Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere servert i dåp? Vurderer en stor taco buffet da det er litt mindre tidkrevende enn tapas og koldtbord. Noen erfaringer med det? 

Anonymkode: 1bcf0...8f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er taco mindre tidkrevende enn koldtbord...? Masse kutting og steiking.. koldtbord får man levert på døren, bare å ta av plasten og tadaa.

Taco er "hverdagsmat", ikke til anledninger som dåp.

Anonymkode: 768ce...c0d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dere servert i dåp? Vurderer en stor taco buffet da det er litt mindre tidkrevende enn tapas og koldtbord. Noen erfaringer med det? 

Vi skal bestille koldtbord.. koster litt men orker ikke det styret i tillegg til alt annet. 

Men tacobuffet er vel greit? Har hørt mange forskjellige typer mat servert i dåp.. gryter o.l

Anonymkode: 82630...395

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er taco mindre tidkrevende enn koldtbord...? Masse kutting og steiking.. koldtbord får man levert på døren, bare å ta av plasten og tadaa.

Taco er "hverdagsmat", ikke til anledninger som dåp.

Anonymkode: 768ce...c0d

Man får ikke koldtbord på døren om man skal lage det selv 😅 

Taco er bare kutting og steking. Koldtbord og tapas er mye dilldall. Med to unger kan man ikke stå og lage mat i flere dager heller 😐 tar gjerne imot tips til andre ting. Da jeg også er usikker på om taco blir for hverdagslig. Men ikke sodd eller gryterett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man får ikke koldtbord på døren om man skal lage det selv 😅 

Taco er bare kutting og steking. Koldtbord og tapas er mye dilldall. Med to unger kan man ikke stå og lage mat i flere dager heller 😐 tar gjerne imot tips til andre ting. Da jeg også er usikker på om taco blir for hverdagslig. Men ikke sodd eller gryterett. 

Snitter? Spekemat? 

Spekemat kan du jo nesten bare legge opp på

fat også kjøpe loff og brød. Jeg ville kanskje laget noen salater ved siden av, men det tar ikke all verdens med tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gryterett, lapskaus eller lignende med tilbehør. Det er vanlig i min familie og omgangskrets🙂

Anonymkode: ae077...c92

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde blitt positivt overrasket om jeg fikk taco servert i dåp :spise:

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal bestille koldtbord.. koster litt men orker ikke det styret i tillegg til alt annet. 

Men tacobuffet er vel greit? Har hørt mange forskjellige typer mat servert i dåp.. gryter o.l

Er nok lurt å bestille 😊 men vi ønsker i utgangspunktet å spare de pengene. 

Jeg er litt delt. Den ene delen av meg sier at det blir for enkelt. Mens den andre delen sier at med ekstra godt tilbehør som pico de gallo, mangosalsa etc. Blir det mer enn bare fredagstaco. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snitter? Spekemat? 

Spekemat kan du jo nesten bare legge opp på

fat også kjøpe loff og brød. Jeg ville kanskje laget noen salater ved siden av, men det tar ikke all verdens med tid.

Snitter er også en del arbeid å lage, og vi er ikke så glade i spekemat. Men godt tips! 

Gryterett, lapskaus eller lignende med tilbehør. Det er vanlig i min familie og omgangskrets🙂

Anonymkode: ae077...c92

Takk for tips! Her er jeg mest vandt til buffet. Gryteretter ser jeg går mye igjen, men er ikke så veldig glad det 😅 vet det finnes mange sorter men har aldri vert fan av at det blandes i gryta 🙈

1 minutt siden, Luna Llena skrev:

Jeg hadde blitt positivt overrasket om jeg fikk taco servert i dåp :spise:

Så bra 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Taco til bunad. Mye søl.

Anonymkode: b14cd...b5f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Taco til bunad. Mye søl.

Anonymkode: b14cd...b5f

Godt poeng! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil du sørge for at tacoen holder seg varm? Skal du lage mat der og da? 

Hva med snitter, og alle gjestene var fornøyd med det. Litt kjedelig kanskje, men det er jo rundt lunsjtider så lett mat er jo helt ok.

Vi bestilte snitter levert. Ble omkring 2000kr for snutter til 20 personer. Ser for meg at hjemmelaget taco med litt mer fancy tilbehør enn isbergsalat, hermetisk mais og FirstPrice skjell ikke vil koste så langt mindre enn det? 

Anonymkode: 11711...3e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil du sørge for at tacoen holder seg varm? Skal du lage mat der og da? 

Hva med snitter, og alle gjestene var fornøyd med det. Litt kjedelig kanskje, men det er jo rundt lunsjtider så lett mat er jo helt ok.

Vi bestilte snitter levert. Ble omkring 2000kr for snutter til 20 personer. Ser for meg at hjemmelaget taco med litt mer fancy tilbehør enn isbergsalat, hermetisk mais og FirstPrice skjell ikke vil koste så langt mindre enn det? 

Har gryte som du plugger i kontakten som holder maten varm 😊 

Snitter er lurt. Men ønsker litt mer enn karbonsder og reker og da blir det rundt 3500 kr her jeg bor i hvertfall. 

Skrevet (endret)

Spekemat, eggerøre, røkt laks, potetsalat og en vanlig salat. Og brød/baguetter/rundstykker+smør. Og noen dressinger. Potetsalat kan du jo fint lage dagen i forveien (evt kjøpe ferdig). Da må du lage eggerøre og kutte salat, og brød må skjæres. Ellers er det lite jobb med resten utover å legge det på fat. Dressing kan du enten lage selv, eller kjøpe ferdig. 

Endret av Splittbinders
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Splittbinders skrev:

Spekemat, eggerøre, røkt laks, potetsalat og en vanlig salat. Og brød/baguetter/rundstykker+smør. Og noen dressinger. Potetsalat kan du jo fint lage dagen i forveien (evt kjøpe ferdig). Salat må kuttes da, og brød må skjæres. Ellers er det lite jobb med resten utover å legge det på fat. Dressing kan du enten lage selv, eller kjøpe ferdig. 

Takk for godt tips! Men vi er ikke så glade i spekemat 😐

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for godt tips! Men vi er ikke så glade i spekemat 😐

Bytte ut spekematen med karbonader og stekt løk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lagde koldtbord/tapas. Enkelt, og alt var klart dagen før. 

Langpanne med Foccachia og to grytebrød, kjøttboller i tomatsaus, to grillede kyllinger som ble delt opp, spekemat, laksewraps, aioli og en stor salat. 

Skal man gjøre det ekstra enkelt kan man jo kjøpe brødet og aiolien, kjøpe ferdige kjøttboller og kylling fra ferskvaredisk, og erstatte laksewrap med noe helt enkelt. Da tar det jo maks 20 minutter å lage til. 

Anonymkode: 45d09...39f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har gryte som du plugger i kontakten som holder maten varm 😊 

Snitter er lurt. Men ønsker litt mer enn karbonsder og reker og da blir det rundt 3500 kr her jeg bor i hvertfall. 

Aha, men da er det enklere ja:) vi bestilte luxus-snitter, med brie, kalkun, røkelaks, roastbiff, skagenrøre og lignende.

Men ser nå at vi betalte over 4000kr, så jeg husket dessverre feil. 165kr pr person (men det var mye mat igjen). 

Snitter er ikke så mye jobb hvis du strukturer det bra. Og det meste kan gjøres klart i forveien, og så slenger du bare på pålegget samme dag. Vi skylle egentlig gjøre det sånn, men ombestemte meg i siste liten da jeg synes det ble for mye arbeid med en liten baby i tillegg. 

Ellers så må jo taco være bra nok det! Jeg hadde hvertfall blitt glad for taco, men kanskje bare litt grisete. Men kjempegodt er det😀 bare husk at veldig mange spiser taco hver eneste uke, så for dem er det kanskje litt kjedelig?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Splittbinders skrev:

Bytte ut spekematen med karbonader og stekt løk?

Synes det blir litt for enkelt 🙈 da blir det på en måte et koldtbord med lite utvalg om du skjønner. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde viltgryte med potetmos. Fikk masse skryt for maten. Jeg ville nok ikke servert taco, men heller lagd en gryte hvis du ønsker det enkelt og billig. Kremet kyllinggryte, biff stroganoff eller lignende. Så kan du ha frisk salat og noe godt brød. 

Anonymkode: 0f1f0...d76

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...