Gjest orfeus Skrevet 14. januar 2017 #2381 Del Skrevet 14. januar 2017 13 minutter siden, korallrev skrev: Som sagt; jeg er klar over dette, er ikke engang jeg som omtalte henne som den mektigste kvinnen i norsk media, jeg kjeder meg en lørdag kveld og linket til den aktuelle kåringen Haha, kjeder meg jeg også, ellers hadde jeg ikke vært her 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Masof Skrevet 15. januar 2017 #2382 Del Skrevet 15. januar 2017 Kvinner er kvinners verste fiende 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herol Skrevet 15. januar 2017 #2383 Del Skrevet 15. januar 2017 7 timer siden, orfeus skrev: Mennesker er lettlurte. Sofie Elise er i "stallen" til nettavisen/tv2 og de bruker henne kynisk for å skaffe seg klikk, fordi hun er spektakulær, både utseendemessig og i det hun gjør (operasjoner, blotting, etc). Uten all botoxen, fillersene, diverse plastiske operasjoner og løshår, ville hun ikke fått oppmerksomhet i det hele tatt, det kan vi kanskje være enige om? Dette er vinn-vinn, for media og for bloggeren, og det dreier seg bare om penger og oppmerksomhet. Man skal være bra naiv om man ikke skjønner det. Og det mest komiske: Hvor har dere det fra at hun ble kåret til den mektigste mediakvinnen? Hvor leste dere det? Hvem var ansvarlig for den kåringen? Hun er ikke lenger i "stallen" til nettavisen. Drifter bloggen selv, så hun tjener ikke på klikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 15. januar 2017 #2384 Del Skrevet 15. januar 2017 17 timer siden, Llise skrev: Syns det er litt morsomt at hun i nyeste innlegget starter med å si at hun ikke vil heve seg over noen eller bevise at hun er et bedre menneske enn andre, før hun gjør nettopp det ved å rakke kraftig ned på Listhaug. Ikke nok med det, men hun er ikke engang oppdatert nok til å vite årsaken til at Listhaug "plasket i vannet", kanskje greit å sjekke fakta før neste samsunnsengasjerte innlegg. Huffameg, tenk å rakke sånn ned på stakars uskyldige Listhaug da. Hun er jo bare en stakars liten innvandringsminister. Må være snill mot henne. Hadde hun hørt grunnen til at hun "plasket" i vannet hadde hun nok ikke endret mening, for hele greia var like "trist" som det ble fremstilt som. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 15. januar 2017 #2385 Del Skrevet 15. januar 2017 Og altså. "Hun heter faktisk Sofie". So what?? Komikerfrue heter Marna, Annijor heter Anniken osv i det uendelige folk som heter noe annet enn bloggnavnet. Er det noen som bryr seg om at hun kaller seg Sophie Elise? Sier det noe om henne? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 15. januar 2017 #2386 Del Skrevet 15. januar 2017 4 minutter siden, neiognei skrev: Huffameg, tenk å rakke sånn ned på stakars uskyldige Listhaug da. Hun er jo bare en stakars liten innvandringsminister. Må være snill mot henne. Hadde hun hørt grunnen til at hun "plasket" i vannet hadde hun nok ikke endret mening, for hele greia var like "trist" som det ble fremstilt som. Hadde du lest innlegget mitt hadde du sett at det handler ikke om "stakkars Listhaug", hun tåler det nok. Det handlet om at hun motsier seg selv. Hun vil ikke heve seg over andre, men bruker resten av blogginnlegget på å gjøre nettopp det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 15. januar 2017 #2387 Del Skrevet 15. januar 2017 12 timer siden, orfeus skrev: Mennesker er lettlurte. Sofie Elise er i "stallen" til nettavisen/tv2 og de bruker henne kynisk for å skaffe seg klikk, fordi hun er spektakulær, både utseendemessig og i det hun gjør (operasjoner, blotting, etc). Uten all botoxen, fillersene, diverse plastiske operasjoner og løshår, ville hun ikke fått oppmerksomhet i det hele tatt, det kan vi kanskje være enige om? Dette er vinn-vinn, for media og for bloggeren, og det dreier seg bare om penger og oppmerksomhet. Man skal være bra naiv om man ikke skjønner det. Og det mest komiske: Hvor har dere det fra at hun ble kåret til den mektigste mediakvinnen? Hvor leste dere det? Hvem var ansvarlig for den kåringen? Jeg følger ikke bloggen til SE, ganske enkelt fordi det hun generelt virker å fylle sitt liv med ikke interesserer meg. Men jeg har jo ikke unngått å legge merke til at hun er opptatt av å fikse på utseende. Henne om det, selv om det nok ikke ville vært et forbilde jeg ville ønsket dersom jeg hadde unge døtre. Imidlertid er det tydelig å observere fra sidelinjen, uten å følge henne, at dette er en jente med meningers mot. Hun driver business ja, og hun benytter sin posisjon til å fronte saker som engasjerer og opprører henne. Jeg kan ikke tenke meg at denne dama lar seg styre verken av Nettavisen eller andre. Jeg synes det er flott. Stå på SE, jeg heier på deg! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. januar 2017 #2388 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, kommentar til moderering, omtale av kropp, brukerdebatt og svar til dette. Edie, mod. Endret 15. januar 2017 av Edie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joia Skrevet 15. januar 2017 #2389 Del Skrevet 15. januar 2017 hun burde fått munnkurv for å skrive noe offentlig annet enn det hun vet best, nemlig plastikkirurgi, sminke, mote, bilde og overfladiske ting. På privaten kan hun diskutere så mye hun vil. fordi hun har en såpass stor flokk som følger henne og lytter til det hun klarer å lire av seg uten noen som helst politisk eller samfunns yrkesmessig bakgrunn. Da hun måtte på "rehab", ble det bare nok for min del. Som et hån mot de som virkelig har avhengighetsproblemer. Oppsøkte jeg denne "nyheten?" Nei, det stod klistret på forsiden på vg nett. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. januar 2017 #2390 Del Skrevet 15. januar 2017 10 minutter siden, Joia skrev: hun burde fått munnkurv for å skrive noe offentlig annet enn det hun vet best, nemlig plastikkirurgi, sminke, mote, bilde og overfladiske ting. På privaten kan hun diskutere så mye hun vil. fordi hun har en såpass stor flokk som følger henne og lytter til det hun klarer å lire av seg uten noen som helst politisk eller samfunns yrkesmessig bakgrunn. Da hun måtte på "rehab", ble det bare nok for min del. Som et hån mot de som virkelig har avhengighetsproblemer. Oppsøkte jeg denne "nyheten?" Nei, det stod klistret på forsiden på vg nett. Så fordi dama har mye sminke, silikon etc, så kan hun ikke ha politisk oppfattning??? Hva er neste udemokratiske knebling fra deg? Intelligens? utdanningsnivå? Da mener jeg at alle som skriver Livets Harde Skole som utdanning, burde holde munn og bare diskutere det de kan. Røyk, usunn mat, snylte på NAV, utbrodere privatlivet sitt online. Mener jeg det? Selvfølgelig ikke. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joia Skrevet 15. januar 2017 #2391 Del Skrevet 15. januar 2017 56 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Så fordi dama har mye sminke, silikon etc, så kan hun ikke ha politisk oppfattning??? Hva er neste udemokratiske knebling fra deg? Intelligens? utdanningsnivå? Da mener jeg at alle som skriver Livets Harde Skole som utdanning, burde holde munn og bare diskutere det de kan. Røyk, usunn mat, snylte på NAV, utbrodere privatlivet sitt online. Mener jeg det? Selvfølgelig ikke. Fordi i dagens samfunn med internett som det nye irl, florerer det av "nyheter" og "fakta" som ikke bærer spor av grundig research, kompetanse eller er godt gjennomtenkt. når man er en såpass offentlig person så er det ikke nok å bare slenge ut en masse politisk korrekte og fine ord, mens all handling (og det er det viktigste) tilsier noe annet. Et godt eksempel på dette er samarbeidet med norsk folkehjelp. Det er veldig forvirrende og særlig kanskje for unge jenter som prøver å finne sin plass og sin identitet i samfunnet, og kanskje lære om å leve som man sier. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 15. januar 2017 #2392 Del Skrevet 15. januar 2017 6 timer siden, Herol skrev: Hun er ikke lenger i "stallen" til nettavisen. Drifter bloggen selv, så hun tjener ikke på klikk. Legg merke til hermetegnene. Alle som skriver på Blogg.no er i "stallen" til Nettavisen/tv2. Hun er ikke ansatt i Nettavisen, det er korrekt. Nettavisen har fått kritikk tidligere, flere ganger, for at de ikke skiller mellom reklame og redaksjonelt stoff, for eksempel legger de ut blogginnhold som om det er nyheter. Etterpå sier de bare at det er bloggeren som er ansvarlig for innholdet, så ikke skyld på Nettavisen. Når først Nettavisen har lagt ut nettdagboksinnhold i samme stil som nyhetssakene, følger de andre tabloidene raskt etter. Nettavisen har fått masse klikk = penger. Bloggeren har fått oppmerksomhet takket være Nettavisen (som ikke har redaksjonelt ansvar), en oppmerksomhet som kan omsettes i nye reklameinntekter. Hun tjener ikke på klikk, men hun tjener på klikk, om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 15. januar 2017 #2393 Del Skrevet 15. januar 2017 Fronting av for mye utseendefiksing og -fokus: Liker ikke i det hele tatt (men synes det er bedre å gjøre det helt åpenlyst enn å late som om alt er helt naturlig, uredigert og ikke i det hele tatt er ment som kropp- og utseendefokus) Såvidt jeg vet, ingen utnytting av barn i tekst og bilder på bloggen: Liker Meninger om aktuelle saker: Liker For det første er det bra fordi hun engasjerer unge som ellers ikke hadde brydd seg noe større. Mange trenger nok ikke SE for å orientere seg, mens mange ikke ville gløttet opp fra navlen om hun ikke hadde engasjert dem til å gjøre det, er min teori. Selv om Sophie Elise har forbedringspotensial ift å leve hundre prosent som hun lærer, er det uansett positivt at hun påvirker unge til å engasjere seg. Et eksempel er dyrevelferd. Hun har faktisk gjennomslagskraft, lik det eller ei. Mange unge som aldri ville tenkt et sekund på om dusken på lua er ekte pels, gjør det nå. Det er ikke trendy å være ukritisk med pelsbruk, tvert i mot. Og om SE går i baret og kan tas på dobbeltmoralske handlinger, betyr det ikke at hun ikke gjør en positiv forskjell. Jeg synes det er helt på sin plass å kritisere hennes og andres evetuelle dobbeltmoral. Det har jeg selv gjort i både SE-tråder og andre steder. Men jeg synes jo ikke at hun skal slutte å engasjere seg, og kun skrive om plastisk kirurgi/utseenderelatert stoff, som en bruker skriver over her. Jeg vet ikke om hun skriver mye om det, men det er paradoksalt om hun skal konsentrere seg om det som anses som den minst positive delen av bloggen, og engasjere seg mindre i alt annet. Jeg må som vanlig føye til at jeg ikke er en ivrig blogg- eller SE-leser. Jeg ser helt klart at jeg ikke har et komplett bilde av bloggeren og bloggen, men synes det virker veldig troverdig det hun skriver når hun er engasjert i noe. Hun ville ikke vært i stand til å skrive som hun gjør, om hun kun ville sanke sympati og egentlig ikke mente en dritt av det hun skrev. At hun er engasjert "på ekte" gjør også at hun er i stand til å svare på journalisters spørsmål og ikke behøver å gjemme seg når hun ikke selv fra A til Å kontrollerer det som publiseres av meningsytringer. Dermed får hun også spalteplass der andre bloggere ikke i det hele tatt blir vurdert som interessante eller aktuelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 15. januar 2017 #2394 Del Skrevet 15. januar 2017 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Så fordi dama har mye sminke, silikon etc, så kan hun ikke ha politisk oppfattning??? Hva er neste udemokratiske knebling fra deg? Intelligens? utdanningsnivå? Da mener jeg at alle som skriver Livets Harde Skole som utdanning, burde holde munn og bare diskutere det de kan. Røyk, usunn mat, snylte på NAV, utbrodere privatlivet sitt online. Mener jeg det? Selvfølgelig ikke. Det er klart dama må få ha en politisk oppfatning, men da hadde det vært fint om det var denne hun frontet i media, ikke alle andre sin. For å ta et eksempel: I september 2016 valgte SE og rette fokus mot kroppspress. Tilfeldigvis etter at en gjeng med internasjonale stjerner hadde gjort det samme i løpet av sommeren. Bl.a Amy Schumer og Jennifer Aniston. Jeg betviler derfor at dette var noe SE kom på helt på egenhånd akkurat denne høstmåneden. Men selv om hun fronter saken fordi det gir henne positiv omtale og penger i kassa, betyr ikke det at saken ikke er god. Problemet er bare at SE ikke kan bevise sitt engasjement. Hun gir det et forsøk når hun, i protest mot kroppsfokus, flasher puppen sin på Vixen Blog Awards. Kredibiliteten forsvinner når puppen hun viser er full av silikon... Og når hun forsvarer seg mot "de" som bodyshamer henne for vektoppgangen, legger hun ut en serie mildt sagt supersexy bilder av seg selv. Som ingen usikre kvinner kan relatere til. Hun har også vist sitt naturlige ansikt uten sminke, slik at vi skal se at hun ikke er perfekt, hun heller. Men det blir litt falsk, når hun i samme periode blir refset av statens legemiddelverk for å bidra til sterkt kroppspress ved å reklamere ulovlig for botox. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 15. januar 2017 #2395 Del Skrevet 15. januar 2017 Bra at hun er engasjert på flere områder. Blant annet i denne saken om han som risikerer å bli utvist. Det som derimot er synd er at hun går til angrep på Sylvi Listhaug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JessicaL Skrevet 15. januar 2017 #2396 Del Skrevet 15. januar 2017 53 minutter siden, Sorbus skrev: Det er klart dama må få ha en politisk oppfatning, men da hadde det vært fint om det var denne hun frontet i media, ikke alle andre sin. For å ta et eksempel: I september 2016 valgte SE og rette fokus mot kroppspress. Tilfeldigvis etter at en gjeng med internasjonale stjerner hadde gjort det samme i løpet av sommeren. Bl.a Amy Schumer og Jennifer Aniston. Jeg betviler derfor at dette var noe SE kom på helt på egenhånd akkurat denne høstmåneden. Men selv om hun fronter saken fordi det gir henne positiv omtale og penger i kassa, betyr ikke det at saken ikke er god. Problemet er bare at SE ikke kan bevise sitt engasjement. Hun gir det et forsøk når hun, i protest mot kroppsfokus, flasher puppen sin på Vixen Blog Awards. Kredibiliteten forsvinner når puppen hun viser er full av silikon... Og når hun forsvarer seg mot "de" som bodyshamer henne for vektoppgangen, legger hun ut en serie mildt sagt supersexy bilder av seg selv. Som ingen usikre kvinner kan relatere til. Hun har også vist sitt naturlige ansikt uten sminke, slik at vi skal se at hun ikke er perfekt, hun heller. Men det blir litt falsk, når hun i samme periode blir refset av statens legemiddelverk for å bidra til sterkt kroppspress ved å reklamere ulovlig for botox. Hun viser seg aldri usminket. Når man har lash extensions, tatoverte lepper og trynet fullt av fillers kan man ikke påstå at man er "usminket og naturlig". 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joia Skrevet 15. januar 2017 #2397 Del Skrevet 15. januar 2017 3 timer siden, Mallory skrev: Fronting av for mye utseendefiksing og -fokus: Liker ikke i det hele tatt (men synes det er bedre å gjøre det helt åpenlyst enn å late som om alt er helt naturlig, uredigert og ikke i det hele tatt er ment som kropp- og utseendefokus) Såvidt jeg vet, ingen utnytting av barn i tekst og bilder på bloggen: Liker Meninger om aktuelle saker: Liker For det første er det bra fordi hun engasjerer unge som ellers ikke hadde brydd seg noe større. Mange trenger nok ikke SE for å orientere seg, mens mange ikke ville gløttet opp fra navlen om hun ikke hadde engasjert dem til å gjøre det, er min teori. Selv om Sophie Elise har forbedringspotensial ift å leve hundre prosent som hun lærer, er det uansett positivt at hun påvirker unge til å engasjere seg. Et eksempel er dyrevelferd. Hun har faktisk gjennomslagskraft, lik det eller ei. Mange unge som aldri ville tenkt et sekund på om dusken på lua er ekte pels, gjør det nå. Det er ikke trendy å være ukritisk med pelsbruk, tvert i mot. Og om SE går i baret og kan tas på dobbeltmoralske handlinger, betyr det ikke at hun ikke gjør en positiv forskjell. Jeg synes det er helt på sin plass å kritisere hennes og andres evetuelle dobbeltmoral. Det har jeg selv gjort i både SE-tråder og andre steder. Men jeg synes jo ikke at hun skal slutte å engasjere seg, og kun skrive om plastisk kirurgi/utseenderelatert stoff, som en bruker skriver over her. Jeg vet ikke om hun skriver mye om det, men det er paradoksalt om hun skal konsentrere seg om det som anses som den minst positive delen av bloggen, og engasjere seg mindre i alt annet. Jeg må som vanlig føye til at jeg ikke er en ivrig blogg- eller SE-leser. Jeg ser helt klart at jeg ikke har et komplett bilde av bloggeren og bloggen, men synes det virker veldig troverdig det hun skriver når hun er engasjert i noe. Hun ville ikke vært i stand til å skrive som hun gjør, om hun kun ville sanke sympati og egentlig ikke mente en dritt av det hun skrev. At hun er engasjert "på ekte" gjør også at hun er i stand til å svare på journalisters spørsmål og ikke behøver å gjemme seg når hun ikke selv fra A til Å kontrollerer det som publiseres av meningsytringer. Dermed får hun også spalteplass der andre bloggere ikke i det hele tatt blir vurdert som interessante eller aktuelle. Eksakt! Det henger ikke på greip med liv og lære fra den dama. Det er hovedproblemet. Så falskt som det går an å bli. Ikke noe i veien for selve innholdet i det hun skriver, men når all hennes handling omkring tema ikke samsvarer så blir det for dumt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 15. januar 2017 #2398 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) @Joia Om du oppfatter at jeg beskylder Sophie Elise for å være så falsk som det går an å bli, misforstår du meg. Jeg mener det er håp for henne, i motsetning til mange andre på topplisten. Edit: Jeg skrev innlegget i januar, men i dag er jeg jammen ikke sikker på om håpet er så stort som jeg først trodde. Endret 18. mars 2017 av Mallory Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 15. januar 2017 #2399 Del Skrevet 15. januar 2017 Nok et innlegg hvor hun reklamerer for skinrepair uten å nevne at hun har brukt isotretinoin... jeg fatter ikke at det er lov, og at hun ikke har mer samvittighet enn som så. Godt mulig de pillene hjelper noe, men det var isoen som virkelig tok knekken på acneproblemene hennes. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JessicaL Skrevet 15. januar 2017 #2400 Del Skrevet 15. januar 2017 Nå påstår hun nok en gang at skin repair ga henne perfekt hud. Hun har tydeligvis glemt at hun gikk på roaccutan... Blir så irritert! Dette er ren og skjær løgn og falsk markedsføring. Hun burde vært meldt for brudd på markedsføringsloven og til forbrukerombudet. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå