Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bladd kjapt igjennom siste 8 sidene i denne tråden. 

Er dette en hat-tråd mot SE? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driver og snakker masse om parfymer på instastory nå... hun skal helt sikkert lansere egen parfyme

• Liker 6
Skrevet
ntrane skrev (58 minutter siden):

Hun får saklig kritikk.  Hvis du er en fan bør du opprette en egen tråd, da ville jeg ikke hengt her. 

• Liker 34
Skrevet
ntrane skrev (3 timer siden):

Hun er kritikkverdig, derfor får hun mye kritikk.

• Liker 30
Skrevet
hulillerunde skrev (1 time siden):

Dagens gladnyhet!🙏

Legger merke til at SE fremdeles omtaler seg som "en jente som prøver å finne sin vei i livet".

SE er ingen jente. Hun er en kvinne på 26 år.

Det er vel heller ingen som kan innbille seg at "inntektene hennes i hovedsak kommer fra bøkene hun skriver"

."...er et seksuelt menneske - og et offentlig menneske - og kombinasjonen gjør at det blir mye fokus på den delen av meg". Andre offentlige personer er vel også samtidig seksuelle mennesker uten at de blir nominert til en slik pris? Eneste grunnen er jo den utseende/sexfikserte framtoningen hennes i SoMe.

Synes hun det passer perfekt med kriteriene "-en aktør som bruker ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller og unødvendig seksualisering for å selge deg noe".

Håper hun vinner hele skiten😆

Skrevet

Håper VG ettergår påstanden hennes om at hennes største inntekt er fra salg av bøker . Det har jeg svært vanskelig for å tro. 

At hun går rett i forsvar er forventet, men at hun forsvarer seg med at hun tross alt egentlig lever av å skrive bøker om usikkerhet er rett og slett bare svada. 

• Liker 34
Skrevet (endret)
Isild skrev (22 minutter siden):

Håper VG ettergår påstanden hennes om at hennes største inntekt er fra salg av bøker . Det har jeg svært vanskelig for å tro. 

At hun går rett i forsvar er forventet, men at hun forsvarer seg med at hun tross alt egentlig lever av å skrive bøker om usikkerhet er rett og slett bare svada. 

Det er reinspikka løgn. At hun skulle ha tjent over 4 mill i 2019 i hovedsak på TO bøker er jo til å le seg ihjel av. Den siste kom vel i fjor, og er ikke med.

Dessuten er det vel "privatpersonen" Sophie Elise som gir ut bøker? Mens det er Sophieelise.no, som er nominert?

Går ut fra at aksjeselskapet Sophie Elise AS ikke er forfatter🤔

Endret av Finlay
Skrevet (endret)
Finlay skrev (15 minutter siden):

Det er reinspikka løgn. At hun skulle ha tjent over 4 mill i 2019 i hovedsak på TO bøker er jo til å le seg ihjel av. Den siste kom vel i fjor, og er ikke med.

Dessuten er det vel "privatpersonen" Sophie Elise som gir ut bøker? Mens det Sophieelise.no, som er nominert?

Går ut fra at aksjeselskapet Sophie Elise AS ikke er forfatter🤔

Svært godt poeng! I artikkelen til Melk & Honning så presiserer Press at nominasjonen kun gjelder reklameinnleggene til AS`et. 1 av 3 innlegg er reklame skriver de, og halvparten av disse igjen spiller på seksualisering og kropp. Det er kun disse reklameinnleggene nominasjonen gjelder. 

At SE blander bøkene hun har skrevet inn i dette, betyr nok desverre at bare at hun har blitt helt uimottagelig for kritikk for driften sin. Hun frir heller til folkets og fansens"beskytterinstinkt" og antimobbing-følelser igjen,  ved å vri dette om til å være "gapestokk" for henne som person. 

Hun kommer jo desverre unna med det hver eneste gang. 

Endret av Isild
  • Liker 37
Skrevet
Isild skrev (41 minutter siden):

Hun lyver stadig, ser jeg. I norge må du være en Jo Nesbø og selge stort i både inn- og utland, om du skal leve av å selge bøker. Hennes bøker selger stort sett til umodne kvinner i alle aldre, og de er det heldigvis ikke så mange av. Ikke nok til å gi SE en inntekt på flerfoldige millioner per år. https://bokarbeid.no/kalkulator-hvor-mye-tjener-en-forfatter/

Det er virkelig tragisk hvis hun selv tror på offerrollen, enda verre er det dersom hun er såpass smart at hun bruker det kynisk.

• Liker 27
Skrevet

Jeg har stemt. Håper hun "vinner".

• Liker 29
Skrevet
Mariiihøna skrev (3 timer siden):

Hun får det til å høres ut som hun er 18-åring som nettopp har blitt kjent! Er det en person som har funnet sin «vei», så er det vel SEas

En liten uskyldig jente på 26 som har blitt urettferdig behandlet, igjen 😊

• Liker 25
Skrevet
Isild skrev (3 timer siden):

Og i kjent stil går hun rett i "jeg er jo bare en liten sårbar jente"-rollen: 

– Det føles også litt underlig at organisasjonen Redd Barna, med alt det flotte de står for, skal sette meg i en slik offentlig gapestokk. Jeg er en 26 år gammel jente som prøve å finne min vei i livet, skriver Isachsen.

https://www.vg.no/rampelys/i/JJ69vm/nominert-til-aarets-gullbarbie

Ironisk nok kommer disse uttalelsene fra samme person som ble kåret til årets mektigste kvinne i medier i 2015...

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...