Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Airman skrev:

Du får henvende deg til de som er enige med deg her, jeg deltar ikke lengre i denne tråden

Ok. Er jo du som prøver, uten å gi argumenter for det, å innføre ekkokammer her når du ikke tillater andre å komme med kritikk av hvordan en maktperson forvalter millionbedriften og påvirkningskraften sin 🙄

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, Airman skrev:

Ok, du får henvende deg til andre som er enig med deg i ekkokammerset her, jeg deltar ikke mer i denne tråden. Hun har tusenvis av følgere som kan ta hver sin økt her. 

Du er på et diskusjonsforum, dette er en DISKUSJONStråd- du tåler jo ikke at det diskuteres 😅 Høres ut som du er i skyttergravskrig eller noe 😂 Du får sende inn resten av troppen da, hvis du må kapitulere 😉 God helg!

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Airman skrev:

Ok, du får henvende deg til andre som er enig med deg i ekkokammerset her, jeg deltar ikke mer i denne tråden. Hun har tusenvis av følgere som kan ta hver sin økt her. 

Det heter EKKOKAMMER aka kjent argumentasjon fra folk/management som profitterer på denne kyniske og løgnaktige bedriften. 

Gjest Jeeeeeeea
Skrevet

På instaposten SE har lagt ut om sin mamma, der er det en som har kommentert at SE ligner på mammaen sin. Men SE har jo operert bort trekkene som kommer fra mor? Jeg syns mammaen til SE er vakker og hun utstråler godhet. Trist at SE har valgt og operere bort disse trekkene. Misforstå meg rett, men hvordan kan SE si at mor er så vakker, når hun selv måtte operere seg for og bli vakker? Igjen, mener ingenting negativt om utseende til moren. Hun ser virkelig flott ut ❤️ Men det må da gjøre forferdelig vondt for mor og se sin datter bevisst gå inn for og ikke ligne på henne... 

Skrevet
1 minutt siden, Jeeeeeeea skrev:

På instaposten SE har lagt ut om sin mamma, der er det en som har kommentert at SE ligner på mammaen sin. Men SE har jo operert bort trekkene som kommer fra mor? Jeg syns mammaen til SE er vakker og hun utstråler godhet. Trist at SE har valgt og operere bort disse trekkene. Misforstå meg rett, men hvordan kan SE si at mor er så vakker, når hun selv måtte operere seg for og bli vakker? Igjen, mener ingenting negativt om utseende til moren. Hun ser virkelig flott ut ❤️ Men det må da gjøre forferdelig vondt for mor og se sin datter bevisst gå inn for og ikke ligne på henne... 

Ja det er på grensen til creepy hvor lite hun ligner på sitt opprinnelige jeg....hun må VIRKELIG  ha hatet utseendet sitt!  

• Liker 15
Skrevet
33 minutter siden, Apocalypte skrev:

Ja det er på grensen til creepy hvor lite hun ligner på sitt opprinnelige jeg....hun må VIRKELIG  ha hatet utseendet sitt!  

Dette. Om hun bare kunne ‘own up to this’ (kommer ikke på hvordan jeg formulerer det på norsk).. For hun skylder jo selv blankt på ytre faktorer: de vakre jentene på instagram, på skolen, glamourmodeller, Hollywood, hun er «dessverre et produkt av sin tid» eller hvordan hun nå har formulert det.. Men det har starta i hennes eget hode, og det er bare inni der det kan stoppe! Og det er så frustrerende at hun selv skal ha enerett på den evige offerrollen som ung og lettpåvirkelig, og unisont blånekter å ta noe som helst ansvar for at hun nå er voksen, innehaver av en millionbedrift, har hundretusenvis av følgere, og enda insisterer på å vise rumpeoperasjonen sin på tv, skriver bok om fitteskam, snakker hemningsløst om botox og fillers på youtube, og må vise frem kropp i alle settinger, uten å være LITT kritisk til hvem som er publikum eller hvem som er målgruppa hennes. Hun gir rett og slett fullstendig faen. Og jeg mistenker at hun kanskje aldri vil se behovet for det heller, for det hun gjør funker jo, hun får det hun vil ha, skryt og ros og penger og oppmerksomhet, og media og kjendisNorge og managerpappaen verner om det hun fronter, de hyller henne, løfter henne frem og lar henne gli åleglatt unna alle kontroverser og konfrontasjoner.. Hun vil ikke stille opp i noen debatt, for det er en «runke-ring», og enda ser hun ikke den massive «runke-ringen» som omslutter henne. Og hun blir bare mer og mer narsissistisk, selvsentrert, selvopptatt, overfladisk, desillusjonert i sin «feministiske» «kamp» for å vise frem hvor fornøyd hun er med en kropp og et ansikt hun har betalt, blødd, lidd for.. Risikert livet for. At hun har dratt selvhatet så ekstremt at hun ikke lenger ligner sin egen mor eller søster, hun kommer sannsynligvis ikke til å ligne sine egne barn! Og enda nekter hun å ta innover seg at noe av kritikken hun får er helt legitim. Hun kjører bare på enda hardere!

Det er synd på henne, men samtidig fremstår hun mer og mer som en fullstendig egosentrisk, skruppelløs, samvittighetsløs, kalkulerende,  kynisk, grådig, manipulerende narsissist. Som verken kan eller vil forandre på noe som ikke en skalpell bare kan kutte bort.. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
1 time siden, Jeeeeeeea skrev:

Hennes genetiske utseende var nok dessverre milevis unna hvordan hun VILLE se ut.

Hun forteller jo selv hvor betatt hun ble av glamourjentene på tv, men manglet både høyden, og generelt den looken de hadde. 

Så hun opererte seg ganske enkelt til glamourlooken. Høyden kan hun forhåpentligvis ikke gjøre noe med. 

Så får det vel bare være at den lille tynne kroppen - som stadig vekk går gjennom veldokumenterte juicekurer - beklageligvis ser en smule merkelig ut med de ekstremt fyldige hoftene.

Endret av Finlay
Skrevet (endret)
12 timer siden, Apocalypte skrev:

Creepy er rett ord. 

Hun har foretatt en full rekonstruksjon av ansikt og kropp ( vet ikke om rekonstruksjon er rett ord. "OMkonstruksjon" kanskje)  -for å bli en annen person. 

Hun har rett i at vi har noe å lære av dette, men ikke det boken gir utrykk for. 

Jeg mener vi burde lære at det er helt sykt at en frisk jente har gjort dette, og at denne jenta selger "fitteskam" og komplekser til tenåringer for millioner av kroner i året - til terningkast 6 i media. 

Endret av Isild
  • Liker 22
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
21 timer siden, Airman skrev:

Hvorfor skal jeg det? Jeg trives ikke i et ekkokammer. Dette er en diskusjonstråd. Jeg er oppriktig interessert i å høre hvorfor du mener det er helt greit at en profesjonell påvirker (influenser) tjener 6 millioner kroner i året på å påføre hundretusenvis av unge mennesker enorme komplekser over kroppene sine. Fitteskam, rumpe- og hofteskam, puppeskam, skam over nese og hårfeste, skam over lepper, negler, øyevipper og så videre.

Hvorfor syns du det er helt greit å tjene seg søkkrik på andres usikkerhet, og å inspirere dagens unge til å legge de friske kroppene sine på operasjonsbordet for å skjæres i? Jeg gjentar at Sophie Elise er en profesjonell påvirker som på grunn av påvirkningskraften sin håver inn 6 mill i året fra annonsører. På å påvirke andres levevaner og verdier.

Venter spent på svar, @Airman.

Endret av Tannbein
Skrevet
På 6.11.2020 den 14.15, Finlay skrev:

Til og med Anne Brith lå på topp en uke eller to

Var neppe det store salget av den boka, nei, så det var rart den faktisk lå på toppen, men det var vel ene og alene pga AB sin opptreden på God Morgen Norge hvor hun spådde et jordskjelv......som aldri kom da, men men 😛

• Liker 7
Skrevet

@Savan. Utrolig bra innlegg. Blir helt fortvilet over hva det menneske lirer av seg. Håper hun en dag møter seg selv i døren og skammer seg noe helt gjævelig...

• Liker 18
Skrevet
3 timer siden, Savan skrev:

Skriver dette først og fremst til deg, Sophie Elise.

Javel, så har du ikke ryggrad til å stille i debatt eller svare på kritikk fra andre voksne. Det sier ganske mye om deg bare det, og at pappa må forsvare deg i ditt sted, mens du følger opp «stormen» ved å sitte der som en arrogant drittunge på egen youtube kanal og lirer av deg at «debatten om plastisk kirurgi e jo bare en runke-ring», mens det er kronisk runke-ring rundt deg i alle kommentarfelt på youtube og instagram. Kjendisene står i kø for å sleike den opererte ræva di. Media også. JAVEL 🤷‍♀️

Du får en kommentar fra en 15 (!!) år gammel følger om at noe av det du poster på instagram påvirker vedkommende negativt. Saklig, konstruktivt, fra hjertet til ei ung jente- FAEN så tøff hun er som tør å si ifra til deg foran runke-ringen din! Og hva gjør du? Du ignorerer henne. Selv når dine voksne(!!) følgere gir henne refs om at du ikke kan ta noe ansvar for at hun påvirkes negativt av dine handlinger. Hun får beskjed om at selvbildet hennes er KUN hennes ansvar og noe hun må jobbe med selv. Og jeg tenker bare.. Helvete heller, det er jo pinadø ikke hu som trenger å høre det der- DET ER JO DU!

En 15 åring som reflekterer over at hun blir usikker når hun ser bildene av deg, men hun vil ikke ta silikon.. Mens du faen enda gnåler om glamourmodellene du så på tv som ung, hvor vanskelig det var for deg å takle at andre jenter var penere enn deg, og at du til og med måtte operere fitta di, fordi du så at andre jenter i dusjen hadde «finere» fitte enn deg- hva i HELVETE vil du oppnå med å sette fokus på sånne greier?? Hvorfor vil du INSPIRERE unge jenter til å SKAMME SEG over kjønnsorganet sitt, når du vet selv så godt hvor sårbar og selvkritisk man er som ung?? At de skal grue seg til å dusje felles fordi «fitta er all over the place», en sånn som Sophie Elise måtte operere du vet..?

Du er helt ekkelt overfladisk og fokusert og forelska i eget utseende, men hvorfor må du dele så mye om det? Hvorfor må du snakke om botox, fillers, kirurgi til de unge? Du vet at de hører på deg! Du vet at du tjener penger på dem!

Du vet hvor lettpåvirkelige de er! Du VET hvor unge de er, du ser dem, du møter dem, du klemmer og tar bilder med dem. De er BARN og TENÅRINGER for satan, du er VOKSEN. Din kropp, ditt valg, operer deg i hjel om det er det du må, men ta nå LITT hensyn til hva du prakker på unga din ekshibisjonist! Flott for deg at du er stolt av plastikken i ræva og puppene, men hvorfor skal du på liv og død flashe dem til jenter og gutter helt ned i barneskole-alder?? 

FAEN så lavmål, at du lar voksne forsvare deg fra kritikken til og med når den kommer fra barn. Faen så feigt. Faen så nedrig at du holder kjeft og ikke kan koste på deg å gi feedback a la «du er kjempefin, du trenger virkelig ikke å operere deg. At jeg har dårlig selvtillit må du ikke la smitte over på deg!» Faen ta det oppblåste egoet ditt. Faen så arrogant og innbilsk du er. Om vedkommende hadde sagt «sjukt fine pupper❤️», DET hadde du funnet energien til å svare på. For sånn feedback gir du respons.

Jeg skrev at det er synd på deg- men nå klarer jeg faktisk ikke å ha empati med deg mer. Du har fått så mye sjanser der du kunne vokst og utviklet deg, så mye konstruktiv feedback som du bare vender det døve øret til. For du gjør det på bekostning av de unge følgerne dine. Og du lar andre voksne backe det opp! Det er sinnsykt å være vitne til. Det er kvalmt. Det er patetisk og tragisk.

Håper inderlig den dagen nesa kollapser, du får lammelser av botoxen, implantatene begynner å lekke eller kapsler seg inn eller hva enn, at du har baller til å være åpen om det og at det kommer en «Ting jeg har lært del 2».

Tenker helt ærlig at du er så skakkjørt når det kommer til moral, så ansvarsløs når det kommer til den enorme makta og påvirkningskraften du har, at du er så lite moden og reflektert over hva du gjør og hvorfor du gjør det, og hvem og hva du gjør det for, at du burde fått oppnevnt en fuckings verge som går igjennom alt du så ukritisk spyr ut av deg av content på alle plattformer. En verge som har unges beste i bakhodet, for det klarer du ikke selv. 

Det er ikke ditt ansvar alene, nei. Vi er alle noens forbilde og vi har alle et ansvar for de som kommer etter oss. Du har dessverre veldig mange som ser opp til deg, det betyr ekstra mye ansvar. Ingen ber deg om å være perfekt- men vær varsom! Ta hensyn! Vis omtanke! Ha respekt for at de kanskje er minst like usikre og lettpåvirkelige som du har vært! SKJERP DEG!!

Jeg sliter med å ta innlegget ditt seriøst når du banner og bruker stygge ord. Da taper du debatten.

• Liker 11
Skrevet
22 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg sliter med å ta innlegget ditt seriøst når du banner og bruker stygge ord. Da taper du debatten.

Så får du velge å ikke ta meg seriøst da. Å si sin mening om en sak handler da ikke om å «vinne eller tape»!

• Liker 48
Skrevet
17 minutter siden, Savan skrev:

Så får du velge å ikke ta meg seriøst da. Å si sin mening om en sak handler da ikke om å «vinne eller tape»!

Når en tyr til ufinheter og banning, har man tapt.

• Liker 4
Skrevet

@Savan Jeg bøyer meg i støvet for dine kloke ord! 👏🏼

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Javel, var ikke klar over at det satt en dommer her inne som avgjorde det 🤓 Tåler fint å tape, du!

Kan du ikke bare skrive det perfekte innlegget selv da?

• Liker 37
Skrevet
55 minutter siden, Honey Dew skrev:

Banning er jo bare språklig krydder, og forøvrig brukt på en helt utmerket måte i det innlegget :filer:

• Liker 36
Skrevet (endret)
1 time siden, Honey Dew skrev:

https://www.sciencealert.com/swearing-is-a-sign-of-more-intelligence-not-less-say-scientists

"Swearing appears to be a feature of language that an articulate speaker can use in order to communicate with maximum effectiveness." 

Bøyer meg i støvet @Savan 👏👏👏

Endret av DianaV
  • Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...