Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå uten skjorte på kjøpesenter bare fordi man er mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, hind skrev:

Dette gjelder jo først og fremst nakenhet, og det er ikke normalt å gå i bar overkropp på kjøpesenteret. Når kroppen attpåtil er ulekker gjør det ikke akkurat saken bedre. På stranden går det langt bedre, for der er man vant til kropper i alle varianter og vet hva man går til. Hvis bare alle beholder skjorta på der det ikke passer seg å være halvnaken er problemet løst.

Slapp av. Ingen av disse mennene ønsker å pule en som er så stygg i sitt sinn som det du er. Du har ikke sjanse på noen av de. Så du kan bare ta til deg øynene dine og se en annen plass.

Anonymkode: 291b0...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, hind skrev:

Dette gjelder jo først og fremst nakenhet, og det er ikke normalt å gå i bar overkropp på kjøpesenteret. Når kroppen attpåtil er ulekker gjør det ikke akkurat saken bedre. På stranden går det langt bedre, for der er man vant til kropper i alle varianter og vet hva man går til. Hvis bare alle beholder skjorta på der det ikke passer seg å være halvnaken er problemet løst.

Problemet er vel så godt løst om man slutter å anse det som et problem. Det betyr jo nada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle seg "naken", kan man gjøre hjemme, i hagen, på stranda. Jeg vil ikke ha andres nakne overkropp midt i fleisen ubedt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Ingen av disse mennene ønsker å pule en som er så stygg i sitt sinn som det du er. Du har ikke sjanse på noen av de. Så du kan bare ta til deg øynene dine og se en annen plass.

Anonymkode: 291b0...b2f

Brukerangrep er alltid så sjarmerende 💚💚

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sett også, og synes det bare er så ufattelig harry :laugh:  Samme når man gjør det på tog etc også; kan ikke folk bare kle på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg aner ikke hvem som hadde ringt, men det er problemer med samfunnets holdninger til kvinnekropp. Uavhengig om det er Vigdis på 40 som hadde ringt, eller Odd på 72.

Vi skal skamme oss over alt, mens menn har større frihet.

En besyemmer nå selv hva en skammer seg over og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at pupper ikke er seksualiserende på menn, eller kvinner. 

Kan en mann gå rundt sånn, så kan en kvinne. Men om en kvinne hadde gjort det hadde det blitt tilsnakk om ikke verre. Politiet/eller vakt hadde tatt hånd om det. 

Men vanlig folkeskikk er å ha på klær og sko. 

Anonymkode: a4bd6...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Slapp av. Ingen av disse mennene ønsker å pule en som er så stygg i sitt sinn som det du er. Du har ikke sjanse på noen av de. Så du kan bare ta til deg øynene dine og se en annen plass.

Anonymkode: 291b0...b2f

:ler:  Du skulle bare visst hvor hardt jeg prøver, men når vedkommende foran deg i kassakøen på Meny har svette valker på ryggen og synlig rumpesprekk er det ikke så enkelt. Øynene bare dras mot det, det er som når det skjer en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Kle seg "naken", kan man gjøre hjemme, i hagen, på stranda. Jeg vil ikke ha andres nakne overkropp midt i fleisen ubedt. 

 

Selv går du rundt i burka, med hansker og solbriller?

Anonymkode: 291b0...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

:ler:  Du skulle bare visst hvor hardt jeg prøver, men når vedkommende foran deg i kassakøen på Meny har svette valker på ryggen og synlig rumpesprekk er det ikke så enkelt. Øynene bare dras mot det, det er som når det skjer en ulykke.

Det er ditt problem. Det du sier, indirekte, er at om han var kjekk så ville du ikke hatt noen problemer med det, for da var det "fint" å se på, mens de som ikke er kjekke skal la være, fordi det ikke er pent å se på.

Mennesker skal behandles likt, uavhengig av utseende (eller kjønn, eller hudfarge).

Anonymkode: 291b0...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygienisk  ikke bra og man har ikke helt sosiale antenner når man ikke skjønner at det ikke passer seg med bar overkropp på  butikken. Og når noen går barfor så tenker jeg på alt som kan knuses og alt som ligger på gulvet der, og tenker at jeg håper det tråkkes i noe. 

Anonymkode: e7360...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste tilfellene jeg far sett av dette er menn i barns på biblioteket og på en tettpakket trikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ditt problem. Det du sier, indirekte, er at om han var kjekk så ville du ikke hatt noen problemer med det, for da var det "fint" å se på, mens de som ikke er kjekke skal la være, fordi det ikke er pent å se på.

Mennesker skal behandles likt, uavhengig av utseende (eller kjønn, eller hudfarge).

Anonymkode: 291b0...b2f

Hvis han hadde hatt mer normal kropp hadde jeg ikke lagt merke til det i samme grad, men det er like upassende å gå halvnaken på kjøpesenter om man er fin. På med skjorta for både kvinner og menn og tykke og tynne. Problem løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Husholdning1 skrev:

En besyemmer nå selv hva en skammer seg over og ikke.

Nei, absolutt ikke!

Vi hører jo hele tiden om kvinner som blir "shamet" fordi de ammer offentlig, fordi de ligger toppløs på verandaen, fordi de har mage og alt det der. Aldri har jeg hørt menn bli baksnakket fordi de har ølmage - eller "pappakroppen", som det også heter.

Jeg kommer garantert å synes det er ubehagelig å amme offentlig når jeg skal det, siden jeg vet hva folk tenker. Men jeg skal ignorere det, og sette meg på bakbena om det kommer kommentarer. HATER bodyshaming!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Nei, absolutt ikke!

Vi hører jo hele tiden om kvinner som blir "shamet" fordi de ammer offentlig, fordi de ligger toppløs på verandaen, fordi de har mage og alt det der. Aldri har jeg hørt menn bli baksnakket fordi de har ølmage - eller "pappakroppen", som det også heter.

Jeg kommer garantert å synes det er ubehagelig å amme offentlig når jeg skal det, siden jeg vet hva folk tenker. Men jeg skal ignorere det, og sette meg på bakbena om det kommer kommentarer. HATER bodyshaming!

Jo, absolutt. At andre skammer seg over deg er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Nei, absolutt ikke!

Vi hører jo hele tiden om kvinner som blir "shamet" fordi de ammer offentlig, fordi de ligger toppløs på verandaen, fordi de har mage og alt det der. Aldri har jeg hørt menn bli baksnakket fordi de har ølmage - eller "pappakroppen", som det også heter.

Jeg kommer garantert å synes det er ubehagelig å amme offentlig når jeg skal det, siden jeg vet hva folk tenker. Men jeg skal ignorere det, og sette meg på bakbena om det kommer kommentarer. HATER bodyshaming!

Tibbie? Takk! Helt enig med deg.

Anonymkode: 291b0...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hørtes avslappende ut... labbe barbeint i bar overkropp. Liker avslappede mennesker, så hadde heller smilt enn reagert negativt. Skjønner ikke hva det er å ta på vei for. Skjønner heller ikke det hysteriet med andres "svette" kropper så lenge de ikke lukter svette. Det er ikke bakterier som peiler seg inn på dere fra vedkommendes kropp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det er varmt, men på kjøpesenter bør man ha klær på. Jeg så en småbarnsfamilie på fire hvor far hadde bar overkropp og gikk barbent. Barbent! På kjøpesenter! :daane: Jeg mener at på butikker skal både kvinner og menn ha på seg noe på overdelen, om det så bare er en tynn singlet, så skal de har på seg noe. OG jeg mener at det er skikkelig shabby å gå rundt barbent på kjøpesenter. 

Anonymkode: 85725...b71

Så varmt som det har vært så kjenner jeg at inne på et senter, alle steder uten i matbutikken, hadde jeg ikke engang brydd meg.

Men, inne i matbutikken er det ikke appetittvekkende når noen med så lite klær på seg henger over kassen med uinnpakket blomkål for å få tak i hvitløken og limen på øverste hylle. 

Utenom i matbutikken kjenner jeg at jeg hverken plages eller bryr meg nevneverdig :) 

Anonymkode: a7e38...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selv går du rundt i burka, med hansker og solbriller?

Anonymkode: 291b0...b2f

Selvsagt. Det finnes jo ingen mellomting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...