Gå til innhold

Døren jeg åpner blir demonstrativt låst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Branner oppstår ikke bare om natten. ") Dører til rømmningsveier fører gjerne ut til fri luft, dvs. at når de står åpne blir det gjennomtrekk i gangen. (Det er, slik jeg forstår deg, i tillegg hovedgrunnen til at du vil ha den oppe.) 3) Ved brann har gjennomtrekk samme effekt på brannen som å bruke peispuster på glør - oksygentilførselen gjør at brannen får tilført enorme mengder oksygen og kan vokse og spre seg fritt. 4) Grunnen til at branndører skal være lukket er å stenge oksygentilførselen og kvele flammene, så brannen forhåpentligvis dør ut av seg selv, og å hindre at brannen sprer seg til andre deler av bygningen. 5) Du misforstår. Det er ikke snakk om at det kan "bli en eksplosjon der", det er snakk om at en eventuell brann får en eksplosjonsartet utvikling. Dette er noe helt annet. 

(Du kan ikke så mye om brannsikkerhet, virker det som?)

Anonymkode: 711fc...bb1

Jeg forstår det med brann og sånn, men jeg følger godt med og jeg har den ikke oppe hele døgnet. Det var bare for å få litt gjennomtrekk når det var på det varmeste. Den døren jeg satt opp er oppe i alle etg når det var på det varmeste. Er 99% sikker på hvem det trær fordi vedkommende er kjent for å være en sær person. Andre bryr seg ikke og har annet å gjøre. 

Anonymkode: a0c21...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det blir brann og det viser seg at det blir full spredning fordi du lukket opp døren..så kan du bli holdt erstatningspliktig. At nødutganger i fellesområder i leilighetskompleks alltid skal være lukket er rimelig elementær kunnskap.

Anonymkode: 82656...366

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...