Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fidoss skrev (10 minutter siden):

Altså hallo. Jeg er en helt vanlig person, og hadde også med baby på trening. Mange som er opptatt av trening har baby med. Trening er godt for både psykisk og fysisk helse. Hun kjenner vell sin egen kropp, og hva den tåler etter fødsel. 

Noen trenger barnevakt tidlig. For noen er det å få barn en ufattelig stor omveltning. Vi hadde barnet på overnatting da han var 4 måneder, slik at vi kunne sove. Vi var helt totalt ødelagt. Baby som våknet hver time, jeg måtte gi erstatning, deretter amme også gi mat på nytt igjen etter 1 - 1,5 time pga lav vekt. Dette er med hånden på hjertet den mest grusomme tiden. Jeg var også på trening, men var faktisk ganske ødelagt i formen av stort blodtap som gjorde meg utslitt i flere måneder etterpå. Vi vet jo veldig lite om hvordan hun har det, er jo ikke lenge siden hun gråt på story. 

Tenker det er greit å ha meninger om andre, men tiden etter en kvinne har født og fått sitt første barn er gjerne en tid man bør trå ganske varsomt. 

tiden etter en kvinne har født og fått sitt første barn er ikke tiden for å kritisere at den nybakte moren kynisk bruker babyen i markedsføring eller at hun må ha barnevakt til babyen på noen få uker som uansett sover 20 timer i døgnet og aldri gråter, og du ser heller ikke forskjell på 4 måneder med en baby som aldri sover, og noen få uker gammel for å dra på date?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (15 minutter siden):

Oi, jeg hadde aldri dratt fra en baby på noen uker for å trene. Den babyen hadde vært med ja! 

Og igjen man drar ikke med seg en baby som en jævla veske 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Nonish91 skrev (24 minutter siden):

Det er jo en bag som er beregnet på å ha babyer i. Hvordan i alle dager skal man ellers bære en bag? Er den værre enn å bære babyen rundt i eks en bilstol? 

Skrevet
Nonish91 skrev (30 minutter siden):

Så lenge  det babyen ligger i er  laget og godkjent å ha en baby i spiller det da ingen rolle ? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Sunfl0wer skrev (10 minutter siden):

Det er jo en bag som er beregnet på å ha babyer i. Hvordan i alle dager skal man ellers bære en bag? Er den værre enn å bære babyen rundt i eks en bilstol? 

Er ikke det jeg mener, hu drar den med seg rundt. Inn og ut av bilen hele tiden. Drar den rundt som en jævla veske. Sikkert ikke så behagelig for den babyen å finne roen eller sove, så blir den igjen bært til bilen eller ut av bilen. En nyfødt baby trenger å hvile, ha det fint å rolig rundt seg, ikke forstyrre den hvert 10 minutt 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Nonish91 skrev (4 minutter siden):

Er ikke det jeg mener, hu drar den med seg rundt. Inn og ut av bilen hele tiden. Drar den rundt som en jævla veske. Sikkert ikke så behagelig for den babyen å finne roen eller sove, så blir den igjen bært til bilen eller ut av bilen. En nyfødt baby trenger å hvile, ha det fint å rolig rundt seg, ikke forstyrre den hvert 10 minutt 

Skal man sitte inne 24/7 selv om man har fått ett barn? En  baby kan fint bli flyttet fra eks en bilstol til en bag uten å våkne. Og hvordan vet du at den blir forstyrret hver 10 minutt? Av at hun har lagt ut en gang at hun har hatt den med seg på trening? Man skal virkelig ikke måtte være innelåst for at barnet skal ha ro. Om det stemmer at barnet har ett godt sovehjerte så tar den virkelig ikke skade av å bli med på ting🤦‍♀️ 

Endret av Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Nonish91 skrev (4 minutter siden):

SE bruker den babyen til m inntjening av penger og det er fordømt kynisk og forferdelig å bruke et barn på denne måten. 
Her syns jeg du bommer, hun forstyrrer da ikke ungen hvert 10 minutt som du sier i alle fall kan ikke vi vite noe om det? Og babyer tåler å være med på ting. Tenk når man har flere barn enn en da? Hva skal en gjøre med babyen på sommeravslutninger, foreldresamtaler, henting i barnehage , bursdager og lignende? Ha barnevakt? 

Endret av Klink
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Nonish91 skrev (21 minutter siden):

Hvis babyen sover 20 timer i døgnet så høres det ut som at den får hvilt seg godt. Og hun drar den jo ikke med seg rundt så mye når de allerede nå de første 3 ukene har hatt barnevakt svært mange ganger for å ha egentid og kjærestetid.

• Liker 5
Skrevet

Å legge ut på sin bedriftskanal at hun har med seg barnet på trening, det er barneeksponering.

Og mor og bedriftseier greier nok en gang ikke å gjøre dette uten å ha fokuset på egen kropp.

Ikke friskt, ikke vettugt.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Frisk Frosk skrev (19 minutter siden):

Å legge ut på sin bedriftskanal at hun har med seg barnet på trening, det er barneeksponering.

Og mor og bedriftseier greier nok en gang ikke å gjøre dette uten å ha fokuset på egen kropp.

Ikke friskt, ikke vettugt.

Så bildet av en bag der man ikke engang ser babyen er altså eksponering? 

Og er ikke treningsinnhold fokus på kropp? 

Skrevet
Pidla skrev (7 timer siden):

Jeg har ingen planer om å høre, så spør her. Hvorfor sover de så lite hvis babyen sover 20 timer i døgnet? (Som jeg leste på VG)

Har tenkt det samme... Hvorfor i all verden får de ikke sovet mer når babyen sover så mye???

Og barnevakt til en nyfødt baby, for å kunne dra ut på date og overnatting på hotell?? Merkelig prioritering!

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Ironisk når en påvirker som SE AS poserer på Booty Builderen med implantater i rumpa et kvarter etter fødsel. I tillegg drar adm.dir ungen med på poseringen, og bruker den som rekvisitt i bildekomposisjonen helt unødvendig.

At SE AS nå forsøker å reparere omdømmet sitt ved å fremstille hovedobjektet som en misunnelsesverdig nybakt supermamma i likhet med Caroline berg Eriksen i sin tid går vel ikke de fleste hus forbi, men har man et stabilt og solid forretningsgrunnlag er det unødvendig å ty til eksponering av egne unger i tekst og bilde for å bidra til omsetning i selskapet. Det fins ikke noe mer harry enn å flashe ungene sine til kreti og pleti som syns fremmede folks unger er kooooselig underholdning. Det er noe veldig ekkelt over det å stimulere slike sære behov og også tilfredsstille seg selv som kikker gjennom å sukke og åååå'e over andres unger. I tillegg kan bildene lett misbrukes. Ekkelt.

Til sammenligning er det jo merkelig at de aller fleste andre foreldre med kjendisstatus/høy inntekt/skarp utdannelse/direktørrolle veldig fint klarer å unngå eksponering av ungene sine til de er gamle nok til å mene noe og ta et informativt valg selv.

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
Cookie123 skrev (1 time siden):

Har tenkt det samme... Hvorfor i all verden får de ikke sovet mer når babyen sover så mye???

Og barnevakt til en nyfødt baby, for å kunne dra ut på date og overnatting på hotell?? Merkelig prioritering!

Fordi selvom babyen sover, så sitter både hun og han ved babyen. De holder vakt på at babyen puster. Hu er jo så godt at hun ikke klarer å lukke øynene sine mens babyen sover. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Nonish91 skrev (6 timer siden):

Ja, se der ja veska som jeg nevnte. Slenger overalt. 

Er babyen oppi veska? 

Må da bli kokt i denne varmen, den kan da ikke være der? 

Endret av Margit777
  • Liker 5
Skrevet
Rastebenk skrev (14 timer siden):

Så det finnes ingen mellomting mellom å komme med daglige oppdateringer om ungen og mor/baby-samspillet på åpent internett og å selge ungen til høystbydende reklamesponsor til enhver tid, og det å late som om han ikke eksisterer? Det finnes ingen mellomting? 

Veldig godt poeng. Vi andre som er i andre bransjer klarer helt fint å være på jobb UTEN å dele alt som skjer med baby/barn. Faktisk så er det hverken tid, passende eller interesse for at man gjør det. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Sunfl0wer skrev (10 timer siden):

Å herregud. Mammapolitiet er virkelig på flisespikkeri tur. Nå kan man ikke ha med babyen hvis man trener. Hadde hun ikke hatt med babyen hadde det også blitt kritisert. Må babyen være ute i frisk luft 24/7? Kan ikke ungen tåle å sove mens mor trener? 

Er SE dette, alt hun gjør er feil og alt hun ikke gjør er feil. Går sport i det i denne tråden.

Dama tar pause fra Snapchat, da er det viktig å dissekrere alle bilder som er postet hittil og alt hun ellers har sagt til minste detalj - livsviktig.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
Skrevet
Nonish91 skrev (9 timer siden):

Hehe, dette baserer du på noen bilder på snap🤦🏼‍♀️ babyen forstyrra hvert 10 min faktisk 😂Uff, seriøst, kan ikke folk roe ned nervene, å lese postene til enkelte her er så pinlig lesing at jeg blir flau på andres vegne.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Annonseringen av sex kort tid etter fødsel tror jeg kommer av hennes sykelige behov for å ha "perfekt" kropp - overalt.  Tipper at formålet med å fortelle at de har hatt sex (sant eller usant) handler om å kommunisere at Punani er som før og i "tip top shape". Ingen skader, ingen rifter, ikke vid, muskulaturen er sterk. Selv musa skal være perfekt rett etter fødsel!

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet
Nonish91 skrev (11 timer siden):

Ja, se der ja veska som jeg nevnte. Slenger overalt. 

kaiturid skrev (11 timer siden):

Med ungen oppi

Til opplysning, den "veska" er beregnet for baby. SleepCarrier, ligger kanskje i navnet hva som er tiltenkt bruksområdet?

Jeg har en slik "veske" til min baby. Vil påstå den er noe av det mest brukte babyutstyret vi har til vår sovebaby. Bruker den blant annet i vognen. Da blir ikke baby uroet om den sover når vi drar på, eller kommer hjem fra trilletur. Det er bare å løfte "veska" med sovende baby å bære den inn i leiligheten, Mens vogn med skitne hjul blir stående i gangen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Oida skrev (24 minutter siden):

Til opplysning, den "veska" er beregnet for baby. SleepCarrier, ligger kanskje i navnet hva som er tiltenkt bruksområdet?

Jeg har en slik "veske" til min baby. Vil påstå den er noe av det mest brukte babyutstyret vi har til vår sovebaby. Bruker den blant annet i vognen. Da blir ikke baby uroet om den sover når vi drar på, eller kommer hjem fra trilletur. Det er bare å løfte "veska" med sovende baby å bære den inn i leiligheten, Mens vogn med skitne hjul blir stående i gangen.

Jaja jeg vet jo den er fra najell merket 😂 jeg sier bare veske 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...