Gå til innhold

Døren jeg åpner blir demonstrativt låst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å ha nødutgangen åpen pga varmen i sommer. Plutselig er den stengt og låst og den greia jeg hadde for å holde døren åpen er satt til side.

Og døren min igjen står åpen så da går det an å banke på å si: vi vil ha døra igjen i stedet for å demonstrere sånn. Det er ikke rare trekken som kommer fra døren heller. Glippen er på maks 15cm så det sjenerer jo ingen siden de har dørene sine igjen. Hva er greia med og ikke kunne face folk? Jeg er ikke kjent for å være sint eller vanskelig å ha med å gjøre så dette er feighet altså. 

Døren min var åpen men jeg hørte de aldri så de må ha listet seg noe voldsomt. :hoho: 

Når jeg ser etasjer oppover er det jo satt ut askebeger og sånt der jeg lukker opp den nå stengte døren så det er andre som benytte seg i diverse etasjer å lufte med denne døren. Skjønner ikke greia altså. Det jeg skjønner minst er at de ikke kan komme å banke på døra mi å si fra. Snakk om å være feige. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du i 1. etg? I så fall er kanskje naboene dine redde for at uvedkommende og katter skal komme seg inn?

Anonymkode: 4877a...810

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i 1. etg? I så fall er kanskje naboene dine redde for at uvedkommende og katter skal komme seg inn?

Anonymkode: 4877a...810

Nei, jeg bor høyere enn det og døren der nødutgangen er leder til en annen dør som alltid er låst. Det jeg reagerte på er: greit at den ble lukket, men de kunne ha sagt i fra. Alle vet at vi hadde noen kjempe varme dager og det gikk ikke ann å ha den lukka i en sånn varme

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir støy, røyklukt eller den av sikkerhetsmessige grunner skal holdes lukket? Hvis ikke du merker at den blir lukket så kan du ikke påstå at du har kontroll på den.

Anonymkode: afe40...457

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dører begynner å pipe og blir koblet til alarmsentralen hvis de står for lenge oppe. Kanskje det skjer noe slikt med din, og noen lukker den på grunn av dette?

Anonymkode: f503c...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det blir støy, røyklukt eller den av sikkerhetsmessige grunner skal holdes lukket? Hvis ikke du merker at den blir lukket så kan du ikke påstå at du har kontroll på den.

Anonymkode: afe40...457

Nei men det kan jo hende jeg var i et annet rom akkurat da men stort sett har jeg kontroll og jeg lever ikke i ghettoen. 

Det er helt umulig for noen å komme seg inn til døren som ble lukket i 1. Etg så det går ikke. Poenget er at jeg syns de kunne sagt i fra. Det kom ingen lyder, og var  musestille så jeg skjønner ikke hva som er problemet. Man kunne kommet til enighet om at den skal være lukket/åpen eller noe sånn. Kanskje man fant en middelvei men nei da, her skulle det smyges forbi akkurat da jeg ikke er der for å lukke den døra. I dag satt jeg døren opp igjen. Ingen har kommet og sagt i fra. Merkelig. :ler: :roll: 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen dører begynner å pipe og blir koblet til alarmsentralen hvis de står for lenge oppe. Kanskje det skjer noe slikt med din, og noen lukker den på grunn av dette?

Anonymkode: f503c...e73

Nei. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så smålig.... :roll: For de som har lukket den merker ikke på noen som helst måte om den døra er åpen. Ingen lyder, ingen lukt. Nada. Noe så patetisk å gjøre. Veldig merkelig at de ikke har banket på døren i dag og lurt på hvorfor jeg har åpnet den igjen... 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor antar du at de vet at det er du som har åpnet den? Fellesdører har en tendens til å stå åpne fordi de som åpnet den sist har glemt å lukke den.

Anonymkode: afe40...457

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar du at de vet at det er du som har åpnet den? Fellesdører har en tendens til å stå åpne fordi de som åpnet den sist har glemt å lukke den.

Anonymkode: afe40...457

Nei men denne døren her er ikke en dør folk går ut og inn av. Det er en rømningsvei. Sannsynligheten for at de vet det er meg som har åpnet den er så stor for jeg er den eneste som var fordeler med å ha akkurat den døren oppe. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om begrepet brannsluse? Denne døren skal anntaglig holdes lukket.

Anonymkode: 9c54a...40b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne dører har som regel ikke lov til å stå åpne av hensyn til brannsikkerhet. (Trekk ved evnt brann kan gi eksplosjonsartet utvikling).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om begrepet brannsluse? Denne døren skal anntaglig holdes lukket.

Anonymkode: 9c54a...40b

Jada, men i stedet for å demonstrativt lukke den så spør/si fra. Hvorfor er det så vanskelig? Da kan man bare si det i stedet for å snike seg forbi og lukke den i skjul. Det er det jeg reagerer på. 

 

52 minutter siden, Kitcat skrev:

Sånne dører har som regel ikke lov til å stå åpne av hensyn til brannsikkerhet. (Trekk ved evnt brann kan gi eksplosjonsartet utvikling).

Mulig men mange lar den stå åpen men det er ikke snakk om at den skal stå oppe døgnet rundt. Hvis det du sier stemmer så hvorfor kan ikke de som lukker den bare komme å si det? 

Nå var du veldig dramatisk. Det er en dør ut til en rømningsvei så at det skal bli en eksplosjon der hørtes veldig groteskt ut. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en vaktmester eller noe som gikk i trappene og så det? Du stod å lagde mat med kjøkkenvifte på? Du var på do, eller balkongen? Det MÅ ikke være slik at noen er konfliktsky.

Anonymkode: 9c54a...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være en vaktmester eller noe som gikk i trappene og så det? Du stod å lagde mat med kjøkkenvifte på? Du var på do, eller balkongen? Det MÅ ikke være slik at noen er konfliktsky.

Anonymkode: 9c54a...40b

Jo. Det er jo en mulighet. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være en vaktmester eller noe som gikk i trappene og så det? Du stod å lagde mat med kjøkkenvifte på? Du var på do, eller balkongen? Det MÅ ikke være slik at noen er konfliktsky.

Anonymkode: 9c54a...40b

Du har et poeng der ja. :) 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, men i stedet for å demonstrativt lukke den så spør/si fra. Hvorfor er det så vanskelig? Da kan man bare si det i stedet for å snike seg forbi og lukke den i skjul. Det er det jeg reagerer på. 

 

Mulig men mange lar den stå åpen men det er ikke snakk om at den skal stå oppe døgnet rundt. Hvis det du sier stemmer så hvorfor kan ikke de som lukker den bare komme å si det? 

Nå var du veldig dramatisk. Det er en dør ut til en rømningsvei så at det skal bli en eksplosjon der hørtes veldig groteskt ut. 

Anonymkode: a0c21...23b

1) Branner oppstår ikke bare om natten. ") Dører til rømmningsveier fører gjerne ut til fri luft, dvs. at når de står åpne blir det gjennomtrekk i gangen. (Det er, slik jeg forstår deg, i tillegg hovedgrunnen til at du vil ha den oppe.) 3) Ved brann har gjennomtrekk samme effekt på brannen som å bruke peispuster på glør - oksygentilførselen gjør at brannen får tilført enorme mengder oksygen og kan vokse og spre seg fritt. 4) Grunnen til at branndører skal være lukket er å stenge oksygentilførselen og kvele flammene, så brannen forhåpentligvis dør ut av seg selv, og å hindre at brannen sprer seg til andre deler av bygningen. 5) Du misforstår. Det er ikke snakk om at det kan "bli en eksplosjon der", det er snakk om at en eventuell brann får en eksplosjonsartet utvikling. Dette er noe helt annet. 

(Du kan ikke så mye om brannsikkerhet, virker det som?)

Anonymkode: 711fc...bb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nå var du veldig dramatisk. Det er en dør ut til en rømningsvei så at det skal bli en eksplosjon der hørtes veldig groteskt ut. 

Anonymkode: a0c21...23b

Jeg for min del syns det er i overkant dramatisk å lage ei greie ut av at noen har lukket ei dør. Det er du som fantaserer om at noen har listet seg forbi deg da du var uoppmerksom og lukket døra. Det er ikke alle som bråker når de går, og det kunne ikke falle meg inn å si fra til noen hvis jeg lukker ei branndør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mariell77 skrev:

Hvorfor ikke gå å gi beskjed når du åpner den da?

Det er ganske mange naboer i oppgangen og de fleste bryr seg jo ikke. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, cassio skrev:

Jeg for min del syns det er i overkant dramatisk å lage ei greie ut av at noen har lukket ei dør. Det er du som fantaserer om at noen har listet seg forbi deg da du var uoppmerksom og lukket døra. Det er ikke alle som bråker når de går, og det kunne ikke falle meg inn å si fra til noen hvis jeg lukker ei branndør.

Kall deg dramatisk eller ikke, men de må ha listet seg forbi. Det er bare det at det er balleløst å gjøre det. Også er det feigt. 

Man har jo ikke et eneste innlegg på kvinneguiden uten at man får en negativ kommentar som dette, som snur alt på hodet. :roll: 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...