Gå til innhold

Hvordan er det mulig å være så sur når man er på ferie??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på ferie i varmere strøk. I snart en uke har også noen andre nære familiemedlemmer vært her. Yngste er 19 år og vedkommende er så sur. Første vi ser når hun kommer ut om morgenen er surleppa som henger nedpå knærne uten at hun egentlig har noen grunn til det. 

Om noen sier henne imot eller ikke er enig i hennes meninger så er man idioter. 

Det klages på alt og alle, slenger ufine kommentarer rundt seg hele dagen og rett og slett forsurer stemningen. 

Jeg skjønner ikke at det skal være mulig å være så misfornøyd på sydenferie. 

Hadde mine unger oppført seg på den måten så hadde de fått husarrest. Vet ikke om det er alderen eller om det er jenta som er problemet. 

Har hatt henne med på ferie før og vi var vel rimelig enig om at det ble siste gang. Var ikke helt planen at hun skulle være med denne gangen. Heldigvis bor hun ikke i samme boenhet, så vi trenger ikke å sees døgnet rundt.

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Anonymkode: ce7f6...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan spørre henne om hvorfor hun er sånn, eller hvordan hun har det...?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er alderen, jegvar også litt slik til jeg ble 20. Kan jo ikke gi en 19-åring husarrest da, hun er jo myndig.

Anonymkode: d3b10...b0c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk egosentrisk, sur ungdom. Drittunge. Skjønner godt at du er frustrert. Prøv å tilbring minst mulig tid med henne slik at det ikke forsurer ferien din

Anonymkode: 1999f...41c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er blitt for gammel for familieferie? Jeg tror rett og slett jeg hadde spurt henne hvorfor hun ble med på tur når hun hater det så mye og minnet henne på at hun er myndig og kan velge selv. 

Anonymkode: 3b378...ae5

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er for stor for å være med på familie ferie?

Anonymkode: 33971...643

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på ferie i varmere strøk. I snart en uke har også noen andre nære familiemedlemmer vært her. Yngste er 19 år og vedkommende er så sur. Første vi ser når hun kommer ut om morgenen er surleppa som henger nedpå knærne uten at hun egentlig har noen grunn til det. 

Om noen sier henne imot eller ikke er enig i hennes meninger så er man idioter. 

Det klages på alt og alle, slenger ufine kommentarer rundt seg hele dagen og rett og slett forsurer stemningen. 

Jeg skjønner ikke at det skal være mulig å være så misfornøyd på sydenferie. 

Hadde mine unger oppført seg på den måten så hadde de fått husarrest. Vet ikke om det er alderen eller om det er jenta som er problemet. 

Har hatt henne med på ferie før og vi var vel rimelig enig om at det ble siste gang. Var ikke helt planen at hun skulle være med denne gangen. Heldigvis bor hun ikke i samme boenhet, så vi trenger ikke å sees døgnet rundt.

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Anonymkode: ce7f6...ad5

Hun kjeder seg. føler seg uttafor.

Anonymkode: 2677a...4e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal spørre hvordan hun har det. Kanskje det er noe i livet hennes hun føler på. 

Ellers er hun kanskje enkelt og greit bortskjemt

Anonymkode: 2b0b7...efb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er myye sint, can`t help it. Er åpenbart ikke ufin eller noe sånt mot fremmede, men merkes nok for familien. Sliter ekstremt mye psykisk, er veldig deprimert og vondt i kroppen osv. Klarer ikke å styre følelsene mine, og i stedet for å sitte og gråte ved bordet blir det til at jeg er helt stille. Men når noen spør meg spm svarer jeg så lite som mulig. Vil helst ikke holde samtaler.

Anonymkode: 63aed...b08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du gi henne litt penger og sende henne ut en kveld? Jenta har lyst på et eventyr. Er det noen andre på samme alder som hun kommer godt over ens med på ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk eller fysisk sykdom.

Anonymkode: f248c...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var samme sist hun var med oss på tur, eller, det er strengt tatt verre nå når hun er noen år eldre. Vi har forsøkt å snakke med henne flere ganger, men hun blir bare surere. 

Det er generelt surk for ett og alt. Spydige kommentarer sånn at man virkelig må heve stemmen og gi beskjed om at dette ikke er greit. 

Man er idioter om det er noe man ikke forstår like lett som henne, om man ikke forstår hva hun mener, om man ikke gikk på samme skole som henne etc. 

Bært på gullstol hele livet, attpåklatt. 

 

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun er blitt for gammel for familieferie? Jeg tror rett og slett jeg hadde spurt henne hvorfor hun ble med på tur når hun hater det så mye og minnet henne på at hun er myndig og kan velge selv. 

Anonymkode: 3b378...ae5

Enig. Spør henne. Hvorfor ble hun med på tur, når alt er så pyton?

19 år er ikke for ungt til å bli minnet på at hvordan man oppfører seg har påvirkning på andre mennesker.

Anonymkode: 55e82...d2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, snoren skrev:

Kan ikke du gi henne litt penger og sende henne ut en kveld? Jenta har lyst på et eventyr. Er det noen andre på samme alder som hun kommer godt over ens med på ferien?

Jenta er full av penger og trenger ikke å få av meg. På turen her betaler hun kun det hun shopper selv, resten betaler moren...

Ingen som her nektet henne noe som helst heller, hun går hvor hun vil, men sitter oppå oss og surker hele dagen. 

Snakker om fryktelig mye rart, avbryter samtaler for å vise noe på telefon om folk vi ikke aner hvem er og ikke bryr oss om hva sier eller gjør. 

Tror jeg har hørt sikkert 10 ganger om hvor sur hun er for en festival hun ikke filk dratt på grunnet sommerjobb....

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykisk eller fysisk sykdom.

Anonymkode: f248c...dc8

Vet med sikkerhet at det ikke er noen av delene.

Anonymkode: ce7f6...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Spør henne. Hvorfor ble hun med på tur, når alt er så pyton?

19 år er ikke for ungt til å bli minnet på at hvordan man oppfører seg har påvirkning på andre mennesker.

Anonymkode: 55e82...d2a

Vi har sagt det til henne, det går inn en liten periode, også er det glemt igjen. Hun har vært sur hver eneste dag siden hun kom. Det er synd å si at man gleder seg til hun skal dra hjem, for vi har heldigvis noen dager igjen før vi skal dra. 

Hun ser kun seg selv og har null hemninger i forhold til hva hun snakker om så ungene mine hører. 

Anonymkode: ce7f6...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kjeder seg. føler seg uttafor.

Anonymkode: 2677a...4e1

Hun var sur fra det øyeblikket hun kom hit, så om det er så kjedelig, så burde hun holdt seg hjemme. Hun er absolutt ikke utenfor annet enn når hun går til deres leilighet når hun blir ekstra sur for noe, som hvis vi har påpekt humøret hennes. 

Alle kan ha dårlige dager, men ikke hver eneste dag liksom. 

Mine unger reagerer på måten hun snakker på og at hun skal være så «kul» og tøff i kjeften. 

Anonymkode: ce7f6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sagt det til henne, det går inn en liten periode, også er det glemt igjen. Hun har vært sur hver eneste dag siden hun kom. Det er synd å si at man gleder seg til hun skal dra hjem, for vi har heldigvis noen dager igjen før vi skal dra. 

Hun ser kun seg selv og har null hemninger i forhold til hva hun snakker om så ungene mine hører. 

Anonymkode: ce7f6...ad5

Da må du jo bare behandle henne som ett barn.

Si at slik snakker vi ikke til hverandre og at det er ikke greit å om hun skal være *sett inn ord* så kan hun gå ett annet sted for det humøret der forsurer ferien til resten.

Bare vær direkte og rett frem. Man kommer langt med det.

Anonymkode: fd20e...1f8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har sagt det til henne, det går inn en liten periode, også er det glemt igjen. Hun har vært sur hver eneste dag siden hun kom. Det er synd å si at man gleder seg til hun skal dra hjem, for vi har heldigvis noen dager igjen før vi skal dra. 

Hun ser kun seg selv og har null hemninger i forhold til hva hun snakker om så ungene mine hører. 

Anonymkode: ce7f6...ad5

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet med sikkerhet at det ikke er noen av delene.

Anonymkode: ce7f6...ad5

Hvordan vet du med sikkerhet at det ikke ligger psykiske plager under? Det er en grunn til at hun er sur hele tiden. Garantert noe som plager henne selv om hun ikke har fortalt det.

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...