Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå uten skjorte på kjøpesenter bare fordi man er mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmmm...  når det har vært så varmt har jeg gått i shorts og bikinitopp..    kler meg etter vær. Og har vært på butikken i dette antrekket når jeg bare har skullet innom på vei til noe annet. 

Nå vet jeg hva dere syntes om det. 

Om jeg skal ens ærend kun på butikk/senter så har jeg på mer klær. Det er ikke varmt i butikkene.

Jammen skal folk dømme andre for mye rart...  

Anonymkode: cbbad...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt bar overkropp går jeg riktignok ikke i. Likestillingen har ikke nådd dette punktet. Kan menn gå i bar overkropp så er det da på sin plass at vi kvinner kan det også!  

Anonymkode: cbbad...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt bar overkropp går jeg riktignok ikke i. Likestillingen har ikke nådd dette punktet. Kan menn gå i bar overkropp så er det da på sin plass at vi kvinner kan det også!  

Anonymkode: cbbad...21a

Er det noen som har nektet deg det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Selvsagt. Det finnes jo ingen mellomting. 

Mellomting? La meg minne deg på det du skrev.

11 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Kle seg "naken", kan man gjøre hjemme, i hagen, på stranda. Jeg vil ikke ha andres nakne overkropp midt i fleisen ubedt. 

Hvorfor skal andre ha dine nakne hender, ditt nakne ansikt, eller noe som helst annet av deg nakent "midt i fleisen ubedt"?

Der er ingen mellomting mellom en naken kroppsdel og en påkledd kroppsdel, nei.

Jeg vil ikke ha andres nakne kjønn slengt rett i fleisen, ubedt. Vet du hvordan jeg unngår det? Jeg lar være å gå på nudiststrender. Hvis jeg ser noen som går med bar overkropp (naken betyr at en ikke har noen klær på seg - overhodet, ikke truser, ingenting) og jeg synes det er så forferdelig at jeg ikke utherder det, så går jeg ut i bilen, eller bare går, og drar et annet sted for å handle. Det er min frihet. Jeg vil ha et samfunn der jeg har friheten til å dra dit jeg vil, når jeg vil, samme hva som motiverer meg (om rent av så enkelt at, "fordi jeg vil det, det er min grunn"). I tillegg ønsker jeg et samfunn der folk, uavhengig av kjønn og utseende, skal ha friheten til å gå kledd som de vil, så lenge de skjuler underlivet, om de så går med bar overkropp. Fortrinnsvis uten at folk er så uforskammede at de stirrer, slik du tydeligvis gjør.

Vil du ha et samfunn der du tvinges til å ha på deg burka og solbriller hver gang du beveger deg i det offentlige rom så flytt til IS/Daesh sine okkupant-områder. Men her har vi altså friheten til å gå med bar overkropp. Så lenge du velger å bo her må du tåle det. Du har friheten til å sette fra deg dine varer og dra hjem, dra på en annen butikk, dra til en psykolog fordi du fått nervesammenbrudd, eller hva som.

Anonymkode: 291b0...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

 

12 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Kle seg "naken", kan man gjøre hjemme, i hagen, på stranda. Jeg vil ikke ha andres nakne overkropp midt i fleisen ubedt. 

 

Sånn her? :nigo: 

F119399F-7D39-4DAE-9424-F76DBAB02612.gif.ce372dc877c385c7a74e9f455c145f24.gif

(De som synes menn skal kunne gå uten på overkroppen overalt, har neppe sett denne gif’en). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det er varmt, men på kjøpesenter bør man ha klær på. Jeg så en småbarnsfamilie på fire hvor far hadde bar overkropp og gikk barbent. Barbent! På kjøpesenter! :daane: Jeg mener at på butikker skal både kvinner og menn ha på seg noe på overdelen, om det så bare er en tynn singlet, så skal de har på seg noe. OG jeg mener at det er skikkelig shabby å gå rundt barbent på kjøpesenter. 

Anonymkode: 85725...b71

Jeg har og reagert på denne "lette" påkledningen på menn i butikker når vi har hatt det varmt. 

Enten får mannfolka kle på seg, eller så får de holde seg i eget hus og egen hage. Litt dannelse og folkeskikk er da vel ikke for mye å be om? 

Takk til ts for å ha satt temaet på dagsorden. 

Anonymkode: 841dd...c46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...