EtFo Skrevet 28. februar 2022 #27261 Skrevet 28. februar 2022 Cuddlegirl skrev (1 time siden): Klar på nordnorsk betyr vel "ferdig"? Når noen er klar med noen, så betyr det ferdig med? Nei, klar betyr ikke ferdig (og heller ikke sliten)☺️ 5
Sukkerblomst Skrevet 28. februar 2022 #27262 Skrevet 28. februar 2022 (endret) EtFo skrev (8 minutter siden): Nei, klar betyr ikke ferdig (og heller ikke sliten)☺️ Jeg var sammen med en nordlending, og han sa at han var klar og slang seg på sofaen og sovna. Han mente i hvert fall det betydde sliten, men det er mulig det er forskjell fra dialekt til dialekt. Når det er sagt, tror jeg ikke at Sofie mente hun var sliten eller ferdig, men at hun følte seg klar for å få barn. Endret 28. februar 2022 av Sukkerblomst 5 1
Gjest heiapådeia Skrevet 28. februar 2022 #27263 Skrevet 28. februar 2022 (endret) EtFo skrev (13 minutter siden): Nei, klar betyr ikke ferdig (og heller ikke sliten)☺️ Her hvor jeg flytta til sier de «æ e snart klar» dvs «jeg er snart ferdig». Evnt «klar nu» / «ferdig nu». Endret 28. februar 2022 av heiapådeia
EtFo Skrevet 1. mars 2022 #27264 Skrevet 1. mars 2022 heiapådeia skrev (1 minutt siden): Her hvor jeg flytta til sier vide «æ e snart klar» dvs «jeg er snart ferdig». Evnt «klar nu» / «ferdig nu». Da er jo klar brukt i samme betydning. Om vi skal dra en plass og jeg skal spise først, så kan jeg enten si at «jeg er ferdi» (med å spise), underforstått at jeg er klar til å dra, eller bare «Jeg er klar» (til å dra). Men det er jo ikke det samme som at ordet klar betyr ferdig. 10 2
Smugleseren Skrevet 1. mars 2022 #27265 Skrevet 1. mars 2022 PS Sofie hadde full narkose i desember. Det er nok ikke hennes graviditet dette. 13 2
Betahann Skrevet 1. mars 2022 #27266 Skrevet 1. mars 2022 Joda, hun er flink hun, men hvorfor hun har blitt utnevnt til forsvarsminister lurer jeg veldig på 3
Møffins Skrevet 1. mars 2022 #27267 Skrevet 1. mars 2022 Havnefogden skrev (1 time siden): Man går ikke til lege for å få bekreftet graviditet, ta ultralyd og utføre abort på en og samme dag! Det er ikke mer enn vel en uke siden Farmen-finalen gikk på TV. De var liksom par en god stund før det, i hvert fall nok til å hale ut hundretusenvis av kroner fra Se & Hør for å bli tatt på fersken. Jeg tviler på at SE har tatt abort, for så å leke kjæreste med Isak i flere uker etterpå, hvor de har vært på tur, han har bodd hos henne, etc. Dette må dreie seg om noen andre. Og med den tolkningen av hennes kommentar som er gjort av @Sitronmelissehører jo ikke latter med i en sånn sammenheng heller. Isak har nok smelt noen andre på tjukka, og noen har funnet det greit å informere SE. Arme kroker! Han har rotet det til ganske offentlig. Ikke rart han er lei, og lei seg. La oss si bildet er ekte, det er SE som har sendt video og skrevet «fikk høre dette idag». Det er HUN som er avsenderen, og sier seg selv at hun snakker om at hun fikk høre dette idag (hjertelyd). Ikke som i at «fikk høre dette idag, ultralydvideo av noen Isak har smelt på tjukka». Altså hallo, det er hennes video om det i det hele tatt er ekte. 5
athene24 Skrevet 1. mars 2022 #27268 Skrevet 1. mars 2022 Er jo fullstendig galskap om hun har vært gravid og så skal det komme ut..? Tror heller det gjelder ei av de mange romansene Isak har hatt. Men dette blir jo bare spekulasjoner som er svart ut om en uke eller to.. 6
miotrio Skrevet 1. mars 2022 #27269 Skrevet 1. mars 2022 Smugleseren skrev (25 minutter siden): PS Sofie hadde full narkose i desember. Det er nok ikke hennes graviditet dette. Ved kirurgisk abort blir man vel lagt i narkose? 2
totti_1 Skrevet 1. mars 2022 #27270 Skrevet 1. mars 2022 Dette må da være et stunt? Utrolig smakløst gitt krigen i vår del av verden! 21
totti_1 Skrevet 1. mars 2022 #27271 Skrevet 1. mars 2022 29_j skrev (22 minutter siden): Noen har bevisst latt seg bli gravid, den dama han har smellt på tjukka gikk all in for det. Kun fordi Isak er så populær, kjekk og at han var sammen med SE, så hun kunne lage splid mellom de to . Har vedkommende tatt abort da? Dette vet du? 5
Teardrop Skrevet 1. mars 2022 #27272 Skrevet 1. mars 2022 Bare jeg som er facinert over den enormt lange panna og hvor bredt hodet er i toppen ? Merkelig pronering 4
WonderWomaan Skrevet 1. mars 2022 #27273 Skrevet 1. mars 2022 -C- skrev (5 timer siden): Kan jeg stille dere et spørsmål, og væææær så snill og svar 100% ærlig! Spør da jeg oppriktig tenker at det jo MÅ være folk der ute som synes det når så mange velger å gjøre det?! Synes dere rumpeimplantater er pent? Du kunne vel tatt med flere mennesker med rumpe implantater, ikke bare SE. Så er det lettere vurdere om det ser bra ut eller ei. men det her ser jo ikke helt bra ut. Den er liksom altfor stor for hennes kropp. 2
lokmeister2016 Skrevet 1. mars 2022 #27274 Skrevet 1. mars 2022 Oj da om Sophie er gravid blir det kaos lurer på hva hun mente med slutt på dette tullet her 😛
Heartland Skrevet 1. mars 2022 #27275 Skrevet 1. mars 2022 Djungelvrål skrev (7 timer siden): Man får da ikke ultralyd med en gang man finner ut at man er gravid. Man ser jo ingenting på ultralyd før man er noen uker på vei. Man får ikke tilbud før i uke 18. De aller fleste jeg kjenner har tatt tidlig ultralyd i uke 7 (inkludert undertegnede) og fått høre hjertelyden samtidig. LastSummer skrev (7 timer siden): Man kan høre hjertelyd fra svangerskapsuke 7, dvs 5 uker etter samleiet. Jolanda skrev (7 timer siden): Man kan høre hjertelyd på UL i uke 7. Det er helt vanlig. Takk! Cuddlegirl skrev (7 timer siden): Klar på nordnorsk betyr vel "ferdig"? Når noen er klar med noen, så betyr det ferdig med? Sukkerblomst skrev (7 timer siden): Klar betyr sliten, tror jeg. Nei. Nei. Jeg er nordlending. Svaret er nei. At hun er KLAR i denne konteksten betyr at hun er KLAR for å bli gravid! Kjære folk. Dere må se kommentaren satt i sammenheng med resten av meldingen! Hun kan fint høre hjertelyden på ultralyd i uke 7, og er man i uke 7 er det 5 uker siden man ble gravid, altså i slutten av januar! Skal hun ta abort nå, så får hun en slik ultralyd først. Det gjør man for å være sikre på at det foreligger et svangerskap, og man må være helt sikker på hvor langt hun er kommet. Det forklarer hvorfor hun «fikk høre dette i dag». Hun snakker om at hun fikk høre hjertelyden, og legger ved en VIDEO som viser bevegelse av foster og antakelig også hjertelyd. «Det gjør det mer vanskelig» å ta abort etter å ha hørt hjertelyden til sitt eget barn! Det er tydelig at her er det en del (jeg antar) tenåringer som mangler litt erfaring på det som omhandler svangerskap. Og det er ingenting galt i det, det er helt naturlig, men kanskje er det like greit at tråden legger denne synsingen på is til det kommer mer informasjon. 27
Callie01 Skrevet 1. mars 2022 #27276 Skrevet 1. mars 2022 Hahaha, alvorlig talt folkens! Dette er bare pinlig, skammelig egentlig.. Virker som om det er en person her inne som er med på dette, dere blir foret. 18 1
-C- Skrevet 1. mars 2022 #27277 Skrevet 1. mars 2022 ^littletoomuch skrev (7 timer siden): Og der var profilen hennes privat igjen. Rakk akkurat litt drama, så reklame. Ka-ching! Klar i Harstad betyr klar. Fyi. Gravid eller ikke. Utro eller ikke. Vært med Isak eller ikke. Måten hun holder på er forkastelig. Åpne og lukke profil slik. Det er såååå transparent det hun driver med. Helt sinnsykt pinlig. At folk ikke forstår! 46
Littlekolibri Skrevet 1. mars 2022 #27278 Skrevet 1. mars 2022 (endret) Sukkerblomst skrev (7 timer siden): Jeg var sammen med en nordlending, og han sa at han var klar og slang seg på sofaen og sovna. Han mente i hvert fall det betydde sliten, men det er mulig det er forskjell fra dialekt til dialekt. Når det er sagt, tror jeg ikke at Sofie mente hun var sliten eller ferdig, men at hun følte seg klar for å få barn. Klar betyr at man er sliten/utladet! men de yngre generasjoner bruker det skjeldent. Folk over 70 og oppover er det nok større skjangse for at man hører si : næi man blei no klar! Går å legg mæ har venner og slekt i nord Norge forresten så VET dette. Så du har helt rett Endret 1. mars 2022 av Littlekolibri 4
Littlekolibri Skrevet 1. mars 2022 #27279 Skrevet 1. mars 2022 Littlekolibri skrev (Akkurat nå): Så du har helt rett skulle jeg si oppi hele mitt foredrag. Hehe..
Gjest Finlay Skrevet 1. mars 2022 #27280 Skrevet 1. mars 2022 Hvor kommer denne angivelige meldingsutvekslingen, med ultralydbilde, fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå