Gå til innhold

Noen som faktisk har veldig bra sexliv etter mange år med samme partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sammen i 20 år, tror ingen av oss lider noe nød på det området🤪

Anonymkode: 1e1b0...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sammen i 9 år(er det lenge nok, eller snakker vi 10+?) 

Vi har et godt sexliv. Litt opp og ned, alt etter form og periode. Ble lite sex i svangerskap og det første halvåret etter, men normalt har vi sex alt fra annenhver dag, til en gang i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Sånn helt ærlig, er det noen? Kan dere i så fall beskrive hva dere legger i at sexlivet er bra og hvordan/hvorfor dere har fått det til?

Og er det noen som har opplevd en varig oppsving i sexlivet etter at det har gått (langt) ned en periode?

Anonymkode: 99390...304

TS her. Så positivt at mange har det så bra! Tenkte å be litt ydmykt om at flere også svarer på det jeg har uthevet i HI :)

Anonymkode: 99390...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 15.26, no-no-noir skrev:

Vi har et godt sexliv til å ha vært så lenge sammen, hovedgrunnen er nok at vi er veldig like seksuelt og derfor forstår og aksepterer den andres lyster, behov og savn veldig godt. Vi kjenner hverandres fysiske og psykiske seksualitet ut og inn og dermed tilfredsstiller vi hverandre ganske nærme fullt ut både fysisk og psykisk.

Samtidig er vi begge skrudd sammen slik at vi synes sex er best og mest spennende første gangen med en ny partner og at alt derfra på et nivå handler om å kompensere for manglen på spenning ved å bli bedre og bedre sammen på andre måter. Så vi har en utfordring der som kanskje innebærer at vi kommer til å søke utenom forholdet også.

Det første høres helt herlig ut. Tenker du at dere har gjort noe spesielt for å bli så godt kjent? Og hva legger du i at dere er like seksuelt.

Det andre er jo mye mer problematisk og noe jeg dessverre kjenner godt igjen herfra. Elsker spenningen og begjæret i starten med en ny partner, den følelsen av å være dypt, dypt begjært gjør ALT for lysten min. Er så trist at det forsvinner! Og jeg tror ærlig talt at mannen min føler på det samme, at han savner det å være med en ny. Men vi har aldri snakket om det. Tips til å ta opp?

Anonymkode: 99390...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Vi har vært sammen i 15 år og har bedre sex enn noen gang. Vi kjenner hverandre utrolig godt og er åpne om alle preferanser. 

Anonymkode: 08229...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Solkremen skrev:

Jepp 😄 Bedre enn i de første årene også. 14 år sammen

Kan du beskrive litt hvordan og hvorfor det har blitt bedre?

Anonymkode: 99390...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Absolutt! Vi har vært sammen i 15 år og har bedre sex enn noen gang. Vi kjenner hverandre utrolig godt og er åpne om alle preferanser. 

Anonymkode: 08229...7df

Så herlig! Kan du si litt om hvordan det å bli kjent og være åpne om ting foregår i praksis?

Anonymkode: 99390...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Greit!? 😀 Hvordan FÅR dere det til med fire barn? Eller få til er én ting, men hvor kommer lysten fra? Skulle så gjerne hatt lyst fire ganger i uka, men hodet er alle andre steder i hverdagen og plutselig har en uke forsvunnet.

TS

Anonymkode: 99390...304

Men trenger dere å ha mye sex for å ha bra sex?

Vi var vært sammen i 19 år, og det har vært perioder med dårlig sex som var sjelden, hyppig sex som var helt OK og diverse intervaller hvor kvaliteten har vært veldig bra.

Akkurat nå har vi igrunnen litt sjeldent sex vil jeg si (noen ganger i måneden) - men jeg synes det er bra kvalitet. Det er åpenbare årsaker til litt sjeldnere sex, handler ikke om manglende følelser eller lyst. 

Det kommer jo så an på grunnen - og kvaliteten når man har sex.

De fleste småbarnsforeldre har vel sex 2 ganger i måneder om jeg ikke tar feil. 

Anonymkode: 39b6b...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men trenger dere å ha mye sex for å ha bra sex?

Vi var vært sammen i 19 år, og det har vært perioder med dårlig sex som var sjelden, hyppig sex som var helt OK og diverse intervaller hvor kvaliteten har vært veldig bra.

Akkurat nå har vi igrunnen litt sjeldent sex vil jeg si (noen ganger i måneden) - men jeg synes det er bra kvalitet. Det er åpenbare årsaker til litt sjeldnere sex, handler ikke om manglende følelser eller lyst. 

Det kommer jo så an på grunnen - og kvaliteten når man har sex.

De fleste småbarnsforeldre har vel sex 2 ganger i måneder om jeg ikke tar feil. 

Anonymkode: 39b6b...2f4

For meg er bra sex blant annet mye sex ja, men det er vel individuelt. Men et bra sexliv for meg er at man har mye seksuell kommunikasjon utenom, teaser hverandre, flørter, kysser og klår mye..og sånt blir det jo mye sex av. 

Sjelden, men veldig god sex er vel det vi har nå, men jeg synes ikke at det er et bra sexliv. Vil ikke kalle det noe annet enn akkurat det: sjelden, men veldig god sex.

Men det er selvfølgelig individuelt ja.

Anonymkode: 99390...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Så positivt at mange har det så bra! Tenkte å be litt ydmykt om at flere også svarer på det jeg har uthevet i HI :)

Anonymkode: 99390...304

I tillegg til det jeg nevner i første innlegg - at vi tar godt vare på oss selv, tenker jeg som følger - 

Nærhet avler nærhet. Å holde rundt hverandre før man sovner, eller når man våkner. Ligge i armkroken på sofaen. Gi hverandre klemmer, massasje. 

Finne på spennende ting sammen. Ikke falle inn i rutinen. Det kan være en flaske vin og en lang samtale en onsdag. En spontan helgetur med et ekstra fint hotellrom, og litt luksus. 

Vi er til stede når vi gjør noe sammen. Vi trykker ikke på telefonen gjennom et restaurantbesøk, vi spiser middag ved spisebordet, vi bruker aldri ettermiddagen foran TVen. 

Sove nakne, dusje sammen, ha et avslappet forhold til å vise kropp.

Tøffe jobber, mange reisedøgn og ulike hobbyer. Hverdagen vår er veldig variabel, og vi kjenner ofte på følelsen av å savne den andre når det er mest hektisk. 

Anonymkode: 5cfbe...c60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen i over 25 år og sex-en har bare blitt bedre. Vi kjenner hverandre bedre nå og vet hva den andre liker. Vi kunne nok vært litt mer "eksperimentell" og hatt oss litt mer enn 1 gang hver uke. Det er imidlertid andre årsaker enn lyst og begjær som begrenser tilgangen.
Nøkkelen er daglig klemming og kyss. Vi tar på hverandre hele tiden og sørger for å "se" hverandre.

Anonymkode: 97fed...ab9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du beskrive litt hvordan og hvorfor det har blitt bedre?

Anonymkode: 99390...304

Vi kjenner hverandre så ekstremt godt. 

Vi ble sammen rett etter ungdomsskolen, var unge og uerfarne. Jeg som 15 år var ikke helt trygg i egen kropp, og da får man en del hemninger. 

Ettersom årene gikk utviklet sexen seg. Vi forsøkte nye ting, og dro inn leketøy. Vi fokuserte mer på gode forspill. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt en veldig tørr periode i over ett år. Det førte til en god del frustrasjon. Men vi har hatt sex på onsdag. Det føles som det er et håp nå. 

Har vært sammen i 10 år. 2 barn. Kona mi er 10 år eldre enn meg - 35 og 45.

Anonymkode: c288b...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt en veldig tørr periode i over ett år. Det førte til en god del frustrasjon. Men vi har hatt sex på onsdag. Det føles som det er et håp nå. 

Har vært sammen i 10 år. 2 barn. Kona mi er 10 år eldre enn meg - 35 og 45.

Anonymkode: c288b...955

1 år helt uten sex og uten at det ligger noe medisink eller lignende bak? Det virker veldig lang tid og noe jeg hadde stusset veldig over om det var slik hos oss.

Vært i forhold i ca.20 år og selv om hyppigheten og at det innimellom blir rutinepreg på det har vi fremdeles jevnlig(1-2 ganger per uke) og god sex som begge har utbytte av. Altså at begge parter blir sett og tilfredstilt. 

Anonymkode: 27b8b...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

1 år helt uten sex og uten at det ligger noe medisink eller lignende bak? Det virker veldig lang tid og noe jeg hadde stusset veldig over om det var slik hos oss.

Vært i forhold i ca.20 år og selv om hyppigheten og at det innimellom blir rutinepreg på det har vi fremdeles jevnlig(1-2 ganger per uke) og god sex som begge har utbytte av. Altså at begge parter blir sett og tilfredstilt. 

Anonymkode: 27b8b...9a1

Kona mi fikk en tidlig menopause og har helt mistet noe interesse i ha sex....og vi begge gikk / går gjennom depresjon. Hun har det mye bedre nå, jeg jobber med megselv... 

Anonymkode: c288b...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kona mi fikk en tidlig menopause og har helt mistet noe interesse i ha sex....og vi begge gikk / går gjennom depresjon. Hun har det mye bedre nå, jeg jobber med megselv... 

Anonymkode: c288b...955

Det forklarer jo alt på en mer forståelig måte 👍

Anonymkode: 27b8b...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ikke begynner å lete etter grunner til å være misfornøyde, klarer å ha det bra med samme partner i et ekteskap livet ut. Er en grunn til at de heter i gode og onde dager.

Anonymkode: 66db0...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som ikke begynner å lete etter grunner til å være misfornøyde, klarer å ha det bra med samme partner i et ekteskap livet ut. Er en grunn til at de heter i gode og onde dager.

Anonymkode: 66db0...f3f

Enig i dette. Det er "farlig" å overanalysere alt mulig. Da spinner tankene fort og det blir mer kaos i stedet. Men, selvfølgelig, nøkkelen er å ta opp temaer som opptar en uten at det føles kvelende for andre parten. Alle har mindre og dårlige dager/perioder, men det trenger ikke å bety at noe nødvendigvis er galt i forholdet. 

Anonymkode: 27b8b...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et topp sexliv, gledet meg til vi skulle få mer tid til sex npr barna ble større, men da ble han impotent, så sånn gikk det.. 

Anonymkode: 11d53...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...