Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Scutum skrev (1 time siden):

Det er altså helt utrolig hvor mye umerket reklame hun legger ut i sine kanaler for The Shade om dagen. 
Det ville vært en fulltidsjobb om man skulle rapportert alt inn til FT. 

Jeg blir så overrasket over det, selvom jeg ikke burde, hvordan de tilsynelantende med vilje velger å unnlate å markere riktig. 
Det er så himla lett å slenge en "annonse" eller "reklame" på bildet, men det gjør de ikke. 
Og jeg lurer så innmari på hvorfor?
Tror de produktet blir mindre kult om det er tekst om at det faktisk er reklame? Eller er det mer blest og høyere salg om de ikke merker?

Ser flere influensere også sier "jamen annonsen / reklamen er laget for insta" også dropper å markere på Snap for eksempel 
Det er jo så latterlig. 
Jeg skjønner det ikke. Loven er så forbanna enkelt. 

Og når hun først merker innleggene med «annonse» så bruker hun ofte veldig liten tekst med farge som blender med bakgrunnen slik at det nesten er umulig å se… man kan som regel ikke se merkingen med mindre man leter etter den

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drama Queen skrev (På 9.7.2022 den 20.55):

Du har helt rett. Lille puppe&rumpe-elise er hele Norges lille jentebaby og må skånes for alt, for hun vil bare være en søt og sexy liten jentebaby og gjøre hva som helst uten konsekvenser og kritikk.

Her kan du se hvor flink lille puppe &rumpe-elise er (husk å juble for henne): https://imgur.com/a/KfLSGET

😳😳😳

Nei, slutt 😂. Dette må være en spøk? Har ikke ord, får helt fnatt.. Hun virker helt personlighetsforstyrret 😳

Har ikke IG, så får sett svært lite derfra.. av noen ting. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen var vel fra "'Cowboy-Mars". Vi får vel prise oss lykkelig for at det ikke kom tilsvarende video fra "Rumpeslikke-Mai". Det ville bare blitt for mye.

Så desperat etter å være sensuell og sexy. Det er noe som heter å prøve for hardt Sofie. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngende_grunn skrev (På 9.7.2022 den 21.45):

Nå har jeg "studert" innleggene til SE på instagram i en måneds tid (bevisst), nesten som et lite eksperiment.. Og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg ikke ser et eeeeneste innlegg som tilfører meg noe vettugt!!! Ingenting av det hun publiserer er med på å bygge selvbilde, inspirere og motivere meg på noe som helst vis! Er det i det hele tatt noen som blir positivt påvirket av dette viss-vasset som SE legger ut?!! Noe som får meg til å undre meg over følgende: Hva er det egentlig hun ønsker å formidle via sin instagram, foruten ekstern validering av eget utseende? Instagrammen hennes er så lite utadrettet som det bare går an å få den!! For meg virker det som om hennes eneste (og overordnede) mål her i verden er å vise seg frem: kroppen, sminken, vinen, bilene hun kjører (høystatus-biler vel og merke!!). Vet ikke hvor gjevt det ville vært å vise frem en helt vanlig skoda... Og nå er det barbie-måned som er i fokus, og alt sentreres rundt det: sminken, klesvalget og livstilen til Barbie... Og når det først kommer et lite innslag av hjernedryss, i form av en bokanbefalning eller noe veldig lavterskel-kultivert, så er det bøker som 1). enten skildrer henne i positive ordelag, eller 2): egenskryt i form av hvor raskt hun leser bøker (noe ala: "jeg leser ferdig en hel bok på en flytur lissom!" - som om lesehastighet dikterer intelligens eller lesekvalitet), eller 3): hun påberoper seg å være opptatt av bøker mens hun ruller rundt lettkledd i senga si med frontpartiet i monitor, og boka blir følgelig en rekvisitta i bakgrunnen... Mens hun hele tiden bedyrer at hun leser bøker ja: for DET gjør hun!!! 

Alt det hun formidler og forfekter fremstår fake og lite troverdig! Og i tillegg jobber hun hardt... Men det er alltid tid til litt fest og moro, og det kan virke som om det er noe som intreffer på en daglig basis............

Men, til tross for at hun har gjennomført et hav av kosmetiske operasjoner, så er det åpenbart at hun fortsatt har selvtillits-issues. Hvis ikke ville hun ikke hatt dette gedigne behovet for å legge ut alle bildene og videoen av seg selv, og av kroppen sin - både i tide og utide. Og hun ville heller ikke fremstått så krampaktig og malplassert på alle intervjuer/ og i ulike tv-settinger. Jeg synes nemlig allltid hun fremstår så utilpass og lite-tilstede i real-life kontekster, som ikke involverer barbie-filter og kropp i monitor. 

Veldig bra innlegg! Jeg syns helt ærlig det er rart å lese så mye og at det kommer så lite frem liksom. Tenker at bøker tilfører noe og modner en, kanskje spesielt når man ikke utdanner seg, men ser liksom ikke noe «avtrykk» av alt dette hun leser. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Den videoen var vel fra "'Cowboy-Mars". Vi får vel prise oss lykkelig for at det ikke kom tilsvarende video fra "Rumpeslikke-Mai". Det ville bare blitt for mye.

Så desperat etter å være sensuell og sexy. Det er noe som heter å prøve for hardt Sofie. 

Tenkte nettopp på det.. hvor langt unna sexy jeg syns slikt er. No av det heiteste jeg har sett siste måneden, er åpenbar kjemi som aldri blir satt ut i livet, mellom hovedkarakterene i Miss Fisher’s murder mysteries. Haha. 😂 Litt smalt,jeg vet.

Sexy er virkelig mer/ noe annet enn kropp og slikk altså. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Veldig bra innlegg! Jeg syns helt ærlig det er rart å lese så mye og at det kommer så lite frem liksom. Tenker at bøker tilfører noe og modner en, kanskje spesielt når man ikke utdanner seg, men ser liksom ikke noe «avtrykk» av alt dette hun leser. 

Hun var påståelig veldig glad i å strikke da hun samarbeidet med Skappel… men klarte ikke engang holde strikketøyet. 
 

Jeg har vanskelig for å tro at hun leser masse bøker. Husker den gangen hun hadde en video av at hun leste, mens hun holdt boken opp-ned 🙄

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (1 minutt siden):

Hun var påståelig veldig glad i å strikke da hun samarbeidet med Skappel… men klarte ikke engang holde strikketøyet. 
 

Jeg har vanskelig for å tro at hun leser masse bøker. Husker den gangen hun hadde en video av at hun leste, mens hun holdt boken opp-ned 🙄

Det vil jo forklare litt av den manglende modningen😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Det vil jo forklare litt av den manglende modningen😂

Her om dagen filmet hun seg selv mens hun «leste en bok». Rullet rundt i senga mens fokuset var på puppene. 
Den jenta har ingen andre interesser enn sitt eget speilbilde, that’s a fact

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (4 timer siden):

Jeg syns helt ærlig det er rart å lese så mye og at det kommer så lite frem liksom.

Er nok fordi hun rett og slett skumleser (det har hun sagt selv..).

Når man skummer gjennom sidene klarer man kanskje å plukke opp navn på en karakter eller to,kanskje ett hint av temaet for boken men selve leseropplevelsen går hun jo glipp av.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (3 timer siden):

Her om dagen filmet hun seg selv mens hun «leste en bok». Rullet rundt i senga mens fokuset var på puppene. 
Den jenta har ingen andre interesser enn sitt eget speilbilde, that’s a fact

Så det, og konstaterte at vi ser ikke så like ut vi to når vi leser😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker sterkt å bli sett på som intellektuell og sensuell, mens det i virkeligheten blir vulgært og tilgjort. 

`Sophie Elise` er en karakter Sofie Steen Isachsen har jobbet med å forme helt siden hun var ung tenåring. Hvordan skal Sophie Elise se ut, hva slags interesser skal hun ha, hva slags talenter skal hun ha,  hva slags venner skal hun ha. Hvordan skal andre oppfatte henne. Hun skal ha for at hun har klart å få det til, - å lage en "avatar". Men det ser mer og mer innøvd ut alt sammen. Tilgjort. 

Det er veldig trist. 

Bak liksom-engasjementene for dyr, miljø og bøker så er det først og fremst kun interesse for eget speilbilde. 

  • Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

De billige solbrillene koster sikkert 40 kr på aliekspress, ser alt annet bloggere reklamerer for ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig at Skappel ikke gidder å oppgi opprinnelsesland og hvordan acetaten er laget (hva slags acetat, om det er acetat i det hele tatt / hvilken kvalitet det er, når solbrillene koster en femtilapp unna 1000,- og passformen er standard en-størrelse og "unisex", ergo ikke vil passe til alle siden modellene ser ut til å ikke kunne justeres for bedre passform, som vi jo ser på Sophie Elise selv. Fremstår som billiginnkjøp - selges med mest mulig fortjeneste, typ overpriset Kina-plast.

Tror jeg holder meg til solbriller hos optikerkjedene. Der får man både kvalitet, god informasjon, kjennskap til opprinnelsesland og tilpasning evt. hjelp til å finne en modell som sitter som den skal. Samt er garantert at solbrillene er CE-merket korrekt, noe jeg ikke finner noe om hos The Shade i dette tilfellet.

Mer info om CE-merking her: https://www.synsam.no/slik-avslører-du-falske-solbriller

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kommer ikke unna at SE tjener penger. Hun har en teft for hva som bringer penger i kassa. Hun har selv utalt at hun ønsker å ha en bit innafor «alt» innenfor varer/ i markedet. Alle prosjektene virker tilsynelatende kortvarige, hun hopper fra det ene til det andre- singler på Spotify, strikking, solbriller, dj jobbing, yoga, bokklubb, samtidig som det ser ut som hun går på fylla hver dag. 
Jeg liker henne ikke, og misliker sterkt fremgangsmåten hennes, men må jo anerkjenne hennes teft for hva som vil selge der og da ( og hvordan gjøre det) og å treffe på tidspunktene for å hoppe av toget i tide. Det sammen med at media beskytter hennes «lille jente» image. 
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent har SE AS stort sett kopiert andre og større påvirkeres idéer og trender før henne, og er vel bare kjent i Norge. Ingen av produktene hun har solgt varemerket sitt til har blitt solgt i Europa eller internasjonalt bortsett fra kanskje MyMuse og en eller annen bok i norden?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Revenge o'Cavatina skrev (11 minutter siden):

Såvidt meg bekjent har SE AS stort sett kopiert andre og større påvirkeres idéer og trender før henne, og er vel bare kjent i Norge. Ingen av produktene hun har solgt varemerket sitt til har blitt solgt i Europa eller internasjonalt bortsett fra kanskje MyMuse og en eller annen bok i norden?

*Sverige

Nevnte forøvrig aldri salgstallene der,så var vel ikke stort å skryte av.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 timer siden):

*Sverige

Nevnte forøvrig aldri salgstallene der,så var vel ikke stort å skryte av.

Takk:blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleRain skrev (1 time siden):

Da er turtelduene sammen igjen, ref. story instagram!

Tenk at mr Dreyer som er en naturens mann kan falle for ei plastikkdokke som soler seg i et glansbildeliv med null bakkekontakt 🤮 helt uforståelig.. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...