Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sinccis skrev (4 timer siden):

Sofie datet vel både Ludvig og etter det han ene fra Kompani Lauritzen på denne tiden, så han og Isak hadde nok ikke noe eksklusivt forhold.

Jeg prøvde vel egentlig bare å være morsom. 

• Liker 1
Skrevet
*blueberry* skrev (9 timer siden):

Gjorde ikke regjeringen det ulovlig med aupair? 🤔

Hun kommer nok uansett til å ansette noen norske vil jeg tro.

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (3 timer siden):

Hun kommer nok uansett til å ansette noen norske vil jeg tro.

Au Pair ordningen er jo alikevel avsluttet,norsk eller ei.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er selv gravid med mitt andre barn nå, og er kanskje litt hormonell i tillegg. Men jeg synes det er hjerteskjærende at hun allerede har sett på barnehager og planlegger å la babyen sove på eget rom etter noen få måneder. Det er overhodet ikke mitt fokus som gravid selv. Her tenker jeg nærhet, nærhet, nærhet og hvordan jeg kan strekke permisjonen lengst mulig for at lille skal slippe barnehage før han er 1,5år💙 Kunne ikke falt meg inn å i det hele tatt vurdere noe annet enn at babyen skal få sove nær meg det første året. Skriker ikke akkurat morsinstinkt av den dama der.. 

• Liker 12
  • Hjerte 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er mye en kan kritisere for, men jeg synes det går vel langt i denne tråden, mye forhåndsdømming. Det spiller vel ingen rolle hvem hun var gravid med tidligere og hvor mange kjærester hun har hatt, ei heller om hun har vaskehjelp. Det er det mange som har. 
At hun vasker håret hos frisør er også en merkelig ting å henge seg sånn opp i. 

De bør få en sjanse til å faktisk bli foreldre før de blir dømt for alt som potensielt kan skje. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Finlay skrev (6 timer siden):

Behøver ikke gå så ille dette.

De er to voksne mennesker, SE skal ha kun 6 uker permisjon, resten skal barnets far ha. Så det første året vil vel han være hjemme med barnet, samtidig som hun også stort sett jobber hjemmefra, og er tilstede.

Det burde gi rikelig anledning til å vaske håret hos frisøren, annen egenpleie og lunsjer med venninner.

Hvis barnefar ønsker dette barnet sterkt, og er så opptatt av det som SE påstår, er jo det et godt utgangspunkt i seg selv. De har også muligheten til å tilbringe mye tid hos familie nordpå, og råd til å betale for avlastning i Oslo hvis de trenger det. Økonomisk har de muligheten til at far kan være hjemme også etter permisjon, og barnet har begynt i barnehage, hvis de ønsker det. 

Vaskehjelp har vel SE hatt i mange år, neppe noen grunn til å forandre på det. Matkasser på døra og alt barnet trenger blir sponset. Det kan ikke sammenlignes med det livet småbarnsforeldre med vanlige jobber har. Naturligvis blir det en enorm omveltning i livet for dem, som for alle andre som får barn. Men økonomisk og praktisk har de en frihet man bare kan drømme om.

Alt det praktiske og materialistiske omkring barnet ordner seg sikkert på beste vis. Hva med barns behov for (mentalt) tilstedeværende, omsorgsfulle, stimulerende og støttende foreldre som faktisk setter barnet først? Formidler gode verdier og holdninger, leker, lærer bort og deltar på barnets premisser? Det er virkelig mye viktigere enn alt annet. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Hva med barns behov for (mentalt) tilstedeværende, omsorgsfulle, stimulerende og støttende foreldre som faktisk setter barnet først? Formidler gode verdier og holdninger, leker, lærer bort og deltar på barnets premisser? Det er virkelig mye viktigere enn alt annet. 

Vi kjenner ikke disse menneskene personlig, og aner ingenting om deres omsorgsevne. 

Skrevet
Finlay skrev (13 minutter siden):

Vi kjenner ikke disse menneskene personlig, og aner ingenting om deres omsorgsevne. 

Nei. Hun framstår jo som ekstremt omsorgsfull i sine sosiale medier…

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (4 timer siden):

Au Pair ordningen er jo alikevel avsluttet,norsk eller ei.

Ja, men det er vel lov til å ansette en person med ordinær lønn, hun tjener så godt at hun kan fint ansette to også, som får en normal lønn for å passe barnet.

• Liker 4
Skrevet
Justlooking skrev (10 minutter siden):

Ja, men det er vel lov til å ansette en person med ordinær lønn, hun tjener så godt at hun kan fint ansette to også, som får en normal lønn for å passe barnet.

Dette blir jo uansett bare spekulasjoner så det ser jeg ingen vits i å svare på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er da mange som forandrer seg veldig når de får barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (På 8.1.2024 den 17.16):

Det er en influencer som lever av utseendet sitt dette handler om. Jeg synes ikke det fremstår som noe mer enn man kan forvente fra den kanten. For å forherlige, forskjønne og forvrenge egen kropp i år etter år, kreves det nok en helt spesiell mennesketype. 

Trenger ikke vedde mange kronene på at hun kommer til å posere halvnaken 5 min etter ungen er født for å bevise at hun har beholdt den overopererte kroppen intakt. 

• Liker 15
Skrevet
Justlooking skrev (54 minutter siden):

Er SE litt smart, så gjør hun ikke det. Om hun gjør det, så bør hin ikke gå høyt ut med det i sosiale kanaler. Tror  ikke det er noe som vil gi henne noen stjerner hos hverken mammapolitiet eller hvermannsen. Hun bør heller gjøre stikk motsatt. Vise at hun selv gir barnet nærhet og mye omsorg og virkelig viser at dette barnet er ønsket! Ikke bare noe som skal håve inn mere penger. Kun det vil få henne til å stige i mine øyne, men nå har ikke jeg så mye tro på den dama der.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Mrshopalot skrev (8 timer siden):

Jeg er selv gravid med mitt andre barn nå, og er kanskje litt hormonell i tillegg. Men jeg synes det er hjerteskjærende at hun allerede har sett på barnehager og planlegger å la babyen sove på eget rom etter noen få måneder. Det er overhodet ikke mitt fokus som gravid selv. Her tenker jeg nærhet, nærhet, nærhet og hvordan jeg kan strekke permisjonen lengst mulig for at lille skal slippe barnehage før han er 1,5år💙 Kunne ikke falt meg inn å i det hele tatt vurdere noe annet enn at babyen skal få sove nær meg det første året. Skriker ikke akkurat morsinstinkt av den dama der.. 

Jeg og barnefar planla også at babyen skulle inn på eget rom så fort som forsvarlig da vi var gravide med vårt første barn. Vi ville forsøke å unngå samsoving og kjøpte bedside-crib (først og fremst fordi vi trodde senga vår var for liten). Babyen vår skal starte i barnehage når han er ett år gammel, og det vil han nok trives godt med.

Ikke alt gikk som planlagt. Babyen samsover fortsatt, bedside-criben brukte vi svært lite og han får den nærheten han har behov for. Som gravid kunne jeg ikke tenke meg noe mer slitsomt en samsoving i mange måneder. Nå synes jeg det stort sett er veldig koselig. Ting endrer seg, men det betyr ikke at man mangler morsinstinkt bare fordi man ikke vil samsove, eller fordi man ønsker at barnet skal starte i barnehage før 18 måneder.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Cambria skrev (1 minutt siden):

Jeg og barnefar planla også at babyen skulle inn på eget rom så fort som forsvarlig da vi var gravide med vårt første barn. Vi ville forsøke å unngå samsoving og kjøpte bedside-crib (først og fremst fordi vi trodde senga vår var for liten). Babyen vår skal starte i barnehage når han er ett år gammel, og det vil han nok trives godt med.

Ikke alt gikk som planlagt. Babyen samsover fortsatt, bedside-criben brukte vi svært lite og han får den nærheten han har behov for. Som gravid kunne jeg ikke tenke meg noe mer slitsomt en samsoving i mange måneder. Nå synes jeg det stort sett er veldig koselig. Ting endrer seg, men det betyr ikke at man mangler morsinstinkt bare fordi man ikke vil samsove, eller fordi man ønsker at barnet skal starte i barnehage før 18 måneder.

Stor forskjell på å ikke ville samsove, og å legge et lite spedbarn på eget rom. Jeg trives heller ikke med samsoving, men bruker bedside til mine babyer. Da er de tett på likevel. 

• Liker 2
Skrevet
Mrshopalot skrev (48 minutter siden):

Stor forskjell på å ikke ville samsove, og å legge et lite spedbarn på eget rom. Jeg trives heller ikke med samsoving, men bruker bedside til mine babyer. Da er de tett på likevel. 

Men så er alt dette per nå bare tenkte scenarioer å ikke noe som har skjedd.

Man er heller ikke en dårlig forelder fordi man tar andre valg enn naboen,vennina,eller hun på helsestasjonen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, Melus said:

Det er mye en kan kritisere for, men jeg synes det går vel langt i denne tråden, mye forhåndsdømming. Det spiller vel ingen rolle hvem hun var gravid med tidligere og hvor mange kjærester hun har hatt, ei heller om hun har vaskehjelp. Det er det mange som har. 
At hun vasker håret hos frisør er også en merkelig ting å henge seg sånn opp i. 

De bør få en sjanse til å faktisk bli foreldre før de blir dømt for alt som potensielt kan skje. 

Normale kvinner blir bedømt for å ha barn med forskjellige menn og om de prøver desperat å bli gravid blir de latterliggjort. 

Nei, det er ikke mange som har vaskehjelp.

• Liker 5
Skrevet
Mrshopalot skrev (8 timer siden):

Har hun ikke sagt babyen skal ligge på rommet deres i starten? Hun har jo snakket mye om at babyen ikke trenger eget rom med en gang hvertfall.

Forøvrig så kjenner jeg flere som har hatt baby på eget rom fra 3-4 måneders alder, og det er alle gode foreldre. Barna er også blitt fine, trygge barn. Hadde vår baby klart det, så hadde han ligget på eget rom tidlig. Poenget er uanset at man fort kan forandre tankegang ganske mye etter fødsel og ettersom man erfarer hva som fungerer og ikke fungerer for seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Arne Tiholt skrev (5 timer siden):

Normale kvinner blir bedømt for å ha barn med forskjellige menn og om de prøver desperat å bli gravid blir de latterliggjort. 

Nei, det er ikke mange som har vaskehjelp.

Nå har dette blitt en "KG sannhet" som mye annet.

SE har aldri sagt det at barnet hun mistet hadde en annen far,enn barnet hun bærer på nå.

Og det er da virkelig ikke så unormalt å ha vaskehjelp,ikke er det noe galt i å ha det heller.

Endret av J..
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
J.. skrev (14 minutter siden):

Nå har dette blitt en "KG sannhet" som mye annet.

SE har aldri sagt det at barnet hun mistet hadde en annen far,enn barnet hun bærer på nå.

Og det er da virkelig ikke så unormalt å ha vaskehjelp,ikke er det noe galt i å ha det heller. 

Ikke for å avspore, men jeg kjenner ingen, INGEN som har vaskehjelp. 

Å når man har en slik "jobb" som bl.a SE har, så burde hun ha tid til å vaske selv. Det er vel gidden som ikke er der. Når folk med full jobb og barn greier å ha et hus i orden,  så burde hvertfall disse influenserene ha mulighet til det. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...