Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest pop up bruker
Skrevet

Så sykt mange bra og sakelige innlegg det har vært i denne tråden de siste dagene! Virker som fler og fler får øynene opp, og samtidig mestrer å skille snørr og bart som hverken media, Unni Lindell eller influensere selv klarer 🙏

Jeg tror det er debatter som dette som er vestlige for å få til en endring i bransjen. Prisene er kjempebra, men det er vi forbrukerne som virkelig må kreve endringen 👊👊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (11 minutter siden):

Nei,har du sett..

20210215_091625.jpg

De arrene i tinningen kom lenge etter 2016. La merke til dem først når hun var programleder for den serien på NRK, Sophie tester Norge, og da så arrene rimelig ferske ut? Det var i 2019. Men hun er ikke akkurat kjent for å være best på å huske datoer og tidslinjen på ting. Hun liker å finne på denne helt selv 😜 

• Liker 34
Skrevet
deedee_ skrev (7 minutter siden):

De arrene i tinningen kom lenge etter 2016. La merke til dem først når hun var programleder for den serien på NRK, Sophie tester Norge, og da så arrene rimelig ferske ut? Det var i 2019. Men hun er ikke akkurat kjent for å være best på å huske datoer og tidslinjen på ting. Hun liker å finne på denne helt selv 😜 

Jeg tenkte det samme,men det blir spekulasjon,så derfor viser jeg bare til hva hun sier selv.

Bare å legge til med resten av lista over inngrep som er bekreftet av henne selv.

• Liker 9
Skrevet
deedee_ skrev (21 minutter siden):

De arrene i tinningen kom lenge etter 2016. La merke til dem først når hun var programleder for den serien på NRK.  Sophie tester Norge, og da så arrene rimelig ferske ut? Det var i 2019. Men hun er ikke akkurat kjent for å være best på å huske datoer og tidslinjen på ting. Hun liker å finne på denne helt selv 😜 

Den serien gikk vel på tv2, "blogger kanalen".

• Liker 6
Skrevet
J.. skrev (36 minutter siden):

Nei,har du sett..

20210215_091625.jpg

Prøvde seg på brynsløft i 2016.. Nja..  Det er en sannheten med en kraftig modifikasjoner, når diskusjonen om det var i 2019, rett etter hun hadde gjort det🤭 diskusjonen var oppe igjen ifjor da hun hadde tatt en fox-eye-cat-eye-thread-lift og igjen på dette nyåret.. Da dokumenterte jeg med både link til YouTube og nettside på hvordan det hele utføres, ettersom arret hos SE var rimelig ferskt.

• Liker 17
Skrevet (endret)
deedee_ skrev (44 minutter siden):

Husker jeg også la merke til arrene da.

Det er vel ellers en av de bedre produksjonene hun har vært med i.

Kom over et bilde der SE viser at rullestol også kan være sexy. Bare å sitte på riktig måte det!😂

439197D2-8D59-46AD-8166-0A952F33A274.jpeg

Endret av Finlay
Gjest Kefalinia
Skrevet
velociraptor skrev (På 13.2.2021 den 1.34):

Har det klikket helt for Unni Lindell? Hun tar jo helt av i kommentarfeltet på instagram under videoen der de presenterer vinneren... 

773E02B0-2DAD-4C00-BFFE-8E56394F6971.jpeg

EC682795-18A9-4453-B21B-49A7CCC8000C.jpeg

5BF36278-A883-4307-A9D8-01A4D13AA875.jpeg

Åh, herregud... Så pinlig. Unni Lindell bør vel finne på noe annet enn å diskutere med en ungdomsorganisasjon.

Skrevet
Finlay skrev (2 timer siden):

Kom over et bilde der SE viser at rullestol også kan være sexy. Bare å sitte på riktig måte det!😂

OMG!! 😂😂

• Liker 10
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
Kefalinia skrev (2 timer siden):

Åh, herregud... Så pinlig. Unni Lindell bør vel finne på noe annet enn å diskutere med en ungdomsorganisasjon.

Her har ikke Unni Lindell fått med seg grunnleggende prinsipper for ungdomsorganisasjoner.

De går som regel opp til 30-31 år.

Det gjelder Press, Røde Kors Ungdom, politiske organisasjoner osv.

Herlighet. 

Rullestolbildet gav meg litt assosiasjoner til Sylvi Listhaug i sjøen som lekte flyktning :P 

Neida. Men litt da. 

Litt konseptet med rullestol er at man sjeldent har muskelkraft/balanse til å sitte sånn, men. Hadde vel ikke vært bedre å endre positur, og hun fikk vel beskjed om å sette seg der antar jeg. Litt snålt av hvem enn som lagde den fotoideen. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet

Bare jeg som ikke skjønner helt det med at Sophie legger ut flere ganger på storyen sin at hun skal ta seg en pause og ikke publisere noe på x-antall dager.. Men gjør det helt omvendte? 

• Liker 25
Skrevet
MzMe skrev (2 timer siden):

OMG!! 😂😂

Poenget her var vel at SE tilbrakte dager med mennesker med ulike handikapp i dokumentar-øyemed. 

Skrevet (endret)
Lacy skrev (13 minutter siden):

Poenget her var vel at SE tilbrakte dager med mennesker med ulike handikapp i dokumentar-øyemed. 

Du så tydeligvis ikke at jeg uthevet en del av teksten.. Og det var den delen jeg reagere på. Hun fremstiller ALT som sexy. Tviler for at de som faktisk sitter i rullestol tenker at de kan sitte på en sexy måte 😂

Endret av MzMe
  • Liker 13
Skrevet
Finlay skrev (5 timer siden):

Vet ikke om man skal le eller gråte....

• Liker 3
Skrevet
Finlay skrev (5 timer siden):

Gud bedre, er det mulig .

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (6 timer siden):

Jeg tenkte det samme,men det blir spekulasjon,så derfor viser jeg bare til hva hun sier selv.

Bare å legge til med resten av lista over inngrep som er bekreftet av henne selv.

Det er tydelig at hun har gjort noe nylig, hun har en helt annen øyeform og brynsform enn for en stund siden.   Det er ikke 5 år siden.   Ser du nøye på øyelokkene ser du at huden er dratt mot tinningene. 

• Liker 13
Skrevet
Peonjenta skrev (9 minutter siden):

Det er tydelig at hun har gjort noe nylig, hun har en helt annen øyeform og brynsform enn for en stund siden.   Det er ikke 5 år siden.   Ser du nøye på øyelokkene ser du at huden er dratt mot tinningene. 

Jeg ser godt hva du mener,jeg så siste YT-video igår,det er ikke sånn hun ser ut fra naturens side,foråsidetsånn.

Men det blir bare spekulasjoner,inntil videre.

• Liker 8
Skrevet
Minesveiper skrev (På 14.2.2021 den 16.11):

Har et litt ambivalent forhold til saken. Jeg mener helt klart at det å gi SE AS prisen gullbarbie er offentlig uthenging av SE. Hun står bak SE, og representerer selskapets verdier osv. Tar du selskapet i denne sammenheng, mener jeg også at du tar personen.

Jeg er noe sjokkert over virkemidlene redd barna ungdom tar i bruk. At de selv mener at dette ikke er et personangrep tror jeg ikke noe på. De har gjort en vurdering hvor de har kommet fram til at angrepet er nødvendig for å skape blest om saken.. Verdien av å få tatt problemstillingen er for stor til å ikke kaste SE under bussen. Den type lederskap, og tankegang er det rart å se fra en frivillig organisasjon. Det føles rart å se idealistiske mennesker være så kyniske, og kalkulerte.  

Ellers er jeg egentlig enig i redd barnas ungdoms argumentasjon. Har de forskningen på sin side som sier at seksualisert innhold er skadelig for barn, burde vi faktisk skjerme dem fra det. De er tross alt barn. I min tid kunne man liksom bare se seksualisert innhold i film, og blader. De var det aldersgrense på.

Det er dette som er problemet med denne debatten. Folk ser på prisen som mobbing, hets og personangrep fordi skillet mellom bedrift og privatperson er utvisket av influenceren selv. Folk tror at det er et angrep på privatpersonen. De glemmer at hun er eier av en millionbedrift som tjener penger på reklamer med innhold som fremmer ekstreme mengder med kroppspress og seksualisering. Hadde influenceren brukt et annet navn på bedriften så hadde ingen reagert på at bedriften fikk denne prisen, men siden hun bruker sitt eget navn så er det lettere å unndra seg kritikk - fordi folk ser seg blind i saken og glemmer at hun faktisk er en reklameaktør, og ikke kun en privatperson.

• Liker 23
Skrevet
Minesveiper skrev (21 timer siden):

Sorry, jeg må bare ta dere i samme her fordi jeg har ikke helt tid til å fortsette denne diskusjonen.

Jeg mener at man ikke hadde trengt å gi ut denne type pris, og synes ikke noe om at det kommer fra en frivillig organisasjon som liksom skal være etisk. At andre aktører kan ha diverse meningsmålinger osv har jeg ikke noe imot egentlig. Hvis det er slik at unge barn enkelt kan eksponeres for seksualisert innhold, mangler vi et system som beskytter unge fra seksualisert innhold på sosiale medier. Dette er ikke nødvendigvis aktørene i markedet sin feil. De profiterer selvfølgelig på et system som ikke forhindrer dem til å nå ut til visse brukere som da er barn. Sex har blitt spilt på i reklame siden tv først kom. Det vi egentlig trenger er et system som skjermer barn fra seksualisert innhold dersom det er slik at seksualiserte bilder skader dem psykisk. Den type regulering må komme fra politikere. Jeg synes ikke voksne trenger å skjermes.

God helg.

Hvem er det da sin "feil" og ansvar, hvis det ikke er aktørene selv? Man kan velge å ikke spille på sex i reklame rettet mot mindreårige, og gjør man det så må man stå til ansvar for det om man blir konfrontert med det.

• Liker 21
Skrevet
DianaV skrev (På 13.2.2021 den 21.37):

"orker ikke"..... 🙄🙄

1 bilde fra Story idag. 2 bilde fra en photoshoot med VG i 2016, legg merke til tittelen på artikkelen.... https://www.vg.no/rampelys/tv/i/RxplEr/barbie-er-blitt-voksen

"Da VG Helg skulle ta bilder til dette portrettet ønsket hun å bli stylet både som en uskyldigssøt barbie og som en provokatør: Barbie gone mad." 

Resten av intervjuet er til å spy av. Hun er like falsk på innsiden som på utsiden. 

20210213_212329.jpg

c7d9a036-a355-4d89-8566-016ca91f2bac.jpeg

Rart at de som vil ligne på en barbie ikke ligner litt engang. Ser bare dumt ut

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...