Gå til innhold

Bloggerne sesong 11


Elevbruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Beskjeden skrev:

Ja! Gi den dama egen serie🙇‍♀️

Men er hun virkelig SÅ interessant? Hun har noen gode refleksjoner, men er de gode nok til å fylle et helt program?

Jeg blir litt matt av alle disse såkalte influenserne som får så stor plass i media. Pilotfrue, Funkyfam, Sofie Elise og sikkert flere får egne program. Jeg mister litt troen på menneskeheten når dette sammen med Paradis hotel og Ex on the beach er det som er av norskproduserte program 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adrielle
11 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men er hun virkelig SÅ interessant? Hun har noen gode refleksjoner, men er de gode nok til å fylle et helt program?

Jeg blir litt matt av alle disse såkalte influenserne som får så stor plass i media. Pilotfrue, Funkyfam, Sofie Elise og sikkert flere får egne program. Jeg mister litt troen på menneskeheten når dette sammen med Paradis hotel og Ex on the beach er det som er av norskproduserte program 

Få Pilotfrue eget program? Det har jeg ikke fått med meg.

Ellers enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men er hun virkelig SÅ interessant? Hun har noen gode refleksjoner, men er de gode nok til å fylle et helt program?

Jeg blir litt matt av alle disse såkalte influenserne som får så stor plass i media. Pilotfrue, Funkyfam, Sofie Elise og sikkert flere får egne program. Jeg mister litt troen på menneskeheten når dette sammen med Paradis hotel og Ex on the beach er det som er av norskproduserte program 

Godt poeng! Jeg vet ikke🤔. Men av en eller annen grunn så gjør hun seg på tv, og jeg velger ofte å se på de programmene/episodene hun er med i. Hun har karisma og troverdighet. Det er så mange andre som har egne serier som mangler akkurat dette etter min mening som f.eks Sophie Elise. Jeg skjønner facinasjonen og hvorfor hun er så mye brukt i media, og har mange ganger prøvd å se noe med henne. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror hun har noe interessant å tilby, men mer som en "guilty pleasure" eller tidtrøyte. Men jeg ender alltid opp med å slå av fordi hun rett og slett er kjedelig på tv. 

Endret av Beskjeden
Kommafeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, Halle-Palle skrev:

Men er hun virkelig SÅ interessant? Hun har noen gode refleksjoner, men er de gode nok til å fylle et helt program?

Jeg blir litt matt av alle disse såkalte influenserne som får så stor plass i media. Pilotfrue, Funkyfam, Sofie Elise og sikkert flere får egne program. Jeg mister litt troen på menneskeheten når dette sammen med Paradis hotel og Ex on the beach er det som er av norskproduserte program 

Jeg er enig med deg. Fikk en skikkelig a-ha  opplevelse når jeg hørte henne på podcasten til Else og søsteren når de snakket om CBE tråden på KG. Greit nok at man misliker KG, men seriøst? Hun forteller om en episode hvor noen hadde kommentert at CBE hadde kjøpt seg en juice etter trening og det ble trukket frem som ille. Mitt inntrykk er at Linnea som selv har vært kritisk til CBE, plutselig hadde et behov for å redde skinnet sitt. Lite flatterende og ganske så typisk influencere. Hun er nok like forretningskvinne som de andre, men fy søren hvor mye smartere. Hun klarer å lure alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg er enig med deg. Fikk en skikkelig a-ha  opplevelse når jeg hørte henne på podcasten til Else og søsteren når de snakket om CBE tråden på KG. Greit nok at man misliker KG, men seriøst? Hun forteller om en episode hvor noen hadde kommentert at CBE hadde kjøpt seg en juice etter trening og det ble trukket frem som ille. Mitt inntrykk er at Linnea som selv har vært kritisk til CBE, plutselig hadde et behov for å redde skinnet sitt. Lite flatterende og ganske så typisk influencere. Hun er nok like forretningskvinne som de andre, men fy søren hvor mye smartere. Hun klarer å lure alle sammen!

I den første episoden av Bloggerne forteller Linnea at hun selv er svært lite glad i kritikk. Det går inn på henne. Med det som utgangspunkt er det nok ikke så rart at Linnea har sympati med CBE, som over år har fått mye kritikk. 

Men enig i at det er skuffende at hun ikke greier å skille mellom legitim kritikk og usaklig kritikk. Hørte et par episoder av podcasten, men det ble for mye synsing og fra eget ståsted. Lite substans sånn totalt sett.

Har ellers sans for mye av det Linnea skriver. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, CecilieX skrev:

I den første episoden av Bloggerne forteller Linnea at hun selv er svært lite glad i kritikk. Det går inn på henne. Med det som utgangspunkt er det nok ikke så rart at Linnea har sympati med CBE, som over år har fått mye kritikk. 

Men enig i at det er skuffende at hun ikke greier å skille mellom legitim kritikk og usaklig kritikk. Hørte et par episoder av podcasten, men det ble for mye synsing og fra eget ståsted. Lite substans sånn totalt sett.

Har ellers sans for mye av det Linnea skriver. 

Jeg er usikker på hvem hun er, jeg trodde hun var autentisk men er ikke så sikker lenger. Må bare utdype at det handler om flere ting enn bare denne podcasten. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
7 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg er usikker på hvem hun er, jeg trodde hun var autentisk men er ikke så sikker lenger. Må bare utdype at det handler om flere ting enn bare denne podcasten. 

Det er jeg ikke enig i, men kom gjerne med eksempler. 

Min opplevelse er at hun er svært autentisk, men at det ofte er svakheten hennes, i og med at hun ofte uttaler seg ut fra eget ståsted. Alle bøkene hennes er jo basert på egne erfaringer og nettopp derfor opplever jeg dem som troverdig og lett gjenkjennelig rent menneskelig sett. 

Men skal du ha tyngde som debattant må du være bevisst følelser og egne erfaringer og kunne argumentere i et større perpektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
1 time siden, CecilieX skrev:

I den første episoden av Bloggerne forteller Linnea at hun selv er svært lite glad i kritikk. Det går inn på henne.

Er vel et  argument for at hun ikke burde ha en egen tv-serie. Hun har vel neppe godt av mer eksponering om hun er nærtagende for kritikk.

I tillegg er det nok vanskelig å lage noe nytt og bra om man ikke takler kritikk. Virker som om anmeldelsene av bøkene hennes alltid sier "grei nok bok, men samme historie hun har fortalt i de andre bøkene hun har skrevet". Så da er vel spørsmålet om  en serie med Linnea ikke bare hadde blitt akkurat det samme man allerede har sett. 

 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Halle-Palle skrev:

Men er hun virkelig SÅ interessant? Hun har noen gode refleksjoner, men er de gode nok til å fylle et helt program?

Jeg blir litt matt av alle disse såkalte influenserne som får så stor plass i media. Pilotfrue, Funkyfam, Sofie Elise og sikkert flere får egne program. Jeg mister litt troen på menneskeheten når dette sammen med Paradis hotel og Ex on the beach er det som er av norskproduserte program 

Pilotfrue er ihvertfall ikke interessant, synes hun er den kjedeligste som er med på Bloggerne. Hvorfor skal hun ha egen serie? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Meadow skrev:

Pilotfrue er ihvertfall ikke interessant, synes hun er den kjedeligste som er med på Bloggerne. Hvorfor skal hun ha egen serie? 

Var jo mitt poeng? Hvorfor får disse menneskene egne program? Er det virkelig så mange som ser de at det kan forsvares av de forskjellige TV-kanalene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
6 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Var jo mitt poeng? Hvorfor får disse menneskene egne program? Er det virkelig så mange som ser de at det kan forsvares av de forskjellige TV-kanalene?

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt. Men ser for meg at disse programmene er relativt billige å produsere samtidig så får TV2 penger fra staten mot å produsere norskspråklige serier for unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, CecilieX skrev:

Det er jeg ikke enig i, men kom gjerne med eksempler. 

Min opplevelse er at hun er svært autentisk, men at det ofte er svakheten hennes, i og med at hun ofte uttaler seg ut fra eget ståsted. Alle bøkene hennes er jo basert på egne erfaringer og nettopp derfor opplever jeg dem som troverdig og lett gjenkjennelig rent menneskelig sett. 

Men skal du ha tyngde som debattant må du være bevisst følelser og egne erfaringer og kunne argumentere i et større perpektiv. 

Jeg er bare litt usikker på hennes budskap om tematikken rundt psykisk helse og andre utfordringer, handler om å opplyse eller er en utstrakt del av et forretningskonsept. På tv2 lanseringen var det fokus på at Linnea skulle fremstilles på en «ikke sur og sytete» måte, hvorfor vet jeg ikke. Hun gjorde en kjempegod jobb på debatten mot SE, så hun virker uredd. Er det noe annet positivt hun bidrar med? Utenom å være motvekt til disse andre rosabloggerne?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
31 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg er bare litt usikker på hennes budskap om tematikken rundt psykisk helse og andre utfordringer, handler om å opplyse eller er en utstrakt del av et forretningskonsept. På tv2 lanseringen var det fokus på at Linnea skulle fremstilles på en «ikke sur og sytete» måte, hvorfor vet jeg ikke. Hun gjorde en kjempegod jobb på debatten mot SE, så hun virker uredd. Er det noe annet positivt hun bidrar med? Utenom å være motvekt til disse andre rosabloggerne?

Jeg greier ikke å se at hun bruker psykisk helse kynisk i foretningsøyemed. Hun har hele tiden vist frem skyggesidene, og et ærlig bilde. Blant annet derfor hun fremstår som sur og kranglete, hvilket jeg opplever som sannferdig og adekvat gitt bakgrunn. 

Men at hun har bygget karrieren sin på sine erfaringer, det stemmer jo. Og jeg ser ikke noe galt i det, fordi det nettopp kan hjelpe mot stigmaene rundt psykisk helse. Det heier jeg på. I motsetning til andre bloggere som selvdiagnostiserer seg og sykliggjør helt normale svingninget, så er jo hennes historie med psykisk lidelse dokumentert gjennom Finn Skårderud. 

Men jeg skal ikke påberope meg å ha full oversikt. Bare hørt et par podcast episoder, lest bøkene og mye av bloggen hennes (flere år etter at innleggene ble skrevet). Jeg synes hun fremstår troverdig og ekte, med et stort engasjement rundt spiseforstyrrelser. 

Å være motvekt til de andre rosabloggerne er for positivt nok bidrag for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Meadow skrev:

Pilotfrue er ihvertfall ikke interessant, synes hun er den kjedeligste som er med på Bloggerne. Hvorfor skal hun ha egen serie? 

Jeg synes svaret hennes på hvorfor hun slutter og at hun ønsker større fokus på seg, er noe kryptisk. Særlig når hun legger frem at «kanskje vi lager noe selv». 

https://www.seher.no/kjendis/derfor-forsvinner-de-fra-skjermen/71517387

Det er åpenbart at blogg er på nedadgående og at man må fornye seg. Youtube er jo i vinden, og mange prøver å utvikle seg ved å prøve nye kanaler. Hun prøvde jo podcast også, og ser ut til å hive seg (desperat) på arenaer der andre har suksess. Gitt mangelen på suksess på podcast, blir jeg svært overrasket dersom noen eksterne er interessert i å gi henne skjermtid i egen serie. Hennes forklaring på hvorfor hun ikke fortsatte med podcast var jo syltynn og fremstod som lite sannsynlig. Forklaringen på hvorfor hun ikke er med mer i Bloggerne, virker å være i samme gate. Fasade og iscenesettelse er jo forretningsideen, så det vil jo være skadelig for henne narrativ som suksessrik og relevant å måtte erkjenne at de ikke var ønsket med videre, men det er en hårfin linje mellom sannhet og løgn. Hun prøver å ikke tråkke over i intervjuet med Se og Hør. Fasiten får vi noe frem i tid. Jeg tror at ufrivillig barnløshet var det som gjorde hrnne interessant. Av åpenbare og hyggelige grunner, er det noe hun ikke kan bygge på. Og hva står igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken sang som ble spilt i siste episode fra Coachella? Den som spilles når de ankommer festivalen. Sangen før Spice Girls 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns Martine og familien er søte, men blir litt skremt av hennes holdninger til teorien. Skjønner at man blir litt likegyldig når man har strøket flere ganger, men at hun sier at hun ikke interesserer seg for skilter og regler håper jeg er for show!! Skummelt å ferdes på veien hvis folk tenker sånn.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper seriøst på ingen nye sesonger. Nå må tv være med på å ikke lage tv-stjerner utfra ingenting. Vi trenger dybde og noe å lære. Spar oss for bloggere i tv ruta og. Jeg har aldri sett en hel episode. Får brekninger når tvreklamen( om bloggerene)  kommer på. Jeg takler det ikke. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...