Gjest orfeus Skrevet 21. februar 2017 #2721 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Verdenssamfunnet ler av Trump når han skryter av seg selv, men norske blogglesere syns det er helt på sin plass at bloggerne omtaler seg selv som søt, sensuell, pen, etc. Fitfager har gjort det til en egen greie, men med ironi og snert, og har hele tiden vært klar på at det er tull, at hun gjør det for å få oppmerksomhet. (Hva hun gjør med den oppmerksomheten kan tas i en annen tråd.) SE bør være litt obs på den retningen hun nå tar, og heller lytte til familie og ærlige venner. Småungenes grenseløse lovprisning i sosiale medier har ingen ting med sannheten å gjøre. De kjenner bare de bildene SE legger ut - ikke damen selv, og man kan ikke si at man er sensuell og søt, det er ikke noe man er, det er noe andre mennesker oppfatter/syns, altså: andre kan oppleve henne som søt eller sensuell, det er en utstråling. Sier man selv at man er det - er man det plutselig ikke mer, da er man selvgod og narsissistisk. En annen ting: Man kan bli oppfattet som pen i ett miljø - og som mindre pen i et annet, sensuell i ett miljø - og vulgær i et annet miljø. Hvis man har et felles ideal - er det det som gjelder, ser man sånn ut er man pen. I et annet miljø har man kanskje et annet fellesideal, og da blir den som ikke passer inn sett på som mindre pen. Et eksempel kan være botoxmaskene med overdimensjonerte lepper og de store puppene og rumpene som flere bloggere opererer seg til; det er pent og attraktivt i miljøer som dyrker Kardashians, men blir sett på som, i beste fall, rart, ekkelt og kunstig i andre miljøer. SE sier selv at hun er smart og at hun er forfatter (Er det forskjell på "å ha gitt ut en bok" og "å være forfatter"?). Det er i så fall rart at hun ikke ser nyansene i språket. Endret 21. februar 2017 av orfeus Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 21. februar 2017 #2722 Del Skrevet 21. februar 2017 52 minutter siden, orfeus skrev: SE sier selv at hun er smart og at hun er forfatter (Er det forskjell på "å ha gitt ut en bok" og "å være forfatter"?). Det er i så fall rart at hun ikke ser nyansene i språket. Det er veldig mange kjendiser som har gitt ut bøker, men ser ikke på de som forfattere akkurat. Jeg tviler på hun skrevet boka helt på egenhånd. Sikkert fått mye hjelp av en forfatter kanskje 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 21. februar 2017 #2723 Del Skrevet 21. februar 2017 På 14.2.2017 den 20.12, K@tt skrev: Antar du glemte et "ikke" her? Vil uansett si at pescetarianere ikke spiser fisk. eehh.... ?? nei http://veg-veg.no/vegetar/dinespørsmål/hva_er_pescetarianisme 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 21. februar 2017 #2724 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) 3 timer siden, smalls skrev: Det er veldig mange kjendiser som har gitt ut bøker, men ser ikke på de som forfattere akkurat. Jeg tviler på hun skrevet boka helt på egenhånd. Sikkert fått mye hjelp av en forfatter kanskje "Forfatter" er ikke en beskyttet tittel. I prinsipp kan hvem som helst kalle seg forfatter 🤓 Det er likevel interessant at hun kaller seg forfatter når språkforståelsen er så elendig. Hun bør heller si at hun har gitt ut en bok. Man blir ikke kunstner av å male et bilde ... Endret 21. februar 2017 av orfeus Feil i tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nathalie Skrevet 21. februar 2017 #2725 Del Skrevet 21. februar 2017 11 timer siden, Bloggleseren skrev: "Hun minner meg om meg selv, hun er så søt og god." Joda.. http://sophieelise.blogg.no/1487622353_panelugg_min_favorittblogger_og_livsendringer.html hvilken blogger snakker hun om ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 21. februar 2017 #2726 Del Skrevet 21. februar 2017 5 minutter siden, Nathalie skrev: hvilken blogger snakker hun om ? Det lurer jeg også på. Hvorfor kan hun ikke legge ut lenke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 21. februar 2017 #2727 Del Skrevet 21. februar 2017 For å bli med i forfatterforeningen må du ha skrevet tre bøker av tilstrekkelig høy kvalitet. (Mulig det bare er to nå, tror kanskje de satte det ned.) Uansett, Sophie Elise er altså ikke forfatter sånn sett. Men det er jo en statusting å kalle seg. Linnèa Myhre derimot er forfatter også etter formelle krav. Mulig hun også er medlem av Forfatterforeningen. Sophie Elise blir nok aldri noen virkelig forfatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JessicaL Skrevet 21. februar 2017 #2728 Del Skrevet 21. februar 2017 5 timer siden, orfeus skrev: Verdenssamfunnet ler av Trump når han skryter av seg selv, men norske blogglesere syns det er helt på sin plass at bloggerne omtaler seg selv som søt, sensuell, pen, etc. Fitfager har gjort det til en egen greie, men med ironi og snert, og har hele tiden vært klar på at det er tull, at hun gjør det for å få oppmerksomhet. (Hva hun gjør med den oppmerksomheten kan tas i en annen tråd.) SE bør være litt obs på den retningen hun nå tar, og heller lytte til familie og ærlige venner. Småungenes grenseløse lovprisning i sosiale medier har ingen ting med sannheten å gjøre. De kjenner bare de bildene SE legger ut - ikke damen selv, og man kan ikke si at man er sensuell og søt, det er ikke noe man er, det er noe andre mennesker oppfatter/syns, altså: andre kan oppleve henne som søt eller sensuell, det er en utstråling. Sier man selv at man er det - er man det plutselig ikke mer, da er man selvgod og narsissistisk. En annen ting: Man kan bli oppfattet som pen i ett miljø - og som mindre pen i et annet, sensuell i ett miljø - og vulgær i et annet miljø. Hvis man har et felles ideal - er det det som gjelder, ser man sånn ut er man pen. I et annet miljø har man kanskje et annet fellesideal, og da blir den som ikke passer inn sett på som mindre pen. Et eksempel kan være botoxmaskene med overdimensjonerte lepper og de store puppene og rumpene som flere bloggere opererer seg til; det er pent og attraktivt i miljøer som dyrker Kardashians, men blir sett på som, i beste fall, rart, ekkelt og kunstig i andre miljøer. SE sier selv at hun er smart og at hun er forfatter (Er det forskjell på "å ha gitt ut en bok" og "å være forfatter"?). Det er i så fall rart at hun ikke ser nyansene i språket. Godt skrevet. I de aller fleste miljøer blir hun kun oppfattet som vulgær... Jeg kjenner ingen som er imponert over henne. Det er trist at ikke alle klarer å gjennomskue henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpinn9 Skrevet 22. februar 2017 #2729 Del Skrevet 22. februar 2017 Noen som har møtt henne i virkeligheten? Jeg synes hun ser så annerledes ut på bilder enn hva hun gjør på tv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. februar 2017 #2730 Del Skrevet 22. februar 2017 44 minutter siden, Linnpinn9 skrev: Noen som har møtt henne i virkeligheten? Jeg synes hun ser så annerledes ut på bilder enn hva hun gjør på tv. Ikke så rart når man ikke kan photoshoppe tv eller virkeligheten.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
complex Skrevet 22. februar 2017 #2731 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Ingen andre som synes det er merkelig at hun visstnok ikke har tatt restylane siden "oktober 2015", men leppene fortsatt er svære? Hun svarte på en instagram kommentar med "har ikke tatt restylane siden oktober 2015, og heller ikke gjort noe annet. Så who knows, de har vel bare blitt sånn". Dette er direkte sitat fra restylane norge sin nettside: "Hvor lenge varer en behandling med Restylane? En av de store fordelene ved Restylane er at effekten er langvarig, men ikke permanent. Varighet vil alltid være noe individuelt avhengig av indikasjon, hudtype, livsstil, alder, medisiner, kjønn osv. Etter den første behandlingen anbefales normalt oppfølgingsbehandling rundt hver 9–12 måned. Behandling av lepper varer normalt i 4-6 måneder. Mange opplever at varigheten er enda lenger, spesielt ved gjentagende behandlinger." Endret 22. februar 2017 av complex 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mm456 Skrevet 22. februar 2017 #2732 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg så henne for noen år siden på Hove, og hun ser veldig annerledes ut i virkeligheten enn på bilder. Så feks også Linnea Myhre og Ulrikke Lund, de så helt like ut som på bilder syns jeg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. februar 2017 #2733 Del Skrevet 22. februar 2017 4 minutter siden, mm456 skrev: Jeg så henne for noen år siden på Hove, og hun ser veldig annerledes ut i virkeligheten enn på bilder. Så feks også Linnea Myhre og Ulrikke Lund, de så helt like ut som på bilder syns jeg. Kan tenke meg det....det er noe spesielt også med de som er instagramsminket i virkeligheten. Så Caroline E engang på et kjøpesenter, så ut som hun skulle på gallafest med kjole,12 cm hæler, påsatt laaaangt hår og tre lag sminke. I tillegg oste hun av en eller annen tung parfyme, gikk bak henne. Husker jeg la merke til teksturen i ansiktet, lag på lag også så man teksturen av den urene huden under. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 22. februar 2017 #2734 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg gikk forbi SE på Oslo City for et par år siden. Hun var mye mindre enn hva jeg trodde og hun hadde ekkelt mye sminke på seg. Uren hud hadde hun og, så mye lag med foundationen gjør jo ting bare verre 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 22. februar 2017 #2735 Del Skrevet 22. februar 2017 Noen som vet hvor SE fikser leppene sine? Jeg vil fikse mine og vil IKKE gå dit SE går 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 22. februar 2017 #2736 Del Skrevet 22. februar 2017 7 timer siden, mm456 skrev: Jeg så henne for noen år siden på Hove, og hun ser veldig annerledes ut i virkeligheten enn på bilder. Så feks også Linnea Myhre og Ulrikke Lund, de så helt like ut som på bilder syns jeg. Samme her. Jeg så henne også på Hove. Ble sjokkert over hvor annerledes hun så ut i virkeligheten (vi snakker myyye penere på bilder) og hun var veldig lav. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 22. februar 2017 #2737 Del Skrevet 22. februar 2017 For en mobbetråd - de ti siste innleggene er jo helt på VG-komnentarfelt-nivå - skjerpings. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skeli22 Skrevet 22. februar 2017 #2738 Del Skrevet 22. februar 2017 Reagerer også på kommentarene over her, spesielt til sminken. Sophie Elise har vært åpen om at hun har slitt veldig med huden sin, og hun er langt i fra den eneste som tyr til sminke for å skjule urenheter. Jeg tenker ihvertfall at det nok er en sammenheng her, og synes alltid det er trist å se jenter med tykt lag foundation over uren hud. Vet selv hvordan dette går utover selvfølelsen. Ser ut som at hun bruker mindre hudsminke eller bedre produkter nå, men så har vel huden hennes blitt mye bedre også. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 23. februar 2017 #2739 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Hvis det er et par år siden dere så henne, så har hun fått isotretnointabletter på resept fra legen. Hun postet "Huden min før og etter" bilder, og det var virkelig ganske mye acne hun slet med, ja. Hun har helt sikkert ujevn hud etter acnearrene, stakkar. Jeg synes synd på de som sliter med acne. Jeg er ikke en stor fan av SE, men hun er da ærlig om sminkebruken. Ut ifra SE ærlighet, så tror jeg på henne. Merk at restylane-effekten henger lenger i, jo mer det er brukt, og i 2013 postet hun: "Jeg har tatt restylane i snart to år". Å bruke det sammenhengende i årevis, hvor man fyller på lenge før effekten går ut, gir vel en annen varighet enn å ta det en gang. Behandling av lepper varer normalt i 4-6 måneder. Mange opplever at varigheten er enda lenger, spesielt ved gjentagende behandlinger. Endret 23. februar 2017 av ops2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 23. februar 2017 #2740 Del Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, ops2 skrev: Hvis det er et par år siden dere så henne, så har hun fått isotretnointabletter på resept fra legen. Hun postet "Huden min før og etter" bilder, og det var virkelig ganske mye acne hun slet med, ja. Hun har helt sikkert ujevn hud etter acnearrene, stakkar. Jeg synes synd på de som sliter med acne. Jeg er ikke en stor fan av SE, men hun er da ærlig om sminkebruken. Ut ifra SE ærlighet, så tror jeg på henne. Merk at restylane-effekten henger lenger i, jo mer det er brukt, og i 2013 postet hun: "Jeg har tatt restylane i snart to år". Å bruke det sammenhengende i årevis, hvor man fyller på lenge før effekten går ut, gir vel en annen varighet enn å ta det en gang. Behandling av lepper varer normalt i 4-6 måneder. Mange opplever at varigheten er enda lenger, spesielt ved gjentagende behandlinger. Den største utfordringen med hudproblemene hennes er vel at hun har gått på reseptbelagt medisin for å få bukt med det, MEN gir skincare æren. #sponsetinnlegg 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå