Gjest Dævendøtte Skrevet 6. januar 2021 #20821 Skrevet 6. januar 2021 J.. skrev (9 minutter siden): 4 nye mens-bilder blandet med ❤ umerket reklame for egen kolleksjon ❤ der altså. Skal dette bli ett månedlig innslag liksom,eller hva? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte 😮
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 6. januar 2021 #20822 Skrevet 6. januar 2021 (endret) J.. skrev (På 6.1.2021 den 19.15): 4 nye mens-bilder blandet med ❤ umerket reklame for egen kolleksjon ❤ der altså. Skal dette bli ett månedlig innslag liksom,eller hva? Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Finlay Skrevet 6. januar 2021 #20823 Skrevet 6. januar 2021 Noe så idiotisk! Hva vil hun med tampogtrådbildene egentlig? Sjokkere? provosere? Da synes jeg hun kunne brukt et skikkelig bind i stedet😂 Mens er vel ikke lenger tabubelagt i vestlig kultur, så jeg skjønner ikke hva hun vil? Ellers så er jo dette med mens og tamponger noe alle kvinner mellom 13 og 50 forholder seg til. Man trenger faktisk ikke se andres tampongtråder.
Gjest Lin11 Skrevet 6. januar 2021 #20824 Skrevet 6. januar 2021 Hva slags kognitive evner har de som liker et så meningsløst bilde??
Isild Skrevet 6. januar 2021 #20825 Skrevet 6. januar 2021 "Feministen" SE misforstår igjen. Mulig noen her og der trenger mer åpenhet rundt mensen, men mensen er faktisk ikke et særlig tabubelagt tema i samfunnet. For de aller fleste er mensen derimot ganske privat (privat er noe annet enn å ikke være åpen) , og ikke noe man pleier å ta hverken bilder av eller vise frem til hverandre. Det er ikke noe jeg syns vi skal begynne med heller. Dette handler nok en gang om hennes eget behov for oppmerksomhet og å være "sjokkerende". Dessuten så inviterer ikke hennes "hyll mensen - kampanje" til særlig mye samfunnsnyttig- bare en rekke harry bilder. Ingen går med tampongtråden utenfor trusa og poserer sånn. 36
Rev. Revenge Skrevet 6. januar 2021 #20826 Skrevet 6. januar 2021 Joda. Sophie Elise AS poserer med tampongtråd (ikke den mer klimabevisste og økonomiske menskoppen, gitt) hver måned helt til hun ikke gjør det. Da kan følgerne og nettavisene nemlig begynne å spekulere over om hun er gravid eller ikke i noen måneder. 22
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2021 #20827 Skrevet 6. januar 2021 Hun vet enda ikke hvordan hun bruker en ob, litt spesielt til å være 26 år men. 19
Gjest IKC Skrevet 6. januar 2021 #20828 Skrevet 6. januar 2021 Finlay skrev (52 minutter siden): Noe så idiotisk! Hva vil hun med tampogtrådbildene egentlig? Sjokkere? provosere? Da synes jeg hun kunne brukt et skikkelig bind i stedet😂 Mens er vel ikke lenger tabubelagt i vestlig kultur, så jeg skjønner ikke hva hun vil? Ellers så er jo dette med mens og tamponger noe alle kvinner mellom 13 og 50 forholder seg til. Man trenger faktisk ikke se andres tampongtråder. Mensen er noe nærmere 50% av befolkningen opplever, men like vel finnes det store tabu rundt mensen. Mange skammer seg og føler de må skjule det. Det er også mangel på kunnskap, flere lider av sykdommer som feks endometriose uten å være klar over det, på grunn av at det ikke snakkes nok om mens og hva som er normal smerte, eller psykiske lidelser som PMDD. Kunnskapen blandt helsepersonell er desverre også begrenset. I tillegg definerer den norske stat mensprodukter som "luksus"produkter ved å skattlegge de med 25% og feks tyggegummi med 15% fordi det regnes som nødvendig. Så absolut alt som kan bidra til mer åpenhet er positivt
Gjest Lin11 Skrevet 6. januar 2021 #20829 Skrevet 6. januar 2021 (endret) IKC skrev (9 minutter siden): Mensen er noe nærmere 50% av befolkningen opplever, men like vel finnes det store tabu rundt mensen. Mange skammer seg og føler de må skjule det. Det er også mangel på kunnskap, flere lider av sykdommer som feks endometriose uten å være klar over det, på grunn av at det ikke snakkes nok om mens og hva som er normal smerte, eller psykiske lidelser som PMDD. Kunnskapen blandt helsepersonell er desverre også begrenset. I tillegg definerer den norske stat mensprodukter som "luksus"produkter ved å skattlegge de med 25% og feks tyggegummi med 15% fordi det regnes som nødvendig. Så absolut alt som kan bidra til mer åpenhet er positivt Tabu? Er det noe som ikke er tabubelagt så er det vel mens, kjønnsorganer og sex. Herlighet, mensen får vi servert hver dag når det er bind reklame på TV , på sosiale medier og som apper. Mensen er en del av en storindustri og nok en gang disse algoritmene. Har du en mensapp? Den er knyttet opp mot dine sosiale medier, slik at du får en spesifikk reklame under mens perioden. Dette er fordi damer har en tendens til å være irrasjonelle og shoppe mye man ikke trenger under perioden. Dessuten er man også lett å påvirke i den perioden. At en voksen dame ( i alder) viser frem at hun har mens, er helt på trynet. Totalt uinteressant. Endret 6. januar 2021 av Lin11
Pust Skrevet 6. januar 2021 #20830 Skrevet 6. januar 2021 IKC skrev (7 minutter siden): Mensen er noe nærmere 50% av befolkningen opplever, men like vel finnes det store tabu rundt mensen. Mange skammer seg og føler de må skjule det. Det er også mangel på kunnskap, flere lider av sykdommer som feks endometriose uten å være klar over det, på grunn av at det ikke snakkes nok om mens og hva som er normal smerte, eller psykiske lidelser som PMDD. Kunnskapen blandt helsepersonell er desverre også begrenset. I tillegg definerer den norske stat mensprodukter som "luksus"produkter ved å skattlegge de med 25% og feks tyggegummi med 15% fordi det regnes som nødvendig. Så absolut alt som kan bidra til mer åpenhet er positivt Vet ikke helt om nærbilder av Sophie Elise sitt underliv i hvit (umerket) reklametruse eller ditto nærbilde av et hofteparti ødelagt av silikoninnlegg - er med på å skape «åpenhet» rundt menstruasjon. Jeg oppfatter dette kun som rop om oppmerksomhet. 31
Gjest IKC Skrevet 6. januar 2021 #20831 Skrevet 6. januar 2021 Pust skrev (1 minutt siden): Vet ikke helt om nærbilder av Sophie Elise sitt underliv i hvit (umerket) reklametruse eller ditto nærbilde av et hofteparti ødelagt av silikoninnlegg - er med på å skape «åpenhet» rundt menstruasjon. Jeg oppfatter dette kun som rop om oppmerksomhet. Er absolutt enig i at det ikke er revolusjonerende at SE poserer med tampong ut av trusen, jeg anser ekstremt mye av det hun gjør som svært skadelig for å nå målet om fullstendig subjektivering av kvinnekroppen, og ville ikke kalt henne feminist. Men det at så mange reagerer som om det skulle være VERRE at hun publiserer lettkledde bilder av seg selv med mensen, enn uten mensen bekrefter jo bare hvor tabu mens fortsatt er og hvor lang vei det fortsatt er å gå for å normalisere mensen. En gang i måneden vil jeg påstå at SE sine nakenbilder fremstår som mer frigjørende og progressive enn alle andre dager i måneden
Silva Pluvialis Skrevet 6. januar 2021 #20832 Skrevet 6. januar 2021 IKC skrev (5 minutter siden): Er absolutt enig i at det ikke er revolusjonerende at SE poserer med tampong ut av trusen, jeg anser ekstremt mye av det hun gjør som svært skadelig for å nå målet om fullstendig subjektivering av kvinnekroppen, og ville ikke kalt henne feminist. Men det at så mange reagerer som om det skulle være VERRE at hun publiserer lettkledde bilder av seg selv med mensen, enn uten mensen bekrefter jo bare hvor tabu mens fortsatt er og hvor lang vei det fortsatt er å gå for å normalisere mensen. En gang i måneden vil jeg påstå at SE sine nakenbilder fremstår som mer frigjørende og progressive enn alle andre dager i måneden Det handler ikke om at mensen er tabu, men hva er greia egentlig med å publisere slike bilder? Hva er poenget? Ja, folk har mensen, å så? Hvem bryr seg? 25
Gjest Lin11 Skrevet 6. januar 2021 #20833 Skrevet 6. januar 2021 IKC skrev (7 minutter siden): Er absolutt enig i at det ikke er revolusjonerende at SE poserer med tampong ut av trusen, jeg anser ekstremt mye av det hun gjør som svært skadelig for å nå målet om fullstendig subjektivering av kvinnekroppen, og ville ikke kalt henne feminist. Men det at så mange reagerer som om det skulle være VERRE at hun publiserer lettkledde bilder av seg selv med mensen, enn uten mensen bekrefter jo bare hvor tabu mens fortsatt er og hvor lang vei det fortsatt er å gå for å normalisere mensen. En gang i måneden vil jeg påstå at SE sine nakenbilder fremstår som mer frigjørende og progressive enn alle andre dager i måneden Uatskillelig skrev (2 minutter siden): Det handler ikke om at mensen er tabu, men hva er greia egentlig med å publisere slike bilder? Hva er poenget? Ja, folk har mensen, å så? Hvem bryr seg? Ingen bryr seg. Det er helt normalt for kvinner flest.
Gjest Finlay Skrevet 6. januar 2021 #20834 Skrevet 6. januar 2021 Apocalypte skrev (59 minutter siden): Hun vet enda ikke hvordan hun bruker en ob, litt spesielt til å være 26 år men. Ikke sikkert hun har mensen engang😂 Kanskje bare festet en tråd i trusa. Hun gjør ALT for oppmerksomhet.
Vipser Skrevet 6. januar 2021 #20835 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde aldri i livet hatt en tampongtråd dratt ut så langt at hele tråden henger på utsida (tilsynelatende lenger tråd enn vanlig, siden den også må rundt trusa for å henge såpass ned). Om den hekter segi noe, dras tampongen ut av posisjon og man kan få lekkasje. Er det liksom empowering, kvinnekamp og hurra 🙌? Hvertfall fjernt fra naturlig. Hvorfor hun ikke bruker mensbeger er uforståelig. Er det blod hun er redd for? Det er hvertfall mer naturlig enn det her.. 26
Pust Skrevet 6. januar 2021 #20836 Skrevet 6. januar 2021 (endret) IKC skrev (1 time siden): Er absolutt enig i at det ikke er revolusjonerende at SE poserer med tampong ut av trusen, jeg anser ekstremt mye av det hun gjør som svært skadelig for å nå målet om fullstendig subjektivering av kvinnekroppen, og ville ikke kalt henne feminist. Men det at så mange reagerer som om det skulle være VERRE at hun publiserer lettkledde bilder av seg selv med mensen, enn uten mensen bekrefter jo bare hvor tabu mens fortsatt er og hvor lang vei det fortsatt er å gå for å normalisere mensen. En gang i måneden vil jeg påstå at SE sine nakenbilder fremstår som mer frigjørende og progressive enn alle andre dager i måneden Jeg er ikke sikker på hva du mener med innlegget, men jeg kan ikke se at noen mener det er fy-fy at hun legger ut instaposter som handler om mensen? At det fremdeles er tabu å vise at kvinner har mens? Det jeg har sett av innlegg her er tvert i mot opptatte av å formidle at de mener det hele er overfladisk og seksualisert og er ikke opplysende eller virker positivt / hverdagsliggjørende av mens. Tvert om, hun benytter bare enda en mulighet til å vise bilder av egen kropp/eget underliv, i sin stadige jakt på oppmerksomhet. Ikke er det frigjørende for de jentene som har menssmerter og blør gjennom både tampong og bind, å se SE i hvite, prikkfrie truser, heller. Kanskje tvert om er det med på å påføre enda mer skam over egen ufreshet. Endret 6. januar 2021 av Pust Rettet feil 27
Trodle Skrevet 6. januar 2021 #20837 Skrevet 6. januar 2021 Det var direkte ekkelt. Jeg har ingenting imot mensen, men hva er målet med å legge ut nærbilde av underlivet og tampongtråden?! Det er INGEN som vil se den tråden, men ja vi vet at du har mensen ca 1 gang i mnd... jeg bryr meg ikke om når det er....🙈 11
allesote Skrevet 6. januar 2021 #20838 Skrevet 6. januar 2021 Kan hun ta på seg en truse som sitter bra i det minste? Ikke bra (umerket) reklame det her..... 19
pøbelsara Skrevet 7. januar 2021 #20839 Skrevet 7. januar 2021 Uatskillelig skrev (13 timer siden): Det handler ikke om at mensen er tabu, men hva er greia egentlig med å publisere slike bilder? Hva er poenget? Ja, folk har mensen, å så? Hvem bryr seg? Folk har nesebuser også. Når kommer "free-the-nesebuse"-bølgen, tro? 33
Rosmarin(ert) Skrevet 7. januar 2021 #20840 Skrevet 7. januar 2021 9 hours ago, allesote said: Kan hun ta på seg en truse som sitter bra i det minste? Ikke bra (umerket) reklame det her..... Min første tanke også! Det ser jo helt merkelig og ukomfortabelt ut. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå