Djungelvrål Skrevet 20. desember 2020 #20621 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (7 minutter siden): Dette er tolkning og derfor langt i fra en objektiv sannhet. Det er langt fra en tolkning, det er innlysende hva hensikten er. 13
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20622 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (3 timer siden): Dette er tolkning og derfor langt i fra en objektiv sannhet. Skjønner du ikke at det SE deler, er hennes profesjonelle virke? Det handler ikke om henne som privatperson eller hennes seksuelle lyster. Det handler om klikk, oppmerksomhet og penger i kassen. Hun er Norges største influenser. Ikke tro annet enn at alt hun legger ut er kalkulert, planlagt og en del av en strategi. Hvis hun på død og liv må kysse noen som ikke er hennes nærkontakt i denne tiden hvor vi alle anbefales å holde minst en meter avstand, kan hun gjerne gjøre det - men hvorfor tror du hun poster det på kanaler med hundretusener av følgere? Det MÅ jo være for oppmerksomhet - hva ellers skulle det være? OG nei - selv i disse tider, er det ikke obligatorisk for noen å dele absolutt alt man gjør i SoMe. Særlig ikke idiotiske ting som bryter med anbefalingene når hele verden er rammet av en pandemi. Å forsvare slik idiotoppførsel (og da snakker jeg primært om publiseringen av kysset, og ikke kysset i seg selv), er en helt merkverdig ting å gjøre, og er noe jeg har svært vanskelig for å forstå. Hva som er årsaken til at dette både publiseres og forsvares, har jeg svært vanskelig for å forstå. Er det virkelig mulig å være så korttenkt at man ikke bare synes det er OK oppførsel, men også forsvarer det? Finnes det virkelig ingen grenser for dumskap? 32
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20623 Skrevet 20. desember 2020 Apocalypte skrev (3 timer siden): Det er langt fra en tolkning, det er innlysende hva hensikten er. Åja? Er du tankeleser?
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20624 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (Akkurat nå): Åja? Er du tankeleser? Du burde lære deg litt om kommunikasjon. Det SE legger ut, er bevisst og kalkulert kommunikasjon. Tror du hun bare tilfeldigvis kommer borti telefonen sin og publiserer det som måtte ligge av bilder lett tilgjengelig? 29
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20625 Skrevet 20. desember 2020 pøbelsara skrev (8 minutter siden): Skjønner du ikke at det SE deler, er hennes profesjonelle virke? Det handler ikke om henne som privatperson eller hennes seksuelle lyster. Det handler om klikk, oppmerksomhet og penger i kassen. Hun er Norges største influenser. Ikke tro annet enn at alt hun legger ut er kalkulert, planlagt og en del av en strategi. Hvis hun på død og liv må kysse noen som ikke er hennes nærkontakt i denne tiden hvor vi alle anbefales å holde minst en meter avstand, kan hun gjerne gjøre det - men hvorfor tror du hun poster det på kanaler med hundretusener av følgere? Det MÅ jo være for oppmerksomhet - hva ellers skulle det være? OG nei - selv i disse tider, er det ikke obligatorisk for noen å dele absolutt alt man gjør i SoMe. Særlig ikke idiotiske ting som bryter med anbefalingene når hele verden er rammet av en pandemi. Å forsvare slik idiotoppførsel (og da snakker jeg primært om publiseringen av kysset, og ikke kysset i seg selv), er en helt merkverdig ting å gjøre, og er noe jeg har svært vanskelig for å forstå. Hva som er årsaken til at dette både publiseres og forsvares, har jeg svært vanskelig for å forstå. Er det virkelig mulig å være så korttenkt at man ikke bare synes det er OK oppførsel, men også forsvarer det? Finnes det virkelig ingen grenser for dumskap? Synes du er vanskelig å forholde deg til mennesker som mener noe helt annet enn det du mener? Å synke så lavt som å kalle min synsing for dumskap får meg til å tro at du ikke klarer å holde en diskusjon på et respektfult nivå. Sjekk forumet du skriver på. Det finnes en haug med tråder som omhandler nettopp det SE har gjort. Kysse andre mennesker man ikke har definert som et forhold. Hadde hun holdt en fest med 5+ mennesker så kunne jeg støttet majoriteten av kommentarene her inne men å reagere så sterkt på at hun kysser et annet menneske og poster bilder på nettet synes jeg er tragisk. Hvorfor ikke bruke tiden på å shame de som faktisk bryter loven, som fester eller går ut av boligen når de er syke. De kunne fortjent å få en slik tråd som er her på forumet.
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20626 Skrevet 20. desember 2020 pøbelsara skrev (4 minutter siden): Du burde lære deg litt om kommunikasjon. Det SE legger ut, er bevisst og kalkulert kommunikasjon. Tror du hun bare tilfeldigvis kommer borti telefonen sin og publiserer det som måtte ligge av bilder lett tilgjengelig? Du burde også lære deg litt/mye om kommunikasjon. "Hvordan diskutere med fremmede på nettet uten å gå til personangrep".
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20627 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (Akkurat nå): Du burde også lære deg litt/mye om kommunikasjon. "Hvordan diskutere med fremmede på nettet uten å gå til personangrep". Du skjønner ikke. Overhodet ikke. Takk for debatten. 28
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20628 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Du burde også lære deg litt/mye om kommunikasjon. "Hvordan diskutere med fremmede på nettet uten å gå til personangrep". Du kan jo svare på spørsmålene mine - Jane Eyre skrev (3 minutter siden): Synes du er vanskelig å forholde deg til mennesker som mener noe helt annet enn det du mener? Å synke så lavt som å kalle min synsing for dumskap får meg til å tro at du ikke klarer å holde en diskusjon på et respektfult nivå. Sjekk forumet du skriver på. Det finnes en haug med tråder som omhandler nettopp det SE har gjort. Kysse andre mennesker man ikke har definert som et forhold. Hadde hun holdt en fest med 5+ mennesker så kunne jeg støttet majoriteten av kommentarene her inne men å reagere så sterkt på at hun kysser et annet menneske og poster bilder på nettet synes jeg er tragisk. Hvorfor ikke bruke tiden på å shame de som faktisk bryter loven, som fester eller går ut av boligen når de er syke. De kunne fortjent å få en slik tråd som er her på forumet. Dette handler ikke om hva hun gjør, men hva hun velger å dele. SE tjente 7 mill i fjor fordi folk som lever av å selge ting, har skjønt at SE kan påvirke folk til å like den hun liker, til å mene det hun mener og dermed kjøpe det hun foreslår. Jeg har forøvrig ikke shamet noen - men jeg hevder at det er en helt idiotisk lite solidarisk ting å dele et slikt bilde når man har så stor påvirkning som SE faktisk har. Hvorfor ikke bruke den påvirkningen til noe andre enn hun selv kan ha nytte av? 16
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20629 Skrevet 20. desember 2020 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Du skjønner ikke. Overhodet ikke. Takk for debatten. Synes ikke dette var en god debatt fra din side. Men ok. God kveld
Kollontaj Skrevet 20. desember 2020 #20630 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (4 minutter siden): Synes du er vanskelig å forholde deg til mennesker som mener noe helt annet enn det du mener? Å synke så lavt som å kalle min synsing for dumskap får meg til å tro at du ikke klarer å holde en diskusjon på et respektfult nivå. Sjekk forumet du skriver på. Det finnes en haug med tråder som omhandler nettopp det SE har gjort. Kysse andre mennesker man ikke har definert som et forhold. Hadde hun holdt en fest med 5+ mennesker så kunne jeg støttet majoriteten av kommentarene her inne men å reagere så sterkt på at hun kysser et annet menneske og poster bilder på nettet synes jeg er tragisk. Hvorfor ikke bruke tiden på å shame de som faktisk bryter loven, som fester eller går ut av boligen når de er syke. De kunne fortjent å få en slik tråd som er her på forumet. Men det er jo, helt ærlig, dumskap. Enig i at du bedriver synsing, det må du gjerne gjøre, men om man skal diskutere SoMe-kommunikasjonen til en av Norges største influencere, bør man i det minste sette seg inn i hva det handler om. Det er ikke andre hva andre gjør eller ikke gjør det reageres på, det er en kvinne som for få år siden ble kåret til Norges mektigste innenfor media som diskuteres i denne tråden, å hevde at hun ikke påvirker med sine handlinger (og ikke bare ord) er intet mindre enn tanketomt vås. 19
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20631 Skrevet 20. desember 2020 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Men det er jo, helt ærlig, dumskap. Enig i at du bedriver synsing, det må du gjerne gjøre, men om man skal diskutere SoMe-kommunikasjonen til en av Norges største influencere, bør man i det minste sette seg inn i hva det handler om. Det er ikke andre hva andre gjør eller ikke gjør det reageres på, det er en kvinne som for få år siden ble kåret til Norges mektigste innenfor media som diskuteres i denne tråden, å hevde at hun ikke påvirker med sine handlinger (og ikke bare ord) er intet mindre enn tanketomt vås. Thank you! 6
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20632 Skrevet 20. desember 2020 Kollontaj skrev (Akkurat nå): Men det er jo, helt ærlig, dumskap. Enig i at du bedriver synsing, det må du gjerne gjøre, men om man skal diskutere SoMe-kommunikasjonen til en av Norges største influencere, bør man i det minste sette seg inn i hva det handler om. Det er ikke andre hva andre gjør eller ikke gjør det reageres på, det er en kvinne som for få år siden ble kåret til Norges mektigste innenfor media som diskuteres i denne tråden, å hevde at hun ikke påvirker med sine handlinger (og ikke bare ord) er intet mindre enn tanketomt vås. Kan du vise meg innlegget hvor jeg skriver at SE ikke har påvirkningskraft? Jeg har aldri ment at hun ikke påvirker. Men å tro at hun kan styre over menneskers seksualvaner/datingvaner tror jeg er en prematur hypotese. Folk kommer til å ha sex og kline under denne pandemien og et bilde hun legger ut tror jeg skader mindre enn netthetsen hun får i kommentarfeltet hennes.
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20633 Skrevet 20. desember 2020 pøbelsara skrev (7 minutter siden): Du kan jo svare på spørsmålene mine - Dette handler ikke om hva hun gjør, men hva hun velger å dele. SE tjente 7 mill i fjor fordi folk som lever av å selge ting, har skjønt at SE kan påvirke folk til å like den hun liker, til å mene det hun mener og dermed kjøpe det hun foreslår. Jeg har forøvrig ikke shamet noen - men jeg hevder at det er en helt idiotisk lite solidarisk ting å dele et slikt bilde når man har så stor påvirkning som SE faktisk har. Hvorfor ikke bruke den påvirkningen til noe andre enn hun selv kan ha nytte av? Hvorfor bruker man tid på henne når hun ikke bryter loven? Hun får ikke bot for dette kysset. Fester man med flere enn 5 mennesker får man bot. Jeg tror på ingen måte at bildet hennes setter i gang en covid-19 oppsving med flere innleggelser fordi folk kysser meg og knuller mer.
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20634 Skrevet 20. desember 2020 Det er ikke hets å stille spørsmål ved eller ikke være enig i kommunikasjonsstrategier til en profesjonell influenser. 12
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20635 Skrevet 20. desember 2020 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Det er ikke hets å stille spørsmål ved eller ikke være enig i kommunikasjonsstrategier til en profesjonell influenser. Å kalle noens mening for dumskap synes ikke jeg er hyggelig å det tar bort ønske om å fortsette en spennende debatt.
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20636 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (Akkurat nå): Hvorfor bruker man tid på henne når hun ikke bryter loven? Hun får ikke bot for dette kysset. Fester man med flere enn 5 mennesker får man bot. Jeg tror på ingen måte at bildet hennes setter i gang en covid-19 oppsving med flere innleggelser fordi folk kysser meg og knuller mer. Jeg kritiserer henne for å være et dårlig forbilde, for å vise at hun driter i anbefalingene og for at hun legger ut bilder kun for å skape uro og engasjement. Hvorfor kan hun ikke bare kysse Anikken uten å poste det, hvis hun så gjerne vil eller må kysse anikken? Hvorfor legge det ut? 22
Kollontaj Skrevet 20. desember 2020 #20637 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Kan du vise meg innlegget hvor jeg skriver at SE ikke har påvirkningskraft? Jeg har aldri ment at hun ikke påvirker. Men å tro at hun kan styre over menneskers seksualvaner/datingvaner tror jeg er en prematur hypotese. Folk kommer til å ha sex og kline under denne pandemien og et bilde hun legger ut tror jeg skader mindre enn netthetsen hun får i kommentarfeltet hennes. Hun har påvirkningskraft, bare ikke når hun viser at hun ikke følger reglene om sosial distansering? Det er unntaket? Visvas. Sammenligningen med netthets kan ikke være seriøst ment. Netthets er ikke ok (har ikke lest kommentarene) uansett, men reaksjoner på det en profesjonell aktør legger ut som content og dermed en del av sitt narrativ som genererer inntekter, er helt naturlig - og burde komme langt oftere. Reaksjonene, som SE helt klart vet kommer, er også endel av påvirkningen, det skaper interesse, omtale og klikk. Og inntekt. 15
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20638 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Å kalle noens mening for dumskap synes ikke jeg er hyggelig å det tar bort ønske om å fortsette en spennende debatt. Det er ikke så himla spennende å diskutere med en som ikke skjønner selve grunnlaget i profesjonell influencervirksomhet. Det er noen år siden SE satt på jenterommet og skrev naive ungpikebetraktninger. Hun er en profesjonell og erfaren aktør- Jeg diskuterer dette fordi jeg mener at influencere generelt bør ta et samfunnsansvar når de er så heldige at de drar inn bøtter og spann med penger på kommunikasjonen sin. Jo mer makt og innflytelse og penger de oppnår ved virksomheten sin, jo mer ansvar burde de ta. Det handler om at vi alle er den del av det samme samfunnet. For noen av oss er det provoserende at noen kan ta alle fordelene av noe og nekte å ta ansvaret som følger med. Når SEs unge følgere har gjort henne til millionær, er det fint om de samme følgerne kan oppleve at hun tar ansvar og engasjerer deg i noe som er bra for flere enn henne sjæl. Hva er vitsen med å legge ut et bilde av at man kysser noen som ikke er nærkontakt midt under en pandemi hvor det anbefales å holde minst en meters avstand til alle som ikke er nærkontakter? NB! Husk at det var SE selv som la ut bildet. HVilke seksuelle lyster hun evt måtte ha, har virkelig ingenting med det bildet å gjøre. Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant. 24
Jane Eyre Skrevet 20. desember 2020 #20639 Skrevet 20. desember 2020 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Jeg kritiserer henne for å være et dårlig forbilde, for å vise at hun driter i anbefalingene og for at hun legger ut bilder kun for å skape uro og engasjement. Hvorfor kan hun ikke bare kysse Anikken uten å poste det, hvis hun så gjerne vil eller må kysse anikken? Hvorfor legge det ut? Jeg synes det er bra at hun skaper engasjement. Denne pandemien og tiltakene for å hindre smitte er nødvendige men jeg synes også hun ved dette bildet belyser et viktig perspektiv nemlig nærhet, vennskap , intimitet. FHI la nylig ut en artikkel om ensomhet blant yngre mennesker som en signifikant konsekvens av sosial distansering. Mennekser trenger mennesker. Flere utbrudd etter mars har blitt knyttet til større ansamlinger av mennesker på samme sted, ikke kyss klapp og klem blant venner/relasjoner.
pøbelsara Skrevet 20. desember 2020 #20640 Skrevet 20. desember 2020 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er bra at hun skaper engasjement. Denne pandemien og tiltakene for å hindre smitte er nødvendige men jeg synes også hun ved dette bildet belyser et viktig perspektiv nemlig nærhet, vennskap , intimitet. FHI la nylig ut en artikkel om ensomhet blant yngre mennesker som en signifikant konsekvens av sosial distansering. Mennekser trenger mennesker. Flere utbrudd etter mars har blitt knyttet til større ansamlinger av mennesker på samme sted, ikke kyss klapp og klem blant venner/relasjoner. men å bryte anbefalingene for nærkontakter avhjelper da virkelig ikke problemet - hverken problemet med ensomhet eller smittespredningen. Jeg synes det er skikkelig ræva dårlig av henne å poste slike bilder, og det engasjementet handler jo bare om at hun - som vanlig - hyler om at folk er så slemme og skal ta henne for alt. 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå