Gjest IreneV Skrevet 14. desember 2022 #31361 Del Skrevet 14. desember 2022 Finlay skrev (6 minutter siden): Strategien virker å være klar. Podcasten skal tuftes på skandaler og kontroversielle uttalelser. Hver uke. Slik er SE og Fetisha sikret medieomtale før neste episode, på den måten tiltrekker de seg flere og flere lyttere, og holder både seg selv som influensere, og podden konstant varm, uke for uke. Rehab, badelandgate, trekant, naken på feil sted, stringtruser og "kondom e fette nørd". Går de over streken så tullet de jo bare, haha! Herregud, at ikke folk skjønner det! Og NRK støtter opp 100%. Planen fungerer perfekt, så bare å vente i spenning på hva som kommer framover. To andre influencere, Christian Brennhovd og Caroline Nitter, uttalte nylig at det å ta abort var som "å kaste en brødskive i søpla". Greit nok, alle er forskjellige, men selv synes jeg det er en hårreisende uttalelse, som vitner om en enorm forakt for egen kropp og psyke. Noe flere av influenserne ser ut til å ha felles. Prevensjon beskytter ikke bare mot graviditet, men også mot sykdommer, og det å fremme at kondom er "ut", via statskanalen, det er potensielt så skadelig at det burde få alvorlige konsekvenser. HPV-virus, HIV, syfilis, klamydia mm er ikke kødd. Det er ramme alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. desember 2022 #31362 Del Skrevet 14. desember 2022 Isild skrev (3 timer siden): Kjære NRK. Dere er statskanalen. Norsk rikskringkasting. Vi betaler for å at NRK skal eksistere og levere, men nå vil iallefall ikke jeg ha NRK mer. Men det MÅ vi? NRK følger ikke sitt eget regelverk: § 46 NRK skal utvise særlig varsomhet med å tilby innhold som utsetter publikum for kommersielt press. Dette gjelder særlig for programmer rettet mot barn og unge. https://info.nrk.no/vedtekter/?/l3v4rkr9ty8#plakaten Sophie Elise AS er Norges største influencer. Alt hun gjør er for å påvirke. Påvirke andre til å kjøpe egne og andres varer. Alt er gjennomtenkt, alt er reklame, alt er for oppmerksomhet og alt er for å få tak i andres penger. Denne influenceren ansatter altså NRK, og når kritikken og spørsmålene kommer (denne gangen fra en overlege som ville gi gi sin kommentar til "Fette nørd"-samtalen om kondombruk) så forsvarer redaksjonssjef Rune Lind det med at "Norge fort hadde blitt tomt for folk hvis alle i faste forhold brukte kondom". Sophie Elise sitt sidekick Fetisha mener det burde være opplagt at de "kødder", og legger altså alt ansvaret over på lytteren. Lytteren må da forstå at det er kødd, og at de ikke mener at kondom er fette nørd. Jeg hørte klippet og fikk mest av alt inntrykk av at Sophie Elise syns kondom er "æsj". Hun sa det rett ut Men, det kan hun jo fint gjøre med selve redaksjonssjefen i NRK i ryggen. Det er bare pikeromprat og kødd. Dette er noe av det drøyeste jeg har sett av å fremme Sophie Elise. Hun kan nå dure på som hun vil, med statskanalen som forsvarer. De "kødda" vel når de hadde nakenfest og drakk på Lustrabadet også antageligvis. Hvis man spørr Rune Lind mener jeg. Jeg ønsker virkelig ikke å ha NRK mer! Statskanalen er et gubbevelde som liker store rumper og digre pupper. Jo mer jo bedre ser det ut til. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 14. desember 2022 #31363 Del Skrevet 14. desember 2022 Går det ikke an å kontakte nrk på et vis? Spørre om dette er noe de seriøst fremmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. desember 2022 #31364 Del Skrevet 14. desember 2022 Sprite skrev (1 minutt siden): Går det ikke an å kontakte nrk på et vis? Spørre om dette er noe de seriøst fremmer? Det er det sikkert. Det er flere her inne som har kontaktet nrk, tror jeg, men får bare svada tilbake. Kanskje PFU er rette instansen å sende en klage på nrk til. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. desember 2022 #31365 Del Skrevet 14. desember 2022 Sprite skrev (4 minutter siden): Går det ikke an å kontakte nrk på et vis? Spørre om dette er noe de seriøst fremmer? Her kan du kontakte Kringastningsrådet https://info.nrk.no/kontakt/kringkastingsradet/kontakt/ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. desember 2022 #31366 Del Skrevet 14. desember 2022 Her kan du skrive en kronikk, men jeg vet ikke hvor stor sannsynlighet det er for at de tar den inn: https://www.nrk.no/ytring/send-oss-din-ytring-1.8271030 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 14. desember 2022 #31367 Del Skrevet 14. desember 2022 Vi kødda? Er da vel ikke live sending den podcasten? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. desember 2022 #31368 Del Skrevet 14. desember 2022 Bare to venninner som kødder? Nei, dere er ikke bare to venninner. Dere er to kvinner som får betalt for å lage en podcast som skal nå ut til unge kvinner. Slik venninnekødd kan dere holde på med når mikrofonene er slått av, ikke når dere har mange unge tilhørere! 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. desember 2022 #31369 Del Skrevet 14. desember 2022 Shit hun ser annerledes ut i virkeligheten enn på sine egne bilder hun også 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blærgh Skrevet 15. desember 2022 #31370 Del Skrevet 15. desember 2022 (endret) Isild skrev (8 timer siden): "Bare kødda" og "whatever" har begynt å bli litt slitsomt å høre fra den kanten. Hun sitter fast i en slags trassalder. Hva med å svare litt ordentlig en gang i blandt. Det er jo det samme i artikkelen til DB også. "Sophie Elise synes kritikken er teit" og "driter i hva andre gjør". Fetisha sin umiddelbare respons er "hvem bryr seg". Inspirerende. Endret 15. desember 2022 av Blærgh 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 15. desember 2022 #31371 Del Skrevet 15. desember 2022 Sprite skrev (11 timer siden): Går det ikke an å kontakte nrk på et vis? Spørre om dette er noe de seriøst fremmer? Dette er nok desverre noe de seriøst fremmer. Det ble sendt 42 klager, og tatt opp i kringkastingsrådet. Der ble saken avgjort med at Sophie Elise fortsatt er "fredet" fordi podcasten handler mye om antirasisme og miljø osv (??) - og fordi klagene stort sett kom fra mødre (og da er den ugyldig tydeligvis) Men, det var kritiske røster også - som forstår problemet med både kroppspress og reklamepushing. Heldigvis. https://www.vg.no/rampelys/i/VPzdXJ/sophie-elise-kritisert-i-kringkastingsraadet-for-kommersiell-hinting Personlig syns jeg også det er et problem at Sophie Elise alltid svarer på stort sett all kritikk med "samma det vel", "Herregud a", "whatever" og "bare kødda". Jeg syns ikke dette er positiv påvirkning på unge mennesker. Hun har blitt for "kul" for sitt eget beste, og iallefall for andres beste. 0 poeng til NRK fra meg. 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 15. desember 2022 #31372 Del Skrevet 15. desember 2022 Bryr meg veldig lite om "kjendiser", men når en pen pike med lite innhold frembringer en post med nesten 1600 sider, så er hun veldig god på markedsføring. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 15. desember 2022 #31373 Del Skrevet 15. desember 2022 Peters skrev (1 time siden): Bryr meg veldig lite om "kjendiser", men når en pen pike med lite innhold frembringer en post med nesten 1600 sider, så er hun veldig god på markedsføring. Pen pike? Hva er dette for en kommentar? 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. desember 2022 #31374 Del Skrevet 15. desember 2022 Fy fader, så trist. "Since 2010, Botox injections have increased in people ages 20 to 29 by around 32 percent. " https://www.zocdoc.com/blog/inside-the-baby-botox-movement/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. desember 2022 #31375 Del Skrevet 15. desember 2022 IreneV skrev (2 minutter siden): Fy fader, så trist. "Since 2010, Botox injections have increased in people ages 20 to 29 by around 32 percent. " https://www.zocdoc.com/blog/inside-the-baby-botox-movement/ Og for de som lurer på om Botox-industrien er vegansk: "Botox is not vegan by the technical definition. While Botox's ingredients are not derived from animals, the product is often tested on animals to ensure its safety for human use." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bitch Pudding Skrevet 15. desember 2022 #31376 Del Skrevet 15. desember 2022 AnnePåLande skrev (39 minutter siden): Pen pike? Hva er dette for en kommentar? Har gubbene i NRK dukket opp i tråden nå for å forsvare deres sexy lille jentunge? 🤢🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. desember 2022 #31377 Del Skrevet 15. desember 2022 Isild skrev (2 timer siden): Dette er nok desverre noe de seriøst fremmer. Det ble sendt 42 klager, og tatt opp i kringkastingsrådet. Der ble saken avgjort med at Sophie Elise fortsatt er "fredet" fordi podcasten handler mye om antirasisme og miljø osv (??) - og fordi klagene stort sett kom fra mødre (og da er den ugyldig tydeligvis) Men, det var kritiske røster også - som forstår problemet med både kroppspress og reklamepushing. Heldigvis. https://www.vg.no/rampelys/i/VPzdXJ/sophie-elise-kritisert-i-kringkastingsraadet-for-kommersiell-hinting Personlig syns jeg også det er et problem at Sophie Elise alltid svarer på stort sett all kritikk med "samma det vel", "Herregud a", "whatever" og "bare kødda". Jeg syns ikke dette er positiv påvirkning på unge mennesker. Hun har blitt for "kul" for sitt eget beste, og iallefall for andres beste. 0 poeng til NRK fra meg. Og masse "whateveeeer"... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. desember 2022 #31378 Del Skrevet 15. desember 2022 Peters skrev (2 timer siden): Bryr meg veldig lite om "kjendiser", men når en pen pike med lite innhold frembringer en post med nesten 1600 sider, så er hun veldig god på markedsføring. Hun er ingen pike lengre. Hun er voksen. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 15. desember 2022 #31379 Del Skrevet 15. desember 2022 Peters skrev (2 timer siden): Bryr meg veldig lite om "kjendiser", men når en pen pike med lite innhold frembringer en post med nesten 1600 sider, så er hun veldig god på markedsføring. Og bryr seg veldig lite om hvordan hun fremstår eller hva hun formidler til yngre følgere. Det finnes influensere som tjener like godt på et positivt image, uten lange KG-tråder. Skandaler er noe man tyr til når man ikke har noe annet å bidra med. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 15. desember 2022 #31380 Del Skrevet 15. desember 2022 Bitch Pudding skrev (1 time siden): Har gubbene i NRK dukket opp i tråden nå for å forsvare deres sexy lille jentunge? 🤢🤮 Kanskje det 😵💫 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå