Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Drama Queen
5 hours ago, Consita said:

Å jammen hun er jo bare en liten jente som prøver å finne noe

Puppe&rumpe-elise er en uskyldig liten jentebaby som vil bare riste litt på pupper og rumpe, mens hele Norge jubler over hvor flink hun er og om lille puppe&rumpe-elise våkner opp i morgen og bestemmer seg for at nå er hun en rakettforsker, ja...da er hun faktisk det. Så da må hele Norge gi lille jentebaby smokk og tåteflaske og fortelle henne at hun er den beste rakettforskeren i hele verden, fordi hun har pupper og rumpe, så da kan hun være hva enn hun vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Consita skrev (9 timer siden):

Å jammen hun er jo bare en liten jente som prøver å finne noe

Alvorlig personlighetforstyrret. Slik blir man av å vokse opp foran datamaskinen og deilige seg for ukjente folk. 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2022 at 10:50 AM, J.. said:

Mulig,mulig!

Når CBE ble meldt inn for det samme til FT,fikk hun bøter.

Så antar det evt går videre via de,hvis man ikke går direkte via Helsetilsynet.

CBE har vel aldri fått bot? Jeg vet kun om Anna Rasmussen (konkurranse uten premie) og SE (Strawberry publishing) av influensere som har fått bøter - ganske utrolig med tanke på hvor lenge de alle har holdt på med shady reklamering. I alle andre saker har influenseren fått «refs» eller påminnelse. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fro skrev (2 timer siden):

CBE har vel aldri fått bot? Jeg vet kun om Anna Rasmussen (konkurranse uten premie) og SE (Strawberry publishing) av influensere som har fått bøter - ganske utrolig med tanke på hvor lenge de alle har holdt på med shady reklamering. I alle andre saker har influenseren fått «refs» eller påminnelse. 

Nei, hun har bare fått «refs» tre ganger🙄

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Birdo said:

Nei, hun har bare fått «refs» tre ganger🙄

Jepp. Det er tragisk hvordan influencere kan tjene seg rike på ulovlig reklame, attpåtil beregnet på veldig unge mennesker. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite
Consita skrev (På 7.7.2022 den 3.58):

Å jammen hun er jo bare en liten jente som prøver å finne noe

🤦🏻‍♀️🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drama Queen skrev (22 timer siden):

Puppe&rumpe-elise er en uskyldig liten jentebaby som vil bare riste litt på pupper og rumpe, mens hele Norge jubler over hvor flink hun er og om lille puppe&rumpe-elise våkner opp i morgen og bestemmer seg for at nå er hun en rakettforsker, ja...da er hun faktisk det. Så da må hele Norge gi lille jentebaby smokk og tåteflaske og fortelle henne at hun er den beste rakettforskeren i hele verden, fordi hun har pupper og rumpe, så da kan hun være hva enn hun vil være.

Det er faktisk slik det er. Media elsker å dulle med lille Sofie. Hun fremmes som om hun er en av de viktigste kjendisene vi har. 

Mens hun i praksis egentlig ikke hverken gjør noe særlig imponerende, sier noe særlig imponerende eller oppfører seg særlig imponerende. 

Hennes beste tid på døgnet er å rulle rundt i sengen og "lese bok" mens hun tar bilde av puppene sine. 

 

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
J.. skrev (På 6.7.2022 den 13.24):

For ordens skyld har jeg mailet helsedirektoratet også nå.

Mtp hvor simple reglene er,hvor selverklært smart SE er,er det sterkt gjort å ikke lære seg reglene..

Fikk svar i dag. Ser ut som Helsedirektoratet er riktig instans.

 

82316B02-A3B0-430B-A00A-104584044C2E.jpeg

8AA2D9F9-FEE0-4801-BFF3-192CACC3AAD4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (43 minutter siden):

Fikk svar i dag. Ser ut som Helsedirektoratet er riktig instans.

 

82316B02-A3B0-430B-A00A-104584044C2E.jpeg

8AA2D9F9-FEE0-4801-BFF3-192CACC3AAD4.jpeg

Så flott at de tar det alvorlig. Det er så uvant å lese et ordentlig svar fra noen der man kritiserer influencere for noe. Det er liksom stort sett svar i tonefallet: "ikkesak, ikkeviktig" 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Fikk svar i dag. Ser ut som Helsedirektoratet er riktig instans.

 

82316B02-A3B0-430B-A00A-104584044C2E.jpeg

8AA2D9F9-FEE0-4801-BFF3-192CACC3AAD4.jpeg

Fikk samme mail idag.

Screenshot_20220708-113431_Gmail.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeanden32
Hulderen skrev (På 6.7.2022 den 10.44):

Jeg syns det ser så rart ut når det er så stor avstand mellom solbrillen og øyenbrynene. Beskytter solbrillen da mot sola? Det må jo komme inn mye lys ovenfra!

 

3E67B8DF-C302-4F8C-A605-4FE841E74DC6.jpeg

9263E9D0-95E8-4E02-BE98-1C7F85195672.jpeg

Det er bare en reklame..? Brillene sitter sikkert annerledes på forkjellige fjes slik som alle briller idk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeanden32

Dere inne på denne tråden bruker helt seriøst ektremt mye tid på å følge med på SE, pirke på alle mulige feil og mangler. Helt greit å være kritisk til influensere, men veldig rart å sitte med forstørrelsesglass og følge med på, og kommentere på en kjendis man ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeanden32
Drama Queen skrev (På 7.7.2022 den 9.19):

Puppe&rumpe-elise er en uskyldig liten jentebaby som vil bare riste litt på pupper og rumpe, mens hele Norge jubler over hvor flink hun er og om lille puppe&rumpe-elise våkner opp i morgen og bestemmer seg for at nå er hun en rakettforsker, ja...da er hun faktisk det. Så da må hele Norge gi lille jentebaby smokk og tåteflaske og fortelle henne at hun er den beste rakettforskeren i hele verden, fordi hun har pupper og rumpe, så da kan hun være hva enn hun vil være.

Sånn hva er dette her? Ser ikke dere at dette er en veldig rar ting å skrive? Dette ryker jo av forrakt. 

 

Kjære Drama Queen, jeg ønsker deg bare gode ting, du syns kanskje jeg er teit som henger meg opp i dette, men jeg ønsker deg og alle i denne tråden godt, det bare virker så rart å skrive om folk på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Drama Queen
2 hours ago, badeanden32 said:

Sånn hva er dette her? Ser ikke dere at dette er en veldig rar ting å skrive? Dette ryker jo av forrakt. 

 

Kjære Drama Queen, jeg ønsker deg bare gode ting, du syns kanskje jeg er teit som henger meg opp i dette, men jeg ønsker deg og alle i denne tråden godt, det bare virker så rart å skrive om folk på denne måten. 

Du har helt rett. Lille puppe&rumpe-elise er hele Norges lille jentebaby og må skånes for alt, for hun vil bare være en søt og sexy liten jentebaby og gjøre hva som helst uten konsekvenser og kritikk.

Her kan du se hvor flink lille puppe &rumpe-elise er (husk å juble for henne): https://imgur.com/a/KfLSGET

Endret av Drama Queen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngende_grunn skrev (10 timer siden):

Nå har jeg "studert" innleggene til SE på instagram i en måneds tid (bevisst), nesten som et lite eksperiment.. Og jeg kan med hånda på hjerte si at jeg ikke ser et eeeeneste innlegg som tilfører meg noe vettugt!!! Ingenting av det hun publiserer er med på å bygge selvbilde, inspirere og motivere meg på noe som helst vis! Er det i det hele tatt noen som blir positivt påvirket av dette viss-vasset som SE legger ut?!! Noe som får meg til å undre meg over følgende: Hva er det egentlig hun ønsker å formidle via sin instagram, foruten ekstern validering av eget utseende? Instagrammen hennes er så lite utadrettet som det bare går an å få den!! For meg virker det som om hennes eneste (og overordnede) mål her i verden er å vise seg frem: kroppen, sminken, vinen, bilene hun kjører (høystatus-biler vel og merke!!). Vet ikke hvor gjevt det ville vært å vise frem en helt vanlig skoda... Og nå er det barbie-måned som er i fokus, og alt sentreres rundt det: sminken, klesvalget og livstilen til Barbie... Og når det først kommer et lite innslag av hjernedryss, i form av en bokanbefalning eller noe veldig lavterskel-kultivert, så er det bøker som 1). enten skildrer henne i positive ordelag, eller 2): egenskryt i form av hvor raskt hun leser bøker (noe ala: "jeg leser ferdig en hel bok på en flytur lissom!" - som om lesehastighet dikterer intelligens eller lesekvalitet), eller 3): hun påberoper seg å være opptatt av bøker mens hun ruller rundt lettkledd i senga si med frontpartiet i monitor, og boka blir følgelig en rekvisitta i bakgrunnen... Mens hun hele tiden bedyrer at hun leser bøker ja: for DET gjør hun!!! 

Alt det hun formidler og forfekter fremstår fake og lite troverdig! Og i tillegg jobber hun hardt... Men det er alltid tid til litt fest og moro, og det kan virke som om det er noe som intreffer på en daglig basis............

Men, til tross for at hun har gjennomført et hav av kosmetiske operasjoner, så er det åpenbart at hun fortsatt har selvtillits-issues. Hvis ikke ville hun ikke hatt dette gedigne behovet for å legge ut alle bildene og videoen av seg selv, og av kroppen sin - både i tide og utide. Og hun ville heller ikke fremstått så krampaktig og malplassert på alle intervjuer/ og i ulike tv-settinger. Jeg synes nemlig allltid hun fremstår så utilpass og lite-tilstede i real-life kontekster, som ikke involverer barbie-filter og kropp i monitor. 

Hun har et behov for å bli forgudet - uten å gjøre noe som er noe å forgude. 

SE er nok det beste eksempelet vi har på at influencere blir "superstjerner" uten å egentlig ha et talent. Andre kjendiser gjør noe/kan noe som imponerer. Influencere derimot -  sendes bare rett ut på den røde løperen for å ta selfies og ta imot hyllest. 

Merkelig fenomen. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er veldig trist hvordan ting er blitt for henne. Før brant hun for både det ene og det andre mens nå gidder hun ikke snakke om noe lenger. Er hun på tv så er det bare en masse fjortis-fnising fra henne hvor hun skjuler ansiktet sitt med hånda, eller dramatikk og grining. 

Husker veldig godt hun hadde en q&a mens hun enda gikk på videregående hvor hun ble spurt om hva hun ville gjøre etter videregående. Der hadde hun fine fremtidsplaner, hun sa blant annet at hun hadde lyst til å utdanne seg innen juss. 

Så jeg synes det er trist å se på henne nå hvor det eneste som betyr noe er kropp og se deilig ut, enten det er på IKEA eller på flyplassen. Så på en snap her om dagen hvor hun stilte opp kameraet sitt på flyplassen og filmet seg selv mens hun tok seg i håret og poserte foran kamera, så satt det reisende bak henne på benker som holdt på å le seg i hjel av å se på henne. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drama Queen skrev (17 timer siden):

Du har helt rett. Lille puppe&rumpe-elise er hele Norges lille jentebaby og må skånes for alt, for hun vil bare være en søt og sexy liten jentebaby og gjøre hva som helst uten konsekvenser og kritikk.

Her kan du se hvor flink lille puppe &rumpe-elise er (husk å juble for henne): https://imgur.com/a/KfLSGET

Den videon er bare flau

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å si influencerene i Norge/verden er Kardashian skada? Er jo der alt dette kroppshysteriet kommer fra.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså helt utrolig hvor mye umerket reklame hun legger ut i sine kanaler for The Shade om dagen. 
Det ville vært en fulltidsjobb om man skulle rapportert alt inn til FT. 

Jeg blir så overrasket over det, selvom jeg ikke burde, hvordan de tilsynelantende med vilje velger å unnlate å markere riktig. 
Det er så himla lett å slenge en "annonse" eller "reklame" på bildet, men det gjør de ikke. 
Og jeg lurer så innmari på hvorfor?
Tror de produktet blir mindre kult om det er tekst om at det faktisk er reklame? Eller er det mer blest og høyere salg om de ikke merker?

Ser flere influensere også sier "jamen annonsen / reklamen er laget for insta" også dropper å markere på Snap for eksempel 
Det er jo så latterlig. 
Jeg skjønner det ikke. Loven er så forbanna enkelt. 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...