Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei Sofie Elise at jeg spyr. Jeg leser aldri bloggen hennes, aldri gjort det heller for den saks skyld.

Da hun var med på det programmet "4 til middag" eller hva det heter så viste hun så tydelig at hun ikke passet inn og det så rett og slett ut som hun virkelig mistrivdes.

Den jenta er BLOND, rett og slett dum. Ikke synes jeg hun et spesiellt pen heller. Hun var mye penere før hun begynte å gjøre ting og tang med seg selv.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, EvaLena skrev:

Da hun var med på det programmet "4 til middag" eller hva det heter så viste hun så tydelig at hun ikke passet inn og det så rett og slett ut som hun virkelig mistrivdes. 

Hun var enig i alt Omar sa. Han er vegetarianer, det er hun og (nei det er hun ikke!) Han er veldig åndelig av seg, det var visst hun og. Han spiste veldig sunn mat, det gjorde jo hun og. Tydelig hun ikke passet helt inn.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

Sophie Elise har et problem når det gjelder reklameinnlegg. Hun legger lite arbeid i dem og de blir derfor lett gjennomskuelig. Hun er nok en blogger som prøver seg på storytelling, men som faller gjennom.

Fra denne uka sakser jeg reklame for treningstøy (heldigvis merket med relativt store bokstaver). Hun skriver om jogging, og hvor viktig det er at treningstøyet støtter og holder. Og er avbildet i treningstøy der hun på alle bilder bortsett fra et er uten BH. Alle med litt størrelse på brystene prøver bare jogging uten BH en gang, så aldri mer. Lurer på hvor mye en annonsør betaler for denne typen innlegg og om de føler at de får valuta for pengene. 

http://sophieelise.blogg.no/1486925341_nye_favoritter_p_trening__lagertmming.html

Diskusjonene om hvorvidt hun trener eller ikke har vi hatt før, godt underbygget av SE sine egne innlegg. 

Jeg opplever det som at hun bruker overskriften på innlegget for å villede leserne. Og det er vel heller ikke innafor? 

F.eks et annonseinnlegg for treningstøy kan ha overskriften "disse øvelsene bruker jeg for å holde meg i form", "slik trener jeg hjemme" eller "jeg deler mine mest effektive treningsøvelser med dere" (ja noe i den duren). Når hun deler link til innlegget på Facebook er det ingenting som tilsier at det er et annonse-innlegg. 

Når man så klikker inn på bloggen får man opp et langt innlegg med masse bilder av henne i treningstøy. I teksten står det absolutt ingenting om treningsøvelser men bare masse svada om hvilke klær "hun har på seg" når hun trener (altså tøyet hun reklamerer for) og hvor viktig det er å føle seg fin når man trener. Hvor viktig det er med pent treningstøy som fremhever ditt og datt. 

Jeg sitter alltid igjen som et stort spørsmålstegn. Altså for det første syns jeg det er merkelig at hun skulle skrive om trening i det heletatt for jenta sier jo ofte at hun aldri trener (utenom når hun skal forsvare størrelsen på en viss kroppsdel- da har hun trent). Og når overskriften tilsier at hun skal fortelle om sin trening så burde hun i det minste klart å formulere en setning om hvordan hun trener. 

det er jo ikke treningstøyet som avgjør resultatet av en treningsøkt. Man blir ikke stram i kroppen av å stå foran et speil på treningssenteret mens man tar selfies av seg selv ikledd det kule treningstøyet. Man må faktisk trene. Og det kan man fint gjøre ikledd en litt slaskete tights kjøpt på europris 🙄

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, naivsuper skrev:

En ting er at hun legger ut hets, det må hun få lov til. Stygge kommentarer er det lov  å reagere på. Men hun må også tåle at ikke hele Norge er enig i at hun er superintelligent og supervakker, det finnes folk med meninger som har levd lenger enn 21 og smaken er som sagt som baken. 

MEN hun sier, "bare fordi jeg er en offentlig person, jeg har aldri bedt om å bli en offentlig person"

Øh?? Hvis man velger å leve av og legge ut livet sitt på sosiale medier så inviterer man vel strengt tatt offentligheten inn i livet sitt? Og å være blogger er vel også å være en offentlig person så lenge du signerer med ditt eget navn og bildet?

Noen ganger er hun fryktelig dårlig til å prate for seg. Salattråkk, gang på gang.

Hun har vel til og med uttalt at målet med bloggen var å bli nettopp en kjendis. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Missy1 skrev:

Jeg opplever det som at hun bruker overskriften på innlegget for å villede leserne. Og det er vel heller ikke innafor? 

F.eks et annonseinnlegg for treningstøy kan ha overskriften "disse øvelsene bruker jeg for å holde meg i form", "slik trener jeg hjemme" eller "jeg deler mine mest effektive treningsøvelser med dere" (ja noe i den duren). Når hun deler link til innlegget på Facebook er det ingenting som tilsier at det er et annonse-innlegg. 

Når man så klikker inn på bloggen får man opp et langt innlegg med masse bilder av henne i treningstøy. I teksten står det absolutt ingenting om treningsøvelser men bare masse svada om hvilke klær "hun har på seg" når hun trener (altså tøyet hun reklamerer for) og hvor viktig det er å føle seg fin når man trener. Hvor viktig det er med pent treningstøy som fremhever ditt og datt. 

Jeg sitter alltid igjen som et stort spørsmålstegn. Altså for det første syns jeg det er merkelig at hun skulle skrive om trening i det heletatt for jenta sier jo ofte at hun aldri trener (utenom når hun skal forsvare størrelsen på en viss kroppsdel- da har hun trent). Og når overskriften tilsier at hun skal fortelle om sin trening så burde hun i det minste klart å formulere en setning om hvordan hun trener. 

det er jo ikke treningstøyet som avgjør resultatet av en treningsøkt. Man blir ikke stram i kroppen av å stå foran et speil på treningssenteret mens man tar selfies av seg selv ikledd det kule treningstøyet. Man må faktisk trene. Og det kan man fint gjøre ikledd en litt slaskete tights kjøpt på europris 🙄

Signerer. Synes hele innlegget bare var tullete.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, gobbledigook skrev:

hun hevder forøvrig hun er pescetarianer; spiser altså ikke kjøtt, men fisk, egg og melk er greit

Antar du glemte et "ikke" her? Vil uansett si at pescetarianere ikke spiser fisk. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marion skrev:

Uh..vær så snill å ikke besøk bloggen hennes. Ellers vil dere fortsette å irritere dere..

Det "kritikerne" ikke skjønner er at jo oftere de besøker bloggen og jo flere innlegg de skriver om henne rundt omkring, uansett hvor negative de er, så er det i praksis enda mer reklame for SE :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hun la ut et dikt hun påstod hun hadde skrevet selv på bloggen og var samtidig veldig klar på hvor glad hun var for å ha funnet sin "greie"(skriving).. 

En kjapp titt innom renpoesi(IG)og det var åpenbart at dette såkalte selvkomponerte diktet hennes kun var sammensetninger av andres verk. Om ikke 100% ordrett kopi var det ikke vanskelig å se hvor diktet hennes kom fra....;) 

--------------------

Er det bare jeg som synes hun virker helt grusom ut fra hvordan hun fremstiller seg selv på TV?? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2017 den 17.31, Martheegne skrev:

Herregud jeg blir flau. Ser hun har skrevet flere ganger at hun har jevnlig kontakt med Markus og Martinius, og at hun var gode venner med han ene - men det var med han andre hun virkelig hadde funnet tonen med. Altså, unnskyld meg, men er ikke de 10-11 år? Hvorfor i all verden har hun blitt venn med dem, for og så skryte av det på sosiale medier? Altså, hadde skjønt det hvis det var Johnny Depp eller Brad Pitt, men her snakker vi M&M, idolet til alle 8 år gamle jenter i Norge. For meg blir det veldig spesielt.

For og ikke snakke om den gangen hun la ut bilde av seg selv og William fra Skam, og skrev "alle andre var helt i ekstase og spurte om å ta bilder av dem i hytt og pine. Men det gjorde ikke jeg, de spurte faktisk om å ta bilde med meg!" .... altså. Skjønner ikke om hun prøver å fremstille det slik at hun selv er en "kjendis" som er for god til å bry seg om andre kjendiser siden hun er "såpass" kjent. Kjenner jeg blir flau!

Disse guttene er 15 år men unge da går bare i 9 klasse på ungdomsskolen skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, siste innlegget hennes om sminke til selfies.... God idé, men man ser jo ikke om sminken er bra fordi huden/bildene er overredigerte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for omtale av kropp.
Minner om at spørsmål vedrørende moderering skal skje på ris og ros, eller pm til moderator, ikke her i tråden.
/lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Galaxy X

Både Isabell og Mamma til Michelle har laget bølger i bloggbassenget og fått massiv oppmerksomhet slik at Sophie Elise er litt "old news" for tida. Spent på hva hun finner på nå for å flytte fokuset over på seg selv igjen! :a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Galaxy X skrev:

Både Isabell og Mamma til Michelle har laget bølger i bloggbassenget og fått massiv oppmerksomhet slik at Sophie Elise er litt "old news" for tida. Spent på hva hun finner på nå for å flytte fokuset over på seg selv igjen! :a034:

Wild guess - noe som involverer sex,naken kropp.. og ett eller annet hun plukker opp i media.

Det er vel kort oppsummert oppskriften på suksessen hennes.

Endret av J..
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, orfeus skrev:

Tips til SE: Plastsøppel og Trump. Begge deler kan kombineres med nakenhet.

Eventuelt uredelig reklame fra et firma med afrikanske roser i ei søppelbøtte....:lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...