Marimba Skrevet 31. juli 2019 #21 Skrevet 31. juli 2019 Vi hadde grillbuffet på første dåp. Leide inn et par kamerater til å stå og grille på et par store tønnegriller. Kom på ca 3000 til 50 pers. Til dåp to hadde vi snitter. Bestilte fra en attføringsbedrift. Betalte 5000 for snitter og kringle til 50 stk (hver snitt kosta 32 kr). Sinnsykt deilig i dåp to og bare få maten levert 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #22 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lagde koldtbord/tapas. Enkelt, og alt var klart dagen før. Langpanne med Foccachia og to grytebrød, kjøttboller i tomatsaus, to grillede kyllinger som ble delt opp, spekemat, laksewraps, aioli og en stor salat. Skal man gjøre det ekstra enkelt kan man jo kjøpe brødet og aiolien, kjøpe ferdige kjøttboller og kylling fra ferskvaredisk, og erstatte laksewrap med noe helt enkelt. Da tar det jo maks 20 minutter å lage til. Anonymkode: 45d09...39f Takk for tips 😊 men ønsker mer utvalg om vi skal ha tapas. Da tar det litt mer tid 😐 skal bake 5 kaker også. Anonymkode: 1bcf0...8f6
Splittbinders Skrevet 31. juli 2019 #23 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det blir litt for enkelt 🙈 da blir det på en måte et koldtbord med lite utvalg om du skjønner. Anonymkode: 1bcf0...8f6 Skjønner hva du mener. Men... det er ikke så lett å lage mat til mange dersom det både skal være nesten ikke noe jobb med det, og samtidig veldig spennende mat. Om du skjønner. Da tror jeg en gryte er beste valg. Søk litt rundt etter gryteoppskrifter, det finnes sååååå mange forskjellige måter å gjøre det på. Og dersom du har tid, prøv et par-tre varianter hjemme først og velg den som er best/enklest. Eventuelt blåser du i at du selv ikke er glad i spekemat, og går for mitt første forslag 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #24 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips 😊 men ønsker mer utvalg om vi skal ha tapas. Da tar det litt mer tid 😐 skal bake 5 kaker også. Anonymkode: 1bcf0...8f6 Penger kommer og går.. om du har de pengene tilgjengelig så hadde jeg bare bestilt mat. Du kommer ikke til å merke noe til de 3-4000kr i det lange løp. Da får du en litt bedre opplevelse, og kan senke skuldrene og nyte en hyggelig dag. 5 kaker er masse arbeid 🌸 Anonymkode: 11711...3e7 1
Splittbinders Skrevet 31. juli 2019 #25 Skrevet 31. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips 😊 men ønsker mer utvalg om vi skal ha tapas. Da tar det litt mer tid 😐 skal bake 5 kaker også. Anonymkode: 1bcf0...8f6 5 kaker?? Trenger du faktisk fem kaker? Hvor mange gjester kommer? Kan du eventuelt får noen andre til å ta med kake (foreldre, svigerforeldre, søsken?). 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #26 Skrevet 31. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha, men da er det enklere ja:) vi bestilte luxus-snitter, med brie, kalkun, røkelaks, roastbiff, skagenrøre og lignende. Men ser nå at vi betalte over 4000kr, så jeg husket dessverre feil. 165kr pr person (men det var mye mat igjen). Snitter er ikke så mye jobb hvis du strukturer det bra. Og det meste kan gjøres klart i forveien, og så slenger du bare på pålegget samme dag. Vi skylle egentlig gjøre det sånn, men ombestemte meg i siste liten da jeg synes det ble for mye arbeid med en liten baby i tillegg. Ellers så må jo taco være bra nok det! Jeg hadde hvertfall blitt glad for taco, men kanskje bare litt grisete. Men kjempegodt er det😀 bare husk at veldig mange spiser taco hver eneste uke, så for dem er det kanskje litt kjedelig? Anonymkode: 11711...3e7 Men så skal man bake brød og kjøpe godt pålegg. Vil ha typisk kylling med karridressing osv. På snittene og ikke direkte pålegg så blir fort litt dyrt også. Er eneste det jeg tenker om tacoen også. Grisete og mange spiser det ofte. Nei jeg blir helt rådvill 🙈 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde viltgryte med potetmos. Fikk masse skryt for maten. Jeg ville nok ikke servert taco, men heller lagd en gryte hvis du ønsker det enkelt og billig. Kremet kyllinggryte, biff stroganoff eller lignende. Så kan du ha frisk salat og noe godt brød. Anonymkode: 0f1f0...d76 Godt tips! Men som sagt et vi ikke glad i gryter 😊 2 minutter siden, Marimba skrev: Vi hadde grillbuffet på første dåp. Leide inn et par kamerater til å stå og grille på et par store tønnegriller. Kom på ca 3000 til 50 pers. Til dåp to hadde vi snitter. Bestilte fra en attføringsbedrift. Betalte 5000 for snitter og kringle til 50 stk (hver snitt kosta 32 kr). Sinnsykt deilig i dåp to og bare få maten levert Det hadde vi også sist og det var helt supert! Men skal ha dåp i oktober så blir litt feil sesong 😐 Anonymkode: 1bcf0...8f6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #27 Skrevet 31. juli 2019 3 minutter siden, Splittbinders skrev: Skjønner hva du mener. Men... det er ikke så lett å lage mat til mange dersom det både skal være nesten ikke noe jobb med det, og samtidig veldig spennende mat. Om du skjønner. Da tror jeg en gryte er beste valg. Søk litt rundt etter gryteoppskrifter, det finnes sååååå mange forskjellige måter å gjøre det på. Og dersom du har tid, prøv et par-tre varianter hjemme først og velg den som er best/enklest. Eventuelt blåser du i at du selv ikke er glad i spekemat, og går for mitt første forslag 🙂 Du har et poeng der. Lurer nesten på om vi bare skal gå for tapas likevel. Jeg blir nok sliten uansett 🙈 Anonymkode: 1bcf0...8f6
Splittbinders Skrevet 31. juli 2019 #28 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har et poeng der. Lurer nesten på om vi bare skal gå for tapas likevel. Jeg blir nok sliten uansett 🙈 Anonymkode: 1bcf0...8f6 Be om hjelp! Foreldre/svigerforeldre kan kanskje ta med noe til tapasbordet? Hvis du får to til å ta med noe til tapasbordet (salat er feks lett å ta med) og to til å bake kake? Og så spør du noen andre igjen om hjelp til å dekke på / sette frem etc på selve dagen.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #29 Skrevet 31. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Penger kommer og går.. om du har de pengene tilgjengelig så hadde jeg bare bestilt mat. Du kommer ikke til å merke noe til de 3-4000kr i det lange løp. Da får du en litt bedre opplevelse, og kan senke skuldrene og nyte en hyggelig dag. 5 kaker er masse arbeid 🌸 Anonymkode: 11711...3e7 Ja, skulle gjerne bestilt 😊 men har akkurat brukt masse på oppussing av stue og kjøkken så prøver å spare litt 🙈 3 minutter siden, Splittbinders skrev: 5 kaker?? Trenger du faktisk fem kaker? Hvor mange gjester kommer? Kan du eventuelt får noen andre til å ta med kake (foreldre, svigerforeldre, søsken?). Vi blir 30 stk 😊 trenger kanskje ikke 5 men vil ha litt utvalg der også 🙈 Anonymkode: 1bcf0...8f6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #30 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men så skal man bake brød og kjøpe godt pålegg. Vil ha typisk kylling med karridressing osv. På snittene og ikke direkte pålegg så blir fort litt dyrt også. Anonymkode: 1bcf0...8f6 Bake brød😳? Kjøp deg ferdig oppskjært sandwich-brød? Det trenger ikke å være perfekt. Det ser ut som du må fire på for kravene dine, for du får det ikke både billig, enkelt og luksuriøst på én gang. Og så kommer du til å slite deg ut. Kan du reise til Sverige og handle inn? Spekemat ville jeg forresten ikke valgt siden det er så mange som ikke liker det. Anonymkode: 11711...3e7 5
Splittbinders Skrevet 31. juli 2019 #31 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, skulle gjerne bestilt 😊 men har akkurat brukt masse på oppussing av stue og kjøkken så prøver å spare litt 🙈 Vi blir 30 stk 😊 trenger kanskje ikke 5 men vil ha litt utvalg der også 🙈 Anonymkode: 1bcf0...8f6 Personlig tror jeg du legger lista to hakk for høyt 🙂 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #32 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, skulle gjerne bestilt 😊 men har akkurat brukt masse på oppussing av stue og kjøkken så prøver å spare litt 🙈 Vi blir 30 stk 😊 trenger kanskje ikke 5 men vil ha litt utvalg der også 🙈 Anonymkode: 1bcf0...8f6 Skjønner hva du mener, vi stod også midt oppi oppussing (hadde faktisk ikke kjøkken når dåpen var pga vannlekkasje... som selvfølgelig også bidro til valget om å bestille) , og har sykepleierlønn med 80% utbetaling i permisjon, og en pappa som er student. Synes likevel det var vel anvendte penger, og har ikke angret et øyeblikk. Var fast bestemt på å lage selv helt frem til noen dager før dåpen. Mener ikke å kverulere med deg assa! Jeg synes bare at nybakte mødre fortjener å sette seg selv først😊 🌸 Anonymkode: 11711...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #33 Skrevet 31. juli 2019 Vi hadde thaibuffet. Bestilte mat fra en av de mange thaimatvognene som har poppet opp i nærheten. Hadde 5 ulike retter + ris. Maten kom på 3-4000 til ca 30 personer. Anonymkode: 41fbd...987
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #34 Skrevet 31. juli 2019 6 minutter siden, Splittbinders skrev: Be om hjelp! Foreldre/svigerforeldre kan kanskje ta med noe til tapasbordet? Hvis du får to til å ta med noe til tapasbordet (salat er feks lett å ta med) og to til å bake kake? Og så spør du noen andre igjen om hjelp til å dekke på / sette frem etc på selve dagen. Ja, det var planen men ser det likevel blir fryktelig mye arbeid 😐 4 minutter siden, Splittbinders skrev: Personlig tror jeg du legger lista to hakk for høyt 🙂 Jeg har nok en tendens til å gjøre det.. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bake brød😳? Kjøp deg ferdig oppskjært sandwich-brød? Det trenger ikke å være perfekt. Det ser ut som du må fire på for kravene dine, for du får det ikke både billig, enkelt og luksuriøst på én gang. Og så kommer du til å slite deg ut. Kan du reise til Sverige og handle inn? Spekemat ville jeg forresten ikke valgt siden det er så mange som ikke liker det. Anonymkode: 11711...3e7 Sandwich brød smaker ikke noe særlig. Når vi lager snitter pleier vi å ha grytebrød 😊 trenger absolutt ikke være lukseriøst, men føler at er det tapas eller koldtbord må det være en del utvalg.. Men ja, jeg kommer jo til å slite meg ut ☹️ Sverige er 8 timer unna dessverre. Anonymkode: 1bcf0...8f6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #35 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hva du mener, vi stod også midt oppi oppussing (hadde faktisk ikke kjøkken når dåpen var pga vannlekkasje... som selvfølgelig også bidro til valget om å bestille) , og har sykepleierlønn med 80% utbetaling i permisjon, og en pappa som er student. Synes likevel det var vel anvendte penger, og har ikke angret et øyeblikk. Var fast bestemt på å lage selv helt frem til noen dager før dåpen. Mener ikke å kverulere med deg assa! Jeg synes bare at nybakte mødre fortjener å sette seg selv først😊 🌸 Anonymkode: 11711...3e7 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde thaibuffet. Bestilte mat fra en av de mange thaimatvognene som har poppet opp i nærheten. Hadde 5 ulike retter + ris. Maten kom på 3-4000 til ca 30 personer. Anonymkode: 41fbd...987 Høres veldig fint ut å bestille da.. 😊 Anonymkode: 1bcf0...8f6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #36 Skrevet 31. juli 2019 Personlig hadde jeg droppet taco, mye søl, blir ikke «så» billig uansett hvis man skal ha litt skikkelig tilbehør, og faktisk en del kutte jobb når man skal lage til mange. Ang kaker ville jeg spurt familie/gjester om hjelp- det pleier ikke å være noe problem, de fleste syns det er hyggelig å bli spurt. Hva med å bestille et enkelt koldtbord og legge til litt ekstra du fikser selv? Evt bestille snitter. Anonymkode: 0dba1...bd1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #37 Skrevet 31. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig fint ut å bestille da.. 😊 Anonymkode: 1bcf0...8f6 Det var vel anvendte penger! Det eneste jeg trengte å gjøre var å ta av plastikken, og samle sammen brettene igjen etterpå😊 Anonymkode: 11711...3e7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #38 Skrevet 31. juli 2019 I Trøndelag brukes mye sodd ved slike anledninger. Vi kjøper inn noen soddbøtter og flatbrød, skreller litt poteter og gulrøtter. Ikke så fancy, men i hvert fall ikke dyrt 😊 Anonymkode: 8d8f6...621 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #39 Skrevet 31. juli 2019 Jeg lagde 4 ulike paier og to salater (en med mye frukter O. L. oppi, og en enklere). I tillegg kan man ha eggerøre, litt spekemat, kyllingklubber, kjøttboller, karbonader etc. som på et koldtbord. Alt kan varmes i ovnen når gjestene har kommet. Anonymkode: 228b4...d78 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #40 Skrevet 31. juli 2019 Paier kan fryses, så de kan lages i god tid i forveien. ^ Anonymkode: 228b4...d78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå