Isild Skrevet 23. januar 2022 #25821 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (7 minutter siden): Hvem var IKKE usikker når de var unge? Det gjelder nok de aller aller fleste. Det er ikke noe nytt. Ikke engang når jeg vokste opp på slutten av 90 tallet og tidlig 2000 tallet var dette uvanlig. Så er desverre egentlig ikke hennes jobb å trygge følgerne sine på det området. Det er for lett å kun skylde på offentlige personer og det er jo andre som stempler gode og dårlige forbilder. Kommer også an på øye som ser og vurdere hva som er gode forbilder og ikke. Man har en stor jobb man må gjøre selv hjemme med sine barn og burde vært enda større fokus på disse temaene på skolen for å lære barna sine om kropp,selvfølelse,sosiale medier osv. Ingen skylder på offentlige personer, man holder debatten om at noen faktisk lever av å lyve på internett varm. 29
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25822 Skrevet 23. januar 2022 Isild skrev (Akkurat nå): Ingen skylder på offentlige personer, man holder debatten om at noen faktisk lever av å lyve på internett varm. Hun lyver ikke om kroppen og operasjonene sine. Mange har hun vært åpen om og noen har hun ikke pratet om i det hele tatt. Usunt selvopptatt er vel de fleste kjendiser? 😛 Hadde de ikke hatt ett eksponeringsbehov og bekreftelsesbehov fra andre hadde de ikke valgt ett yrke i offentligheten. Ja,noen ting er hun uærlig på og til tider dobbeltmoralsk. Det er det ingen tvil om!
Isild Skrevet 23. januar 2022 #25823 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (2 minutter siden): Hun lyver ikke om kroppen og operasjonene sine. Mange har hun vært åpen om og noen har hun ikke pratet om i det hele tatt. Usunt selvopptatt er vel de fleste kjendiser? 😛 Hadde de ikke hatt ett eksponeringsbehov og bekreftelsesbehov fra andre hadde de ikke valgt ett yrke i offentligheten. Ja,noen ting er hun uærlig på og til tider dobbeltmoralsk. Det er det ingen tvil om! Whataboutism rettferdiggjør ikke det HUN holder på med. 41
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25824 Skrevet 23. januar 2022 Isild skrev (Akkurat nå): Whataboutism rettferdiggjør ikke det HUN holder på med. Det rettferdiggjør det kanskje ikke,men er jo fakta det jeg sier.
Lalunagoid Skrevet 23. januar 2022 #25825 Skrevet 23. januar 2022 Isild skrev (1 time siden): Enig! Hun trygger ikke akkurat sine unge usikre fans. Hun driver kynisk business på unge usikre fans og følgere. Hun lyver, manipulerer og er usunt selvopptatt. Hun spiller "offer" hver gang hun får kritikk for noe som faktisk ER kritikkverdig, og hun sier en ting og gjør noe helt annet. At mange der ute fortsatt syns veldig synd på "stakkars lille Sofie" sier desverre bare alt om at det hun holder på med fungerer - på noen. 👏👏👏 7
Lalunagoid Skrevet 23. januar 2022 #25826 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (14 minutter siden): Hun lyver ikke om kroppen og operasjonene sine. Mange har hun vært åpen om og noen har hun ikke pratet om i det hele tatt. Usunt selvopptatt er vel de fleste kjendiser? 😛 Hadde de ikke hatt ett eksponeringsbehov og bekreftelsesbehov fra andre hadde de ikke valgt ett yrke i offentligheten. Ja,noen ting er hun uærlig på og til tider dobbeltmoralsk. Det er det ingen tvil om! Nei, hun kan ikke lyve om operasjoner lenger. Hvorfor tror du? Svaret er at så overoperert hun er nå, er det ikke mulig å sitte på en operert rompe og sippe over løyner hun selv har skapt. Ansiktet er helt forandret, hun ser veeeldig anderledes. Klart det blir snakk om så ekstrem forandring av hele seg ved å operere. Tror ikke det er en eneste kirurg i Norge vil røre henne. Derfor kirurgi reiser til LA. 21
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25827 Skrevet 23. januar 2022 Lalunagoid skrev (11 minutter siden): Nei, hun kan ikke lyve om operasjoner lenger. Hvorfor tror du? Svaret er at så overoperert hun er nå, er det ikke mulig å sitte på en operert rompe og sippe over løyner hun selv har skapt. Ansiktet er helt forandret, hun ser veeeldig anderledes. Klart det blir snakk om så ekstrem forandring av hele seg ved å operere. Tror ikke det er en eneste kirurg i Norge vil røre henne. Derfor kirurgi reiser til LA. Ja,det er det jeg sier. Hun er operert,det er ikke noe nytt og hvor lenge skal man da diskutere det samme om igjen og om igjen? Derfor jeg sier get over it. Hennes kropp,hennes valg.
Aricia Skrevet 23. januar 2022 #25828 Skrevet 23. januar 2022 (endret) . Endret 23. januar 2022 av Aricia
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25829 Skrevet 23. januar 2022 Aricia skrev (Akkurat nå): Hun har aldri hverken avkreftet eller bekreftet silikon, så nå spekulerer du her. Dessuten: Det blir muligens mindre av et samtaletema når CBE.no/ "Netfit" (i anførselstegn fordi det i streng forstand ikke finnes) evt slutter å poste råd om hvordan man TRENER seg til større bryster. Følg med litt, da. Spekulerer ikke. Er ikke blind😛 Dette er ikke en tråd op CBE👍
hulillerunde Skrevet 23. januar 2022 #25830 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (43 minutter siden): Ja,det er det jeg sier. Hun er operert,det er ikke noe nytt og hvor lenge skal man da diskutere det samme om igjen og om igjen? Derfor jeg sier get over it. Hennes kropp,hennes valg. Jeg kunne vært enig med deg om hun hadde en annen type jobb, men hun lever av kroppen sin og av å eksponere den. Og da stilles det andre krav til henne 11
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25831 Skrevet 23. januar 2022 hulillerunde skrev (12 minutter siden): Jeg kunne vært enig med deg om hun hadde en annen type jobb, men hun lever av kroppen sin og av å eksponere den. Og da stilles det andre krav til henne Men hvorfor? Skal det ikke være plass til alle?
Jaimatadi Skrevet 23. januar 2022 #25832 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (7 minutter siden): Men hvorfor? Skal det ikke være plass til alle? Hva får du ut av å forsvare henne på denne måten? Hun har da mer enn nok av plass, og hun tjener grovt på det. Den oppførselen hun har, og måten hun spiller de forskjellige rollene på (helst etter hvilken mann hun liker), har jeg ingen respekt for. Hun er ikke noen liten, sår jentunge. Hun er en business. 36 1
Isild Skrevet 23. januar 2022 #25833 Skrevet 23. januar 2022 (endret) Sunfl0wer skrev (11 minutter siden): Men hvorfor? Skal det ikke være plass til alle? Selvsagt skal det være plass til alle, men et samfunn trenger lover og regler. I denne tråden etterlyses blandt annet at SE forholder seg til regelverk ift skjult reklame, seksualisert reklame, og reklame rettet mot barn (alle under 18 regnes som barn) https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-134-l-20202021/id2842301/?ch=4 Det er GOD plass til SE hvis hun bare gjør jobben sin riktig og oppriktig - og slutter med løgn og juks. Det er en grunn til at hun får bøter og gullbarbie. Det er en grunn til at debattene om nettopp hennes bedrift stadig kommer opp. Endret 23. januar 2022 av Isild 30
Rosatoast Skrevet 23. januar 2022 #25834 Skrevet 23. januar 2022 prudens skrev (11 timer siden): Jeg tenker man kan lese mye ut av en person, hvordan man omtaler andre. En som har det bra og er trygg på seg selv og sitt liv har ikke behov for å trykke ned andre. Jeg reagerer på dette, ikke minst for unge som leser det, og tenker det er kult å shame andre på nett, Hva slags samfunn ønsker vi. Man kan være uenig , men det her er ikke greit , Kun for hevde seg selv, få noen likes og å føle seg selv bedre for en kort stund ? Man kan ta diskusjonen på en voksen måte Jeg er ung, like gammel som SE faktisk. Ingen her som trykker andre ned, vi diskuterer en offentlig person som lever av å operere seg selv. Jeg er helt trygg i meg selv, og har intet behov for å få andre til å føle seg dårlig. Men jeg har behov for å diskutere dette temaet, og hvis det er uforståelig for deg - OK. Bare ikke kom inn hit og påpek hvor utrygge vi alle er i oss selv, det er en uvitenhet du ikke kommer langt med. Om man får likes på kommentaren sin her har vel ingenting å si, du kommer faktisk inn her å spekulerer i oss på helt andre måter enn vi selv gjør her inne. Hvis du ikke klarer å forstå hvorfor vi diskuterer denne personen, så hold deg unna om det provoserer deg. 24
Populært innlegg Anonyym97 Skrevet 23. januar 2022 Populært innlegg #25835 Skrevet 23. januar 2022 Sophie Elise, bloggerne sesong 15 episode 19: Dagen før Sophie reiser på farmen - samtaler med Kasper «Jeg kommer til å savne deg veldig, Kasper» «Jeg har en sorg inni meg» Refererer til at hun skal reise fra Kasper og er lei seg «Jeg gleder meg til januar, når du og jeg kan sitte å se på tv hvordan det var inne på gården» Hufffffff stakkars KASPER «Sophie gråter i bilen når hun skal reise fra Kasper og sier det blir godt å se han igjen» Uke 2 på FARMEN: Fått seg en ny sengepartner og flørt. Om hun visste det var slutt før hun dro inn?? Da er hele den bloggerne episoden skuespill. Stakkars stakkars Kasper. Og Karine. Se dette på TV nå, hufffffff 59
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25836 Skrevet 23. januar 2022 Isild skrev (11 minutter siden): Selvsagt skal det være plass til alle, men et samfunn trenger lover og regler. I denne tråden etterlyses blandt annet at SE forholder seg til regelverk ift skjult reklame, seksualisert reklame, og reklame rettet mot barn (alle under 18 regnes som barn) https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-134-l-20202021/id2842301/?ch=4 Det er GOD plass til SE hvis hun bare gjør jobben sin riktig og oppriktig - og slutter med løgn og juks. Det er en grunn til at hun får bøter og gullbarbie. Det er en grunn til at debattene om nettopp hennes bedrift stadig kommer opp. Gullbarbie prisen mener jeg ikke er fortjent. Men det er min mening. Jeg synes ikke noe om cancel culture kun fordi hun spiller på sex og kropp. Og mye av det hun reklamerer for er undertøy og selvbruning. Da må man kle av seg for å vise fram eks undertøy. Hadde ikke dette vært innenfor lovverket hadde det fått større konsekvenser for hennes bedrift og instagramkonto enn det har vært. Handler mye om at kropp og seksualitet fortsatt er tabu,janteloven,krenke kultur og cancel culture står sykt sterkt.
hulillerunde Skrevet 23. januar 2022 #25837 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (18 minutter siden): Men hvorfor? Skal det ikke være plass til alle? Selvsagt er det plass til alle. Du spør hvorfor det stilles andre krav til henne, og mitt svar handler i stor grad om at hun for det første når ut til svært mange. Når man har så stor påvirkningskraft så stilles det større krav til etikk og moral. SE ønsker å kunne fortsette å leve som hun gjør, men uten å bli stilt til ansvar for både lovbrudd og uetiske handlinger. Hadde jeg opptrådd som henne i min jobb hadde jeg blitt oppsagt Hun er ikke en ung jente lengre, men en voksen kvinne på 27 år som har vært i denne bransjen i 10 år. Hun burde vite bedre, og være sitt ansvar bevisst. Ved at hun fortsetter å fraskrive seg ALT ansvar fremstår hun som virkelighetsfjern, og rett og slett dum. 25
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25838 Skrevet 23. januar 2022 Jaimatadi skrev (15 minutter siden): Hva får du ut av å forsvare henne på denne måten? Hun har da mer enn nok av plass, og hun tjener grovt på det. Den oppførselen hun har, og måten hun spiller de forskjellige rollene på (helst etter hvilken mann hun liker), har jeg ingen respekt for. Hun er ikke noen liten, sår jentunge. Hun er en business. Forsvarer de jeg ønsker å forsvare. Hva får folk her inne til å diskutere henne som er gjort i mange år her inne? Åpenbart så engasjerer hun og provoserer og folk biter på😛
hulillerunde Skrevet 23. januar 2022 #25839 Skrevet 23. januar 2022 Sunfl0wer skrev (3 minutter siden): Gullbarbie prisen mener jeg ikke er fortjent. Men det er min mening. Jeg synes ikke noe om cancel culture kun fordi hun spiller på sex og kropp. Og mye av det hun reklamerer for er undertøy og selvbruning. Da må man kle av seg for å vise fram eks undertøy. Hadde ikke dette vært innenfor lovverket hadde det fått større konsekvenser for hennes bedrift og instagramkonto enn det har vært. Handler mye om at kropp og seksualitet fortsatt er tabu,janteloven,krenke kultur og cancel culture står sykt sterkt. Det finnes da en lang rekke andre måtter å viser frem undertøy på en å kle av seg. Å vise det frem på en kropp er den vanligste, men det finnes mange andre måter å gjøre det på. Gullbarbie handler ikke om cancel culture (som jeg også er helt i mot), men om å stille bedrifter til ansvar for måten de markedsfører seg mot unge mennesker. 38
Gjest Sunfl0wer Skrevet 23. januar 2022 #25840 Skrevet 23. januar 2022 hulillerunde skrev (Akkurat nå): Selvsagt er det plass til alle. Du spør hvorfor det stilles andre krav til henne, og mitt svar handler i stor grad om at hun for det første når ut til svært mange. Når man har så stor påvirkningskraft så stilles det større krav til etikk og moral. SE ønsker å kunne fortsette å leve som hun gjør, men uten å bli stilt til ansvar for både lovbrudd og uetiske handlinger. Hadde jeg opptrådd som henne i min jobb hadde jeg blitt oppsagt Hun er ikke en ung jente lengre, men en voksen kvinne på 27 år som har vært i denne bransjen i 10 år. Hun burde vite bedre, og være sitt ansvar bevisst. Ved at hun fortsetter å fraskrive seg ALT ansvar fremstår hun som virkelighetsfjern, og rett og slett dum. Ja,hun når ut til mange,men har fortsatt all rett til å gjøre hva hun vil med sin kropp. Ingen skal måtte skjule seg og det skal ikke være sånn at de som er offentlig ikke skal få lov å operere seg. Så hva mener dere er den beste løsningen uten å ty til cancel culture og janteloven?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå