Gå til innhold

Bloggerne sesong 11


Elevbruker

Anbefalte innlegg

Her kan man snakke om bloggerne sesong 11 som kom i dag ut på sumo. Linnea myrhe , sofie nilsen , pilotfrue , martine lunde , caroline berg eriksen og annjor er med denne sesongen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Vipser skrev:

Det er så fint å se Martine Lunde nok en sesong gå "sminkeløs" rundt i serien. Hun er vakker! Skulle ønske de andre turte å miste fasaden bare ørlite grann...

Morsomt å se Linnéa scrolle gjennom rampelysforumet, håper å få se mye brus. 😁

Skjønner ikke hvorfor mange er så opptatt av å se andre uten sminke/ustelt.

Samme det vel..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J.. skrev:

Skjønner ikke hvorfor mange er så opptatt av å se andre uten sminke/ustelt.

Samme det vel..

Det har nok noe med at i dag så skal man se såå perfekt ut at det ikke skal anses som ustelt etc. Og skal man være sminkefri så skal det så absolutt ikke dokumenteres. Derfor får Martine Lunde skryt og ros for sine valg foran kamera når hun blir filmet. Hun viser begge sidene av seg imotsetting til enkelte som har og er med i serien.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Det har nok noe med at i dag så skal man se såå perfekt ut at det ikke skal anses som ustelt etc. Og skal man være sminkefri så skal det så absolutt ikke dokumenteres. Derfor får Martine Lunde skryt og ros for sine valg foran kamera når hun blir filmet. Hun viser begge sidene av seg imotsetting til enkelte som har og er med i serien.

Ja såpass har jeg forstått.

Men forstår ikke hvorfor det er så viktig for enkelte å se disse menneskene uten sminke.

De ser vel ut som alle andre dødelige,både med og uten.

Ser ikke hva det er å kritisere/applaudere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Ja såpass har jeg forstått.

Men forstår ikke hvorfor det er så viktig for enkelte å se disse menneskene uten sminke.

De ser vel ut som alle andre dødelige,både med og uten.

Ser ikke hva det er å kritisere/applaudere.

Det har noe med denne Instagram og enkelte bloggere sine versjon på hva naturlig skjønnhet er. Og da et jo godt at ei som Martine fra blogg verden kan vise fram sitt usminket ansikt, uten og det var bli uteb pyntet på med det ene og det andre. Linnéa er også et godt eksempel på hva naturlig skjønnhet er. Så begge to skal ha ros for demmes sanne framtrending i serien.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annepannesjoko
15 minutter siden, J.. skrev:

Skjønner ikke hvorfor mange er så opptatt av å se andre uten sminke/ustelt.

Samme det vel..

Er man ustelt,  hvis man ikke bruker sminke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
4 minutter siden, foolen skrev:

Jeg la bare merke til middagstallerken til CBE. Det var så lite mat på den, mindre enn på barnas til og med. Skjønner hvordan hun klarer å holde fasongen.

Elsker Linnea. ❤️

Hun har hatt anoreksi. Hun er nok friskere nå, men har et ekstremt usunt forhold til mat og kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loveli skrev:

Hun har hatt anoreksi. Hun er nok friskere nå, men har et ekstremt usunt forhold til mat og kropp.

Hvordan kan hun være friskere nå når hun spiser mindre enn sine 2 små barn?.. Vil nå tro at sykdommen  har lagt sine spor etter seg, slik at hun er for redd til og faktisk spise seg helt mett. For når en voksen person over 30+ spiser mindre enn barn som går i bhg så er det noe som ikke stemmer. Ja hun ser sunnere ut, men det betyr ikke at hun er helt frisk for det.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at CBE har hatt anoreksi,trodde det var Linnéa Myhre dere diskuterte.Linnea har jo vært langt ute å kjøre,men jeg tror Sondre Lerche har gjort henne godt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anne 69 skrev:

Visste ikke at CBE har hatt anoreksi,trodde det var Linnéa Myhre dere diskuterte.Linnea har jo vært langt ute å kjøre,men jeg tror Sondre Lerche har gjort henne godt.

Her forteller CBE om det. Visste heller ikke at hun hadde slitt med det. Men hadde mine anelser når jeg så på de gamle bildene av henne.

https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760 

Men samtidig så blir forvirrende når hennes mann LK benekter at hans frue har vært syk.

https://www.vg.no/rampelys/i/k7L96/fotballfrue-mannen-caroline-har-aldri-vaert-syk-av-spiseforstyrrelser

Endret av Uglesjel
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
12 timer siden, Uglesjel skrev:

Hvordan kan hun være friskere nå når hun spiser mindre enn sine 2 små barn?.. Vil nå tro at sykdommen  har lagt sine spor etter seg, slik at hun er for redd til og faktisk spise seg helt mett. For når en voksen person over 30+ spiser mindre enn barn som går i bhg så er det noe som ikke stemmer. Ja hun ser sunnere ut, men det betyr ikke at hun er helt frisk for det.

Jeg skriver "nok" friskere, en antagelse. Jeg mener hun ser friskere ut i kroppen, hun har mer mer fett og muskler. Ansiktet er mye rundere enn da hun var yngre, noe som tyder på økt fettprosent.

Men jeg vet hvordan det er med spiseforstyrrelser, man kan være sykere i hodet selvom man er friskere i kroppen.

Og Carro, hvis du leser ditt navn i samme setning som ordet fett: Du er fremdeles slank. Men du ser friskere ut og jeg mener det ikke negativt. (En syk person vil jo tolke det slik).

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anne 69 skrev:

Linnea har jo vært langt ute å kjøre,men jeg tror Sondre Lerche har gjort henne godt.

Linnéa har selv sagt at Sondre Lerche reddet henne fra sykdommen. Uten hans hjelp og støtte så ville hun ikke vært der hun er i dag.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hvordan kan hun være friskere nå når hun spiser mindre enn sine 2 små barn?.. Vil nå tro at sykdommen  har lagt sine spor etter seg, slik at hun er for redd til og faktisk spise seg helt mett. For når en voksen person over 30+ spiser mindre enn barn som går i bhg så er det noe som ikke stemmer. Ja hun ser sunnere ut, men det betyr ikke at hun er helt frisk for det.

Jeg er kritisk til mye av det CBE driver med, men når det gjelder akkurat denne middagstallerkenen vet vi ikke så mye annet enn at den var tommere enn barnas i det den ble filmet. Vi ser også at LKs tallerken inneholder mindre mat. For alt vi vet kan hun ha spist opp sin porsjon, som var like stor eller større enn barnas. 

Ja, det er like mye spekulasjon som at hun har hatt lite mat på tallerkenen i utganspunktet. 

Når det gjelder første episode syns jeg den var kjedelig. Det var forfriskende å se Martine Lunde usminket, og Linnea Myhre virker å ha mer dybde å komme med enn resten av gjengen. 

Endret av PecanPie
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 23.50, PecanPie skrev:

Jeg er kritisk til mye av det CBE driver med, men når det gjelder akkurat denne middagstallerkenen vet vi ikke så mye annet enn at den var tommere enn barnas i det den ble filmet. Vi ser også at LKs tallerken inneholder mindre mat. For alt vi vet kan hun ha spist opp sin porsjon, som var like stor eller større enn barnas. 

Ja, det er like mye spekulasjon som at hun har hatt lite mat på tallerkenen i utganspunktet. 

Når kameraet vender seg mot LK så ser man at han er nærmeste ferdig med middagen. Og som du sier så kan hun også blitt ferdig, men at det ikke ble tatt med fra starten. Det og spekulere slik som det blir gjort nå, er igrunn unødvendig når man ikke har det hele bildet og legge fram på det . Men at vi nå er bli enda mer oppmerksom på hennes sykehistorie som faktisk er alvorlig så vil leserne og folk være noe mer oppmerksom på henne ift mat.

Endret av Uglesjel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Uglesjel skrev:

Når kameraet vender seg mot LK så ser man at han er nærmeste ferdig med middagen. Og som du sier så kan hun også når med p bli ferdig at det ikke ble tatt med fra starten. Det og spekulere slik som det blir gjort nå er igrunn unødvendig når man ikke har det hele bildet og legge fram på det hele. Men at vi nå er bli enda mer oppmerksom på hennes sykehistorie som faktisk er alvorlig så vil leserne og folk være ble oppmerksom på henne ift mat.

Det er klart at tidligere utsagn og hvordan mat og kosthold er frontet tidligere kan føre til at man drar konklusjoner. Men så lenge vi ikke har fått vært tilstede under hele måltidet, har vi ikke grunnlag for å konkludere med det ene eller andre. 

Sånn sett syns jeg det er langt verre at et kamera blir dratt inn i en setting som vanligvis brukes til å snakke om hvordan dagen har vært, hva man har gjort i BHG/på skolen/på jobb og nyter et måltid sammen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, PecanPie skrev:

Det er klart at tidligere utsagn og hvordan mat og kosthold er frontet tidligere kan føre til at man drar konklusjoner. Men så lenge vi ikke har fått vært tilstede under hele måltidet, har vi ikke grunnlag for å konkludere med det ene eller andre. 

Sånn sett syns jeg det er langt verre at et kamera blir dratt inn i en setting som vanligvis brukes til å snakke om hvordan dagen har vært, hva man har gjort i BHG/på skolen/på jobb og nyter et måltid sammen. 

Så absolutt og det har du rett i. Man blir nå mer oppmerksom på hva slags type mat hun fronter framover og hva slags trening hun tar oftest for å holde figuren sin. Å skulle det skjer brått endring med fruen så vet man hvorfor.

Endret av Uglesjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...