Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, orfeus said:

Det aller mest skremmende med hele reklamebloggdritten er at de faktisk klarer å lure voksne mennesker, det kommer tydelig fram i denne tråden. Hvor blåst kan man bli som konsument? Det er uansett helt og aldeles ubegripelig at voksne ikke forstår kynismen og den målrettede komponeringen av blogginnhold opp mot hva som skal selges, det være seg hårpiller eller låter. At småjenter tror på vaset, det er forståelig, men jeg tviler på at det er småjenter som skriver innlegg i denne tråden. SE har «solgt» både sjel og rumpe for oppmerksomhet og påberopt seg en rekke psykiske diagnoser, alltid i forkant av et eller annet som skal skje (vixen, utgi låt, etc). Tillater meg å gjengi bloggerens egne ord:

«Alt med blogg handler om image - mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg "vinne folk" tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående.» (Sitat fra dette blogginnlegget http://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html)

Hennes «yrkesgruppe» er glad i tittelen influencer, men i SE sitt tilfelle dreier det seg om negativ påvirkning, påvirkning av naive mennesker som ikke er i stand til å se bak svada og reklame. Det blir altså helt sykt når tilhengerne omtaler henne som imperiebygger, mektig mediekvinne og annet tøys som er funnet på av tilfeldige nettnisser, i dette tilfelle nystartede Medier24 som trengte oppmerksomhet https://journalisten.no/2015/02/gard-michalsen-med-enmanns-nettavis-om-mediene og fikk pappa til å lage en sak om mektige menn og kvinner i media. Gard Michalsen er sønn av Bård Michalsen som har skrevet dette: https://www.medier24.no/artikler/hvem-er-medie-norges-50-mektigste-her-er-var-2015-liste/361591

http://www.ht.no/nyheter/2015/12/29/Sophie-Elise-kåret-til-mektigste-kvinne-i-norske-medier-11973292.ece

Hvorfor gidde å bry seg? Hun er iallefall ærlig om dette. Jeg er voksen, og nei, jeg føler meg ikke lurt av bloggingen hennes. Kynisme eller ei, det er det ingen som har sagt noe om. Det jeg, og heldigvis flere reagerer på, er all den dritten dere klarer å lire ut av dere om en person dere ikke kjenner.

Og hva hun har gjort med rumpa og puppene er meg likegyldig. Jeg løper ikke ned nærmeste plastikksjappe fordi SE gjør det.

Bloggingen er jobben hennes, hun er avhengig av å ha lesere slik at hun kan tjene penger. Og all PR er god PR sies det. Vi ser jo hvor populær hun er på dette forumet. Du, og mange andre som diskuterer henne er faktisk med på å bidra til at hun får flere lesere, har du tenkt på det?

Det jeg blir aller mest skremt av, er voksne mennesker som må skjule seg bak et nick for å snakke dritt om andre. Det gjør vel ingen av dere noe å sitte bak tastaturet å skrive så mye negativt, så lenge det ikke handler om dere selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym 4765 skrev:

Hvorfor gidde å bry seg? Hun er iallefall ærlig om dette. Jeg er voksen, og nei, jeg føler meg ikke lurt av bloggingen hennes. Kynisme eller ei, det er det ingen som har sagt noe om. Det jeg, og heldigvis flere reagerer på, er all den dritten dere klarer å lire ut av dere om en person dere ikke kjenner.

Og hva hun har gjort med rumpa og puppene er meg likegyldig. Jeg løper ikke ned nærmeste plastikksjappe fordi SE gjør det.

Bloggingen er jobben hennes, hun er avhengig av å ha lesere slik at hun kan tjene penger. Og all PR er god PR sies det. Vi ser jo hvor populær hun er på dette forumet. Du, og mange andre som diskuterer henne er faktisk med på å bidra til at hun får flere lesere, har du tenkt på det?

Det jeg blir aller mest skremt av, er voksne mennesker som må skjule seg bak et nick for å snakke dritt om andre. Det gjør vel ingen av dere noe å sitte bak tastaturet å skrive så mye negativt, så lenge det ikke handler om dere selv.

Er jo ikke de voksne folk er bekymret for, men målgruppen hennes på 12+ 

Jeg som 24 år blir ikke påvirket, men er selv sykelig opptatt av utseendet, og vet alt for godt hvor galt det kan gå. Som tenåring lot jeg meg påvirke av bloggere. Ikke deres feil at jeg sliter i dag, for jeg var allerede på villspor, men blir litt som smitteeffekten ved selvmord, terror osv når feil folk leser og kopierer. 

Hun må selvsagt få skrive om det hun vil, men det kan virke som om hun glemmer at det hovedsakelig er barn som har hun som forbilde, ikke jevnaldrende. Tror ingen hadde reagert om målgruppen var en annen. 

• Liker 12
Skrevet
14 hours ago, Mendoza said:

Det er nå en ting. Men om SE opplever hun ble mobbet ligger det nok noe i det. Og det er svært uvanlig at mobbere står frem. 

Nei, det er det ikke. Hvor har du disse fakta fra?

Skrevet

Denne tråden er infiltrert av shills. 

Skrevet

Hva har skjedd med øyet hennes?

• Liker 4
Gjest fruktfest
Skrevet

Det som er så fint, er at dere som ikke vil se, dere behøver ikke se? Det er ingen som tvinger dere! Å sitte her å skrive dritt om henne og utseendet hennes er jo bare kvalmt. Ja, hun er en offentlig og kjent person og «må da tåle såpass» (som mange sier), men er det ikke ille at en person skal måtte være vant til sånt i det hele tatt?

Gjest orfeus
Skrevet
6 timer siden, ReinaSiete skrev:

Denne tråden er infiltrert av shills. 

Det er flere av dem ...

Gjest Sorbus
Skrevet
11 timer siden, Erikasr skrev:

Vil bare komme med et innspill da jeg blir litt matt av mye som blir skrevet her.
Jeg forstår de som har slitt med depresjon selv, eller kjenner noen som har det... Men dere må også skjønne at depresjon ikke er likt for alle. Jeg gikk til psykolog hvor jeg ble diagnostisert med alvorlig depresjon, og jeg måtte også bli tvangsinnlagt på psykiatrisk med en gang, da de fryktet for livet mitt. Ingen av mine venner visste det, og det var såvidt moren min var klar over det. Jeg gjorde det som var forventet av meg. Gikk på skolen hver dag, sminket meg, var med venner, gikk turer med hunden min. At jeg gjorde de tingene hadde ingenting å si når det kom til hvordan jeg faktisk hadde det.

Jeg skal ikke uttale meg om Sophie Elise på akkurat dette temaet, da jeg rett og slett føler at jeg ikke har noen rettigheter til å kommentere på andres psykiske helse. Det er ingen her som kan si 100% sikkert hvordan SE har det eller føler seg, og da syns jeg faktisk man kan holde seg for gode til å kommentere på det. I det minste kan man droppe å være nedlatende om det. Det er en grunn til at mange blir bl.a. sjokkerte når enkelte tar livet sitt, fordi man ser ikke, man tror alt er normalt og ''alt virket jo så fint''. Det er noe å ha i bakhodet før man begynner spekulasjoner og ''h*n er ikke deprimert''.

Er litt enig med deg, ved depresjon (som ved alle sykdommer) vil symptomene variere. @Lotti87 klarte ikke å dusje på flere dager, det har jeg aldri hatt problemer med. Men alle som har vært innom en psykiatrisk avdeling har luktet at mangel på personlig hygiene er et vanlig symptom. Jeg klarte ikke å skjule min psykiske lidelse fra de rundt meg, men det klarte du. Men for å stille diagnosen klinisk depresjon (noe som vanligvis gjøres av lege og ikke pasienten selv) så må det finnes noen markører. Og som mange påpeker her inne har ikke Sofie demonstrert en eneste av disse. 

Skrevet
2 timer siden, SmileyLovise skrev:

Det som er så fint, er at dere som ikke vil se, dere behøver ikke se? Det er ingen som tvinger dere! Å sitte her å skrive dritt om henne og utseendet hennes er jo bare kvalmt. Ja, hun er en offentlig og kjent person og «må da tåle såpass» (som mange sier), men er det ikke ille at en person skal måtte være vant til sånt i det hele tatt?

Jeg sier ikke at mobbing er greit, for det er det ikke, men takler man ikke meningene til folk kan man fint trekke seg fra rampelyset. Det finnes hundrevis av andre yrker der ute, minuset er bare at da tjener man ikke millioner på å gjøre nesten ingenting..

• Liker 13
Skrevet
8 timer siden, Anonym 4765 skrev:

Tenk om alle var som deg, ikke var kritisk til noe og lot bare folk kjøre på... Det er en verden jeg ikke ville levd i!

• Liker 3
Gjest fruktfest
Skrevet
1 minutt siden, Anonym2467 skrev:

Jeg sier ikke at mobbing er greit, for det er det ikke, men takler man ikke meningene til folk kan man fint trekke seg fra rampelyset. Det finnes hundrevis av andre yrker der ute, minuset er bare at da tjener man ikke millioner på å gjøre nesten ingenting..

Å takle meninger er nå en annen ting, men hun skal ikke måtte takle at andre rakker ned på utseendet hennes. Er vel ikke akkurat en normal oppførsel heller, regner ikke med at folkene her går bort til fremmede mennesker de møter og forteller dem at de er stygg.

Hvilken toppblogg skriver du forresten? Siden du kan uttale deg om hvor lite jobb det er å skrive en?:)

Skrevet
3 minutter siden, SmileyLovise skrev:

Å takle meninger er nå en annen ting, men hun skal ikke måtte takle at andre rakker ned på utseendet hennes. Er vel ikke akkurat en normal oppførsel heller, regner ikke med at folkene her går bort til fremmede mennesker de møter og forteller dem at de er stygg.

Hvilken toppblogg skriver du forresten? Siden du kan uttale deg om hvor lite jobb det er å skrive en?:)

Jeg har ikke skrevet noen plass at hun er stygg. Men hadde jeg kjent SE hadde jeg fint kunne sagt til henne at hun burde roe ned på de kosmetiske inngrepene før hun ødelegger seg totalt.

Når man leser selv hvordan dagen til en toppblogger er trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at det er lite jobb(sammenlignet med andre jobber). Men du mener kanskje at SE og andre toppbloggere fortjener millionlønnene sine like mye som feks en lege? 

• Liker 13
Gjest fruktfest
Skrevet
1 minutt siden, Anonym2467 skrev:

Jeg har ikke skrevet noen plass at hun er stygg. Men hadde jeg kjent SE hadde jeg fint kunne sagt til henne at hun burde roe ned på de kosmetiske inngrepene før hun ødelegger seg totalt.

Når man leser selv hvordan dagen til en toppblogger er trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at det er lite jobb(sammenlignet med andre jobber). Men du mener kanskje at SE og andre toppbloggere fortjener millionlønnene sine like mye som feks en lege? 

Jeg har jo ikke skrevet at akkurat du har kalt henne stygg heller, men det er jo flere andre som skriver det rundt omkring. Her, facebook osv. Om man som familie/venn forteller SE at hun bør roe seg blir jo også igjen noe annet. Hah, man hører jo han Joakim(?) i traileren si hun må være forsiktig så hun ikke kommer til å se ut som en katt i motvind. Det blir som sagt noe annet da dette ikke er fremmede personer som i tillegg ofte er anonyme.

Det ligger ganske mye mer jobb bak en blogg enn hva som kommer frem i innleggene. Man behøver ikke ha en toppblogg engang for å merke det. Jeg har da heller aldri skrevet noe om at en blogger fortjener mer lønn enn for eksempel en lege, for det synes jeg absolutt ikke. Å være toppblogger kan da være en viktig jobb om man bruker stemmen sin for å få til noe bra i samfunnet, men en lege, for å bruke samme eksempel, synes jeg absolutt fortjener en høyere lønn. 

Gjest fruktfest
Skrevet

Men, jeg er ikke ute etter å diskutere masse greier rundt det å være blogger med lønn og hvor mye jobb det er og alt det der, synes bare ikke at en person, offentlig, kjent, eller helt «vanlig» fortjener eller bør takle så mye dritt som hun og mange andre får. 

Skrevet
11 hours ago, orfeus said:

Jeg lovet å Google litt, og her er innlegget http://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html

«Alt med blogg handler om image - mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg "vinne folk" tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående.»  (Sitat fra blogginnlegget det er lenket til)

Interessant lesning i disse tider ...

Ha ha, fantastisk. Der har du det. Det innlegget der hadde jeg glemt. Der røper hun jo faktisk oppskriften selv i et sinnssykt øyeblikk. "Det er slik denne bloggverden fungerer", my butt. Ja, kanskje for kyniske Sophie Elise.

Hun har virkelig null - 0 - troverdighet.

• Liker 16
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
10 timer siden, Anonym 4765 skrev:

Hvis du skal svare på mitt innlegg hadde det vært fint om du faktisk gjorde det og ikke skrev om helt andre ting. Jeg kan ikke se at det sto noe om plastiske operasjoner eller kritikk av utseende i det innlegget, ikke kommer jeg med frekke og usanne påstander heller, kun referanser til rene fakta, inkludert bevis.

Endret av orfeus
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
6 timer siden, Rosarose- skrev:

Hva har skjedd med øyet hennes?

Hvis du tenker på bildene i dette innlegget http://sophieelise.blogg.no/1514722307_2018_gi_meg_dette.html - skyldes det høyst sannsynlig bivirkninger av botox og går stort sett over når virkningen av giften avtar. I noen sjeldne tilfeller kan nervene få varig skade, men da er sprøytene satt feil eller det skyldes andre uheldige sammentreff. Moralen må være at man ligger unna botox om man kan. 

Endret av orfeus
Skrevet (endret)
2 timer siden, Anonym2467 skrev:

Tenk om alle var som deg, ikke var kritisk til noe og lot bare folk kjøre på... Det er en verden jeg ikke ville levd i!

Ikke jeg heller. Begynner å bli lei de som ikke klarer å se forskjell på mobbing/ drittslenging og konstruktiv kritikk 😔 når vi kritiserer andre, så er vi bare hatere og sjalue.

Endret av smalls
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, smalls skrev:

Ikke jeg heller. Begynner å bli lei de som ikke klarer å se forskjell på mobbing/ drittslenging og konstruktiv kritikk 😔 når vi kritiserer andre, så er vi bare hatere og sjalue.

Jeg lurer egentlig veldig på hva det er å være sjalu på...? For jeg personlig ser ingen grunn til å være sjalu på SE.

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Jeg lurer egentlig veldig på hva det er å være sjalu på...? For jeg personlig ser ingen grunn til å være sjalu på SE.

Det lurer jeg og på. Typisk at fansen anklager folk for å være sjalu hvis vi gir en blogger kritikk 🙄

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...