Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være så sur når man er på ferie??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forelderen hennes blir like irritert, snakker til henne og ting bedrer seg en stund. Men så skal det ikke mer til enn en vaffel som det kun ble is på istedet for nutella og is, så er surleppa på plass igjen. Men men, hun skjerpet seg litt i dag, og jeg velger å late som ingenting. 

Men, jeg synes det er trasig for forelderen som er med henne, som har invitert henne med og betalt hele greia, også få masse surk tilbake. Noe av det første hun sa til forelderen da de kom hit var at forelderen var helt udugelig, på grunn av en bagatell. 

 

Anonymkode: ce7f6...ad5

Det er tydelig at denne 19-åringen ikke har fått grenser. Er hennes andre forelder til stede i hennes liv? Hvordan er forholdet mellom 19-åringen og den andre av hennes foreldre?

Anonymkode: 6fcf4...0d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker som TS er "ute etter å ta" tenåringen. Det kan godt være at denne holdningen skinner gjennom når man lever så tett på hverandre, og at tenåringen da merker negativiteten. Blikk, sukk, kommentarer osv merkes. 

Anonymkode: 2677a...4e1

Overhodet ikke. Vi har ikke vært negative i det hele tatt, men når det går på 5. dagen med surk, da blir man litt lei. 

Anonymkode: ce7f6...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har bestemt deg for å reise med en som du allerede dømmer som grusom og fæl, og du misliker henne så mye at du legger ut på nett om hvordan hun er. Du risikerer at hun finner det du skriver og legger to og to sammen men det bryr du deg kansje ikke om.

Anonymkode: 2677a...4e1

De fleste vi jo ta en reaksjon ad nota og forbedre oppførselen sin noe, så ikke i dette tilfellet ser det ut til. Konklusjonen er vel at selv om alderen er der er graden av modenhet fraværende. Det går seg sikkert til etterhvert. 

Anonymkode: fdfa1...8f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis forelderen er enig, så er det jo bare å gi klar beskjed på tomannshånd hver morgen: ” Vi har lyst til å være sammen med deg, men vi godtar ikke at du er frekk og gretten slik som i går. Da må du gå tilbake til leiligheten eller et eller annet sted vekk fra oss.” 

Anonymkode: c778d...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har bestemt deg for å reise med en som du allerede dømmer som grusom og fæl, og du misliker henne så mye at du legger ut på nett om hvordan hun er. Du risikerer at hun finner det du skriver og legger to og to sammen men det bryr du deg kansje ikke om.

Anonymkode: 2677a...4e1

Jeg synes ikke hun er grusom og fæl, men blir frustrert over måten hun oppfører seg.

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste vi jo ta en reaksjon ad nota og forbedre oppførselen sin noe, så ikke i dette tilfellet ser det ut til. Konklusjonen er vel at selv om alderen er der er graden av modenhet fraværende. Det går seg sikkert til etterhvert. 

Anonymkode: fdfa1...8f1

Forelderen sier at hun så gjerne vil være og oppfattes som voksen, men at oppførselen hennes viser gang på gang at hun ikke er det.

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forelderen sier at hun så gjerne vil være og oppfattes som voksen, men at oppførselen hennes viser gang på gang at hun ikke er det.

Anonymkode: ce7f6...ad5

Da bør hun få tildelt mer ANSVAR.

Anonymkode: 6fcf4...0d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker som TS er "ute etter å ta" tenåringen. Det kan godt være at denne holdningen skinner gjennom når man lever så tett på hverandre, og at tenåringen da merker negativiteten. Blikk, sukk, kommentarer osv merkes. 

Anonymkode: 2677a...4e1

Nå er det jo utelukkende denne unge damens generelt sure holdning som er grunnen til at ts har fått fnatt, det er ingenting som tilsier at ts synes hun er slitsom "bare fordi". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke hun er grusom og fæl, men blir frustrert over måten hun oppfører seg.

Anonymkode: ce7f6...ad5

Kanskje du trenger litt veiledning?

Anonymkode: 6fcf4...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spleise henne med noen lokale tenåringer? Spør i resepsjonen om de kjenner noen på hennes alder som kan ta henne med på byen på kvelden, og vise henne rundt på dagtid. 

Anonymkode: adaa0...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å spleise henne med noen lokale tenåringer? Spør i resepsjonen om de kjenner noen på hennes alder som kan ta henne med på byen på kvelden, og vise henne rundt på dagtid. 

Anonymkode: adaa0...aeb

Vi er ikke på hotell. 

Men nå reiser de hjem igjen i morgen, så det er ikke noe å tenke på. 

Dagen i dag har heldigvis vært bra!

Anonymkode: ce7f6...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke på hotell. 

Men nå reiser de hjem igjen i morgen, så det er ikke noe å tenke på. 

Dagen i dag har heldigvis vært bra!

Anonymkode: ce7f6...ad5

Så fint :) Hvordan gjør dere det på neste ferie?

Anonymkode: 6fcf4...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvorfor bry seg? Er noen furte og sinte så unngår jeg dem rett og slett. Hun er jo 19 år så det bor hun fint tåle om hun skal oppføre seg sånn. 

Sorry ts men det er du selv som «ødelegger» din egen ferie :)

Anonymkode: bc709...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint :) Hvordan gjør dere det på neste ferie?

Anonymkode: 6fcf4...0d1

Da reiser kun vi, meg, min mann og våre barn, og inviterer ingen med på tur. 

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvorfor bry seg? Er noen furte og sinte så unngår jeg dem rett og slett. Hun er jo 19 år så det bor hun fint tåle om hun skal oppføre seg sånn. 

Sorry ts men det er du selv som «ødelegger» din egen ferie :)

Anonymkode: bc709...bee

Joda, det kan man jo forsåvidt, men når den furtne kommer og setter seg utenfor vår leilighet, så er det jo ikke så enkelt å unngå henne. Vi skal jo ikke være nødt til å rømme vår leilighet liksom.

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke på hotell. 

Men nå reiser de hjem igjen i morgen, så det er ikke noe å tenke på. 

Dagen i dag har heldigvis vært bra!

Anonymkode: ce7f6...ad5

Så bra at den siste dagen i det minste ble grei!

Jeg må si jeg synes du har fått urimelig mye pes for å bli sliten og lei av at en nittenåring du ikke har oppdrageransvar for oppfører seg som en sur trettenåring... 

Ikke at nøyaktig relasjon er viktig, men jeg leser det slik at du er tante/storesøster/storebrors partner. Da har man ikke så mye man skulle sagt, og det kan være vanskelig å si noe, før det direkte går ut over en selv og ens familie. 

Anonymkode: a5de1...62b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foredrene burde invitert med en venninne. På den alderen der er det forferdelig kjedelig å reise med foreldre, en tante og onkel (eller hva dere er) du merker ikke liker deg, og deres bråkete og bortskjemte unger som er mye yngre enn deg. Det eneste du har å underholde deg med er å følge med på sosiale medier på hva alle gjør på og legger ut, mens du er stuck med  gjengen som du ikke har noe til felles med. Ikke er de interessert når du prøver å være litt med, og vise dem noe på telefonen din heller.  Nedtelling til hjemreise og tenker at du får virkelig håpe at tante og onkel og ungene deres reiser alene neste gang og ikke prøver å få foreldrene dine til å dra deg med på verdens kjedeligste ferie neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 8.53, Taffel skrev:

Foredrene burde invitert med en venninne. På den alderen der er det forferdelig kjedelig å reise med foreldre, en tante og onkel (eller hva dere er) du merker ikke liker deg, og deres bråkete og bortskjemte unger som er mye yngre enn deg. Det eneste du har å underholde deg med er å følge med på sosiale medier på hva alle gjør på og legger ut, mens du er stuck med  gjengen som du ikke har noe til felles med. Ikke er de interessert når du prøver å være litt med, og vise dem noe på telefonen din heller.  Nedtelling til hjemreise og tenker at du får virkelig håpe at tante og onkel og ungene deres reiser alene neste gang og ikke prøver å få foreldrene dine til å dra deg med på verdens kjedeligste ferie neste gang.

Jeg er ikke tante til 19-åringen. Hun visste hvem som skulle på tur, og valgte frivillig å være med, med alt dekket av forelderen. Ingen har nektet henne å reise sammen med venner, men saken er vel at hun da måtte betalt alt selv.

Det er kun noen få år som skiller mine barn med henne.

Anonymkode: ce7f6...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...