Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Frøyan
Skrevet

Summen av all info (bilder, følelser, hendelser, amming, vaner, leker, soverom/seng, kropp, første reise, første besøk av tante osv. ) SE gir ut vil jeg si er høy grad av eksponering av barn. Og dette er bare starten. Det er trist. Barn har rett på at voksne gjør det som er til det beste for dem. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frøyan skrev (2 minutter siden):

Summen av all info (bilder, følelser, hendelser, amming, vaner, leker, soverom/seng, kropp, første reise, første besøk av tante osv. ) SE gir ut vil jeg si er høy grad av eksponering av barn. Og dette er bare starten. Det er trist. Barn har rett på at voksne gjør det som er til det beste for dem. 

Skjønner ikke at du følger henne og får så mye informasjon...ungen blir enda mer eksponert her av dere.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Frøyan
Skrevet (endret)

Jeg følger henne ikke, men jeg har vært innom snapchat fordi jeg bryr meg om barns rettigheter. Det som står i parentes er eksempler på hvilken info som kan gis ut, og som til sammen bidrar til eksponering. Reagerer på at noen bare tenker at det handler om navn og lignende. 

Endret av Frøyan
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Frøyan skrev (10 minutter siden):

Så man kan ikke fortelle når man tar sin første reise eller hvem som kommer på besøk? Altså hvor skal grensa gå? CBE eksponerer barna sine i stor grad,Iselin Guttormsen gjør det,Sara Emilie,Anna Rasmussen,flere svenske influencere som Tanbyklara,Kenza,Lojsanwallin osv. DE har lagt ut masse om sine barn i det vide og der brede. Barnas tanker,barnas problemer,brukt barn i reklame,masse bilder og videoer. Også ofte i bare bleia. DET er å eksponere barna sine. Ikke at ett barn ligger på foreldrenes soverom (som regner med alle nyfødte barn gjør),ikke at barnet har en 20.000 kr seng,ikke at ungen får tanta si på besøk. Kan man ikke engang vise barnas leker uten at det er å eksponere dem? Er leker så utrolig unikt for en baby? Amming er SE sin historie. Hennes ammeproblemer er ikke unike for dette gjelder MANGE kvinner. Hennes følelser rundt det å ikke knytte seg til barnet med en gang er heller ikke unikt,da dette gjelder MANGE kvinner. Betyr ikke at sønnen om mange år blir å tro at han ikke var ønsket selv om det tok litt tid for mora å venne seg til den nye situasjonen. SE har også så vidt vært aktiv siden hun ble mamma. Og ja,hun har vist ett par bilder med ansikt,noe jeg håper hun ikke fortsetter med,men så langt er det minimalt å kritisere. Om hun tar helt av og deler i stor grad som de jeg har nevnt DA er det bare å kritiser i vei,men altså visse ting må man da kunne vise eller fortelle om? Skal hun late som han ikke eksisterer? 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Man vet at hun bor i Trondheim så åpenbart er han født der. Man vet at de skal flytte tilbake til Oslo og da blir så klart han også med på flyttelasset. Navn og fødselsdato er vel ikke ille? T.o.m Jenny Skavlan som noen har nevnt her som skjuler barna sine vet man navn og alder på. 

Synes heller ikke de tingene du nevner her er så ille. Det er verre at hun deler mer private ting, som f.eks sin mangel på følelser for barnet!

• Liker 6
Skrevet
Frøyan skrev (24 minutter siden):

Jeg følger henne ikke, men jeg har vært innom snapchat fordi jeg bryr meg om barns rettigheter. Det som står i parentes er eksempler på hvilken info som kan gis ut, og som til sammen bidrar til eksponering. Reagerer på at noen bare tenker at det handler om navn og lignende. 

Hehe, klart du ikke gjør.
90% av de i tråden «følger henne ikke», men allikevel vet de alt om hva hun poster i snappene. 

Dere lurer ingen 😆

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Hehe, klart du ikke gjør.
90% av de i tråden «følger henne ikke», men allikevel vet de alt om hva hun poster i snappene. 

Dere lurer ingen 😆

Trenger ikke følger henne, får jo vite alt inne her. Fasinerende 😊

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Man vet at hun bor i Trondheim så åpenbart er han født der. Man vet at de skal flytte tilbake til Oslo og da blir så klart han også med på flyttelasset. Navn og fødselsdato er vel ikke ille? T.o.m Jenny Skavlan som noen har nevnt her som skjuler barna sine vet man navn og alder på. 

Vi vet hvor han sover,hvor mye han sover,vi vet han aldri gråter,vi vet han måtte på sykehuset etter fødsel pga gulsott. Hun forteller små ting om barnet gjennom dagen som vi ikke må vite.

At de som ikke eksponerer barna sine har fortalt at barnet er født,kjønn og navn. Det tenker jeg er ok. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Vi vet hvor han sover,hvor mye han sover,vi vet han aldri gråter,vi vet han måtte på sykehuset etter fødsel pga gulsott. Hun forteller små ting om barnet gjennom dagen som vi ikke må vite.

At de som ikke eksponerer barna sine har fortalt at barnet er født,kjønn og navn. Det tenker jeg er ok. 

Ringer hun deg da og forteller alt dette 😂

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
elskersommer skrev (4 timer siden):

Barnet sover med foreldrene der de bor og det er vel ikke sjokkerende eller utleverende? At barn sover er heller ikke uvanlig,at barn får gulsot er heller ikke uvanlig. Mitt barn hadde det,men er det utleverende å fortelle om det? Fortalte om det på barselgruppen foreksempel der jeg ikke kjente noen. Har jeg eksponert mitt barn da? Kjenner flere med barn som hadde gulsot. Du får det til å høres ut som at det hun forteller er så forfedelig å fortelle. Hun forteller om ganske standard ting om en baby🙈 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
Huttetutt skrev (4 timer siden):

Synes heller ikke de tingene du nevner her er så ille. Det er verre at hun deler mer private ting, som f.eks sin mangel på følelser for barnet!

Men det er jo helt vanlig å føle det sånn! Mange mødre føler det sånn. Har jo ikke noe med barnet å gjøre. Barnet er jo ikke uønsket. For mange kvinner blir det jo ett sjokk når de får barn. Så ser ikke problemet med å fortelle om kvinnehelse. Det skal ikke være tabu å føle det sånn. 

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
Frøyan skrev (7 timer siden):

Ironisk å SE på eksponering fordi du bryr deg om barnets rettigheter. Å ikke se derimot; dét støtter barnet. All den tid det er viden kjent at eksponering skjer, kreves det ikke at en må se det med egne øyne for å mene noe om det. 

• Liker 5
Skrevet
kaiturid skrev (10 timer siden):

Trenger ikke følger henne, får jo vite alt inne her. Fasinerende 😊

Så er det også en kjent sak at mange plukker ting ut av sammenheng og poster det her inne,og slik skaper en egen "KG sannhet".

Tenker det er best å få ting direkte fra kilden selv,om man skal gjengi ting som fakta i diskusjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Å dele bilder/info om barnet ditt med resten av verden er et valg som en tar. En velger hva en deler, eller foreldrene velger. Far ønsker vel også å eksponere barnet for verden? En influencer deler ikke noe som ikke er blitt gått gjennom nøye, gjør mange opptak for å finne riktig posing/lys/effekt osv, hva gjør en da når barn er involvert? Hvor mange «takes» for å få riktig vinkel på deg selv før barnet blir tatt opp? Hvor mye blikkontakt med kamera fremfor blikkontakt med barnet? 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 timer siden):

At enkelte i denne tråden forsvarer eksponering av barn i en bedriftskanal med over 500 k følgere, og attpå til legger skylda på KGs brukere for eksponering, er virkelig forstemmende. Vi har ikke kommet noe lenger i kampen mot eksponering enn for 10 år siden. 

Ja, hun bør late som han ikke eksisterer i sin bedriftskanal. Det er virkelig ikke vanskelig. 

Det finnes ingen god grunn til å eksponere barn verken i bilder,  tekst eller beskrivelse. Retten til privatliv, integritet og personvern er nedfelt i artikkel 16 i Barnekonvensjonen, samt gjeldende  Personopplysningslov. Foreldres ytringsfrihet er ikke ubegrenset nettopp på grunn av barns rett til privatliv, og foreldre bør leve etter føre var-prinsippet, da barn har rett til å forme sin egen digitale identitet når de blir gamle nok til det. Vi vet ikke hvilken betydning "søte, uskyldige" bilder og foreldrenes tekster vil ha for barnet i fremtiden.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Har hun tatt pause fra snap etter hun la ut den videoen hvor hun gråt?

• Liker 2
Skrevet
Christin91 skrev (17 minutter siden):

Har hun tatt pause fra snap etter hun la ut den videoen hvor hun gråt?

Ser slik ut.

Er vel snart en uke nå uten å poste.

Skrevet
Sunfl0wer skrev (18 timer siden):

Hun har delt fra baby var bare uker gammel i mors mage, ultralydbilder, hvordan han sparker, hvordan han sover, hvordan han spiser, temperamentet hans og til og med hvordan han dier. Greit nok om man deler slikt med folk man kjenner, MEN hundretusenvis av følgere får vite dette. Det mørke syke nettet setter stor pris på det meste av bilder tatt i en slik sammenheng…..

I tillegg har hun lovet at følgerne skal få vite alt om fødselen….må bare porsjonere ut med passe avstand først slik at hun holder følgerskaren varm. Omtrent som å dele ut små kjøttbiter til en sulten løve. Anbefaler deg å legge et puslespill om du ikke ser dette, og kanskje du får litt mer innsikt i hvordan bruddstykker gir et stort og detaljrikt bilde.  
Hun har rebrandet hele profilen sin, og tidslinjen kunne ikke passet mer i forhold til 2022/23 der alt raknet. 
Tillitsbrudd tar tid å bygge opp igjen og SE har enda en lang vei å gå før hun kan overbevise at hun virkelig ikke spiller på sex, graviditet og tårer for å fremstå bedre enn sitt rykte, vel og merke for de som har en viss sunn fornuft å tenke med. Andre velger å ramle opp i gryta og tror på alt hun sier og ignorerer glatt det hun gjør……eller bare ser det de vil se som at «hun har da bare delt dato, fødested og navn og det er ikke så ille.»

• Liker 11
  • Nyttig 16
Skrevet
kaiturid skrev (18 timer siden):

Ringer hun deg da og forteller alt dette 😂

Men i jøssse navn. Det er jo bare og se på snapchat. Alt legges frem der. Å den latter ikon kan du bare legge fra deg

• Liker 9
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...