Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk ja, Morten Hegseth poster et flammende "in memoriam" innlegg om Caroline Flack på insta, og da er Sophie Elise AS kjapt på trappene i kommentarfeltet for å beklage seg over "cancel culture". Gullbarbie og legitim kritikk av forretningsvirksomhet ER IKKE CANCEL CULTURE! Hadde cancel culture virket, hadde ikke Sophie Elise AS hatt forretningsgrunnlag lenger, og sannelig... selskapet gjør det bedre enn noen gang. Jeg vet ikke hva jeg skal lese ut av kommentaren... at vi må heie på Sophie Elise AS for at eieren skal ha god mental helse? For noen klovner de to er.

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
everythingzen skrev (11 minutter siden):

Akk ja, Morten Hegseth poster et flammende "in memoriam" innlegg om Caroline Flack på insta, og da er Sophie Elise AS kjapt på trappene i kommentarfeltet for å beklage seg over "cancel culture". Gullbarbie og legitim kritikk av forretningsvirksomhet ER IKKE CANCEL CULTURE! Hadde cancel culture virket, hadde ikke Sophie Elise AS hatt forretningsgrunnlag lenger, og sannelig... selskapet gjør det bedre enn noen gang. Jeg vet ikke hva jeg skal lese ut av kommentaren... at vi må heie på Sophie Elise AS for at eieren skal ha god mental helse? For noen klovner de to er.

Ikke nytt at SE vrir og vender på absolutt alt for å få det til å handle om seg selv. Gud forny om lyset er rettet mot en annen person enn henne selv

• Liker 23
Skrevet
everythingzen skrev (7 minutter siden):

Ser på innlegget som en direkte støtte til SE, dog uten at han tør å nevne henne ved navn. ("Kvinner i offentligheten MÅ behandles bedre. Enten om har sterke meninger, lite klær, ubrukte eggstokker eller korte hotpants. La de leve for faen.")

Morten og SE er rørende enige om at det er bare et tidsspørsmål før noen en offentlig person i Norge blir så trakassert i some og i media at h*n tar livet av seg. Man kan enkelt trekke linjen Gullbarbie - Morten Hegseth - Sophie Elise her.

Trist og smålig forsøk på å kneble en viktig debatt.

Skrevet
Finlay skrev (2 minutter siden):

Ser på innlegget som en direkte støtte til SE, dog uten at han tør å nevne henne ved navn. ("Kvinner i offentligheten MÅ behandles bedre. Enten om har sterke meninger, lite klær, ubrukte eggstokker eller korte hotpants. La de leve for faen.")

Morten og SE er rørende enige om at det er bare et tidsspørsmål før noen en offentlig person i Norge blir så trakassert i some og i media at h*n tar livet av seg. Man kan enkelt trekke linjen Gullbarbie - Morten Hegseth - Sophie Elise her.

Det er overhodet ingen likhetstrekk mellom Influensere og programlederen. Smålig forsøk på å slå mynt på en så trist sak. 

Skrevet (endret)
Finlay skrev (10 minutter siden):

Harm og Hegseth snakket om Gullbarbie i forrige ukes podd, og Morten stilte seg "nøytral". Jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare kan gå ut og støtte henne åpent? Det er jo åpenbart at de klør hverandres rygg ved enhver anledning, det er ingen som vil være overrasket eller sjokkert om han hyllet den sterke og feministiske eieren av Sophie Elise AS. Det er ikke sååå lenge siden Harm og Hegseth snakket varmt om kvinners rett til å vise brystvorte på insta... Hvilken kvinne i Norge benytter seg hyppig av denne retten mon tro 🙃

Endret av everythingzen
  • Liker 28
Skrevet
everythingzen skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare kan gå ut og støtte henne åpent?

Sikkert noen viktige personer i miljøet som støtter at SE vant prisen.

Hegseth er SEs venn, men går ikke ut med offentlig støtte fordi han da kan komme i unåde hos andre "viktige" venner. Da er det tryggere å spille nøytral.

Slikk, slikk, slikk. 

Skrevet
Finlay skrev (54 minutter siden):

Ja, for all del. La de leve mens de "ødelegger" andres psykiske helse og liv. For all del. Drit i det, så lenge DE får leve for faen!!

S kan leve AKKURAT som hun vil hvis hun finner seg en annen jobb. (Eventuelt fatter hvilket ansvar jobben hennes bringer med seg og retter seg deretter.)

• Liker 17
Skrevet

Damn, kritikk for overseksualisering av annonser kan føre til at influensere tar selvmord? Snakk om å være dramatisk og manipulerende. Dersom det i hele tatt stemmer så det er influenseren som må gå i seg selv og få psykologisk hjelp.

• Liker 35
Skrevet
Heisann1234 skrev (1 time siden):

Damn, kritikk for overseksualisering av annonser kan føre til at influensere tar selvmord? Snakk om å være dramatisk og manipulerende. Dersom det i hele tatt stemmer så det er influenseren som må gå i seg selv og få psykologisk hjelp.

Influnceren det snakkes om,fikk hets i SoMe for å slippe ustraffet fra partnervold.

• Liker 4
Skrevet
J.. skrev (58 minutter siden):

Influnceren det snakkes om,fikk hets i SoMe for å slippe ustraffet fra partnervold.

Aha. Tolket feil utifra innlegget til Finlay. Tenker uansett at det stemmer for SE også slik hun har satt seg i offerrollen og bruker psykisk sykdom for alt det er verdt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Heisann1234 skrev (2 timer siden):

SE som mener sårbare tenåringsjenter ikke burde la seg påvirke, burde vel selv klare å ikke la seg påvirke av (usaklige) kommentarer?

Endret av Missy1
  • Liker 20
Gjest Kefalinia
Skrevet

Nå har SE kommet med en personlig tekst på IG, men hva skjer med korset rundt halsen? Er hun også kristen nå? Fikk litt sånn Sylvi Listhaug assosiasjoner. 🙄 

Men ja, spiller offer til Press kommer med en unnskyldning til henne. Også ser vi igjen at hun nekter å legge en sak død, selv om hun sier hun skal det. 

Skrevet (endret)
Finlay skrev (13 timer siden):
MzMe skrev (10 timer siden):

OMG!! 😂😂

Kom over et bilde der SE viser at rullestol også kan være sexy. Bare å sitte på riktig måte det!😂

439197D2-8D59-46AD-8166-0A952F33A274.jpeg

Ærlig talt, hun sitter med beina i kryss. Det blir faktisk for dumt å latterliggjøre  henne og beskylde henne for å prøve å være sexy når bildet ble tatt. Det blir for dumt å kritisere henne for absolutt alt. 

Jeg har sittet med beina i kryss selv når jeg har sittet i rullestol. 

Endret av miaw
  • Liker 4
Skrevet
Kefalinia skrev (21 minutter siden):

Nå har SE kommet med en personlig tekst på IG, men hva skjer med korset rundt halsen? Er hun også kristen nå? Fikk litt sånn Sylvi Listhaug assosiasjoner. 🙄 

Men ja, spiller offer til Press kommer med en unnskyldning til henne. Også ser vi igjen at hun nekter å legge en sak død, selv om hun sier hun skal det. 

Post screenshot?

• Liker 2
Skrevet

Enn at hun i det siste innlegget på insta i fullt alvor refererer til "det såkalte" Sophie Elise AS. Kvalmt. Hun driver seriøst med gaslighting av følgerne sine.

• Liker 27
Skrevet
everythingzen skrev (11 timer siden):

Harm og Hegseth snakket om Gullbarbie i forrige ukes podd, og Morten stilte seg "nøytral". Jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare kan gå ut og støtte henne åpent? Det er jo åpenbart at de klør hverandres rygg ved enhver anledning, det er ingen som vil være overrasket eller sjokkert om han hyllet den sterke og feministiske eieren av Sophie Elise AS. Det er ikke sååå lenge siden Harm og Hegseth snakket varmt om kvinners rett til å vise brystvorte på insta... Hvilken kvinne i Norge benytter seg hyppig av denne retten mon tro 🙃

Etter at Morten Hegseth kommenterte "hahahahah" under bildene SE la ut fra slottsplassen mistet jeg litt respekt. Supert at de er bestevenner på privaten, men at han støtter alt hun gjør i det offentlige virker "diltete". 

• Liker 22
Skrevet
miaw skrev (7 timer siden):

Ærlig talt, hun sitter med beina i kryss. Det blir faktisk for dumt å latterliggjøre  henne og beskylde henne for å prøve å være sexy når bildet ble tatt. Det blir for dumt å kritisere henne for absolutt alt. 

Jeg har sittet med beina i kryss selv når jeg har sittet i rullestol. 

Altså, det var en SPØK!😂

Synes bare det var litt artig at SE som vil at alt fra bøker til vegetarmat skal være sexy, ikke klarte å sitte med beina rett ned som de to andre, men måtte posere ørlite. Til og med i rullestol.😅

Skrevet

Holdt på å sette knekkebrødet i halsen når jeg hørte SE si «jeg vil være en person som ikke fantes da jeg var ung» (snap) .. Hun mener en person ungdom kan se opp til? Den narrative realiteten hun lever er fascinerende 😅

• Liker 24
Skrevet

Man kan vel trøste seg med at det ikke er mange årene igjen før hun er irrelevant, ihvertfall blant unge. Hvem gidder å følge en snart trettiåring. Hun kommer til å bli som CBE, som bare voksne folk følger med på fordi det er som et flykræsj - og ingen unge egentlig vet hvem hun er eller bryr seg.

• Liker 33
Skrevet
*Stjerne*støv* skrev (32 minutter siden):

Holdt på å sette knekkebrødet i halsen når jeg hørte SE si «jeg vil være en person som ikke fantes da jeg var ung» (snap) .. Hun mener en person ungdom kan se opp til? Den narrative realiteten hun lever er fascinerende 😅

Jeg reagerte på det samme... hun ønsket seg vel en rollemodell som sier det er helt greit å vise seg naken overalt, og at det bør gi respekt og ikke kritikk... 

Et usunt forbilde for unge altså...

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...