Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, Savan skrev:

Skriver dette først og fremst til deg, Sophie Elise.

Javel, så har du ikke ryggrad til å stille i debatt eller svare på kritikk fra andre voksne. Det sier ganske mye om deg bare det, og at pappa må forsvare deg i ditt sted, mens du følger opp «stormen» ved å sitte der som en arrogant drittunge på egen youtube kanal og lirer av deg at «debatten om plastisk kirurgi e jo bare en runke-ring», mens det er kronisk runke-ring rundt deg i alle kommentarfelt på youtube og instagram. Kjendisene står i kø for å sleike den opererte ræva di. Media også. JAVEL 🤷‍♀️

Du får en kommentar fra en 15 (!!) år gammel følger om at noe av det du poster på instagram påvirker vedkommende negativt. Saklig, konstruktivt, fra hjertet til ei ung jente- FAEN så tøff hun er som tør å si ifra til deg foran runke-ringen din! Og hva gjør du? Du ignorerer henne. Selv når dine voksne(!!) følgere gir henne refs om at du ikke kan ta noe ansvar for at hun påvirkes negativt av dine handlinger. Hun får beskjed om at selvbildet hennes er KUN hennes ansvar og noe hun må jobbe med selv. Og jeg tenker bare.. Helvete heller, det er jo pinadø ikke hu som trenger å høre det der- DET ER JO DU!

En 15 åring som reflekterer over at hun blir usikker når hun ser bildene av deg, men hun vil ikke ta silikon.. Mens du faen enda gnåler om glamourmodellene du så på tv som ung, hvor vanskelig det var for deg å takle at andre jenter var penere enn deg, og at du til og med måtte operere fitta di, fordi du så at andre jenter i dusjen hadde «finere» fitte enn deg- hva i HELVETE vil du oppnå med å sette fokus på sånne greier?? Hvorfor vil du INSPIRERE unge jenter til å SKAMME SEG over kjønnsorganet sitt, når du vet selv så godt hvor sårbar og selvkritisk man er som ung?? At de skal grue seg til å dusje felles fordi «fitta er all over the place», en sånn som Sophie Elise måtte operere du vet..?

Du er helt ekkelt overfladisk og fokusert og forelska i eget utseende, men hvorfor må du dele så mye om det? Hvorfor må du snakke om botox, fillers, kirurgi til de unge? Du vet at de hører på deg! Du vet at du tjener penger på dem!

Du vet hvor lettpåvirkelige de er! Du VET hvor unge de er, du ser dem, du møter dem, du klemmer og tar bilder med dem. De er BARN og TENÅRINGER for satan, du er VOKSEN. Din kropp, ditt valg, operer deg i hjel om det er det du må, men ta nå LITT hensyn til hva du prakker på unga din ekshibisjonist! Flott for deg at du er stolt av plastikken i ræva og puppene, men hvorfor skal du på liv og død flashe dem til jenter og gutter helt ned i barneskole-alder?? 

FAEN så lavmål, at du lar voksne forsvare deg fra kritikken til og med når den kommer fra barn. Faen så feigt. Faen så nedrig at du holder kjeft og ikke kan koste på deg å gi feedback a la «du er kjempefin, du trenger virkelig ikke å operere deg. At jeg har dårlig selvtillit må du ikke la smitte over på deg!» Faen ta det oppblåste egoet ditt. Faen så arrogant og innbilsk du er. Om vedkommende hadde sagt «sjukt fine pupper❤️», DET hadde du funnet energien til å svare på. For sånn feedback gir du respons.

Jeg skrev at det er synd på deg- men nå klarer jeg faktisk ikke å ha empati med deg mer. Du har fått så mye sjanser der du kunne vokst og utviklet deg, så mye konstruktiv feedback som du bare vender det døve øret til. For du gjør det på bekostning av de unge følgerne dine. Og du lar andre voksne backe det opp! Det er sinnsykt å være vitne til. Det er kvalmt. Det er patetisk og tragisk.

Håper inderlig den dagen nesa kollapser, du får lammelser av botoxen, implantatene begynner å lekke eller kapsler seg inn eller hva enn, at du har baller til å være åpen om det og at det kommer en «Ting jeg har lært del 2».

Tenker helt ærlig at du er så skakkjørt når det kommer til moral, så ansvarsløs når det kommer til den enorme makta og påvirkningskraften du har, at du er så lite moden og reflektert over hva du gjør og hvorfor du gjør det, og hvem og hva du gjør det for, at du burde fått oppnevnt en fuckings verge som går igjennom alt du så ukritisk spyr ut av deg av content på alle plattformer. En verge som har unges beste i bakhodet, for det klarer du ikke selv. 

Det er ikke ditt ansvar alene, nei. Vi er alle noens forbilde og vi har alle et ansvar for de som kommer etter oss. Du har dessverre veldig mange som ser opp til deg, det betyr ekstra mye ansvar. Ingen ber deg om å være perfekt- men vær varsom! Ta hensyn! Vis omtanke! Ha respekt for at de kanskje er minst like usikre og lettpåvirkelige som du har vært! SKJERP DEG!!

Fantastisk 👏 dette innlegget bør sendes videre, til "store aviser" og ikke minst til SE selv. 

Jeg bøyer meg i støvet for forfatteren av dette.

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Gjest eelisabethh
Skrevet

Nå kommer jeg til å være en smule generaliserende, men det får bare være.

Når SE deler alt om komplekser og operasjoner, så tenker jeg at det kommer fra et utelukkende egoistisk behov for å bli godtatt. Hun savnet nok et "forbilde" som kunne normalisere kosmetiske operasjoner da hun vokste opp. Jeg tror at hun både følte og føler mye skam over operasjonene. Det er også det eneste jeg tenker når følgere føler seg "inspirert" og "kjenner seg igjen" i SE sine tanker og valg; hun har sendt ut et signal om at det er normalt og greit å (ønske å) operere bort kompleksene sine. Jeg tror ikke at de som sender fine meldinger til SE gjør det fordi de føler seg god nok som dem er, men fordi samvittigheten over å ville operere har blitt noe lettet av SE sin normalisering av temaet. 

Føler at meg når jeg var 17 og SE som 25 åring har mye av samme tankegangen... alt er greit, så lenge du vrir og vender på det, ingenting er svart-hvitt, hvem kan si at mitt behov for å dele er mindre viktig enn andres evne til å bli påvirket... 

Skrevet (endret)

Det forbauser meg litt at SE tydeligvis tror boka selger så godt fordi den er så god, og fordi hun er en forfatter i en annen klasse enn andre influencere.

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvorvidt den er godt skrevet eller ikke, men det er jo klart at SE og hennes like har en helt annen følgerskare enn kongen.

Man kan vise til lignende medieoppslag om lignende bøker. Influencerbøker topper ALLTID boklista når de kommer ut, uansett kvalitet.

Om bøkene "står seg" over tid er en annen sak. (Det gjør sannsynligvis Harald Stanghelles "Kongen forteller".)

Sophie Elise: https://trd.by/Kultur/2020/11/06/–-Det-føles-nesten-feil-å-si-at-jeg-har-slått-kongen-men-det-er-jo-det-jeg-har-gjort-22951460.ece

Anne Brith Davidsen: https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-herjer-pa-boklistene/3423628212.html

Kokkejævel: https://www.ifinnmark.no/asbjorn-42-topper-boklistene-dette-er-helt-sykt/s/5-81-1212750

Anniken Jørgensen: http://bedriftsportalen.org/blogger-topper-boklista-slaktes-for-personlige-utleveringer-i-ny-bok/

Anna Rasmussen: https://bok365.no/artikkel/rett-inn-pa-forsteplass/

Endret av Finlay
Skrevet
På 1.11.2020 den 16.12, Airman skrev:

Æsj haterne på ferde igjen.. Duh alle menn liker henne, alle unge jenter liker henne, så er det en liten kvinnegruppe lik Ottar, som sitter bitre og prater drit om henne, Maria Moen osv. Boring å lese floodingen deres

Eh, nei! 😂 Herregud. Du skal ha for forsøket da ❤

• Liker 8
Skrevet
44 minutter siden, Finlay skrev:

Det forbauser meg litt at SE tydeligvis tror boka selger så godt fordi den er så god, og fordi hun er en forfatter i en annen klasse enn andre influencere.

Nå skal ikke jeg uttale meg om hvorvidt den er godt skrevet eller ikke, men det er jo klart at SE og hennes like har en helt annen følgerskare enn kongen.

Man kan vise til lignende medieoppslag om lignende bøker. Influencerbøker topper ALLTID boklista når de kommer ut, uansett kvalitet.

Om bøkene "står seg" over tid er en annen sak. (Det gjør sannsynligvis Harald Stanghelles "Kongen forteller".)

Sophie Elise: https://trd.by/Kultur/2020/11/06/–-Det-føles-nesten-feil-å-si-at-jeg-har-slått-kongen-men-det-er-jo-det-jeg-har-gjort-22951460.ece

Anne Brith Davidsen: https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-herjer-pa-boklistene/3423628212.html

Kokkejævel: https://www.ifinnmark.no/asbjorn-42-topper-boklistene-dette-er-helt-sykt/s/5-81-1212750

Anniken Jørgensen: https://www.nrk.no/kultur/slaktet-for-personlige-utleveringer-i-ny-bok-1.14226208

Enig.

Det er fascinerende hvordan skryt alltid er berettiget, mens kritikk er «hat»/«misunnelse» eller lignende. 
Jeg sliter litt med å si meg enig i at SE skriver godt. Hun lever av det; ja, men kan ikke tro hun hadde fått gitt ut bøker hadde det ikke vært for alt rundt henne - og da mener jeg ikke en plukk søppel-REKLAME i ny og ne, eller fokus på palmeolje eller grisevelferd, for helt ærlig: DÉT er ikke det første som dukker opp i hodet når Sophie Elise blir nevnt.

Hun er som en billedbok: teksten bærer ikke bildene, men det er en helhet, et samspill mellom tekst og bilder. Sophie Elise kan ikke forlange at man kun skal se den ene biten (tekstene/det hun sier/«mener») uten at bildene - da mener jeg bokstavelig talt bildene hun legger ut, samt det hun ellers er et symbol på, f.eks. at å kosmetisk endre på alt en ikke liker der og da er løsningen - teller med i helhetsbildet.

• Liker 13
Skrevet
16 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg sliter med å ta innlegget ditt seriøst når du banner og bruker stygge ord. Da taper du debatten.

Enig eg begynte å lese og syntes det var veldig bra men så datt eg av når det gikk over til banning, stygge ord og tydelig sinnet. Til slutt sluttet eg å lese fordi det ble for useriøst

Skrevet

Hun er som de pene, populære og skoleflinke jentene jeg husker fra 8.klasse på ungdomsskolen. Når vi andre fikk 3-er i matteprøve til tross for at vi hadde pugget og jobbet oss i hjel med stoffet, så begynte de populære jentene å grine, banne og stod å hulket på skulderen til en eller annen gutt fordi de "bare" fikk 5 på samme prøve. Sånn er hun. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Emmelise skrev:

Ekstremt gammelt nytt, og det har allerede blitt tatt opp tidligere i tråden om akkurat det hykleriet.

Beklager, det visste jeg ikke. Godt at det ble tatt opp tidligere.

Skrevet
6 timer siden, Trude4 skrev:

Enig eg begynte å lese og syntes det var veldig bra men så datt eg av når det gikk over til banning, stygge ord og tydelig sinnet. Til slutt sluttet eg å lese fordi det ble for useriøst

Helt greit det. Kan du ikke bare skrive noe bedre selv da, helt som du vil ha det, uten banning? Show me how it’s done 😉

• Liker 6
Gjest Melise__87
Skrevet (endret)

😬🙄 Alt for oppmerksomhet

Screenshot_20201109_181006.jpg

Endret av Melise__87
Skrevet
2 minutter siden, Melise__87 skrev:

😬🙄 Alt for oppmerksomhet

Tror det er en skrivefeil der, skrives det ikke ekshibisjonist?

• Liker 30
Skrevet

Det bildet med tampongsnor. "Feminist". Hahaha. Feminisme er ikke å kjempe for sin egen "rett" til å vise seg naken (eller å vise at man har mensen)  på internett. 

Jeg gidder ikke å bli paff av henne lenger, blir mer paff av media, kjendiser og heiagjeng som applauderer "feminismen" og fitteskammen hun lærer oss om. 

• Liker 44
Skrevet
1 time siden, Melise__87 skrev:

😬🙄 Alt for oppmerksomhet

Kan se for meg at pappa/styremedlem Isaachsens er kjempestolt over datter/samarbeidspartner som legger ut slike bilder 🙄

Skrevet

Tampongen sitter feil, det er ihvertfall sikkert.  Kanskje hun ikke vet at den skal lengre inn?

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Tampongen sitter feil, det er ihvertfall sikkert.  Kanskje hun ikke vet at den skal lengre inn?

Mulig at det ikke bare rumpe operasjonen som gikk feil? I andre kulturer når man gjør en kjønnslemlestelse ( som er å fjerne og endre på kjønnsorganet til kvinner) så hender det at de blir så ødelagte at de ikke kan ha et normalt sexliv? 

Skrevet
17 minutter siden, Lin11 skrev:

Kan se for meg at pappa/styremedlem Isaachsens er kjempestolt over datter/samarbeidspartner som legger ut slike bilder 🙄

"Hun deler jo bare litt fra livet sitt" som han forsvarte henne med i "Debatten" en gang i tiden. Så da syns han nok det er supert at hun deler tampongsnor og merker det med "feminisme" også. 

Han har tydeligvis ment at det er supert at hun har "delt fra livet sitt" fra hun var 16 på barnerommet sitt i Harstad, så jeg vet ikke helt hva jeg tenker om han jeg altså. Jeg selv laget et "helvete" og fikk lagt ned bloggen til min tenåring en gang i tiden, fordi jeg ikke syns det var fint overhodet at hun delte fra livet sitt ;) 

Tror faktisk at han er stolt jeg. 

• Liker 14
Skrevet

Trodde hun var miljøforkjemper, jeg.. men mensbeger er kanskje ikke innafor å vise "in action" på instagram. 

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, Melise__87 skrev:

😬🙄 Alt for oppmerksomhet

Hjelpe meg... At hun ikke vil beholde noe privatliv er helt fjernt for meg. Blir helt målløs. 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...