Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Ja,og det er jo IKKE bra. Men det er hennes kropp og desverre så kan ingen her inne få henne til å endre det. All operasjon er risikofylt og jo mer man gjør det,jo større sjanse for at noe kan gå galt. Og som jeg har sagt før så er det trist at hun har valgt å gå så langt. Men jeg har ingen rett til å kritisere utseende til folk dag inn og dag ut. Det er bare ikke en sånn person jeg ønsker å være. 

Det er mange her inne som ikke kritiserer utseende hennes! I stor grad handler ikke debatten her om det, men om hvordan hun holder på og signalene det sender! Ved at du debatterer slik du gjør så validerer du at hun gjør som hun gjør, og signaleffekten det har/kan ha er skadelig. 

• Liker 21
Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Men det er jo det jeg prøver å få ett svar på. HVA skal hun gjøre om hun ikke kan vise kroppen sin eller jobbe i tv selv om hun er operert? Får jo ingen fornuftige svar. 

Hun opererer seg FOR å vise seg frem. Det er en forskjell der. Tror du hun hadde laget business av å være lettkledd på nettet hvis hun ikke hadde utført den massive endringen på egen kropp? Hun lever av å influere, og med tankte på at vi vet at "ett bilde sier mer enn 1000 ord", så selger hun ideer om at man blir mer fornøyd med seg selv hvis man opererer seg til en helt annen person. 

Men, det blir for mange personlige meninger i denne diskusjonen (fra meg også)

Jeg forstår hvor du vil hen, og du har viktige innspill ift hvordan noen også kan se det hele. Har respekt for det. 

• Liker 15
Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at målgruppen er vel til folk som er voksen nok til å takle å se en operert rumpe. Hva mener du målgruppen er? Hun er jo snart en 30 år gammel kvinne som har designet undertøy for kvinner. Så regner med det er det som er og burde være målgruppen. 

Ok, jeg trodde målgruppen var folk som bruker sokker, men da misforsto jeg sikkert reklamen. Hva en rumpe har med sokker å gjøre, var veldig vanskelig for meg å forstå, skjønner du. 

• Liker 40
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
hulillerunde skrev (Akkurat nå):

Det er mange her inne som ikke kritiserer utseende hennes! I stor grad handler ikke debatten her om det, men om hvordan hun holder på og signalene det sender! Ved at du debatterer slik du gjør så validerer du at hun gjør som hun gjør, og signaleffekten det har/kan ha er skadelig. 

Nei,validerer ingenting. Men jeg er ikke en sånn person som bruker sykt mye energi på hva andre velger å gjøre. Det er trist og burde ikke være en realitet at folk opererer seg. Men når det er det så har man ansvar for hva man velger å følge hvis dette er noe man blir negativt påvirket av og har man barn så har man ett stort ansvar selv på å lære barna sine om kropp og selvtillit. Lære dem at i sosiale medier verden kommer man til å finne mennesker som Sophie Elise som er operert,man finner artister,modeller og tv personligheter som er opererte. Og man kommer også til å finne mennesker som en totalt motsatte som hyller det naturlige. Opererte kvinner har "alltid" eksistert og de kommer ikke til å forsvinne. Så da må man finne den beste løsningen for å faktisk "overleve" i denne verden på best mulig måte. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (2 minutter siden):

Nei,validerer ingenting. Men jeg er ikke en sånn person som bruker sykt mye energi på hva andre velger å gjøre. Det er trist og burde ikke være en realitet at folk opererer seg. Men når det er det så har man ansvar for hva man velger å følge hvis dette er noe man blir negativt påvirket av og har man barn så har man ett stort ansvar selv på å lære barna sine om kropp og selvtillit. Lære dem at i sosiale medier verden kommer man til å finne mennesker som Sophie Elise som er operert,man finner artister,modeller og tv personligheter som er opererte. Og man kommer også til å finne mennesker som en totalt motsatte som hyller det naturlige. Opererte kvinner har "alltid" eksistert og de kommer ikke til å forsvinne. Så da må man finne den beste løsningen for å faktisk "overleve" i denne verden på best mulig måte. 

Dette kan jeg være enig i

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Isild skrev (5 minutter siden):

Hun opererer seg FOR å vise seg frem. Det er en forskjell der. Tror du hun hadde laget business av å være lettkledd på nettet hvis hun ikke hadde utført den massive endringen på egen kropp? Hun lever av å influere, og med tankte på at vi vet at "ett bilde sier mer enn 1000 ord", så selger hun ideer om at man blir mer fornøyd med seg selv hvis man opererer seg til en helt annen person. 

Men, det blir for mange personlige meninger i denne diskusjonen (fra meg også)

Jeg forstår hvor du vil hen, og du har viktige innspill ift hvordan noen også kan se det hele. Har respekt for det. 

De som har fulgt henne fra starten vet at det lå i kortene at hun kom til å operere seg for hun har alltid,virker det som,hatt komplekser for sin egen kropp og det er uten tvil bare trist. Så MIN mening (folk får mene noe annet) er at hun ikke opererer seg for å vise seg fram. Men er nok mer ett resultat av komplekser i mange år og at hun er i en bransje som garantert forsterker disse problemenene. Og hennes utseende blir jo diskutert og kritisert overalt som garantert heller ikke hjelper på. Så jeg tror jeg runder av denne diskusjonen for denne gang ved å si at jeg synes det er trist at hun har gått så langt,men det er ikke min rett i å kritisere hennes valg. Hun skal uansett ikke måtte gjemme seg bort. 

Skrevet

Ser ut til at det blir sipping og sutring og mæ mæ mæ på farmen idag. Omtrent hele reklamen er jo bare Sofie som sipper. 

• Liker 14
Skrevet
Skrottefar skrev (13 timer siden):

Ja, ikke sant, av og til så er det å kalle en spade for en spade det eneste riktige, men om noen blir krenka for det på andres vegne så får de bare bli det 🤣

Ja og spesielt siden SE helt tydelig har villet ha den looken. 

• Liker 5
Skrevet
Sunfl0wer skrev (3 timer siden):

Men det er jo det jeg prøver å få ett svar på. HVA skal hun gjøre om hun ikke kan vise kroppen sin eller jobbe i tv selv om hun er operert? Får jo ingen fornuftige svar. 

Mener du at det eneste Sofie kan brukes til er å vise frem kroppen sin eller å være på TV? Det vil jeg si er å undervurdere henne kraftig! Jeg tror hun har IQ nok til å skaffe seg en utdannelse og en vanlig jobb. Det er kun viljen det står på.

• Liker 14
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Mener du at det eneste Sofie kan brukes til er å vise frem kroppen sin eller å være på TV? Det vil jeg si er å undervurdere henne kraftig! Jeg tror hun har IQ nok til å skaffe seg en utdannelse og en vanlig jobb. Det er kun viljen det står på.

Så klart er hun smartere enn andre gir henne kred for. Og når skal folk innse at innfluencer er ett yrke som er kommet for å bli og når skal folk innse at det også er en jobb? 

Skrevet

Ok. Jeg er ikke lenger i tvil om at denne damen har operert ansiktet nylig. 
Dagens snap,viser at hun renser ansiktet. 
Når hun blunker,beveger bryna seg helt sinnsykt! Som om det henger en tråd fra øyelokket og opp til bryna. 
Huff….. at noen ønsker å gjøre dette med seg selv…

Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Mener du at det eneste Sofie kan brukes til er å vise frem kroppen sin eller å være på TV? 

Ja

• Liker 4
Skrevet
Anonyym97 skrev (6 timer siden):

Sophie Elise, bloggerne sesong 15 episode 19: Dagen før Sophie reiser på farmen - samtaler med Kasper

«Jeg kommer til å savne deg veldig, Kasper» 

«Jeg har en sorg inni meg» Refererer til at hun skal reise fra Kasper og er lei seg 

«Jeg gleder meg til januar, når du og jeg kan sitte å se på tv hvordan det var inne på gården» Hufffffff stakkars KASPER

«Sophie gråter i bilen når hun skal reise fra Kasper og sier det blir godt å se han igjen» 

Uke 2 på FARMEN: 

Fått seg en ny sengepartner og flørt. 

Om hun visste det var slutt før hun dro inn?? Da er hele den bloggerne episoden skuespill. Stakkars stakkars Kasper. Og Karine. Se dette på TV nå, hufffffff 

Men enda flauere må det da være for henne? Eller har hun ingen grenser?

• Liker 19
Skrevet
Sunfl0wer skrev (7 timer siden):

Ja,det er det jeg sier. Hun er operert,det er ikke noe nytt og hvor lenge skal man da diskutere det samme om igjen og om igjen? Derfor jeg sier get over it. Hennes kropp,hennes valg. 

Dette er mer enn hennes kropp, hennes valg. Dette er sykelig.  Skal ikke sette diagnose, men hvem gjør dette frivillig? Værste form for selvskading,  iallefall en av de værste.  Hun forsvinner ikke, heller ikke idiolisering og kritikk av henne. 

• Liker 11
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lalunagoid skrev (2 minutter siden):

Dette er mer enn hennes kropp, hennes valg. Dette er sykelig.  Skal ikke sette diagnose, men hvem gjør dette frivillig? Værste form for selvskading,  iallefall en av de værste.  Hun forsvinner ikke, heller ikke idiolisering og kritikk av henne. 

Så klart er det ikke bra når noen opererer seg mye.

Skrevet
Sunfl0wer skrev (57 minutter siden):

Har allerede diskutert EF reklamen med en annen her,så greit å gjøre litt research før alt er hakk i plata 🙂 og allerede sagt at ikke alt hun gjlr erinnafor og mener også at ikke alt er så ille som mange skal ha det til.Ja,kanskje provoserende at noen sier i mot trenden som er her,men noen må gjøre det også👍

Nå har jeg ikke for vane å lese gjennom hele tråden før jeg kommenterer. Så beklager mitt " hakk i plata". Nå nevnte jeg fire andre eksempler på hennes reklamering som er i samme gate som EF. Men det er kanskje også av det som ikke er "Helt innafor men ikke så ille som mange skal ha det til"?

Forøvrig skjønner jeg ikke hva du mener er så provoserende med at "noen, du, sier mot trenden her".  For egen del ser jeg ikke noe provoserende ved det. Vil kategorisere det som fascinerende at det er mulig å komme med så mange forklaringer og unnskyldninger for å normalisere Sofie Steen Isachsens opptreden i reklamer og media generelt.

• Liker 21
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Oida skrev (16 minutter siden):

Nå har jeg ikke for vane å lese gjennom hele tråden før jeg kommenterer. Så beklager mitt " hakk i plata". Nå nevnte jeg fire andre eksempler på hennes reklamering som er i samme gate som EF. Men det er kanskje også av det som ikke er "Helt innafor men ikke så ille som mange skal ha det til"?

Forøvrig skjønner jeg ikke hva du mener er så provoserende med at "noen, du, sier mot trenden her".  For egen del ser jeg ikke noe provoserende ved det. Vil kategorisere det som fascinerende at det er mulig å komme med så mange forklaringer og unnskyldninger for å normalisere Sofie Steen Isachsens opptreden i reklamer og media generelt.

Det er bare lese bakover noen sider. Sier ganske greit hvorfor jeg mener det jeg sier. Nei,ikke alle eksemplene jeg mener er så ille,men om andre synes det så får man mene det. Jeg er bare generelt imot janteloven,cancel culture og generelt dritt slenging kamuflert bak ytringsfrihet og "konstruktiv kritikk".

Skrevet
Sunfl0wer skrev (6 timer siden):

Forsvarer de jeg ønsker å forsvare. Hva får folk her inne til å diskutere henne som er gjort i mange år her inne? Åpenbart så engasjerer hun og provoserer og folk biter på😛

Ja, ikke sant. Så du har skjønt det. At hun lurer folk og nyter det. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...