Gå til innhold

Vanlig å ikke kysse, klemme og stryke på barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på ferie med en barnefamilie, så at foreldrene så og si aldri i løpet av dagen klemte, kysset og klappet/strøk på barna. Altså koste med dem. Er det vanlig? 

Det var bare en nattaklem med et kyss, aldri ellers. De er gode foreldre ellers så mulig de tenker at de skal respektere barnas grenser og de evt får komme til dem. Eller kanskje barna ikke er spesielt kosete. Men yngste er jo bare 2. 

Gjør barn det de er opplært til/oppvokst med eller kommer de på eget initiativ om de vil ha en klem?

Anonymkode: 59f9d...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers bruker de noen hyggelige kallenavn. 

Anonymkode: 59f9d...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det veldig rart.

Har du observert om barna deres har skadet seg/fått vondt? Hvordan opptrer foreldrene da?

Her i huset er det mye klemmer og kos. Har mye eldre barn.

Jeg kan ikke svare deg på det siste spørsmålet, dessverre.

Anonymkode: fc2e2...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo individuelt. Kanskje de viser med ord at de er glade i dem istedet, mange måter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på ferie med en barnefamilie, så at foreldrene så og si aldri i løpet av dagen klemte, kysset og klappet/strøk på barna. Altså koste med dem. Er det vanlig? 

Det var bare en nattaklem med et kyss, aldri ellers. De er gode foreldre ellers så mulig de tenker at de skal respektere barnas grenser og de evt får komme til dem. Eller kanskje barna ikke er spesielt kosete. Men yngste er jo bare 2. 

Gjør barn det de er opplært til/oppvokst med eller kommer de på eget initiativ om de vil ha en klem?

Anonymkode: 59f9d...a09

Jeg ble oppdratt sånn. Det var ikke bra. Men mine foreldre gir fortsatt ikke klemmer. Bortsett fra i begravelse... Jeg er helt motsatt med mitt barn. Hun elsker kos og er trygg og glad. 

Anonymkode: e818e...0a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen

Nei. 

Klemmer er viktig. Sunt er det også, og frigjør endorfiner. Kalde voksne fikk sikkert få klemmer som barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi opptrer barna slik. Masse klemmer å kyss hjemme, men lite når vi har besøk eller er på besøk. Da er barna opptatt med lek med andre barn og vi voksne er med andre voksne. Ser det samme hos venner når vi møtes på lekeplassen osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble oppdratt sånn. Det var ikke bra. Men mine foreldre gir fortsatt ikke klemmer. Bortsett fra i begravelse... Jeg er helt motsatt med mitt barn. Hun elsker kos og er trygg og glad. 

Anonymkode: e818e...0a4

Samme her, husker aldri å ha fått en klem fra min far, men han kunne kose meg på ryggen når jeg var liten. Mor har vel aldri kost på meg... Når hun nå prøver å gi meg en klem, så blir det bare fryktelig kleint. Men jeg har aldri vært i tvil om at de bryr seg om meg, og jeg har ikke fått problemer med det som voksen.

Men jeg har savnet foreldre som var med rause med kos og fine ord, derfor er jeg sånn mot mine barn.

Anonymkode: 547f0...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Solkremen skrev:

Nei. 

Klemmer er viktig. Sunt er det også, og frigjør endorfiner. Kalde voksne fikk sikkert få klemmer som barn

Uenig. Mine foreldre vokste begge opp i hjem med mye klem og kos, men de glemte å ta det med seg videre til egne barn. Sannsynligvis fordi de aldri savnet det selv, og derfor ikke kom på hvor viktig det kan være.

Anonymkode: 547f0...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uenig. Mine foreldre vokste begge opp i hjem med mye klem og kos, men de glemte å ta det med seg videre til egne barn. Sannsynligvis fordi de aldri savnet det selv, og derfor ikke kom på hvor viktig det kan være.

Anonymkode: 547f0...1b0

Trist :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne er det veldig rart.

Har du observert om barna deres har skadet seg/fått vondt? Hvordan opptrer foreldrene da?

Her i huset er det mye klemmer og kos. Har mye eldre barn.

Jeg kan ikke svare deg på det siste spørsmålet, dessverre.

Anonymkode: fc2e2...bf1

Ellers er de veldig omsorgsfulle, følger alltid opplytter og responderer med en gang det er noe, de slår seg, krangler, spør om noe osv. Egentlig derfor jeg synes det er rart de ikke er mer fysiske. 

Anonymkode: 59f9d...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på ferie med en barnefamilie, så at foreldrene så og si aldri i løpet av dagen klemte, kysset og klappet/strøk på barna. Altså koste med dem. Er det vanlig? 

Det var bare en nattaklem med et kyss, aldri ellers. De er gode foreldre ellers så mulig de tenker at de skal respektere barnas grenser og de evt får komme til dem. Eller kanskje barna ikke er spesielt kosete. Men yngste er jo bare 2. 

Gjør barn det de er opplært til/oppvokst med eller kommer de på eget initiativ om de vil ha en klem?

Anonymkode: 59f9d...a09

Jeg syns det er rart. Koser, klemmer og susser på barna mine hele tiden. Til og med tenåringene. De kommer bort til meg og vil ha kos flere ganger daglig❤️

Anonymkode: 6f470...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er rart. Koser, klemmer og susser på barna mine hele tiden. Til og med tenåringene. De kommer bort til meg og vil ha kos flere ganger daglig❤️

Anonymkode: 6f470...5bf

Da avhenger slikt sikkert av hva man er vandt med fra hva foreldrene gjør fra barna er små.

Anonymkode: 59f9d...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også merket meg at foreldrene tøyser og tuller veldig lite med barna.

 

Anonymkode: 59f9d...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke jeg fikk mye klemmer og kos fra mine foreldre, bortsett fra å bli kilt på ryggen.

Jeg fordrar ikke når andre voksne skal klemme meg nå i dag. Jeg blir skikkelig uvel og det hele føles kleint.

Jeg koser derimot mye med mine barn. Mange klemmer og nuss hver eneste dag. Jeg ville aldri vært foruten. 

Anonymkode: 82391...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at det er vanlig med kos og klem. Må være tomt og trist uten 😨 Kanskje de koser mest hjemme? Eller at ungene er så gamle at de synes det er flaut?

Anonymkode: 61165...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også det er veldig rart. Har et vennepar som så og si aldri rører de eldre barna, kun han lille på to, hvor moren gir et kyss på hodet en gang i blant. Jeg trodde det var jeg som var rar, for jeg elsker å sette dattera mi på fanget og sniffe hodet hennes og kysse henne på kinna, holde rundt og stryke 😍 ikke hele tiden selvsagt, men når jeg får lov. 

Anonymkode: 434fa...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne er det veldig rart.

Har du observert om barna deres har skadet seg/fått vondt? Hvordan opptrer foreldrene da?

Her i huset er det mye klemmer og kos. Har mye eldre barn.

Jeg kan ikke svare deg på det siste spørsmålet, dessverre.

Anonymkode: fc2e2...bf1

Ikke alle barn som vil ha klem. Jeg f.eks hatet det. Selv nå i voksen alder liker jeg ikke å få klem. Syns det er ekkelt.

Anonymkode: 2daed...94d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da avhenger slikt sikkert av hva man er vandt med fra hva foreldrene gjør fra barna er små.

Anonymkode: 59f9d...a09

Det har jeg hørt før, og kan nok stemme for mange, men jeg fikk nesten aldri klemmer og kos fra mine foreldre. Ikke det at jeg hadde en dårlig barndom, men det var ikke naturlig for oss. 

Anonymkode: 6f470...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet å kose som barn, selv med mine foreldre. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg likte ikke at noen rørte meg. Heldigvis oppfattet mine foreldre det raskt og respekterte det. Vi har ett godt forhold, vi har hatt ett godt forhold hele tiden, men vårt forjold har vært mer å snakke sammen,  dype diskusjoner om alt. Selvsagt er det sårt for spesielt mi mor at jeg ikke ville kose, ha fysisk kontakt.

Kan hende at det er slik med de barna? Ikke alle liker fysisk kontakt, og kan hende foreldrene respekterer det. 

Anonymkode: 53d36...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...