Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Aowyn skrev (55 minutter siden):

Ja, dette handler ikke om noen sunn seksualitet. Som kanskje SE vil påstå for å få innpass i NRK..?

Hun vil si at det ikke handler om sex, men om to små jenter som har det gøy sammen. Bildet der de slikker hverandre i baken eller hva det var  er vel fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IreneV skrev (På 5.12.2022 den 17.46):

Ingenting er ekte. Alt gjøres for å få klikk og penger. Det er intet annet enn hårreisende at NRK har inngått samarbeid med SE AS. Og NOAH. Det burde vært etiske retningslinjer som gjorde et slikt samarbeid forbudt, fordi det rett og slett er villedende, i tillegg til å være ekstremt skadelig for de yngste i målgruppen, som utsettes for kjøpepress på falske premisser, og et svært destruktivt kroppspress. Det er vanskelig å tro at NRK faktisk har gjort dette, og at de promoterer samarbeidet skamløst, med ord som  beviselig er løgn.

Jeg regner med at alle som leser i denne tråden vet hva jeg snakker om. Dette at hun er en viktig stemme osv. NRK svarer blant annet: "Sophie Elise  har verdier som er svært positive og bærekraftige. Hun er en miljøaktivist, er svært opptatt av dyrevelferd og er selv veganer. Dette er holdninger mange i målgruppa setter stor pris på og som speiler tiden vi lever i på en god måte."
Ren løgn!

Rett etter Nrk uttalte dette, la SE ut bilder av veganske retter. A’la : jeg prøver å spise vegansk når jeg har mulighet, asså det er så viktig for mæ-egentlig. 
Dette er SE- modus operandi i praksis. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (39 minutter siden):

Hun vil si at det ikke handler om sex, men om to små jenter som har det gøy sammen.

Hun liker å bruke kombinasjonen sex/uskyld.

Som når hun ser med store øyne inn i kamera mens hun sutter på en halvskrelt banan, iført småblomstret bomullsundertøy der puppene holder på å sprenge seg gjennom stoffet: "Se på dette undertøyet, søtt og samtidig sexy akkurat som jeg liker det"

Det blir litt ekkelt, og SÅ kalkulert😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (13 timer siden):

Hun liker å bruke kombinasjonen sex/uskyld.

Som når hun ser med store øyne inn i kamera mens hun sutter på en halvskrelt banan, iført småblomstret bomullsundertøy der puppene holder på å sprenge seg gjennom stoffet: "Se på dette undertøyet, søtt og samtidig sexy akkurat som jeg liker det"

Det blir litt ekkelt, og SÅ kalkulert😂

Tipper det blir onlyfans etterhvert, men det fungerer nok drøye 5 år til med "liten sexy jente med angst og problemer som bare vil gjøre det hun vil og være den hun er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 time siden):

Tipper det blir onlyfans etterhvert, men det fungerer nok drøye 5 år til med "liten sexy jente med angst og problemer som bare vil gjøre det hun vil og være den hun er".

Leste på jodel at folk er begeistret over podcasten, og da særlig SEs latter, som visstnok skulle være både ekte og hjertelig. Hørte noen minutter av en episode, og det som slo meg var at hun ler akkurat som den danske influenseren Fie Laursen, som jeg hørte et intervju med nylig. Det er ikke mulig å høre forskjell!

Så enten:

har de bare presis lik latter, eller så har de "laget" en latter som de synes høres bra ut, evt har SE kopiert Fies latter😆Vet SE fulgte henne før. Kan jo bare håpe på første alternativ. Noe annet er for sykt...

(Fie Laursen har vel forresten sluttet som influencer, og livnærer seg nå på Onlyfans fra residensen i Marbella😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (12 minutter siden):

Leste på jodel at folk er begeistret over podcasten, og da særlig SEs latter, som visstnok skulle være både ekte og hjertelig. Hørte noen minutter av en episode, og det som slo meg var at hun ler akkurat som den danske influenseren Fie Laursen, som jeg hørte et intervju med nylig. Det er ikke mulig å høre forskjell!

Så enten:

har de bare presis lik latter, eller så har de "laget" en latter som de synes høres bra ut, evt har SE kopiert Fies latter😆Vet SE fulgte henne før. Kan jo bare håpe på første alternativ. Noe annet er for sykt...

(Fie Laursen har vel forresten sluttet som influencer, og livnærer seg nå på Onlyfans fra residensen i Marbella😂)

Hvem vet, alt annet er jo falskt, så hvorfor ikke latteren 🥴
Hva handler podcasten om? Hvis den slår an, så betyr det jo at målgruppen 15-25 finner det de snakker om interessant, relevant og underholdende. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (10 minutter siden):

Hvem vet, alt annet er jo falskt, så hvorfor ikke latteren 🥴
Hva handler podcasten om? Hvis den slår an, så betyr det jo at målgruppen 15-25 finner det de snakker om interessant, relevant og underholdende. 

Har bare hørt første episode, da jeg var nysgjerrig på rus/rehab. Så hørte jeg et par minutter på den siste før jeg fikk nok.  Slitsomt, masete og krampaktig er mitt inntrykk. Så aner egentlig ikke hva den handler om.

Men det fenger jo tydeligvis mange. Jeg er sikkert bare for gammel, og for kresen på hva jeg vil ha på øret😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (9 minutter siden):

Har bare hørt første episode, da jeg var nysgjerrig på rus/rehab. Så hørte jeg et par minutter på den siste før jeg fikk nok.  Slitsomt, masete og krampaktig er mitt inntrykk. Så aner egentlig ikke hva den handler om.

Men det fenger jo tydeligvis mange. Jeg er sikkert bare for gammel, og for kresen på hva jeg vil ha på øret😅

Selv har jeg aldri likt pjatt på radioen, kun musikk. Det var alltid irriterende med programlederne som pratet mellom musikken... Men har skjønt at mange liker det. Har tenkt å høre meg gjennom Trygdekontoret, men jeg har satt det på vent fordi jeg ikke har lyst til å gi NRK støtte. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dagens «knipse bilde av rumpe i speil» er ute på snap nå. Utrolig nyttig, inspirerende og verdiskapende innhold i kanalen, som vanlig. Litt reklame for noe innimellom all selvdiggingen, da, det skal hun ha. 
 

Jeg er fortsatt forbløffet, opprørt og forbanna over at NRK bruker allmennhetens skattepenger på å holde henne relevant. Det er fullstendig hårreisende, og jeg fatter ikke hvorfor folk ikke reagerer mer på dette. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er puppene som er pusset opp (igjen) i denne omgang, men det blir jo unektelig interessant, om enn noe morbid, å se hvordan SE kommer til å ende opp med å se ut. En artikkel om Sharon Osbourne i Dagbladet idag burde jo være til skrekk og advarsel for alle som føler de har en avhengighet av å fikse på det som fikses kan. Jeg vet ikke om Osbourne har snakket om avhengighet av plastiske operasjoner, men jeg vet hun har snakket ut om at hun har hatt opplevelser tidligere som har endt opp med dårlige resultater og at hun har "tatt skrekken". Tydeligvis ikke, desverre. Det er jo en ekte avhengighet og som med andre typer avhengighet så går det jo somregel ikke så bra, med mindre man klarer å slutte. 

Dette ansiktet er fremtiden til mange av dagens unge kvinner og hvis ikke det er trist som faen så vet ikke jeg: https://www.dagbladet.no/kjendis/viser-seg-etter-forvandling/77981343

Kommer bare ikke over at trainwrecket SE er det NRK har bestemt seg for å stå stolt bak. Hun er en versting når det gjelder fokus på utseendet, fiksing, komplekser hun deler og sprer, seksualisering av alt fra bøker til "rehab" og ellers er hun jo tilsynelatende en lystløgner som fibber om alt mellom himmel og jord, i tillegg til å være den største hykleren med mer eksponering og taletid/spalteplass enn noen som henne  burde ha. For en latterlig bruk av skattepengene.. 

Endret av DianaV
  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (37 minutter siden):

De fossror! Man kan ikke si at noe er cruelty free når alle ingrediensene jevnlig - ikke «en gang i fortiden» - testes på dyr. Hvor naive kan man egentlig bli?

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (41 minutter siden):

Dyrevernalliansen går god for produkter pga egenerklæring??

Og de har skrevet kontrakt med Dyrevernalliansen, går det på kun denne egenerklæringen eller er donasjoner involvert også?

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å toppe artikkelen i TV 2 med feiltolkning av kritikken; 

Hun trekker fram at det ikke er uvanlig at influensere er et undervurdert fenomen i næringslivet, og at kritikken kan stamme fra fordommer.

Hogsnes påpeker at dette kommer spesielt fram i at produktene fra Glöd har kommet best ut i flere uavhengige tester.

– Likevel anerkjenner vi det ikke som en etablert merkevare eller et etablert produkt fordi hun (Sophie Elise, journ.anm) som influenser, eller influensere generelt blir undervurdert og feminisert, sier hun.  (https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/kritiseres-pa-sosiale-medier-vi-tester-ikke-pa-dyr/15336926/ 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (48 minutter siden):

Wow. Bare wow. Hva ER det med media og å frede dette kvinnemennesket mot all kritikk? Og hva er greia med at de ekstremistiske dyrevernsorganisasjonene elsker henne? De bryr seg tydeligvis fint lite om alt søppelet og miljøgiftene og mikroplasten SE sprer i naturen,  både med sitt eget forbruk og med alt hun pusher og lokker andre til å kjøpe og forbruke. Så lenge hun sier hun er veganer, lizzom.

 

Artikkelen er total stråmannargumentasjon. Ingen skrev at Glød selv aktivt tester på dyr, men at de bruker ingredienser som allerede er testet på dyr.  Selvbruning er i tillegg et totalt unødvendig produkt som bare gir plastavfall og forsøpling. Men der fikk SE masse gratis reklame da. Hun let nok hele veien til banken som vanlig.

«Selv vann er jo testet på dyr».  

Eeeeh…

  • Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

IreneV skrev (På 7.12.2022 den 12.13):

Fra Vita sine egne sider:

"DHA og Erythrulose er aktive virkestoffer i selvbruning. Enkelte eksperter fraråder bruk av dette under graviditet og amming da man ikke har nok informasjon om hvilken effekt dette kan ta på barnet. For å være på den sikre siden bør man derfor unngå å bruke selvbruning under graviditeten og når du ammer."

Men SE vet selvsagt bedre.

Dette er kanskje noe av det mest skremmende oppi det hele. Cruelty-free eller ikke, men å fastslå at det er helt trygt for gravide og ammende å bruke Glöd? :risterpåhodet:

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen bekrefter bare det man lenge har trodd, at tabloidene ikke gidder å gjøre research, men refererer til påstander servert av influensere. Det verste er at de omskriver og bagatelliserer at a) kjemikaliene er testet på dyr, og b) at flere av ingrediensene er både miljøskadelige og sannsynligvis skadelige for den som påfører det på huden. Vita er vel det eneste firmaet som aktivt har gått ut og advart mot at produktene brukes av gravide eller ammende? Hvorfor det, tro? Fordi produktene er ufarlige?
Argh. Hvorfor kan de ikke holde seg til sak?

  • Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ett sekund på at hun er veganer. Veldig mye vin og annen alkohol er ikke vegansk, tviler på at hun har noen som helst oversikt over hva hun inntar på den fronten. Tidligere har hun jo kalt seg vegetarianer, men på Bloggerne spiste hun sjømat. Lite troverdig. Synes det er frustrerende at hun tror dette bare er ord man kan kaste rundt seg uten å måtte gjøre noen innsats for å faktisk forandre seg. 

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (55 minutter siden):

Den artikkelen bekrefter bare det man lenge har trodd, at tabloidene ikke gidder å gjøre research, men refererer til påstander servert av influensere. Det verste er at de omskriver og bagatelliserer at a) kjemikaliene er testet på dyr, og b) at flere av ingrediensene er både miljøskadelige og sannsynligvis skadelige for den som påfører det på huden. Vita er vel det eneste firmaet som aktivt har gått ut og advart mot at produktene brukes av gravide eller ammende? Hvorfor det, tro? Fordi produktene er ufarlige?
Argh. Hvorfor kan de ikke holde seg til sak?

Det er tragisk av Dyrevernalliansen å forsvare et slikt produkt, og en slik bedrift som SE AS er. Og de anklager oss for å gå etter henne som person? Hvor produseres foresten Glôd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...