Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
hulillerunde skrev (4 minutter siden):

Det finnes da en lang rekke andre måtter å viser frem undertøy på en å kle av seg. Å vise det frem på en kropp er den vanligste, men det finnes mange andre måter å gjøre det på. 

Gullbarbie handler ikke om cancel culture (som jeg også er helt i mot), men om å stille bedrifter til ansvar for måten de markedsfører seg mot unge mennesker. 

Nei,for å se undertøy så er det lettere å få ett inntrykk av hvordan det er ved å se det på andre. Og tåler man virkelig ikke å se kropp eller er det ene og alene siden hun er operert at hun ikke burde vise seg fram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sunfl0wer skrev (5 minutter siden):

Ja,hun når ut til mange,men har fortsatt all rett til å gjøre hva hun vil med sin kropp. Ingen skal måtte skjule seg og det skal ikke være sånn at de som er offentlig ikke skal få lov å operere seg. Så hva mener dere er den beste løsningen uten å ty til cancel culture og janteloven?

Det er da ingen her som har har sagt at hun skal skjule seg, så jeg skjønner ikke hvor du får det fra. SE har valgt å leve av å selge kroppen sin på nett, og da tenker jeg at hun burde være åpen om hva hun har gjort når hun får spørsmål om det. F.eks i siste intervju med Dagbladet/VG (husker ikke i farta hvilken avis det var) hvor hun fikk spørsmål om hva hun gjorde i LA før jul. Da velger hun å lyve. Om hun er så trygg i avgjørelsene om å operere seg hvorfor ikke stå i det når hun får spørsmål?! Privatpersonen Sofie har absolutt rett til å gjøre hva hun vil med kroppen sin, men bedriften SE-AS kan ikke vernes mot å bli stilt spørsmål om forhold som direkte påvirker bedriften. Og en stor del av bedriften er hvordan hun ser ut, og kan dermed stilles spørsmål om

Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Nei,for å se undertøy så er det lettere å få ett inntrykk av hvordan det er ved å se det på andre. Og tåler man virkelig ikke å se kropp eller er det ene og alene siden hun er operert at hun ikke burde vise seg fram?

Det er langt fra sannheten. Det finnes undertøysfirma som viser frem undertøy på byster (sånne sy-dukker, vet ikke hva de heter), og man får faktisk et bedre inntrykk av hvordan undertøyet ser ut på og hvordan det kan se ut på en selv. Det siste spørsmålet ditt er så dumt at det gidder jeg ikke svare på engang. 

• Liker 25
Skrevet
prudens skrev (11 timer siden):

Jeg tenker man kan lese mye ut av en person, hvordan man omtaler andre. En som har det bra og er trygg på seg selv og sitt liv har ikke behov for å trykke ned andre. Jeg reagerer på dette, ikke minst for unge som leser det, og tenker det er kult å shame andre på nett, Hva slags samfunn ønsker vi. Man kan være uenig , men det her er ikke greit , Kun for hevde seg selv, få noen likes  og å føle seg selv bedre for en kort stund ? Man kan ta diskusjonen på en voksen måte

Vis meg gjerne innlegg der noen her har "shamet" SE for inngrepene hun har utført. Etter at hun gjennomførte de siste inngrepene, har mange i denne tråden utvist bekymring for SE sin helse. Vi er mange som ser at det hun driver med nå, er helseskadelig, og hun er en influencer med mange følgere. 

At du mener vi ikke debatterer voksent nok, er kun din subjektive mening, og framstår uredelig. Personlig synes jeg alle som har hatt en mening om den siste utviklingen i SE sin rekke av operasjoner, har lagt det fram både saklig og voksent. At du blir krenka by proxy, er underlig i mine øyne. 

• Liker 22
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
hulillerunde skrev (2 minutter siden):

Det er da ingen her som har har sagt at hun skal skjule seg, så jeg skjønner ikke hvor du får det fra. SE har valgt å leve av å selge kroppen sin på nett, og da tenker jeg at hun burde være åpen om hva hun har gjort når hun får spørsmål om det. F.eks i siste intervju med Dagbladet/VG (husker ikke i farta hvilken avis det var) hvor hun fikk spørsmål om hva hun gjorde i LA før jul. Da velger hun å lyve. Om hun er så trygg i avgjørelsene om å operere seg hvorfor ikke stå i det når hun får spørsmål?! Privatpersonen Sofie har absolutt rett til å gjøre hva hun vil med kroppen sin, men bedriften SE-AS kan ikke vernes mot å bli stilt spørsmål om forhold som direkte påvirker bedriften. Og en stor del av bedriften er hvordan hun ser ut, og kan dermed stilles spørsmål om

Det er langt fra sannheten. Det finnes undertøysfirma som viser frem undertøy på byster (sånne sy-dukker, vet ikke hva de heter), og man får faktisk et bedre inntrykk av hvordan undertøyet ser ut på og hvordan det kan se ut på en selv. Det siste spørsmålet ditt er så dumt at det gidder jeg ikke svare på engang. 

Men problemet her er jo at uansett om hun velger å dele hva hun har gjort så blir det kritisert og Kristin Gjelsvik klikker i vinkel og så får hun kritikk hvis hun velger å IKKE si noe. Skjønner godt at hun velger å la vær å si noe om det. Da er det faktisk bedre å ikke gi det mer oppmerksomhet enn nødvendig. Man ser jo at hun har gjort noe,men det synes jeg holder. 

Og nei,det siste spm mitt er faktisk ikke dumt. Når all snakk om hennes kropp her inne handler om at den er operert. Da er det faktisk ett ganske logisk spm å stille. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (7 minutter siden):

Tror du ser det litt for snevert. SE bruker ikke bare lettkledde bilder for å reklamere for undertøy men til det meste av det hun reklamerer for. Her fra EF språkreiser https://www.nrk.no/kultur/ef-norge-legger-seg-flate-etter-kritikk-mot-reklamebilder-1.14912509  

Synes du disse bildene av henne reklamerer for språkreisene hun var betalt for å gjøre, eller sin egen kropp?

• Liker 34
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (3 minutter siden):

Tror du ser det litt for snevert. SE bruker ikke bare lettkledde bilder for å reklamere for undertøy men til det meste av det hun reklamerer for. Her fra EF språkreiser https://www.nrk.no/kultur/ef-norge-legger-seg-flate-etter-kritikk-mot-reklamebilder-1.14912509  

Synes du disse bildene av henne reklamerer for språkreisene hun var betalt for å gjøre, eller sin egen kropp?

Her har hun jo åpenbart bommet totalt. Så her burde EF tatt ett større ansvar for hva som er en grei måte å reklamere for. Har aldri sagt at ALT hun gjør er rett,men synes heller ikke all kritikk som kommer er berettiget.

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Ja,det er det jeg sier. Hun er operert,det er ikke noe nytt og hvor lenge skal man da diskutere det samme om igjen og om igjen? Derfor jeg sier get over it. Hennes kropp,hennes valg. 

Jeg diskuterer det om og om igjen for å unngå denne normaliseringen du, og flere med deg, driver med her. At vi skal la det forbigå i stillhet, nekter jeg å være med på. Og hvem er du, som skal bestemme at andre skal "get over it"? Så lenge hun er en offentlig person som glorifiserer plastisk kirurgi, kommer jeg til å ha en mening om det, og dele dem i denne tråden. Get over it.

• Liker 27
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Jeg diskuterer det om og om igjen for å unngå denne normaliseringen du, og flere med deg, driver med her. At vi skal la det forbigå i stillhet, nekter jeg å være med på. Og hvem er du, som skal bestemme at andre skal "get over it"? Så lenge hun er en offentlig person som glorifiserer plastisk kirurgi, kommer jeg til å ha en mening om det, og dele dem i denne tråden. Get over it.

Hun glorifiserer det ikke. Hun gir det jo ikke noe oppmerksomhet lengre ved å snakke om det. Og du har ikke rett til å bestemme om jeg synes at folk skal get over it🙂👍

Skrevet
Sunfl0wer skrev (24 minutter siden):

Jeg synes ikke det var så enkelt å forstå her at det var hvite tennissokker hun reklamerte for….. 🤷🏻‍♀️🙄

Hvilken målgruppe traff hun her mon tro? 

574B74FF-C80C-474F-8623-717FC6D64200.png

• Liker 46
Skrevet
Sunfl0wer skrev (2 minutter siden):

Hun glorifiserer det ikke. Hun gir det jo ikke noe oppmerksomhet lengre ved å snakke om det. Og du har ikke rett til å bestemme om jeg synes at folk skal get over it🙂👍

Hun tar en rekke operasjoner, og framstiller det som om det skulle være en tur til frisøren. Det sender skumle signaler til andre som lar seg påvirke, og ser opp til henne. Hun gir det oppmerksomhet ved å legge ut bilder av seg selv halvnaken, i alle slags unaturlige settinger. Foran slottet, i snøen med plastikkrumpa hengende ute, på tv som programleder, og i alle sine egne kanaler. Hvis ikke det er å gi egen kropp og utseende oppmerksomhet, da skjønner jeg ikke hva oppmerksomhet er. Og hun trenger jo ikke å snakke om inngrepene hun har utført. Det er selvforklarende ut fra alle bilder og tv-opptak man ser av henne. 

Jeg har vel akkurat like mye rett som deg til å bestemme hvem som skal "get over it". Du ba oss om det samme først. 

• Liker 37
Skrevet
Sunfl0wer skrev (6 minutter siden):

Og du har ikke rett til å bestemme om jeg synes at folk skal get over it🙂👍

Men du gir deg selv rett til å bestemme at andre skal "get over" hele dama..

Den er grei..

• Liker 18
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
J.. skrev (1 minutt siden):

Men du gir deg selv rett til å bestemme at andre skal "get over" hele dama..

Den er grei..

Det er jo MIN mening. Om folk vil bruke livet sitt på å diskutere hennes kropp i det uendelige så kjør på. Men ikke forvent å ikke få motstand. Skjønner at mange er vant til at folk er enige i kritikken mot henne her inne👍

Endret av Sunfl0wer
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Hun tar en rekke operasjoner, og framstiller det som om det skulle være en tur til frisøren. Det sender skumle signaler til andre som lar seg påvirke, og ser opp til henne. Hun gir det oppmerksomhet ved å legge ut bilder av seg selv halvnaken, i alle slags unaturlige settinger. Foran slottet, i snøen med plastikkrumpa hengende ute, på tv som programleder, og i alle sine egne kanaler. Hvis ikke det er å gi egen kropp og utseende oppmerksomhet, da skjønner jeg ikke hva oppmerksomhet er. Og hun trenger jo ikke å snakke om inngrepene hun har utført. Det er selvforklarende ut fra alle bilder og tv-opptak man ser av henne. 

Jeg har vel akkurat like mye rett som deg til å bestemme hvem som skal "get over it". Du ba oss om det samme først. 

Men det er jo det jeg prøver å få ett svar på. HVA skal hun gjøre om hun ikke kan vise kroppen sin eller jobbe i tv selv om hun er operert? Får jo ingen fornuftige svar. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (16 minutter siden):

Men problemet her er jo at uansett om hun velger å dele hva hun har gjort så blir det kritisert og Kristin Gjelsvik klikker i vinkel og så får hun kritikk hvis hun velger å IKKE si noe. Skjønner godt at hun velger å la vær å si noe om det. Da er det faktisk bedre å ikke gi det mer oppmerksomhet enn nødvendig. Man ser jo at hun har gjort noe,men det synes jeg holder. 

Og nei,det siste spm mitt er faktisk ikke dumt. Når all snakk om hennes kropp her inne handler om at den er operert. Da er det faktisk ett ganske logisk spm å stille. 

Det SE driver med er farlig. Og da mener jeg ikke at det "bare" er farlig overfor målgruppen hennes, men farlig for henne. Operasjoner er ikke risikofritt, og slik hun holder på så øker risikoen for at det skal oppstå store komplikasjoner og i ytterste konsekvens død. Hun begynner å nærme seg et tjuetalls operasjoner, og det før fylte 30 år. Operasjoner som hun på INGEN måte har hatt behov for. Det tas alt for lett på at hun legger seg under kniven minimum to ganger pr år. 

• Liker 23
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Zenhouse skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke det var så enkelt å forstå her at det var hvite tennissokker hun reklamerte for….. 🤷🏻‍♀️🙄

Hvilken målgruppe traff hun her mon tro? 

574B74FF-C80C-474F-8623-717FC6D64200.png

Målgruppen var vel til ikke så lett krenkende mennesker som tåler å se en kropp eller å se en operert rumpe 😛 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (Akkurat nå):

Men det er jo det jeg prøver å få ett svar på. HVA skal hun gjøre om hun ikke kan vise kroppen sin eller jobbe i tv selv om hun er operert? Får jo ingen fornuftige svar. 

Er det opp til oss her inne å bestemme hva hun skal gjøre med livet sitt, altså? Det var nytt for meg. Jeg forstår ikke hvorfor du forventer et svar på det fra oss som diskuterer etikken rundt det hun holder på med. Om hun hadde vært et fornuftig menneske, hadde hun prøvd å ta karrieren sin i en annen retning enn det hun driver med nå. Hun er faktisk 27 år nå, og bør finne andre bein å stå på enn å ta bilder av seg selv i undertøy.

Hvis jeg fikk bestemme, så skulle jeg ønske Tv2 og den tabloide pressen sluttet å gi henne oppmerksomhet og oppdrag. Hva hun holder på med i egne kanaler, får ingen styrt, men at media gir henne så mye oppmerksomhet, er rett og slett uheldig.

• Liker 36
Skrevet
Sunfl0wer skrev (3 minutter siden):

Målgruppen var vel til ikke så lett krenkende mennesker som tåler å se en kropp eller å se en operert rumpe 😛 

Hva mener du?

• Liker 17
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
hulillerunde skrev (2 minutter siden):

Det SE driver med er farlig. Og da mener jeg ikke at det "bare" er farlig overfor målgruppen hennes, men farlig for henne. Operasjoner er ikke risikofritt, og slik hun holder på så øker risikoen for at det skal oppstå store komplikasjoner og i ytterste konsekvens død. Hun begynner å nærme seg et tjuetalls operasjoner, og det før fylte 30 år. Operasjoner som hun på INGEN måte har hatt behov for. Det tas alt for lett på at hun legger seg under kniven minimum to ganger pr år. 

Ja,og det er jo IKKE bra. Men det er hennes kropp og desverre så kan ingen her inne få henne til å endre det. All operasjon er risikofylt og jo mer man gjør det,jo større sjanse for at noe kan gå galt. Og som jeg har sagt før så er det trist at hun har valgt å gå så langt. Men jeg har ingen rett til å kritisere utseende til folk dag inn og dag ut. Det er bare ikke en sånn person jeg ønsker å være. 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Hva mener du?

Jeg mener at målgruppen er vel til folk som er voksen nok til å takle å se en operert rumpe. Hva mener du målgruppen er? Hun er jo snart en 30 år gammel kvinne som har designet undertøy for kvinner. Så regner med det er det som er og burde være målgruppen. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (6 minutter siden):

Det var det beste forsvaret du kom opp med?

Her ser vi direkte opp i skrittet hennes,ifb med sokke-reklame,og du tror folk reagerer fordi de er krenket?

Hvilket VG kommentarfelt lærte du den hersketeknikken i?

• Liker 45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...