shab Skrevet 28. november 2022 #31121 Del Skrevet 28. november 2022 "Herlig" og ærlig utsagn fra Erlend Elias om hans pillebruk som igjen er med svekke Sophie Elises troverdighet. " – Jeg gikk på veldig mye antidepressiver, og også på veldig mye for angst. Og for å si det sånn, det tar ikke fire uker å komme seg av dem. Så jeg var et år i behandling for å slutte helt, sier Bragstad ærlig i podkasten til Iselin Guttormsen. 40-åringen legger ikke skjul på at det var tøft: – Kroppen er jo avhengig, psyken er avhengig. Og man kan ikke bare slutte, for da kollapser kroppen. Det var et helvete." kilde: https://www.nettavisen.no/livsstil/fikk-skrekkbeskjed-av-legen-sa-at-jeg-kanskje-hadde-to-ar-igjen/s/5-95-780436 20 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaY Skrevet 29. november 2022 #31122 Del Skrevet 29. november 2022 Isild skrev (På 28.11.2022 den 8.10): Hun kunne gjort det stort en dag hvis hun hadde satset på "livet etter" det hun holder på med nå, hvor hun delte erfaringer om nettopp det du spør om der. DET er foredrag jeg veldig gjerne ville hørt, og bøker jeg ville lest. Hun kunne delt masse kunnskap om hva det gjør med identiteten, og livet man har offline. Og ikke minst debatten om plastisk kirurgi. Den ærlige debatten om at man går til det ekstreme for å bli rik og kjent IG-babe gjenstår her i landet føler jeg. Men, da må hun jo ønske seg noe annet først, og det ser ikke ut til at det vil skje. Jeg trodde en stund hun var på vei dit - for noen år siden. Her i landet kommer vi oss forøvrig ikke videre fra anklager om misunnelse hvis man tør å stille spørsmål rundt det å leve av å være influencer. Man dynges ned med mobbekort - og jages vekk av all fansen som krenkes på vegne av privatpersonen bak influencerbedriftene. Å nei, spar oss. Ikke noe mer av dette mennesket i «livet etter». Håper hennes tid i rampelyset nærmer seg slutten. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bitch Pudding Skrevet 29. november 2022 #31123 Del Skrevet 29. november 2022 MiaY skrev (59 minutter siden): Å nei, spar oss. Ikke noe mer av dette mennesket i «livet etter». Håper hennes tid i rampelyset nærmer seg slutten. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ønsker at hun av alle skal være i rampelyset og gjøre det stort, når det er kun pupper og rumpe det går i. Det finnes ikke noe mer å by på. Gi oss tilbake J-Diva heller! Der har du en som har levd livet og som burde skrive bok om det. Jeg lurer enda på om hun kommuniserer med aliens 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. november 2022 #31124 Del Skrevet 29. november 2022 Bitch Pudding skrev (34 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk ønsker at hun av alle skal være i rampelyset og gjøre det stort, når det er kun pupper og rumpe det går i. Det finnes ikke noe mer å by på. Gi oss tilbake J-Diva heller! Der har du en som har levd livet og som burde skrive bok om det. Jeg lurer enda på om hun kommuniserer med aliens 🤔 Ja J-Diva var artig 😆😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missmischief Skrevet 30. november 2022 #31125 Del Skrevet 30. november 2022 Tenk å se ut som en sliten hollywoodfrue i en alder av 28 år. Bildene av henne er veldig uheldige når hun er ute i offentligheten og blir tatt bilder av, av fotografer. Hun redigerer også bildene hun tar av seg selv ekstremt mye. Bare det i seg selv er utrolig trist. Hun har kjøpt seg et utseende som gjør at hun ser sliten og mye eldre ut enn hun egentlig er, i tillegg redigerer hun bildene av seg selv nord og ned, nesten til det ugjenkjennelige. Jeg er sjeleglad for at generasjonen som vokser opp i dag ikke har et forhold til SE. 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 30. november 2022 #31126 Del Skrevet 30. november 2022 Missmischief skrev (1 minutt siden): Tenk å se ut som en sliten hollywoodfrue i en alder av 28 år. Bildene av henne er veldig uheldige når hun er ute i offentligheten og blir tatt bilder av, av fotografer. Hun redigerer også bildene hun tar av seg selv ekstremt mye. Bare det i seg selv er utrolig trist. Hun har kjøpt seg et utseende som gjør at hun ser sliten og mye eldre ut enn hun egentlig er, i tillegg redigerer hun bildene av seg selv nord og ned, nesten til det ugjenkjennelige. Jeg er sjeleglad for at generasjonen som vokser opp i dag ikke har et forhold til SE. Keep telling yourself that!😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 30. november 2022 #31127 Del Skrevet 30. november 2022 (endret) Monky skrev (2 timer siden): Keep telling yourself that!😅 Det er nettopp det. Generasjon Z er den generasjonen som lar seg påvirke mest av influencere, med jenter/unge kvinner 15-25 i spissen. Og de ser ikke på de uheldige bildene som media en gang i skuddåret legger ut. De ser på de redigerte, og drømmer om samme livsstil, der hun sminkes av superstjernenes egen make-up artist, og kjører rundt i rådyre biler med Chanel-vesker og Rolex. Dessverre. Endret 30. november 2022 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 30. november 2022 #31128 Del Skrevet 30. november 2022 Honey Dew skrev (På 22.11.2022 den 21.16): Dem om det. Engasjerer meg ikke i politikk og gidder ikke boikotte noe. Jeg ser ikke på fotball. Det må være deilig å bo i et av verdens beste land ifh b.la menneskerettigheter, samtidig som man har denne holdningen.. .☹️ bra ikke alle tenker slik. Og godt det finnes en ny generasjon som er mer engasjerte, kunnskapsrike og som vet å bruke forbrukermakten når de ser noen blir utnyttet. Skulle ønske SE kunne brukt påvirkerkraften sin til dette forøvrig. 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 30. november 2022 #31129 Del Skrevet 30. november 2022 (endret) miss spjåk skrev (37 minutter siden): Det må være deilig å bo i et av verdens beste land ifh b.la menneskerettigheter, samtidig som man har denne holdningen.. .☹️ bra ikke alle tenker slik. Og godt det finnes en ny generasjon som er mer engasjerte, kunnskapsrike og som vet å bruke forbrukermakten når de ser noen blir utnyttet. Skulle ønske SE kunne brukt påvirkerkraften sin til dette forøvrig. Generasjon Z er de som ser på Dubai som sitt mest ønskede reisemål. De er også generasjonen som lar seg påvirke av influencere mest. Det er de som spiser mest ferdigmat, selv om de velger plantebasrt..., de kjøper mengder av make-up, bare det er tilsynelatende miljøvennlig, og de bruker mest på elektronikk. Så jeg vet ikke jeg altså. Dobbeltmoralen og populismen lenge leve? En undersøkelse fra tankesmien Civita viser at halvparten av spurte mellom 15 og 20 år kunne valgt en politiker de er enige med, men som mener demokratiet noen ganger må vike for saken. https://civita.no/content/uploads/2021/08/Notat_18_2021_Oppfatninger-om-det-liberale-demokratiet-blant-unge.pdf Endret 30. november 2022 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 30. november 2022 #31130 Del Skrevet 30. november 2022 Sprite skrev (På 28.11.2022 den 13.43): Tenk at det går an å si at man hadde begynt å gråte av glede for å få tilgang til den gamle nettby profilen sin. Fy faen for en patetisk ting å si. Hvor gammel er dama egentlig?? Jeg hadde kanskje ikke begynt å gråte, men jeg hadde blitt så glad! Mye gammel moro og gode minner. Jeg er forøvrig cirka ti år eldre enn henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 30. november 2022 #31131 Del Skrevet 30. november 2022 Meadow skrev (40 minutter siden): Jeg hadde kanskje ikke begynt å gråte, men jeg hadde blitt så glad! Mye gammel moro og gode minner. Jeg er forøvrig cirka ti år eldre enn henne. Forskjell på å bli glad og å gråte av glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PissiPus Skrevet 30. november 2022 #31132 Del Skrevet 30. november 2022 Sprite skrev (2 timer siden): Forskjell på å bli glad og å gråte av glede. Hvorfor er det patetisk å gråte av glede? Eller sette pris på nostalgi? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 30. november 2022 #31133 Del Skrevet 30. november 2022 PissiPus skrev (18 minutter siden): Hvorfor er det patetisk å gråte av glede? Eller sette pris på nostalgi? Nei for all del. Gråt av glede om nettby kommer tilbake du også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollybby Skrevet 30. november 2022 #31134 Del Skrevet 30. november 2022 Hun ser 60 år ut. En aseksuell pensjonist, desperat for oppmerksomhet. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aowyn Skrevet 30. november 2022 #31135 Del Skrevet 30. november 2022 SE er et resultat av en syk kultur. Shabana Rehman - Norges beste, varmeste og klokeste menneske har skjønt hva som er viktig i verden: kjærlighet, ærlighet og empati. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 1. desember 2022 #31136 Del Skrevet 1. desember 2022 Aowyn skrev (10 timer siden): SE er et resultat av en syk kultur. Shabana Rehman - Norges beste, varmeste og klokeste menneske har skjønt hva som er viktig i verden: kjærlighet, ærlighet og empati. Ja enig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 1. desember 2022 #31137 Del Skrevet 1. desember 2022 Hm … NRK, altså. De hyrer inn en dobbeltmoralsk sexfluenser mens de legger ned sportsprogrammer og Ukeslutt - og sparker ansatte. Har ledelsen fått long covid alle sammen? Et seriøst mediehus som NRK bør drive med fordypning, utdanning og opplysning, ikke fjolle rundt slik de gjør nå. SE har ikke annet å tilby enn skadelig påvirkning av jenter i sårbar alder, det bør enhver med noenlunde grei evne til research og refleksjon kunne finne ut av. I tillegg bryter de mot egen plakat: § 22 NRK skal fremme barns rett til ytringsfrihet og informasjon, og skjerme barn mot skadelige former for innhold. NRK skal ha norskspråklige programmer for barn under 12 år, jevnlige norskspråklige programmer for unge, og jevnlige programmer for barn og unge på de samiske språkene. SE fremmer et kvinnefientlig og overseksualisert innhold i sine kanaler, driver med reklame for miljøskadelige produkter, driver med - og forsvarer - kosmetiske operasjoner av ansikt og kropp, støtter fast fashion og de verste motegigantene, etc. Det virker ikke som om NRK har fått med seg hva slags påvirker SE er, kanskje de tror hun bare er litt uskyldig og mot krig og miljø og sånn. 37 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 1. desember 2022 #31138 Del Skrevet 1. desember 2022 Pust skrev (36 minutter siden): Hm … NRK, altså. De hyrer inn en dobbeltmoralsk sexfluenser mens de legger ned sportsprogrammer og Ukeslutt - og sparker ansatte. Har ledelsen fått long covid alle sammen? Et seriøst mediehus som NRK bør drive med fordypning, utdanning og opplysning, ikke fjolle rundt slik de gjør nå. SE har ikke annet å tilby enn skadelig påvirkning av jenter i sårbar alder, det bør enhver med noenlunde grei evne til research og refleksjon kunne finne ut av. I tillegg bryter de mot egen plakat: § 22 NRK skal fremme barns rett til ytringsfrihet og informasjon, og skjerme barn mot skadelige former for innhold. NRK skal ha norskspråklige programmer for barn under 12 år, jevnlige norskspråklige programmer for unge, og jevnlige programmer for barn og unge på de samiske språkene. SE fremmer et kvinnefientlig og overseksualisert innhold i sine kanaler, driver med reklame for miljøskadelige produkter, driver med - og forsvarer - kosmetiske operasjoner av ansikt og kropp, støtter fast fashion og de verste motegigantene, etc. Det virker ikke som om NRK har fått med seg hva slags påvirker SE er, kanskje de tror hun bare er litt uskyldig og mot krig og miljø og sånn. Det skal vel komme en serie om SE sitt liv også? Men MGP-junior legges ned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. desember 2022 #31139 Del Skrevet 1. desember 2022 Pust skrev (24 minutter siden): Hm … NRK, altså. De hyrer inn en dobbeltmoralsk sexfluenser mens de legger ned sportsprogrammer og Ukeslutt - og sparker ansatte. Har ledelsen fått long covid alle sammen? Et seriøst mediehus som NRK bør drive med fordypning, utdanning og opplysning, ikke fjolle rundt slik de gjør nå. SE har ikke annet å tilby enn skadelig påvirkning av jenter i sårbar alder, det bør enhver med noenlunde grei evne til research og refleksjon kunne finne ut av. I tillegg bryter de mot egen plakat: § 22 NRK skal fremme barns rett til ytringsfrihet og informasjon, og skjerme barn mot skadelige former for innhold. NRK skal ha norskspråklige programmer for barn under 12 år, jevnlige norskspråklige programmer for unge, og jevnlige programmer for barn og unge på de samiske språkene. SE fremmer et kvinnefientlig og overseksualisert innhold i sine kanaler, driver med reklame for miljøskadelige produkter, driver med - og forsvarer - kosmetiske operasjoner av ansikt og kropp, støtter fast fashion og de verste motegigantene, etc. Det virker ikke som om NRK har fått med seg hva slags påvirker SE er, kanskje de tror hun bare er litt uskyldig og mot krig og miljø og sånn. NRK virker å ha kjørt seg helt fast i en forklaring om at "Sophie Elise er en viktig stemme i samfunnsdebatten, miljøforkjemper og dyreverner". Jeg syns de iallefall kunne opplyse om HVOR man kan få mer info om alt dette fine Sophie Elise påvirker til, for jeg kan ikke huske å egentlig sett noe engasjement for dette i kanalene hennes. Når det gjelder å være en viktig stemme i samfunnsdebatten, så har jeg mer inntrykk av at hun lar være å svare på noe, og er ganske elendig til å ta nettopp debatter. De "viktige" sakene vi har lest om Sophie Elise dette siste året har vel mest handlet om av og på-forholdet til Dreyer, den siste oppsiktsvekkende ansiktsoperasjonen, jentekjæreste og rumpeslikke-opplegget med Nora, badelandgate, "hurtig-rehabilitering", og ellers de sedvanlige seksualiserte reklamene for fast fashion- klær, og produkter man "ikke klarer seg uten". 29 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 1. desember 2022 #31140 Del Skrevet 1. desember 2022 Er det for sent å klage på valg av innhold i statskanalen? Det finnes jo ikke en ørliten flik av positiv påvirkning fra SE, kun selvsentrert svada som igjen fører til økt trafikk på hennes reklamekanaler. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå