Tripptrapp1 Skrevet 29. mai 2024 #41301 Skrevet 29. mai 2024 *blueberry* skrev (7 timer siden): Nå som hun har Glöd kunne hun velge å jobbe 100% med det og skilt bedrift og privatliv. Det gir sikkert mer enn nok lønn for folk flest. Men gir det like mye oppmerksomhet? Jeg ser for meg at oppmerksomhet rundt egen person er mer eller mindre like viktig for influencere som penger. Klart mange av de kunne valgt å jobbe «bak kamera» med salg, markedsføring, PR o.l, men inntrykket mitt er at det ikke er så interessant å la andre (mennesker eller objekter) skinne mer enn seg selv. 5 2
Ænema Skrevet 29. mai 2024 #41302 Skrevet 29. mai 2024 kjøper ikke noe fra disse firmaene. sånn sett så er det greit med influencers. da kan man iaf få vite hvem man ikke skal handle fra. griske moralløse annonsører. 11 5
Carabilla Skrevet 30. mai 2024 #41303 Skrevet 30. mai 2024 (endret) Ehĥ hun prioriterer hotelovernattinger, resturant besøk og datenights når de har barnevakt...hvor gammel er ungen? Trodde han var helt nyfødt jeg. Endret 30. mai 2024 av Carabilla 30 1
Isild Skrevet 30. mai 2024 #41304 Skrevet 30. mai 2024 Carabilla skrev (1 time siden): Ehĥ hun prioriterer hotelovernattinger, resturant besøk og datenights når de har barnevakt...hvor gammel er ungen? Trodde han var helt nyfødt jeg. Reagerte på det samme. Han er jo nyfødt! Jeg var yngre enn henne da jeg fikk førstemann, tror ikke jeg og Pappaen var på datenights akkurat. Første gangen vi hadde pass så var babyen flere måneder. 20 1
Era Vulgaris Skrevet 30. mai 2024 #41305 Skrevet 30. mai 2024 Carabilla skrev (1 time siden): Ehĥ hun prioriterer hotelovernattinger, resturant besøk og datenights når de har barnevakt...hvor gammel er ungen? Trodde han var helt nyfødt jeg. Denne babyen er bare nok en rekvisitt i SEs liv, noe jeg spådde den kom til å bli lenge før den ble født. Det er virkelig usigelig trist å se at det er viktigere at livet hennes ikke skal endre seg, enn at hun skaper god tilknytning til barnet sitt. Tilknytning starter fra barnet er født, og første leveår er helt grunnleggende! Om jeg foraktet denne personaen tidligere, så øker min forakt ytterligere når jeg ser hvor grunnleggende egoistisk og kynisk hun er. Tenk å få barn kun ut fra økonomiske årsaker, og for å forsøke å rette opp sitt skakkjørte, offentlige image. 18 14
Carabilla Skrevet 30. mai 2024 #41306 Skrevet 30. mai 2024 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Denne babyen er bare nok en rekvisitt i SEs liv, noe jeg spådde den kom til å bli lenge før den ble født. Det er virkelig usigelig trist å se at det er viktigere at livet hennes ikke skal endre seg, enn at hun skaper god tilknytning til barnet sitt. Tilknytning starter fra barnet er født, og første leveår er helt grunnleggende! Om jeg foraktet denne personaen tidligere, så øker min forakt ytterligere når jeg ser hvor grunnleggende egoistisk og kynisk hun er. Tenk å få barn kun ut fra økonomiske årsaker, og for å forsøke å rette opp sitt skakkjørte, offentlige image. 100% enig og jeg har tenkt akkurat det samme. Utrolig trist men veldig forutsigbart at det skulle bli sånn, hun endrer seg ALDRI ikke engang for sitt eget kjøtt og blod. Var borte en time for å gå til frisøren da barnet mitt var baby, det føltes lenge.... 13 6
bibliotekaren Skrevet 30. mai 2024 #41307 Skrevet 30. mai 2024 Carabilla skrev (3 timer siden): Ehĥ hun prioriterer hotelovernattinger, resturant besøk og datenights når de har barnevakt...hvor gammel er ungen? Trodde han var helt nyfødt jeg. Folk er forskjellige, men dette er voldsomt synes jeg. Barnevakt så mye for en baby som knapt er en mnd gammel. Har selv en sønn på 2 år, lengste vi har hatt barnevakt en 5-6 t. Hadde frisørtime når han var 3-4 mnd, det var første gang noen andre enn pappaen passet, i 45 min. 12 3
Isild Skrevet 30. mai 2024 #41308 Skrevet 30. mai 2024 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Denne babyen er bare nok en rekvisitt i SEs liv, noe jeg spådde den kom til å bli lenge før den ble født. Det er virkelig usigelig trist å se at det er viktigere at livet hennes ikke skal endre seg, enn at hun skaper god tilknytning til barnet sitt. Tilknytning starter fra barnet er født, og første leveår er helt grunnleggende! Om jeg foraktet denne personaen tidligere, så øker min forakt ytterligere når jeg ser hvor grunnleggende egoistisk og kynisk hun er. Tenk å få barn kun ut fra økonomiske årsaker, og for å forsøke å rette opp sitt skakkjørte, offentlige image. Og hennes deling ift manglende morsfølelse. Urovekkende. Man har vel aldri sett Sofie evne å føle noe særlig for andre enn avataren sin `Sophie Elise`. Babyen ble til for å brannslukke skandalene - og å rebrande `Sophie Elise AS` - ingen tvil om det. 17 12
Populært innlegg Grøfteblomst Skrevet 30. mai 2024 Populært innlegg #41309 Skrevet 30. mai 2024 Har hørt 25 minutter av podcasten, og kjenner jeg måper over hvor umodne de er. Synes begge setter seg selv i et enormt dårlig lys som nybakte foreldre. Var nok stort for SE å få fortalt at "har vi hatt sex, JA" 🥳 Og ellers er det bare merkelig hvordan de snakker om en baby som sover i minst 20 timer, aldri gråter, og alt de angrer på at de ikke har fått gjort? SE angrer på at hun ikke brukte mer tid på egenpleie(?). Og det er så viktig at de prioriterer å være kjærester, med barnevakt for overnatting, datenights med vin og ligging som er veldig viktige for de som par. Ungen er så vidt kommet ut, og det høres ut som om at de har vært i parterapi og satt inn tiltak for et forhold som har vært preget av småbarnsliv de siste 8 årene. Ingen tvil om at folk er forskjellige ja. Jeg tviler sterkt på at det forholdet varer. 41 15
Isild Skrevet 30. mai 2024 #41310 Skrevet 30. mai 2024 Grøfteblomst skrev (21 minutter siden): Har hørt 25 minutter av podcasten, og kjenner jeg måper over hvor umodne de er. Synes begge setter seg selv i et enormt dårlig lys som nybakte foreldre. Var nok stort for SE å få fortalt at "har vi hatt sex, JA" 🥳 Og ellers er det bare merkelig hvordan de snakker om en baby som sover i minst 20 timer, aldri gråter, og alt de angrer på at de ikke har fått gjort? SE angrer på at hun ikke brukte mer tid på egenpleie(?). Og det er så viktig at de prioriterer å være kjærester, med barnevakt for overnatting, datenights med vin og ligging som er veldig viktige for de som par. Ungen er så vidt kommet ut, og det høres ut som om at de har vært i parterapi og satt inn tiltak for et forhold som har vært preget av småbarnsliv de siste 8 årene. Ingen tvil om at folk er forskjellige ja. Jeg tviler sterkt på at det forholdet varer. Med hennes unormalt store behov for å være i sentrum, så tror jeg det kan bli vanskelig for dem å få til dette over tid ja. Det høres ut som de har "rundet" småbarnslivet liksom - før det en gang har begynt. 33
Jolanda Skrevet 30. mai 2024 #41311 Skrevet 30. mai 2024 Jeg fikk litt mer sansen for henne under svangerskapet og synes hun modnet, men etter å ha hørt halve siste pod (gidder faktisk ikke å høre ferdig) er alt ødelagt. De er ekstremt umodne sammen og det var ubehagelig å høre på kjemien og kjeklingen. Og det å skryte av at de har en såå snill baby som aldri gråter. Det er vel knapt mulig å ha en 4 uker gammel baby som aldri har grått. At han er rolig - ja, helt sikkert. Men babyer gråter. Også sitter de og sier at babyer sover såå mye så man får god tid til å gjøre alt man kan gjøre hjemme. Nei, alle babyer gjør ikke det. Noen er veldig urolig og gråter mye, og/eller sover kun oppå deg! Min bolig er visningsklar til enhver tid, men med nyfødt så det helt jævlig ut og jeg verken rettet håret eller sminket meg på mange uker. Og hvem i alle dager er det som prioriterer barnevakt og datenights med en nyfødt?? Og ”små ting i hverdagen” som de kaller det, som er hotellovernatting. Altså.. Også snakker de om at de skulle ønske de sov og brukte mer tid på seg selv før de fikk barn. Det er jo det eneste man hører som gravid?? ”Sov mens du kan!”. 24 11
Fru Uperfekt Skrevet 30. mai 2024 #41313 Skrevet 30. mai 2024 skruf skrev (På 19.5.2024 den 13.24): Det er jo hverken flaske, pumpe og gi på flaske eller om babyen dier direkte fra brystet som er tingen her, men at Sofie har sagt at hun fikk ikke til å amme da det var vondt og ubehagelig så hun har pumpet og gitt morsmelk på flaske (man kan ikke si at babyen fullammes i den grad den ikke dier, men den fullernæres på morsmelk) Men etter noen uker så kommer hun på at hun har lyst å prøve å amme babyen igjen, og i stedet for at det forsøket skjer hjemme i ro og fred uten mye inntrykk utenfra for babyen så skjer det på en fullstappet utekafé i solsteken mens hun filmer og poster seansen. Det er det folk flest reagerer på; behovet for eksponering. Ikke offentlig amming, det er gammelt nytt i Norge i 2024 (og for de av oss som har strevet med amming i begynnelsen vet at ro og fred i ammesituasjonen er det beste for at baby skal ta brystet og ikke bli distrahert av alt rundt, og likedan for barselkvinnen, noe Sofie fortsatt er, ro og fred til å senke skuldre og til å finne den beste ammestillingen, om det så er å ligge på siden med bar overkropp og babyen hud mot hud inntil magen og brystvorteh i munnen med et godt sugetak) Igjen; fullamming er bra, fullernært av morsmelk på flaske er bra, fullernært på mme er bra, delvis morsmelk med påfyll av mme for de som ikke produserer nok melk er bra. Det er ikke det som er cluet folk reagerer på, men at første gang hun «følte for å prøve» (tror det var det hun skrev) skjer på en utekafé på en av de fineste dagene der halve Trondheim er i sentrum og fulle utekaféer mens hun filmer seg selv, fokuserer på kamera og ikke baby, og poster seansen på nett. Men kudos for at hun ikke har stilt opp for er magasin, sexy kledd med sexy soveromsblikk og en naken baby koplet til brystet sånn som Camilla Pihl gjorde🙌🏻 (må være kjipt å ha svidd av 20 000 på ei barneseng fra USA og ikke få brukt den pga det er annen type stikkontakt i USA kontra Norge….men mulig det bare er å kjøpe et adapter) Er kun adapter så funker den, evt kan de skifte stikk
Fru Uperfekt Skrevet 30. mai 2024 #41314 Skrevet 30. mai 2024 Djungelvrål skrev (På 19.5.2024 den 18.32): Hun skulle vel ta minimum 8 uker. Ingen kvinner i Norge som jobber etter 1 uke. Jeg gjorde men offisielt tok jeg de 6 ukene mine før far overtok resten av permisjonen. Har egne AS så må være på. 3 1
kaiturid Skrevet 30. mai 2024 #41315 Skrevet 30. mai 2024 Grøfteblomst skrev (4 timer siden): Har hørt 25 minutter av podcasten, og kjenner jeg måper over hvor umodne de er. Synes begge setter seg selv i et enormt dårlig lys som nybakte foreldre. Var nok stort for SE å få fortalt at "har vi hatt sex, JA" 🥳 Og ellers er det bare merkelig hvordan de snakker om en baby som sover i minst 20 timer, aldri gråter, og alt de angrer på at de ikke har fått gjort? SE angrer på at hun ikke brukte mer tid på egenpleie(?). Og det er så viktig at de prioriterer å være kjærester, med barnevakt for overnatting, datenights med vin og ligging som er veldig viktige for de som par. Ungen er så vidt kommet ut, og det høres ut som om at de har vært i parterapi og satt inn tiltak for et forhold som har vært preget av småbarnsliv de siste 8 årene. Ingen tvil om at folk er forskjellige ja. Jeg tviler sterkt på at det forholdet varer. Ligg etter 3 uker...dopet på smertestillende da eller...? 5 1
Populært innlegg Missy1 Skrevet 30. mai 2024 Populært innlegg #41316 Skrevet 30. mai 2024 Er det ikke bekymringsverdig om det er sant at babyen aldri gråter? Det er jo babyens språk, babyens måte å uttrykke sine behov, det hadde gjort meg bekymret om babyen min ikke hadde uttrykt seg. Sofie angrer på at hun ikke brukte mer tid på egenpleie før hun fikk barn? 😂 at hun bruker en mill i året bare på hårvask vitner om at hun har brukt altfor mye tid på egenpleie før hun fikk barn. Og hvis babyen sover 20 timer i døgnet og aldri gråter, har hun ikke da fortsatt all verdens tid til egenpleie? matten matter ikke her 21 31
Isild Skrevet 30. mai 2024 #41317 Skrevet 30. mai 2024 Missy1 skrev (5 minutter siden): Er det ikke bekymringsverdig om det er sant at babyen aldri gråter? Det er jo babyens språk, babyens måte å uttrykke sine behov, det hadde gjort meg bekymret om babyen min ikke hadde uttrykt seg. Sofie angrer på at hun ikke brukte mer tid på egenpleie før hun fikk barn? 😂 at hun bruker en mill i året bare på hårvask vitner om at hun har brukt altfor mye tid på egenpleie før hun fikk barn. Og hvis babyen sover 20 timer i døgnet og aldri gråter, har hun ikke da fortsatt all verdens tid til egenpleie? matten matter ikke her Hun er Norgesmester i egenpleie, så det var mildt sagt komisk å høre fra henne. 30 12
Gjest winterchild Skrevet 30. mai 2024 #41318 Skrevet 30. mai 2024 Jag har inte hört podden och kommer inte att göra det men haha är inte förvånad att typen hennes är omogen. Vilken normal man vill vara tillsammans med någon så sönderopererad och egoistisk? Finns många snygga kvinnor som inte ser ut som totala bimbos. Sorry not sorry att jag är elak nu. Patetiska är dem båda två.
Rastebenk Skrevet 30. mai 2024 #41319 Skrevet 30. mai 2024 Sunfl0wer skrev (På 21.5.2024 den 0.46): Skal hun late som han ikke eksisterer? Så det finnes ingen mellomting mellom å komme med daglige oppdateringer om ungen og mor/baby-samspillet på åpent internett og å selge ungen til høystbydende reklamesponsor til enhver tid, og det å late som om han ikke eksisterer? Det finnes ingen mellomting? 8 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 30. mai 2024 #41320 Skrevet 30. mai 2024 Rastebenk skrev (4 minutter siden): Så det finnes ingen mellomting mellom å komme med daglige oppdateringer om ungen og mor/baby-samspillet på åpent internett og å selge ungen til høystbydende reklamesponsor til enhver tid, og det å late som om han ikke eksisterer? Det finnes ingen mellomting? Daglig? Så vidt meg bekjent har hun så vidt lagt ut noe siden babyen ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå