Amanda28 Skrevet 12. februar 2021 #22001 Skrevet 12. februar 2021 Nightcrawler skrev (4 timer siden): Har de? Det var jeg ikke klar over. Skal sies at jeg hovedsakelig har fulgt Emilie via Instagram for fancy matbilder og bilder av bikkja. Jeg tror ikke de er venninner sånn egentlig. Husker når Emilie kritiserte Sophie E.. Men så var de med i "bloggerne" begge to og Sophie la ut om hvor pen hun synes Emilie var og at hun tidligere hadde hatet henne for dette. Jeg tror egentlig hun har smisket seg inn på Emilie og at Emilie synes synd på henne. De er ikke like i det hele tatt. 12
Gasellen Skrevet 12. februar 2021 #22002 Skrevet 12. februar 2021 Nightcrawler skrev (5 timer siden): Prøvde følge Sophie Elise på Instagram igjen - ble overraskende nok godkjent. At det i det hele tatt er en slags godkjennelsesprosess man må gjennom for å følge Norges mektigste kvinne er sykt synes jeg, men la gå. Det er flere offentlige personer jeg har mistet litt respekten for etter å ha lest kommentarfeltet der. Til og med folk som visstnok skal kjempe for sunnhet i samfunnet. Skuffende. Dette er tvert om en jævelig smart måte å gjøre det på. Hun får flere følgere på denne måten. Om ikke vi hadde måttet følge henne hadde vi bare snoket innom profilen og stukket igjen. Nå MÅ vi følge henne for å se. I tillegg siler hun ut mye haters på denne måten. Må bare si det at jeg håper Sophie Elise aldri satser på karriere i USA. Når hun skal sitte å grine i vantro over å ha vunnet gullbarbie hadde hun ikke overlevd i det hele tatt i bransjen over dammen. 3
Gasellen Skrevet 12. februar 2021 #22004 Skrevet 12. februar 2021 Jaymie skrev (5 timer siden): Jeg blir like skuffa hver gang jeg ser hvem som støtter og fester med Sophie Elise. Mange influencere, kjendiser, musikere osv jeg liker, men velger bort nå pga dette. Vernet og nettverket rundt henne er helt sykt, og akkurat dette med nettverksbygging kan hun, det skal hun ha. Alt er så falskt synes jeg.. 14
Isild Skrevet 12. februar 2021 #22005 Skrevet 12. februar 2021 Hello95 skrev (8 timer siden): Synes også tråden bør endre navn til Sophie Elise AS. Jeg blir helt matt av å lese kommentarfeltet under "forsvarsinnlegget" til SE på Instagram. Så vidt jeg kan se er det kun 4-5 kritiske kommentarer (den ene skrevet av meg hehe) og resten er støtteerklæringer og hjerter både fra privatpersoner og andre influensere/kjendiser. Reger med det hadde vært flere kritiske kommentarer dersom hun ikke hadde lukket profilen sin, men nå fremstår det mer som et ekkokammer. Synes også dette illustrerer godt at SE sin strategi med å få følgerne til å føle at de er venner av henne dessverre fungerer: urovekkende mange klarer ikke å forstå skillet mellom privatpersonen SE og hennes AS, og at det faktisk er denne bedriften som får kritikk. Må bare legge til at jeg ble skuffet da jeg la merke til at en av mine favortittforfattere, Unni Lindell, hadde lagt igjen en kommentar på bildet med støtte til SE. Det er virkelig synd at SE har klart å skape tvil rundt Press/Gullbarbie sin troverdighet og fått flere til å mene at dette er en mobbepris kun fordi hun ikke klarer å ta til seg konstruktiv kritikk rettet mot sin bedrift. Skuffende å lese Unni Lindell mene at Gullbarbie er en mobbepris. Med det sier hun vel faktisk at hun syns det er helt ok med unødvendig seksualisering i reklame, og at vi ikke skal lytte til barn og unge som ønsker en endring ift den massive bølgen de møter i sosiale medier av nettopp dette. 45
Honey Dew Skrevet 12. februar 2021 #22006 Skrevet 12. februar 2021 Gjest Hesten88 skrev (20 timer siden): Jeg har da lest tråden og fått med meg bråket de siste ukene, selvom jeg ikke er super-engasjert. Nok en gang; herskerteknikk er trenden her inne. 👌🏻 Og om jeg var totalt uviten, så skal du frata meg min menneskerettighet i å ytre en mening? Altså....seriøst😂😂🙈💯 Hvis du er helt uvitende er det rart at du har meninger om noe som du ikke vet noe om. 23
J.. Skrevet 12. februar 2021 #22007 Skrevet 12. februar 2021 Gasellen skrev (45 minutter siden): Dette er tvert om en jævelig smart måte å gjøre det på. Hun får flere følgere på denne måten. Om ikke vi hadde måttet følge henne hadde vi bare snoket innom profilen og stukket igjen. Nå MÅ vi følge henne for å se. Jeg har aldri følgt henne på IG (eller annen plass) men får likevel full "tilgang" til alt hun deler via feks Jodel. 3
*Stjerne*støv* Skrevet 12. februar 2021 #22008 Skrevet 12. februar 2021 Jeg har tenkt litt.. kan det være hun «ikke» forstår hvorfor hun fikk gull barbie prisen som PR? Jeg håper nesten det, ellers er det fryktelig synd i henne.. 8
J.. Skrevet 12. februar 2021 #22009 Skrevet 12. februar 2021 *Stjerne*støv* skrev (9 minutter siden): Jeg har tenkt litt.. kan det være hun «ikke» forstår hvorfor hun fikk gull barbie prisen som PR? Jeg håper nesten det, ellers er det fryktelig synd i henne.. Mange måter å være dum på,sier jeg bare.. 11
Isild Skrevet 12. februar 2021 #22010 Skrevet 12. februar 2021 (endret) Når jeg leser kommentarfeltet under denne kronikken (nok en merkelig uttalelse, som ikke nevner saken - som er unødvendig seksualisering i REKLAME ) - så får jeg litt tilbake troen på at "folk flest" ser hva som foregår- og sier nei til det. Noen useriøse kommentarer her også selvsagt - som det er i alle kommentarfelt. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x3QJ7n/25-under-25-at-sophie-elise-faar-gullbarbie-er-helt-idiotisk Endret 12. februar 2021 av Isild 17
Måne Rampelyset Skrevet 12. februar 2021 #22011 Skrevet 12. februar 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep. Måne, admin. 3
Gjest Tamsi Skrevet 12. februar 2021 #22012 Skrevet 12. februar 2021 Isild skrev (1 time siden): Når jeg leser kommentarfeltet under denne kronikken (nok en merkelig uttalelse, som ikke nevner saken - som er unødvendig seksualisering i REKLAME ) - så får jeg litt tilbake troen på at "folk flest" ser hva som foregår- og sier nei til det. Noen useriøse kommentarer her også selvsagt - som det er i alle kommentarfelt. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x3QJ7n/25-under-25-at-sophie-elise-faar-gullbarbie-er-helt-idiotisk Men innholdet i kronikken tar fra meg troen. "Nylig vant Sophie Elise årets Gullbarbie." Ja - AS! Sophie Elise AS! Hvor mange ganger må dette egentlig presiseres? "Det er helt idiotisk, spør du meg." Det er ganske enkel matematikk da, hun fikk flest stemmer. Med sinnsykt god margin. "Man kan si mye og mene mye om Sophie Elise, men på lik linje som alle oss andre, så er hun også bare en person." For det første har ikke hun som privatperson vunnet prisen, så hele kronikken bygger på en misforståelse. For det andre er hun ikke bare en person. Hun er kåret til Norges mektigste kvinne. Hun har "forbilde" tatovert på hånda! Hun har en enorm påvirkningskraft og hun er fullstendig klar over det.
Jaymie Skrevet 12. februar 2021 #22013 Skrevet 12. februar 2021 (endret) Jeg må bare legge ut denne her. Snap sin avstemming har fått 50k + svar og 49% stemte Sophie Elise AS. Flertallet her er nok ikke de over 30. Endret 12. februar 2021 av Jaymie 33
alli634 Skrevet 12. februar 2021 #22014 Skrevet 12. februar 2021 I VG-artikkelen linket til over er det også en poll om man synes prisen er fortjent eller ikke. Resultatet snakker vel for seg selv kilde: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x3QJ7n/25-under-25-at-sophie-elise-faar-gullbarbie-er-helt-idiotisk 30
Jaymie Skrevet 12. februar 2021 #22015 Skrevet 12. februar 2021 alli634 skrev (1 minutt siden): I VG-artikkelen linket til over er det også en poll om man synes prisen er fortjent eller ikke. Resultatet snakker vel for seg selv kilde: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x3QJ7n/25-under-25-at-sophie-elise-faar-gullbarbie-er-helt-idiotisk Det er sant, jeg bare synes Snap har en utrolig poll med ekstremt mange som har deltatt og med målgruppe som er yngre enn VGs. 18
Pust Skrevet 12. februar 2021 #22016 Skrevet 12. februar 2021 (endret) Isild skrev (2 timer siden): Når jeg leser kommentarfeltet under denne kronikken (nok en merkelig uttalelse, som ikke nevner saken - som er unødvendig seksualisering i REKLAME ) - så får jeg litt tilbake troen på at "folk flest" ser hva som foregår- og sier nei til det. Noen useriøse kommentarer her også selvsagt - som det er i alle kommentarfelt. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x3QJ7n/25-under-25-at-sophie-elise-faar-gullbarbie-er-helt-idiotisk Kronikkforfatteren er et eksempel på hvor viktig det er med øyeåpnere som Gullbarbie. Håper hun etter hvert leser begrunnelsen for tildelingen og forstår at det ikke dreier seg om «retten til å vise kropp». Nå venter vi bare på at TV2 slipper SE til i diverse kosemoseprogrammer, gjerne sammen med Kasper, så de kan fortelle om hvor skadelig det er for Sofie å få en slik pris og at hun er modig som viser seg naken med idealkroppen og at det er «sjalue» kjerringer på Kvinneguiden som står bak. Endret 12. februar 2021 av Pust Lagt til et avsnitt. 27
velociraptor Skrevet 13. februar 2021 #22017 Skrevet 13. februar 2021 Har det klikket helt for Unni Lindell? Hun tar jo helt av i kommentarfeltet på instagram under videoen der de presenterer vinneren... 39
Ilddåp Skrevet 13. februar 2021 #22018 Skrevet 13. februar 2021 Unni Lindell og SE er begge i forfatterstallen til Strawberry publishing. Sikkert derfor det forventes av Lindell å backe SE. Ser jo at bloggere som tilhører samme management også forventes å "bli venner" og klø hverandres rygg.... 32
Populært innlegg Isild Skrevet 13. februar 2021 Populært innlegg #22019 Skrevet 13. februar 2021 velociraptor skrev (6 timer siden): Har det klikket helt for Unni Lindell? Hun tar jo helt av i kommentarfeltet på instagram under videoen der de presenterer vinneren... I alle dager, Lindell virker jo helt "krakilsk". 58
Gjest hulillerunde Skrevet 13. februar 2021 #22020 Skrevet 13. februar 2021 Tror Lindell taper mer på å støtte SE i det lange løp enn hun vinner på det. Måten hun svarer på får henne til å fremstå dum
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå