mange i målgruppa setter stor pris på og som speiler tiden vi lever i på en god måte. "

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (7 minutter siden):

Hva godt vil det gjøre? SE AS bør miste samarbeid og annonsører, men i det stille. Bli glemt, og miste sin påvirkningskraft, uten å gi SE det hun er så inderlig avhengig av, nemlig oppmerksomhet.

Fordi folk fortjener å vite? Det er jo tydeligvis mange som like SE, ellers hadde hun ikke har en halv mill+ følgere, podcast, skrevet bøker, laget parfyme, sminke etc etc. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden):

Jeg sendte til [email protected]. Hårreisende at de har et samarbeid i utgangspunktet mener jeg, etter det som har skjedd siden er det jo ingen annen utvei nå. 

👏🏼

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Fordi folk fortjener å vite? Det er jo tydeligvis mange som like SE, ellers hadde hun ikke har en halv mill+ følgere, podcast, skrevet bøker, laget parfyme, sminke etc etc. 

Jeg er redd det vil promotere kokain og destruktiv livsstil ytterligere, for de som har henne som forbilde. De som forsvarer henne vil benekte det, eller synes synd på henne. Som de alltid gjør. Og SE får akkurat det hun vil ha, masse oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Av de halv mill+ pluss følgere er det nok en veldig stor andel som ikke liker SE. 🤷‍♀️

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 minutt siden):

Tipper du får et standardsvar fra  en informasjonskonsulent  ved navn "Hege", "Nils" eller "Anette", som kan fortelle følgende:

"Sophie Elise har tatt noen valg gjennom livet som ikke er forenelig med de verdiene NRK ønsker å kommunisere. Disse handlingene er også noe hun har blitt kraftig kritisert for i offentligheten i ettertid. Sophie Elise er klar over vårt standpunkt i denne sammenheng og er fullt klar over at denne podkasten ikke kan brukes til promotering, uavhengig av hva det skulle handle om.
Sophie Elise andre verdier som er svært positive og bærekraftige. Hun er en miljøaktivist, er svært opptatt av dyrevelferd og er selv veganer. Dette er holdninger mange i målgruppa setter stor pris på og som speiler tiden vi lever i på en god måte. "

Sikkert🙈 Kommer i så fall til å skrive videre… Det er mye narkotika som brukes for tiden (også overdoser) og vi trenger ikke en statskanal som fronter dette. Det er jo virkelig helt forskrudd.  

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stortrommadet skrev (2 timer siden):

Jeg må flire av dere bitterrumper som er så inn i denne «skandalen» her! Dere må jammen ha ren dørmatte!!😆

nei, man kan ikke være enige i alt! Men at dere voksne mennesker skal sitte på internett å trolle og kaste dritt bak et fake Nick, det er faen meg priceless å se på! Det er jo en Haug av dere som kritiserer «målgruppen på 15-30» som nrk tydeligvis sikter til, så det må jo bety at dere er en del eldre enn 30 år gamle! Jeg er mitt i skuddsonen som nrk sikter til, og jeg har ikke Sophie Elise som noe spesielt forbilde, men vit at dere er laaaaangt ifra noen forbilder selv!

Herregud, at dere kan skrive så mye dritt er faktisk helt utrolig. Helt okei å være uenig i både bildedeling og handlinger, men er det så krise? Er det KRITISK for deres liv?🤣 Sophie Elise skal da ha en ting da, hun hadde aldri sitti til slik som dere, inne på kg å rakka ned på andre mennesker som om det var levebrødet det sto om å gjøre! Så det er litt flaut å tenke på da, voksne mennesker! Som liksom skal være noen forbilder for unga deres, latterlig!

Du vil ikke si du sitter og forsvarer SE og eventuelt hennes bruk av kokain? 

Jeg sitter gjerne og slarver om dette i en alder av 50 år om det kan få dette frem i søkelyset.  Det er nesten blitt mere vanlig for ungdommen og ta seg en stripe kokain på ett utested enn at de bestiller seg en tiqila.  Så dette må man faktisk få frem i lyset.

Å Sofie Elise når ut mot så mange ungdommer så det er helt forkastelig om det er hvit pulver i den posen på bordet. Å i tillegg så støtter NRK oppom disse to med og la de ha podcast på en statskanal. 

Har ikke ord over hvor forkastelig dette er og hun burde jammen jekkes ned 100 hakk

• Liker 36
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Sikkert🙈 Kommer i så fall til å skrive videre… Det er mye narkotika som brukes for tiden (også overdoser) og vi trenger ikke en statskanal som fronter dette. Det er jo virkelig helt forskrudd.  

Gir meg ikke jeg heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rains of castamere
IreneV skrev (39 minutter siden):

Vi har alle et ansvar. Og NRK, statskanalen, skal i alle fall ikke benytte en bedrift som SE AS for å nå målgruppen kvinner 15-30 år. SE AS har også et større ansvar enn oss andre, fordi hun har så mange unge følgere. Men bedriften tenker kun profitt! Og drives av en selvdestruktiv dame med store psykiske problemer. Noe som er veldig tydelig, og som gjør samarbeidet med NRK enda mer skammelig.

Enig i det du skriver om at kritikk fra "kjerringer" avskrives som bitter sjalusi. Jeg er redd. Livredd. For at mine barn skal få kvinner som SE i beste skjermtid. Det var vel snakk om eget program?  Barn er barn, og de kan lett la seg påvirke og forlede. Nå sitter store deler av Genz på pike/gutterommet og drømmer om en Tik-tok karriere. 

Off topic, men: At kvinner knebles når vi kommer med saklig kritikk fordi vi er feite, sjalu, bitre, gamle, sett-inn-det-som-passer, er et stort problem. Selvsagt finnes det de kvinnene som bare slenger drit, men for hver av dem finnes det mange viktige stemmer med nyanserte, saklige meninger som absolutt bør lyttes til. Og de kommer i alle fasonger, aldre, med og uten barn - hvorfor i alle dager skulle noen av disse tingene påvirke hvorvidt vi lytter til meningen eller ikke?! Jeg vet hvorfor, men det er så hinsides idiotisk at vi fremdeles er der i 2023 at "du er feit og sjalu" er et vanlig svar til en kvinne som - Gud forby! - har en mening. Det er samme regla som har vært i årtusener, bare pakket inn i nye navn. Jeg er LEI!

Og jeg er evig takknemlig for de ulike stedene hvor slike ting diskuteres av alle mulige slags kvinner, som for eksempel her. Selvsagt blir det noe slarv her også, men de fleste av innleggene er saklige og nyanserte, og moderatorene gjør en god jobb i å holde orden. For meg som (relativt) ung kvinne blir det et friskt pust i en "internett-hverdag" som ellers preges av sponset innhold, overfladiskhet, debatt begrenset til Twitter-statuser, og et evig jag etter klikk.

Jeg tror, og håper, at vi vil se en endring i hvordan vi ser på influencer-kulturen om noen år, mye takket være "sinte, bitre" kvinner som nekter å holde kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finlay skrev (2 timer siden):

Jeg har en følelse av at akkurat det kommer til å skje.

Hvem er Nora den dagen forholdet til Marius Borg Høiby, og det tette vennskapet til SE, tar slutt? Hvor interessant er hun som influencer alene? Hva skjer med hennes samarbeid nå når bildet med posen sprer seg?

Hun har overlevd rumpeslikking med SE, nakenbading, vin og røyk i offentlig bad, fortalt i flere podder at hun og SE har noe "seksuelt", samtidig som hun er samboer med kronprinsessens sønn.

Hva skjer hvis når Sophie Elise og Marius går lei?

Etter Sophie Elise og Marius, så vil hun nok ende opp med å måtte stå der alene med både rumpebildet og bildet av posen med "salt". De vil ikke følge Sophie Elise (der er det for mye å følge med på og slike bilder drukner bare i mengden)  - men de vil nok for alltid følge Nora, fordi hun jo egentlig kun er kjent for å være "venninnen til" og "kjæresten til". 

I motsetning til Sophie Elise så ba Nora om en tilsynelatende ektefølt unnskyldning etter at de røyket, drakk og badet nakne på Lustrabadet. Jeg får en følelse av at hun egentlig er en litt annen type enn den vi får se sammen med Sophie Elise. 

Spørs nok derfor om hun ikke vil få tidenes hangover og angst den dagen denne festen tar slutt. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens skrev (1 time siden):

Hvor kan man sende klage til NRK?

Sjekk Insta, fru.johansen - ferdigskrevet klage og adresser hvor klage kan sendes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må flire av dere bitterrumper som er så inn i denne «skandalen» her! Dere må jammen ha ren dørmatte!!😆

nei, man kan ikke være enige i alt! Men at dere voksne mennesker skal sitte på internett å trolle og kaste dritt bak et fake Nick, det er faen meg priceless å se på! Det er jo en Haug av dere som kritiserer «målgruppen på 15-30» som nrk tydeligvis sikter til, så det må jo bety at dere er en del eldre enn 30 år gamle! Jeg er mitt i skuddsonen som nrk sikter til, og jeg har ikke Sophie Elise som noe spesielt forbilde, men vit at dere er laaaaangt ifra noen forbilder selv!

Herregud, at dere kan skrive så mye dritt er faktisk helt utrolig. Helt okei å være uenig i både bildedeling og handlinger, men er det så krise? Er det KRITISK for deres liv?🤣 Sophie Elise skal da ha en ting da, hun hadde aldri sitti til slik som dere, inne på kg å rakka ned på andre mennesker som om det var levebrødet det sto om å gjøre! Så det er litt flaut å tenke på da, voksne mennesker! Som liksom skal være noen forbilder for unga deres, latterlig!

Hvis du ville formulert deg og skrevet på en annerledes måte, så kanskje ville du blitt tatt mer seriøst. Dessverre så drukner budskapet ditt i en form av useriøsitet og kunnskapsløshet. 

Jeg er midt i målgruppen til NRK, og det er mange i denne tråden som er i samme målgruppe. Så det å peke, og påstå at folk her er typiske "gamle, sjalu kjerringer" - blir så lite konstruktivt som det får blitt. Jeg vil påstå at det er kommentarer som dette som bringer samfunnsdebatten på et så lavt nivå. Dessverre så er det jo du som blir ansett som et troll, og det er typisk for mennesker uten riktig kunnskap som kritiserer de som debatterer. Anskaff deg noen sunne meninger og ny kunnskap, og kom gjerne tilbake - du er også en del av samfunnet. 

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg yngre enn SE, og jeg har verken hennes holdninger eller syn på livet - men jeg oppfører meg ikke som folk ellers her på kg for det… altså hallo. Tenk om vi kunne brukt like mye tid på krisa i Tyrkia, eller andre VIKTIGE ting:)

En kan ha flere tanker i hodet samtidig. Situsjoneni Tyrkia kan du diskutere i Aktuell-forumet.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...