Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, så hyggelig tilbakemelding fra deg :) Og så herlig at kjærligheten blomstrer. 

2019 går mot en slutt, men de siste månedene vil by på noe mer kribling i magen enn du kanskje er komfortabel med. Ikke noe skummelt, bare noen valg som må taes, og du liker ikke å ta slike valg fordi det er vanskelig. Men du kommer til å lande. 

Det kan se ut som dere kommer til å flytte sammen ja, men ikke enda. Det er barna og alt rundt dem som holder mye igjen her. Og det er en viktig og vanskelig avgjørelse å ta, for dere tar også avgjørelsen på vegne av barna. Bruk litt tid på dette. Jeg tror vi er godt over i 2020 før dette skjer, nærmere sommeren, mulig sen-sommeren. Men det er et solid forhold dere har, og dere har mye å se frem til. Alt godt! 

Anonymkode: 4b496...35b

Tusen takk for svar. Kan jeg spørre om hvilken "kategori" denne avgjørelsen hører til? Handler det om barnet, kjærligheten, jobben, eller annet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dytter litt på denne en gang til, siden vi nå møttes igår. Fikk litt klarhet i situasjonen, men er usikker på om jeg burde møte han flere ganger.

Anonymkode: 6ad79...4cd

Glad du har fått litt klarhet i ting, men jeg vil si følgende til deg. Mannen er ikke ute etter bare sex, som du er innom. Han er betatt av deg, nysgjerrig på deg, syns du er flott å se på. Kjemi har dere, og han kjenner også på det. Han er derimot mer bekymret enn deg når det gjelder alderen. Han holder igjen, blir litt usikker av den grunn. Han har også noe bagasje som gjør det vanskelig for han å gå videre, og det kan være det er dette som gjør at du kjenner deg usikker. Du skal lytte til din magefølelse. er du usikker skal du avvente. Hva tror du selv at han ønsker? Du skrev du fikk litt klarhet. Jeg ønsker for deg at du skal være trygg og lykkelig, og hvis denne mannen gir deg annet enn trygghet, skal du la ham være. Men foruten det, ja, det er mye fint mellom dere, det ser jeg. Var det klargjørende for deg? 

4 minutter siden, Gjest Nora skrev:

Ja jeg vil gjerne holde deg oppdatert😊 Skulle ønske det fantes en mulighet å kommunisere med deg borte fra det åpne forumet, for jeg er redd for å bli gjenkjent. Jeg legger ikke ut denne anonymt, (anonymt er det jo uansett, med anonymt navn) så kan du kanskje si fra om det er mulighet for det☺️ 

Det er umulig for meg å bestemme meg for dette før jeg ser han, hvis jeg må det, så blir muligheten for noe mer enn vennskap valgt bort. Rett og slett fordi det er (var) så mange ting som ikke fungerte mellom oss, som var vondt og vanskelig, over en lang periode. Dette klarer jeg ikke gå tilbake til, selv om følelsene er der og selv om jeg savner han veldig. Ser du disse vanskelige tingene? Jeg håper vel på flere mirakler.. men hvorfor føler du jeg må skynde meg å si det til han hvis jeg ønsker han tilbake? Er det fordi du føler han kommer til å forlove seg med den nye snart? Eller få barn med henne? Eller noe lignende?

Tusen tusen takk igjen❤️❤️❤️

Kjære deg, jeg skal vurdere det du skriver....ser flere spør om det samme og jeg skal se om jeg kan finne en mulighet. 

Når det gjelder hvorfor jeg mener du må "skynde deg" (men for all del på en rolig, tilbakelent måte!) er fordi han jobber med å få deg ut av systemet. han mener at han har funnet en ny som nå på sett og vis "erstatter" deg, uten at hun faktisk gjør det. Det er hans måte å prøve å gå videre på. Bruddet har vært tøft for han også, han var og er oppriktig glad i deg, men prøver altså å gå videre fordi han tenker det ikke er noe håp likevel. Men det er det jo, bare at han ikke vet det. Forstår du meg? Jeg ser hverken forlovelse eller barn med hun andre på nåværende tidspunkt. Han er nysgjerrig på hva som kommer ut av treffet deres og han lurer på hva du ønsker innerst inne. Stolt kan han være, men følelsene hans er der. Det er ikke tiden for stolthet nå.

Ja, det var stormfullt mellom dere og et tillitsbrudd, men dette kan dere overvinne dersom dere ønsker prøve igjen. Vet du ikke kan tilbake til det, men som sagt, ting blir ikke "som før", det blir noe nytt. Man går ikke baklengs, men fremover, og dere har begge fått tenkt dere om. Men dette er ditt valg alene. Vær bare tydelig på, overfor deg selv, hva det er du egentlig ønsker. 

❤️

.....der må jeg gi meg for nå. TS

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette føler jeg også du har rett i, jeg tror han på sikt hadde kommet tilbake til meg hvis jeg hadde sagt at jeg ønsket det. Så jeg tror det står og faller på at jeg må bestemme meg, men som sagt, jeg er minst like usikker på det nå som jeg var den dagen jeg avsluttet forholdet, pga alle problemene som følger med som jeg ikke klarer å takle.. Et typisk eksempel på at kjærligheten ikke er nok, føler jeg😔

Anonymkode: ce11b...acc

Bare et lite raskt svar på dette - husk at mennesker er i endring. Ting som ligger bak, ligger bak. Det handler om å tilgi, dersom kjærligheten er der og viljen er der. Du tror du går tilbake til alle problemene, men det er ikke sikkert det er slik det blir, er det vel? Tenk litt over dette....før du møter han. 

ts

• Liker 1
Gjest Stjernetåka
Skrevet
På 21.9.2019 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Føler med deg. Kan dessverre ikke dypere inn i sykdomsbildet ditt, men vil, som mange ganger før her, anbefale å få en second opinion og ikke bare "godta" det du blir fortalt. Ønsker deg masse lykke til. 

Ja....jeg ser sorgen din. Du er i et samlivsbrudd med en mann som ikke har vært helt snill med deg. Voldelig ? Sorgen din handler om en endring rundt dette, kan det tenkes at han ikke har vært slik før? Og ja, du savner en du har sterke følelser for midt i dette. Han er mørk og har brune øyne, tror jeg. Dere er svært tiltrukket av hverandre men kan på sett og vis ikke få hverandre, ikke enda. Hva han tenker om deg? Han elsker deg. Det er det ingen tvil om.  Alt godt ønskes, jeg håper dere klarer overvinne hindringen som ligger der, for dere er virkelig gode for hverandre (tross aldersforskjellen)

Du bærer for mange byrder på dine skuldre, og du blir preget av dette, du tynges. Jeg skulle ønske du kunne legge noe fra deg? Ungene vil det gå fint med, bekymre deg ikke. Syk samboer til din mor er en krevende situasjon, men hold fast å håpet. Og ja, si jatakk til tilbudet du fikk, det er en grunn for at du søkte, en grunn for at du blir tilbudt jobben....si ja, det er noe nytt for deg. Og du? jobb litt med selvfølelsen din om du klarer, for den har fått seg en knekk....

Forstår du er utålmodig og forstår det er krevende. Nøkkelordet her er tålmodighet. Tro meg, jeg ventet to år før jeg fikk kysse fyren som var forelsket i meg....bare fordi ikke alle er like raske i avtrekkerne. Du MÅ bare være så tålmdoig du kan. Du kan, derimot, o,m du våger og ønsker piffe farten opp litt.....sende en melding litt på kanten. Tør du det? Pirre han litt, vise han en side av deg han vil like (om du tør). Ellers, vent, ta det rolig og vær så blid du kan, for det liker han :)

Om du velger å gå. så vil du kjenne på en frihet og samtidg på en sorg, men sorgen avtar fort. Jeg tenker det kan væe fornuftig å vurdere å gå, for din egen skyld. Han har enda følelser for deg, men mye går på automaikk, rutinene dere har, ....deter vanskelig å råde deg til det ene eller andre, men noem ganger, og det tror jeg i dette tilfellet.....så er det bedre at man bryter. 

1. Ja

2. B vil gi deg mer spennende oppgaver enn du har nå. Lykke til :)

Den arenaen er definitivt en smart arena å ha øynene opp for. Jeg er spent, like spent som deg antakelig, på når denne dama dukker opp. Får opp mot vinteren, så mulig om noen mndr.....

Denne går jeg dyper inn i morgen. 

Jeg ser at det vil snu og at det som  er avgjørende, vil falle på plas, men det betyr ikke at det blir helt lett. Det vik kreve mye jobbing for dere, kanskje må dere våge dele noe itl noen god venner,,,,men ja alt i alt, det blir bedre, alt sammen. 

Døren er mest åpen. Så må du, kjjenne etter, for vil du inn i den? ;) Hva heller du mot?

Denne må jeg pgså ta i morgen, er for mye å gjennomgå på tampen av kvelden....

1.Det vil du få . Gi det en 5 års periode nå. det kommer 

2. Jeg tror du har for lite tro på deg selv, den du er og alt du kan. Selvfølelsen din er ikke optimal. Jeg tror også du har et menneske i livet som du savner...og det gir seg utslag som en vond klump i magen...?Du bør snakke ",klumpen" i hjel.På den måten smuldrer den opp....

Denne tar jeg i morgen.....litt stort tema.

Døren virker åpen og lukket og som vedkommende trekker seg bort samtidig. Jeg er forvirret. Takk for all god hjelp, spør ikke om noe nå. Ville bare oppdatere deg.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glad du har fått litt klarhet i ting, men jeg vil si følgende til deg. Mannen er ikke ute etter bare sex, som du er innom. Han er betatt av deg, nysgjerrig på deg, syns du er flott å se på. Kjemi har dere, og han kjenner også på det. Han er derimot mer bekymret enn deg når det gjelder alderen. Han holder igjen, blir litt usikker av den grunn. Han har også noe bagasje som gjør det vanskelig for han å gå videre, og det kan være det er dette som gjør at du kjenner deg usikker. Du skal lytte til din magefølelse. er du usikker skal du avvente. Hva tror du selv at han ønsker? Du skrev du fikk litt klarhet. Jeg ønsker for deg at du skal være trygg og lykkelig, og hvis denne mannen gir deg annet enn trygghet, skal du la ham være. Men foruten det, ja, det er mye fint mellom dere, det ser jeg. Var det klargjørende for deg? 

Kjære deg, jeg skal vurdere det du skriver....ser flere spør om det samme og jeg skal se om jeg kan finne en mulighet. 

Når det gjelder hvorfor jeg mener du må "skynde deg" (men for all del på en rolig, tilbakelent måte!) er fordi han jobber med å få deg ut av systemet. han mener at han har funnet en ny som nå på sett og vis "erstatter" deg, uten at hun faktisk gjør det. Det er hans måte å prøve å gå videre på. Bruddet har vært tøft for han også, han var og er oppriktig glad i deg, men prøver altså å gå videre fordi han tenker det ikke er noe håp likevel. Men det er det jo, bare at han ikke vet det. Forstår du meg? Jeg ser hverken forlovelse eller barn med hun andre på nåværende tidspunkt. Han er nysgjerrig på hva som kommer ut av treffet deres og han lurer på hva du ønsker innerst inne. Stolt kan han være, men følelsene hans er der. Det er ikke tiden for stolthet nå.

Ja, det var stormfullt mellom dere og et tillitsbrudd, men dette kan dere overvinne dersom dere ønsker prøve igjen. Vet du ikke kan tilbake til det, men som sagt, ting blir ikke "som før", det blir noe nytt. Man går ikke baklengs, men fremover, og dere har begge fått tenkt dere om. Men dette er ditt valg alene. Vær bare tydelig på, overfor deg selv, hva det er du egentlig ønsker. 

❤️

.....der må jeg gi meg for nå. TS

Tusen takk igjen❤️ Kommenterer på den siste setningen først, og vil ønske deg en god søndagskveld, og takke så mye for at du tar deg tid til å hjelpe, jeg setter så utrolig stor pris på det❤️❤️❤️

Dette blir da spørsmål til en annen gang du har mulighet😊 Det første avsnittet ditt var spot on, det er akkurat sånn jeg føler han har det. Ang det siste avsnittet, det har ikke vært noe tillitsbrudd mellom oss, heldigvis😊 Det var mer en del praktiske problemer, noe ingen av oss kunne noe for, «sånn var det bare», på en måte. Store og små problemer, og de store skjønte vi ikke hvordan vi skulle fikse uten at en av oss ikke skulle ha det bra, store ulikheter og problemer i kommunikasjon, ulike ønsker for livet, både her og nå, og videre fremover, økonomi, og mine drømmer om hvordan jeg alltid har ønsket et forhold, som gikk i grus, for sånn kunne det ikke bli med han, selv om vi selvfølgelig hadde masse fint sammen. Jeg slet veldig mentalt pga alle disse tingene, veldig lenge. Og på slutten var egentlig ingen av oss så veldig hyggelig mot hverandre, selv om jeg faktisk prøvde mer enn han på slutten. Men måtte gi opp, og sliter vel fortsatt med å komme videre. 

Men nå ønsker jeg deg en skikkelig fin søndagskveld, og en god start på en ny ule imorra, kjære deg😊💛 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, ts!

Jeg vet han tenker mye på meg, og jeg tenker mye på han og. Jeg vil jo gjerne bli bedre kjent med han, men omstendighetene og alderen gjør at jeg tror det blir nærmest umulig.. Det virker litt som om vi ikke klarer å holde oss unna hverandre selv om vi burde, og det gjør situasjonen veldig vanskelig. Det at du skriver han ikke bare er ute etter sex gjør meg betrygget, siden det er det han selv har sagt. Jeg har likevel trodd at han bare vil ha meg for utseendet mitt og for sexen, på grunn av at vi ikke kan bli noe seriøst som ting er nå. 

Jeg vet lite om fortiden hans utenom at han har slitt psykisk de siste årene, så mulig det er bagasjen du tenkte på? 

Tror du forresten at han blir å glemme meg snart og gå videre? Føler litt på det at han blir å ville være med noen på sin egen alder, og vil ikke stoppe han isåfall..

Anonymkode: 6ad79...4cd

Skrevet

jeg er i et samlivsbrudd. flytter i en kjellerleilighet med sønnen min. rømmer fra en stressende situasjon, men vanskelig å vite om det er helt rett å gjøre..alikevel orker jeg ikke mer. kansje du har råd til meg? 

Anonymkode: 62ef3...c49

Skrevet

Hmmmm hvor skal jeg møte denne høye mannen hen da?:)

Anonymkode: 373ec...ebc

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen du snakker om her er ærlig med deg. han har ingen grunn til å være uærlig. Men ja, han er redd, veldig redd. Noen dager er alt overveldende og noen dager klarer han ikke se hvordan han skal kunne være den du trenger. Han er livredd for å ikke strekke til. Han ønsker både barn og familie med deg, men han har mye å jobbe med. Får han hjelp? Han trenger det, angsten er av nokså ekstrem karakter og han kunne hatt nytte av medisiner i tillegg. Ikke la frykten ta deg. Han er glad i deg, han vil, men han får det ikke helt til. Og jo, om det ikke fungerer, så vil du finne en annen, men så glad som du er i ham, og så glad han er i deg, så sats heller på at det skal fungere. Dere kan få det til :)

Tusen takk for svaret ditt! ❤ har ventet i spenning i hele dag på lese tilbakemeldingen din. Du virker så troverdig i alle tilbakemeldingene du har gitt i denne tråden.

Du har nok rett i at han er livredd for å ikke strekke til. At alt føles overveldende har han selv også ordrett sagt. Akkurat nå er jeg i "limbo", for tanken på en fremtid uten barn og min egen lille familie føles trist og tom og jeg har grått mye i det siste. 🙁 du sier at han ønsker en familie med meg. For bare noen dager siden sa han "jeg vil ikke ha unger". Etter litt prating endrer han mening til at han er usikker men at han heller mer i mot. Betyr det da at det er frykten som snakker og ikke hjertet? Vil han endre mening en dag?

Han får ikke hjelp og han er ikke noe fan av medisiner. Jeg vil så gjerne hjelpe han! Hvordan kan jeg hjelpe han i å hjelpe seg selv? Kan du si noe om jobbsituasjonen hans?

Ser at spørsmålene mine på en måte dreier seg om både barn og sykdom, så hvis du ikke kan svare så forstår jeg. ❤

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et lite raskt svar på dette - husk at mennesker er i endring. Ting som ligger bak, ligger bak. Det handler om å tilgi, dersom kjærligheten er der og viljen er der. Du tror du går tilbake til alle problemene, men det er ikke sikkert det er slik det blir, er det vel? Tenk litt over dette....før du møter han. 

ts

Bare en liten tilbakemelding på dette😊 Ja mennesker er jo i endring, det har du rett i og det skal jeg ta i betraktning😊 Det er ingenting for noen av oss å tilgi, det ikke noen av oss som har gjort noe dumt ovenfor den andre som må tilgis, og det var et vennskapelig brudd, egentlig. Begge var glad i hverandre, men vi skjønte ikke hvordan vi skulle ordne opp i problemene. Noen av problemene dreide seg om hans livssituasjon, som ikke var hans feil selvfølgelig, men som gjorde det veldig vanskelig for oss fordi han aldri tok grep for å oppnå bedring/ løsning. Litt latskap, egentlig. Og noen av problemene dreide seg om hvem han er som person, god og snill, ja, og lojal, men et menneske er jo så mye, og det føltes som vi ikke var på samme planet mange ganger, og han forstod ikke så mye av hvem jeg er eller hva jeg bryr meg om, og samtalene ble som regel preget av enveis- kommunikasjon. Mye savn i dette. Mye usikkerhet pga hans livssituasjon. Og begge disse faktorene er der fortsatt. Men kanskje måten han takler alt på forandrer seg, og måten han utvikler seg på i forhold til kommunikasjon og tilstedeværelse vil endre seg til det bedre, kanskje er det dette du mener når du sier mennesker er i endring😊 

Skrevet
På 20.9.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Hei,

kvinne 37 her. Gift og to små barn.

Har nå en Ok stilling på jobb, men er i den sektoren jeg ikke hadde sett for meg å ende opp i.. kan du se hva jeg mener? Og tror du jeg vil klare å komme meg videre?

Jeg er ambivalent i forhold til bosituasjonen vår.. jeg har alltid lengtet meg et annet sted, kan du se hvilket sted det er og om drømmen jeg har noensinne vil bli realisert? Og hvis ikke, hva gjør vi med huset her vi bor?

Takk på forhånd.😊

Anonymkode: 60bfa...688

Jeg lurer på hvorfor du hoppet over meg, Ts?

Har spurt i lignende tråder, men av en eller grunn svarer aldri Ts meg. Nå begynner jeg å lure litt.

Du har svart andre som har langt mindre info lagt ut, eller mindre konkrete spørsmål.

Anonymkode: 60bfa...688

Skrevet

TS, jeg vet jeg sa at jeg ikke skulle spørre mer, så beklager det (jeg er personen som studerer psyk. og vil begynne på medisin) 😅Men jeg må bare si som en slags tilbakemelding, at det allerede er en fyr som forsøker å "nå inn til meg", som jeg ikke kjenner noe særlig fra før. Jeg møtte ham på den reisen jeg var på. Jeg er usikker på om han vet at jeg har en annen, og er selv usikker på hvordan jeg skal besvare dette. Klarer du å se hva han egentlig vil meg? Er han bare ute etter å "få seg noe"? Vil gjerne snakke med ham og være venn med ham, men vil ikke virke innbilsk ved å begynne og komme med "at jeg har type" osv. uten at jeg vet hva han egentlig VIL, mer eksplisitt. Alt du klarer å få opp om denne fyren, vil jeg gjerne vite, om du har tid til å svare. Skjønner godt om du vil prioritere de andre du ikke har hjulpet x antall ganger fra før🌹

Anonymkode: 6bcd0...626

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk så hyggelig tilbakemelding. Jeg skal vurdere dette med personlig reading....ser det er flere som ønsker dette.

Til det du spør om. Det er fornuftig, og dette må du ta på alvor, VELDIG fornuftig at ekskona ikke vet om dere enda. Her må du faktisk høre på din kjære- han har helt rett. Det vil bli verre den dagen hun finner ut av det, hun vil da sette inn alle kluter på å ødelegge desto mer, ikke bare for deg og han, men også for barna. Og tro meg, hun kommer til å være ute etter deg personlig. Det er IKKE tiden for å la henne få vite dette. Stol på dette er du snill, dette ser jeg helt klart, og jeg mener bestemt at du også må ha tillit til hans kjærlighet til deg. Han er ærlig med deg (selvom han er en stabeis ;))

Det var jo både gode og dårlige nyheter 😏 Jeg bare håper vi slipper å vente i flere år til for det er så slitsomt. Ekskona fant seg jo en ny mann rett etter bruddet, men det er visst slutt, så vi får håpe det dukker opp en ny en i livet hennes snart. Helst en med MYE penger så hun blir fornøyd 😅

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare nok en gang ❤

Skrevet

Kvinne 37

Jeg har det kjempetøft i ekteskapet, tøffere enn jeg får ham til å forstå. Vil vi komme gjennom det? Vil han endre seg? Hadde det vært bedre om jeg dro? Hvordan får barna det da? Godtar jeg for mye eller er det meg som er urettferdig?

Anonymkode: 61612...d7e

Skrevet (endret)
På 21.9.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Takk, du traff meg med noe her...uten at jeg skal gå inn på det, men takk ❤️

Jeg ser ditt behov for å "gjøre noe" og det er en god tanke, så lenge du ikke presser deg mer enn du kan tåle. Kroppen din er allerede under stor belastning. Du er syk, kan hende forblir det slik, selv om jeg tror du vil ha perioder som er bedre enn andre og disse vil være avgjørende for deg mtp hvile og overskudd. Dvs at du skal nyte de gode periodene, for de vil være der, og bygge deg opp disse tidene. 

Når det gjelder arbeid, så ikke press deg. Det er ingen skam å bli ufør i din situasjon, men du kan vurdere å jobbe noe likevel. Men for all del ikke påta deg for mye ansvar, selv om du har lyst til deg. Helsa kommer først og det er viktig at du f\tar hensyn til. 

Du har vært i mørket og grunnvollene dine har blitt rokket ved at en du elsker, svikter deg. Han er lei seg for det, vet hvor mye han har skadet deg/dere, og ønsker, som deg at dere alle skal få det bra. Men du viser han kulde, distanserer deg nokså ofte, du mangler tro og tillit til ham. Har dere gått i parterapi? Jeg vil foreslå dette for dere, som en ny begynnelse. Dere trenger å snakke skikkelig ut om ting. Dere skyver det som er vansklig under teppet, men det ligger der og ulmer, merker du det? dere blir ikke ferdige, kommer ikke over kneika, blir ikke fortrolige, slik som før. Det er håp, det er det alltid, men dette vil kreve mest av deg. Svik opplever jeg at han er ferdig med, men det er opp til deg om du klarer tilgi fullt og helt og ikke holde det mot han lenger. Kan du det tror du?

Tusen takk for svar TS ❤️ Og for at du ser slik det er. 

Jeg er absolutt ikke flink til å tenke på helsen, og meg selv. Så jeg gjør gjerne mer enn jeg burde, og lar ofte samvittigheten styre. Jeg ønsker virkelig å stå i arbeidslivet, men slik det har vært dei to siste årene så har jeg innsett mer og mer at det er ikke nødvendigvis best for helsen, selv om det er bra for hodet og sjelen. Takk for fine og ærlige ord. Det er ingen skam å bli ufør, men kanskje det er derfor jeg prøver så hardt, fordi jeg nettopp føler det er en skam. Det er nok noe jeg må jobbe med, aksept, at det ikke ble slik jeg har sett for meg. 

Tiden har stått stille i 4 år, og jeg føler livet passerer oss med at vi stadig venter på at det skal bli bedre. Jeg er redd, redd for å slippe han inn, fordi jeg føler han ikke har vært ærlig om alt, og fordi det gjør så vondt at det jeg trodde var oss TO, var bare noe jeg trodde. Nettopp det du skriver, at vi feier vanskelige ting under teppe, slik er det, det har vi gjort i 4 år, og det ligger bare der og ulmer, og påvirker livet vårt så mye at det nesten er uutholdelig.  Jeg har foreslått parterapi i noen år,men har liksom ikke kommet dit at vi faktisk går. Det ligger litt redsel i det for min del, redd for hva som skjer når vi begynner å snakke om ting. Redd for at jeg ikke kommer over dette, og at vi går hver vår vei. Jeg elsket han så mye, og det som skjedde gjorde så vondt at jeg virkelig har holdt han unna. Jeg vet han opplever kulde og at det er vanskelig og strekke ut en hånd. Det er min måte og beskytte meg og hjertet mitt på, og kanskje straffe han på en måte. 

Du skriver det krever nok mest av meg, ordene traff hardt. Det føles så urettferdig. At det er JEG som må jobbe mest. Men jeg kjenner det, når jeg leser det, at det stemmer nok. Jeg håper at sinnet vil slippe taket med tiden, men det er vanskelig. Vanskelig fordi drømmen om bryllup og flere barn bare blir en drøm. Og at vi har mistet så mye tid. 

Tusen takk igjen for at du såg meg. 

Og jeg håper virkelig at du tar vare på deg selv oppi alt, og at ikke bare dine evner mendeg som menneske blir satt pris på av dei rundt deg. 

Jeg som ikke kjenner deg, setter vertfall pris på deg. 

Endret av Villa31
Skrevet

Kvinne, gift, 34, 2 barn.

Har hatt det tøffeste året i mitt liv, så lurer egentlig på hvordan ferden blir videre. 

Anonymkode: 353d5...8f4

Skrevet

FOR ein nydeleg tråd!  ❤️ 

Anonymkode: b9896...fd2

• Liker 3
Skrevet

Kvinne, 2 barn. Gikk fra å være en kjærnefamilie utad, over til en annen mann. Han har støttet meg og stilt opp hele veien. Elsket meg - på sin måte. Jeg elsker min tidligere ektemann (aller mest det vi hadde sammen, og jeg savner det hver dag. Vi var sterke sammen). Min tidligere ektemann er i dag min bestevenn. Begjæret har jeg enda ikke, men det er en trygg og stabil havn.. Men jeg elsker den nye kjæresten min nesten mer, og jeg har et mye større begjær til han. Selv om han irriterer meg mer. Min nye kjæreste klarer ikke å gi meg det livet jeg trenger, pga omstendighetene rundt oss. Alt har jobbet mot oss fra dag en. Jeg klarer ikke å velge, vet ikke hva som er best for fremtiden til de rundt meg eller meg selv, og jeg sliter hele tiden med dårlig samvittighet ovenfor alle. Hva skal jeg gjøre, og hvordan ser du at ting fremover blir?

Anonymkode: a6850...76a

Skrevet

Kvinne 26

Er i et stadie i livet der alt står stille, og lurer på om jeg noen gang kommer meg videre? Lurer også på om han jeg har lengtet etter i mange år, kommer inn i livet mitt igjen eller om jeg bare må slippe de tankene?

Skrevet

Hei TS! Hadde satt utrolig stor pris på om du kunne svare meg.
Kvinne,28.
Kjærlighet.
1. Han forrige jeg hadde et kortvarig forhold med. Hva tenker han om meg, bryr han seg?
Kommer han tilbake noen gang for å fortsette der vi slapp?

2. Kommer jeg til å finne kjærligheten snart, burde jeg satse på han jeg har vært på 4 dater med nå?

TS svarte

1. Han bryr seg men er på vei videre. Ønsker du ha han tilbake, må du veldig raskt sende en melding og hanke ham tilbake. Du klarer det hvis du gjør en innsats iom at han ikke er gått langt....

2. Du finner kjærligheten snart, men du er ambivalent. Usikker på om du skal gå for han du dater eller om du skulle ha satset på han forrige. Følg hjertet ditt her. Hva forteller det deg? jeg tror nemlig du innerst inne vet svaret, 

Mitt svar:
Tusen takk for svar, setter enorm pris på det 🌹
Jeg avsluttet forholdet med han jeg datet, og det føles veldig riktig.
Hjertet mitt forteller meg at jeg egentlig vil ha han som er på vei videre.
Men jeg tror dessverre han ikke føler det samme, selvom jeg håper det. Han har vært tydelig tidligere.
Håper jeg møter noen andre som kan få meg til å føle meg slik han gjorde.
Hvis du får opp noen bilder når det gjelder kjærligheten så hadde jeg stort pris på å få høre mer om det.
Klem fra meg.

Virkelig ikke meningen å mase, men får du opp noe som helst? 😊

Anonymkode: 692d2...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...